abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204742072
Laatste tijd kom ik niet meer goed rond vanwege een schuld van 10.000 euro die ik nog moet betalen.

Ik ben iemand die volledig is afgekeurd , in mijn geval hebben ze een raport opgemaakt met daarop een ernstige psychiatrische stoornis als diagnose.

Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek, en dan bedoel ik dus maximaal een jaar of twee om dat schuld af te kunnen lossen. Met een WIA uitkering alleen lukt het mij niet om alles af te lossen helaas.

Wat voor een straf zou het UWV mij geven als ik gepakt zou worden?

Heb op ecli gelezen dat mensen vaak een boete krijgen van rond de 5.000 tot 30.000 euro.

Bij 1 enkele geval heb ik gezien dat de WIA uitkering volledig stop wordt gezet en alles teruggevorderd( boete van 180.000 euro + WIA ingevorderd vanwege hennepkwekerij in huis.)

Ik wil persoonlijk de risico nemen om tijdelijk zwart te werken mits de sanctie een boete is en geen invordering van de uitkering zelf.

Ben benieuwd naar wat jullie te zeggen hebben hierover.
pi_204742101
Als je kan werken zoek je gewoon een betaalde baan.
pi_204742110
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:03 schreef Problemsgeld het volgende:
Laatste tijd kom ik niet meer goed rond vanwege een schuld van 10.000 euro die ik nog moet betalen.

Ik ben iemand die volledig is afgekeurd , in mijn geval hebben ze een raport opgemaakt met daarop een ernstige psychiatrische stoornis als diagnose.

Ik wil dus tijdelijk zwartwerken in een fabriek, en dan bedoel ik dus maximaal een jaar of twee om dat schuld af te kunnen lossen. Met een WIA uitkering alleen lukt het mij niet om alles af te lossen helaas.

Heb op ecli gelezen dat mensen vaak een boete krijgen van rond de 5.000 tot 30.000 euro.

Bij 1 enkele geval heb ik gezien dat de WIA uitkering volledig stop wordt gezet en alles teruggevorderd( boete van 180.000 euro + WIA ingevorderd vanwege hennepkwekerij in huis.)

Ik wil persoonlijk de risico nemen om tijdelijk zwart te werken mits de sanctie een boete is en geen invordering van de uitkering zelf.

Nou, je WIA kan dus ook weg. Want ogenschijnlijk kan je werken. Niet echt een goed idee hè?

Kan je geen sanering in?
pi_204742115
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:03 schreef Problemsgeld het volgende:

Die fabriek mag jou ook niet zomaar zwart laten werken he. Ook die moeten zich aan regels houden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_204742129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:07 schreef GereDathan het volgende:
Als je kan werken zoek je gewoon een betaalde baan.
Niemand wilt mij aannemen omdat ik als diagnose schizofrenie heb. Met zwart werk maak ik misschien kans om tijdelijk ergens te werken om die schulden af te lossen. Al is het voor 1 maand is het toch 1000 euro minder schuld.
pi_204742131
Volgens mij is het niet de bedoeling om tips te vragen om de wet te overtreden
No bitch to me
pi_204742138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:10 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Niemand wilt mij aannemen omdat ik als diagnose schizofrenie heb. Met zwart werk maak ik misschien kans om tijdelijk ergens te werken om die schulden af te lossen. Al is het voor 1 maand is het toch 1000 euro minder schuld.
En dan als zwartwerk willen ze een geschifte wel hebben?

Ga gewoon zuiniger leven en stel je niet aan.
pi_204742145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou, je WIA kan dus ook weg. Want ogenschijnlijk kan je werken. Niet echt een goed idee hè?

Kan je geen sanering in?
Ik kan niet werken. Al 10 jaar ben ik thuis. Ik ga een middel gebruiken waardoor ik wat meer kracht heb om tijdelijk te werken, soort van booster. Want momenteel slaap ik 3x per dag vanwege extreme moeheid.
pi_204742150
niet doen! je raakt zeker je wia kwijt en kom dan in de bijstand terecht , waar ze je korten en dus haast niks over houd.
Waarom ga je niet de schuldsanering in , dan betaal je 3 jaar en daarna is de rest kwijtgescholden
pi_204742159
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En dan als zwartwerk willen ze een geschifte wel hebben?

Ga gewoon zuiniger leven en stel je niet aan.
Ja ik heb een plek gevonden waar ik alleen mag zijn in een kamer om te werken zonder in contact te komen met andere mensen. Plus een booster innemen en dan komt het wel goed denk ik.

De vraag is meer wat voor sanctie ik moet verwachten als ik gepakt zou worden. Het is tijdelijk werk, maximaal een jaar of twee.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:16:35 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204742161
En je denkt dat er niet ergens een belletje gaat rinkelen wanneer de afgekeurde met een schamel inkomen ineens een schuld van 10k aflost? Of kun je ook zwart aflossen?

Tevens slotje incoming. Dit is hulp zoeken om fraude te plegen.
pi_204742162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:14 schreef Skylertje het volgende:
niet doen! je raakt zeker je wia kwijt en kom dan in de bijstand terecht , waar ze je korten en dus haast niks over houd.
Waarom ga je niet de schuldsanering in , dan betaal je 3 jaar en daarna is de rest kwijtgescholden
Ik heb gelezen dat mensen die zwart erbij werken vaak een boete krijgen als je een wia uitkering krijgt.
pi_204742167
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:16 schreef Twiitch het volgende:
En je denkt dat er niet ergens een belletje gaat rinkelen wanneer de afgekeurde met een schamel inkomen ineens een schuld van 10k aflost? Of kun je ook zwart aflossen?
Ik kan het dan rustig aan aflossen. Bijvoorbeeld 1000 euro per jaar. Nu kan ik niks aflossen en dat schuld gaat telkens omhoog.
pi_204742172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:14 schreef Skylertje het volgende:
Ik kom niet in aanmerking voor de schuldsanering.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 12:22:33 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204742187
Dit gaan we niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')