abonnement Unibet Coolblue
pi_204763645
Nadat ik in mijn vorige topic een goede advies kreeg heb ik met een jurist contact gehad, en het blijkt dat ik in aanmerking kom voor schuldsanering. Maandag gaan we verder praten hoe en wat.

Heeft iemand hier ervaring met de schuldsanering. Het gaat hier om een netto schuld van ¤10956.

Wat kan ik ongeveer verwachten?
  zondag 15 mei 2022 @ 18:56:53 #2
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_204763673
Wat goed, fijn voor je!
Prrrrr
pi_204763675
Bewindvoerder na aanstelling door rechter of gemeente neem ik aan.
Die gaan alle schulden op een rijtje zetten, overleggen met schuldeisers qua wat er betaalt kan worden per maand.
Gaan ook wellicht proberen de schulden te verlagen waar dat kan.

Jij krijgt per maand “zakgeld” terwijl de boel word afbetaalt.

De kosten voor al dit gedoe voor de maatschappij is 5 tot 10x hoger grappig genoeg.
  zondag 15 mei 2022 @ 19:00:59 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204763703
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De kosten voor al dit gedoe voor de maatschappij is 5 tot 10x hoger grappig genoeg.
Wat bedoel je hiermee?
pindazakje
  zondag 15 mei 2022 @ 19:04:39 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204763735
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat 10k schuld de maatschappij 50 tot 100k kost.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2022 @ 19:05:35 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204763740
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat 10k schuld de maatschappij 50 tot 100k kost.
Van onze belastingcenten?
pindazakje
pi_204763812
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bewindvoerder na aanstelling door rechter of gemeente neem ik aan.
Die gaan alle schulden op een rijtje zetten, overleggen met schuldeisers qua wat er betaalt kan worden per maand.
Gaan ook wellicht proberen de schulden te verlagen waar dat kan.

Jij krijgt per maand “zakgeld” terwijl de boel word afbetaalt.

De kosten voor al dit gedoe voor de maatschappij is 5 tot 10x hoger grappig genoeg.
Probleem bij mij is dat ik niet kan werken. Ik ben volledig afgekeurd en niemand wilt mij aannemen als medewerker.
pi_204763864
Geen idee wat je kunt verwachtten. Maar wel nieuwsgierig hoe je deze schuld hebt opgebouwd?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204763899
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:22 schreef valentijn101 het volgende:
Geen idee wat je kunt verwachtten. Maar wel nieuwsgierig hoe je deze schuld hebt opgebouwd?
Niet kunnen omgaan met geld. Als je meer uitgeeft dan je verdient gaat het snel fout.
pi_204763920
Het beste wat je kan doen is naar de gemeente stappen. Zij gaan over de schuldsanering. Je zal een hoop papieren moeten aanleveren over de laatste jaren. Dan gaan ze elke partij benaderen waar je schulden hebt. Met hun gaan ze onderhandelen over het afbetalen hiervan.

Er zijn twee opties: Een minnelijke schuldregeling. Dan gaat iedereen waar je schulden bij hebt akkoord met een regeling om de gehele (of een gedeelte) van de schuld af te betalen over een 3 tal jaren. Wat er dan nog van de schuld over blijft wordt kwijt gescholden. Hier moet wel alle schuldeiser akkoord mee gaan. Of tenminste het grootste gedeelte. Je zal dan een krediet krijgen waarmee de gehele schuld dan gelijk afbetaald wordt, en jouw schuld zal dan bij de GKB zijn. Je krijgt waarschijnlijk een budgetbeheerder toegewezen.

Dan is er de schuldsanering. Dit wordt via de rechter geregeld. Jij krijgt een bewindvoerder die al je financiele zaken zal regelen, en die bepaald wat jij kan besteden waaraan. Je zal dan volgens draagkracht je schulden af moeten betalen. Aan het einde van de schuldsanering worden de overige bedragen die nog openstaan en niet afbetaald zijn kwijtgescholden. Hier hebben de bedrijven/instanties/schuldeisers geen keuze in.

Schulden uit fraude kunnen niet gesaneerd worden. ook schulden door eigen schuld (zoals veel dingen kopen op afbetaling terwijl je weet dat je dat niet kan terug betalen) zullen niet gesaneerd kunnen worden.

Nadat de schuld volledig is afbetaald duurt het nog 5 jaar voordat de BKR registratie verwijderd wordt. Dat kan dus problemen geven met geld lenen, of bepaalde abonnementen af te sluiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 15-05-2022 19:37:01 ]
pi_204763970
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:15 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Probleem bij mij is dat ik niet kan werken. Ik ben volledig afgekeurd en niemand wilt mij aannemen als medewerker.
Niet? In je vorige topic zei je iets anders.
Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 15 mei 2022 @ 19:45:11 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204764024
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:37 schreef halfway het volgende:

[..]
Niet? In je vorige topic zei je iets anders.
Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek.
Dan moet je daar je eigen topic over aanmaken ipv dit topic te kapen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204764039
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Dan moet je daar je eigen topic over aanmaken ipv dit topic te kapen.
? Gaat over TS :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 15 mei 2022 @ 20:05:45 #14
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_204764207
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:30 schreef Delenlill het volgende:
Het beste wat je kan doen is naar de gemeente stappen. Zij gaan over de schuldsanering. Je zal een hoop papieren moeten aanleveren over de laatste jaren. Dan gaan ze elke partij benaderen waar je schulden hebt. Met hun gaan ze onderhandelen over het afbetalen hiervan.

Er zijn twee opties: Een minnelijke schuldregeling. Dan gaat iedereen waar je schulden bij hebt akkoord met een regeling om de gehele (of een gedeelte) van de schuld af te betalen over een 3 tal jaren. Wat er dan nog van de schuld over blijft wordt kwijt gescholden. Hier moet wel alle schuldeiser akkoord mee gaan. Of tenminste het grootste gedeelte. Je zal dan een krediet krijgen waarmee de gehele schuld dan gelijk afbetaald wordt, en jouw schuld zal dan bij de GKB zijn. Je krijgt waarschijnlijk een budgetbeheerder toegewezen.

Dan is er de schuldsanering. Dit wordt via de rechter geregeld. Jij krijgt een bewindvoerder die al je financiele zaken zal regelen, en die bepaald wat jij kan besteden waaraan. Je zal dan volgens draagkracht je schulden af moeten betalen. Aan het einde van de schuldsanering worden de overige bedragen die nog openstaan en niet afbetaald zijn kwijtgescholden. Hier hebben de bedrijven/instanties/schuldeisers geen keuze in.

Schulden uit fraude kunnen niet gesaneerd worden. ook schulden door eigen schuld (zoals veel dingen kopen op afbetaling terwijl je weet dat je dat niet kan terug betalen) zullen niet gesaneerd kunnen worden.

Nadat de schuld volledig is afbetaald duurt het nog 5 jaar voordat de BKR registratie verwijderd wordt. Dat kan dus problemen geven met geld lenen, of bepaalde abonnementen af te sluiten.
Het is niet of je een keuze hebt. Je zal altijd een minnelijk traject moeten aanbieden alvorens er überhaupt sprake van een gang naar de rechter zal zijn voor uitspraak WSNP.

En daar waar een minnelijk traject vaak tegen finale kwijting is, kent de WSNP alleen toekenning van een schone lei, waarin je restant schulden een natuurlijke verbintenis worden. Er bestaat geen aflosplicht, nog kan er ingevorderd worden, echter blijven ze wel bestaan.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_204764351
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:15 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Probleem bij mij is dat ik niet kan werken. Ik ben volledig afgekeurd en niemand wilt mij aannemen als medewerker.
Vrees dat je je krediet min of meer verspeeld hebt toen je zei wel te kunnen werken in een fabriek zolang het maar zwart kon. Als je dat 2 jaar kan doen om je schuld weg te poetsen met zwart werk dan kan je het ook 40 jaar lang wit doen net als de rest van Nederland.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204764390
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:03 schreef Problemsgeld het volgende:
Laatste tijd kom ik niet meer goed rond vanwege een schuld van 10.000 euro die ik nog moet betalen.

Ik ben iemand die volledig is afgekeurd , in mijn geval hebben ze een raport opgemaakt met daarop een ernstige psychiatrische stoornis als diagnose.

Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek, en dan bedoel ik dus maximaal een jaar of twee om dat schuld af te kunnen lossen. Met een WIA uitkering alleen lukt het mij niet om alles af te lossen helaas.

Wat voor een straf zou het UWV mij geven als ik gepakt zou worden?

Heb op ecli gelezen dat mensen vaak een boete krijgen van rond de 5.000 tot 30.000 euro.

Bij 1 enkele geval heb ik gezien dat de WIA uitkering volledig stop wordt gezet en alles teruggevorderd( boete van 180.000 euro + WIA ingevorderd vanwege hennepkwekerij in huis.)

Ik wil persoonlijk de risico nemen om tijdelijk zwart te werken mits de sanctie een boete is en geen invordering van de uitkering zelf.

Ben benieuwd naar wat jullie te zeggen hebben hierover.
Hoe staat het met dit plan ts? Ga je dit nog doen?
Ik hoop dat je je beseft hoe erg je in de problemen kan komen als je dit gaat doen.
Twiddel
pi_204764455
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:20 schreef Kiid het volgende:

[..]
Vrees dat je je krediet min of meer verspeeld hebt toen je zei wel te kunnen werken in een fabriek zolang het maar zwart kon. Als je dat 2 jaar kan doen om je schuld weg te poetsen met zwart werk dan kan je het ook 40 jaar lang wit doen net als de rest van Nederland.
Ik kan niet werken , heb mezelf overschat. Vandaag heb ik al 3x geslapen. Ik ben extreem moe door al die klote medicatie die ik slik. Als ik het niet inslik beland ik opnieuw in een psychose wordt er beweerd.
pi_204764462
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:30 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Ik kan niet werken , heb mezelf overschat. Vandaag heb ik al 3x geslapen. Ik ben extreem moe door al die klote medicatie die ik slik. Als ik het niet inslik beland ik opnieuw in een psychose wordt er beweerd.
Krijg je al hulp en heb je iemand om op terug te vallen?
Twiddel
pi_204764471
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hoe staat het met dit plan ts? Ga je dit nog doen?
Ik hoop dat je je beseft hoe erg je in de problemen kan komen als je dit gaat doen.
Al zou ik het willen , geen schijn van kans.

1. Werken kan ik niet.
2. Zwart werk vinden is ongeveer onmogelijk. Je moet daarvoor zo je connecties voor hebben.
pi_204764479
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Krijg je al hulp en heb je iemand om op terug te vallen?
Hulp op het gebied van?
pi_204764487
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Krijg je al hulp en heb je iemand om op terug te vallen?
Mijn geslachtsdeel werkt niet door al die medicatie.*( dit is geen grap )* Laat staan dat ik kan werken.
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 20:44:08 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204764586
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:37 schreef halfway het volgende:

[..]
Niet? In je vorige topic zei je iets anders.
Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek.
En dat vorige topic is dicht. Dit topic gaat dáár niet over en dit topic heeft het ook niet nodig om het daar weer heen te trekken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204764769
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En dat vorige topic is dicht. Dit topic gaat dáár niet over en dit topic heeft het ook niet nodig om het daar weer heen te trekken.
Ik dacht dat ik geen kans had voor schuldsanering. Dat blijkt dus niet te kloppen. Binnenkort ga ik dus de schuldsanering in. Gaat blijkbaar een zware tijd worden. Tegenover staat wel dat mijn schulden verdwijnt.
pi_204766091
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:32 schreef Problemsgeld het volgende:

Mijn geslachtsdeel werkt niet door al die medicatie.*( dit is geen grap )* Laat staan dat ik kan werken.
Er zijn maar weinig banen waar je je geslachtsdeel voor nodig hebt (gelukkig).
pi_204767594
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:20 schreef Kiid het volgende:

[..]
Vrees dat je je krediet min of meer verspeeld hebt toen je zei wel te kunnen werken in een fabriek zolang het maar zwart kon. Als je dat 2 jaar kan doen om je schuld weg te poetsen met zwart werk dan kan je het ook 40 jaar lang wit doen net als de rest van Nederland.
Dit dus.

Hij wil best werken, maar niet als een deel van zijn salaris wordt gebruikt voor het aflossen van zijn schulden. Dit soort parasieten kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
pi_204767775
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit dus.

Hij wil best werken, maar niet als een deel van zijn salaris wordt gebruikt voor het aflossen van zijn schulden. Dit soort parasieten kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Sommige mensen zien schuldsanering ook als "al mijn schulden worden weggepoetst" of zo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 10:28:16 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204767857
Anyhow. Het gaat over schuldsanering!

Als volgt:
- er zijn schulden
- deze zijn problematisch en niet in afzienbare tijd terug te betalen (plm 3 jaar via een regeling)
- je wilt er vanaf

1. Lopen achterstanden momenteel op in de vaste lasten? Is er sprake van problematiek en een onstabiele situatie?
2. Aanmelden bij de gemeente. Dit is per gemeente verschillend hoe dit werkt. Moet je je aanmelden bij een sociale welzijnsorganisatie, rechtstreeks bij een gemeentelijke kredietbank of anderzins? De website van je gemeente zal dit uitleggen
3. Zorg voor de bewijsstukken (actuele!) met de huidige achterstand. Dat kan je nu doen of die opdracht ga je krijgen op een later moment.
4. Ook deze werkwijze zal verschillen. Maar doorgaans wordt je voor de eerste periode aangemeld bij budgetbeheer of anderszins. Je vaste lasten zullen worden overgenomen door de gemeente inclusief inkomen. De boel wordt nu maandelijks betaald door de schuldhulpverleningsorganisatie. Maar het kan ook best zo zijn dat je dit zelf mag blijven doen. Gebeurt ook.
5. Mogelijk is er een wachtlijst bij de afdeling of medewerker die voorstellen kan versturen naar de schuldeiser(s)
- Stel je schuld is 10000 euro
- Je kan in 3 jaar tijd 5000 euro sparen naast je vaste lasten
- De gemeente biedt 50% betaling tegen kwijting van de restant schuld bij de schuldeiser(s).
- Indien akkoord gaat de gemeente een lening verstrekken aan jou van 5000 euro en/of een minnelijke schuldregeling aan. Deze laatste houdt in dat je ook een plicht krijgt tot bijvoorbeeld solliciteren om deze 5000 euro (die in eerste instantie wordt aangeboden) wellicht nog te verhogen tot bijvoorbeeld 70% of zelfs 100%. Maar aangezien je een WIA hebt zal dit wellicht niet zo zijn en gaat men werken met een saneringskrediet. Doorgaans moet je dan 50 euro per maand betalen hieraan voor 3 jaar.

6. Indien de schuldeisers niet akkoord gaan en weigeren kan het een Wettelijke schuldhulpverlening via de rechtbank gaan worden. Dit houdt in dat de rechter hierover beslist. Ze bekijken de aanleiding en de toekomst en kunnen concluderen dat je de schulden bewust hebt gemaakt (bijvoorbeeld boetes of door roekeloosheid). Maar de toelating is normaliter vrij hoog.
7. Dan krijg je een WSNP-bewindvoerder en deze strijdt namens de schuldeisers dat je je inzet om alles in beweging te zetten om een zo groot mogelijk bedrag te sparen voor deze schuldeisers met een minimale afdracht.

Ik vermoed dat je bij 5. zal blijven.

- Ik heb een auto! DEZE MOET WEG!
> dit is bespreekbaar. Er zijn vele opties om dit te behouden. Kan niemand vooraf iets van zeggen of vinden
- Ik heb dan maar 50 euro in de week!
> Idem als hierboven

Wanneer je niet op de blaren wilt zitten blijf je nog jaren in de stress en in wordt je achterna gezeten door schuldeisers. Is dat het je waard? (even vooraf invullen hoor ;))
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204768077
Als je dat 3 jaar traject hebt doorlopen, kom je dan niet op heel veel "zwarte lijsten" terecht ?

Zoals bij je bank (dus geen lening, credit card, hypotheek), maar ook bedrijven die mee hebben gewerkt door een deel van de openstaande schuld weg te poetsen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204768323
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je dat 3 jaar traject hebt doorlopen, kom je dan niet op heel veel "zwarte lijsten" terecht ?

Zoals bij je bank (dus geen lening, credit card, hypotheek), maar ook bedrijven die mee hebben gewerkt door een deel van de openstaande schuld weg te poetsen ?
Als de persoon in kwestie er iets van geleerd heeft zou die persoon dit niet moeten merken.

En anders wordt die persoon zo wel tegen zichzelf beschermd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204768340
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als de persoon in kwestie er iets van geleerd heeft zou die persoon dit niet moeten merken.
Huur, hypotheek....sommige banen in het bank wezen ......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204768370
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Huur, hypotheek....sommige banen in het bank wezen ......
Ja precies, die lijst, als die er al is, beschermd dan die persoon
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 11:47:16 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204768387
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je dat 3 jaar traject hebt doorlopen, kom je dan niet op heel veel "zwarte lijsten" terecht ?

Zoals bij je bank (dus geen lening, credit card, hypotheek), maar ook bedrijven die mee hebben gewerkt door een deel van de openstaande schuld weg te poetsen ?
Doorgaans zit er dan wel een melding bij inderdaad. Ik dacht vijf jaar. Maar dat zal de schuldhulpverlener het beste uit kunnen leggen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204768404
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja precies, die lijst, als die er al is, beschermd dan die persoon
Snap ik, maar aan de andere kant, legt het wel alles dood om er nog wat van proberen te maken....Dus zou je er ook alles op alles kunnen zetten om van het "stigma" schuldsanering weg te blijven.

Nogmaals, ik propagandeer niet om weer bij de Wehkamp op afbetaling te gaan kopen, maar het stigma en de BKR noteringen rondom geeft niet echt de hoop dat je ook uit de uitkering gaat komen......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204768408
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:47 schreef Rene het volgende:

[..]
Doorgaans zit er dan wel een melding bij inderdaad. Ik dacht vijf jaar. Maar dat zal de schuldhulpverlener het beste uit kunnen leggen.
Bkr is 5 jaar. Bedrijven mogen toch ook zelf een lijst bijhouden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204768420
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, maar aan de andere kant, legt het wel alles dood om er nog wat van proberen te maken....Dus zou je er ook alles op alles kunnen zetten om van het "stigma" schuldsanering weg te blijven.

Nogmaals, ik propagandeer niet om weer bij de Wehkamp op afbetaling te gaan kopen, maar het stigma en de BKR noteringen rondom geeft niet echt de hoop dat je ook uit de uitkering gaat komen......
Als je bij alle bedrijven in NL of bij alle sectoren in NL op die lijst staat dan klopt het. Emigreren is ook nog een optie.
Of je kan bij de nieuwe bedrijven gaan werken, elke dag komen er nieuwe bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204768421
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bkr is 5 jaar. Bedrijven mogen toch ook zelf een lijst bijhouden?
Zekers, en dat doen de meeste ook.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 11:54:01 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204768448
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bkr is 5 jaar. Bedrijven mogen toch ook zelf een lijst bijhouden?
Ongetwijfeld is er wel een 'schrikbeleid'.
Ik kan niet in de hoofden van een verstrekker van een abonnement of anderszins praten. BKR is het instituut voor de telecom aanbieders en geldverstrekkers. Maar een eenmanszaakje of iets dergelijks zal wellicht anders reageren. Zijn ook maar mensen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 11:56:04 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204768475
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, maar aan de andere kant, legt het wel alles dood om er nog wat van proberen te maken....Dus zou je er ook alles op alles kunnen zetten om van het "stigma" schuldsanering weg te blijven.

Nogmaals, ik propagandeer niet om weer bij de Wehkamp op afbetaling te gaan kopen, maar het stigma en de BKR noteringen rondom geeft niet echt de hoop dat je ook uit de uitkering gaat komen......
Wat een onzin.
In Nederland krijgen mensen gewoon een tweede (en soms ook derde) kans. Emigreren is onnodig en vooral bangmakerij.

Menig bekende Nederlander maar ook 'gewone' mensen komen er gewoon bovenop. Want een mobiele telefoonabonnement met een telefoon erbij op afbetaling staat ook bij het BKR. Zou je zulke stigmatiserende nonsens niet zo als waarheid willen verkopen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204776941
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Huur, hypotheek....sommige banen in het bank wezen ......
Als verhuurder kan ik niet even een BKR-check doen. En voorafgaande aan 'n sollicitatiegesprek kan het ook niet. Daarna overigens ook niet.
pi_204776959
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als verhuurder kan ik niet even een BKR-check doen. En voorafgaande aan 'n sollicitatiegesprek kan het ook niet. Daarna overigens ook niet.
Ik weet (uit ervaring helaas) dat particuliere woningboeren in Almere, wel degelijk een check doen, of men het bij het BKR vandaan haalt of uit een andere bron....Dit was zo'n makelaarskantoor die het beheer deed van alle ABP woningen in Almere.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204776983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik weet (uit ervaring helaas) dat particuliere woningboeren in Almere, wel degelijk een check doen, of men het bij het BKR vandaan haalt of uit een andere bron....Dit was zo'n makelaarskantoor die het beheer deed van alle ABP woningen in Almere.
Dat zal dan wel niet BKR zijn. Misschien via een kredietrapport of zo. Daar zal ook wel de nodige informatie in staan en in blijven staan.
pi_204777649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zal dan wel niet BKR zijn. Misschien via een kredietrapport of zo. Daar zal ook wel de nodige informatie in staan en in blijven staan.
Denk het ook. Die telefoonboeren hadden vroeger toch ook hun systeempje ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 15:26:46 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204779654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Denk het ook. Die telefoonboeren hadden vroeger toch ook hun systeempje ?
En nog steeds. Bij een mobiele telefoon ga je immers een lening aan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204780747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zal dan wel niet BKR zijn. Misschien via een kredietrapport of zo. Daar zal ook wel de nodige informatie in staan en in blijven staan.
dat gaat vaak via graydon/experian
pi_204780773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Denk het ook. Die telefoonboeren hadden vroeger toch ook hun systeempje ?
preventel heet dat
pi_204806974
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:54 schreef Problemsgeld het volgende:
Wat kan ik ongeveer verwachten?
Dat jij sowieso een fulltime baan gaat zoeken als je die nog niet hebt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')