Hier kun je het terugzien: https://www.bnnvara.nl/ka(...)-klanten-compenserenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 00:12 schreef Sally het volgende:
Voor de Viaplay kijkers: bij Kassa (BNN-Vara) werden vanavond de klachten over Viaplay onder de aandacht gebracht. En ze zijn naar het bedrijf zelf gegaan, om te proberen om uitleg te vragen en/of de klachten neer te kunnen leggen.
Is vast nog online terug te kijken (of te lezen).
Sterkte...
Geen seconde last gehad, maar door dit bericht begin ik toch een beetje het gevoel te krijgen dat ik er ook last van heb. Compensatie graag!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:50 schreef NY_Giant het volgende:
Tweakers.net - Consumentenbond: Viaplay moet klanten compenseren voor beeldkwaliteit F1-streams
Nu is geld terug natuurlijk leuk en aardig, maar de meeste mensen zien veel liever gewoon verbeteringen bij Viaplay.
Compensatie is inderdaad niet waar het voor de meeste mensen om draait. Het bericht bij Tweakers richt zich daar misschien iets te veel op. Belangrijker is dat Kassa, de Consumentenbond en zelfs de ACM nu aandacht beginnen te krijgen voor de problemen bij Viaplay. Dat toont wel aan dat het niet slechts een enkeling is die problemen ervaart bij de live-streams van Viaplay.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen seconde last gehad, maar door dit bericht begin ik toch een beetje het gevoel te krijgen dat ik er ook last van heb. Compensatie graag!
helemaal eens, wel een keer een probleem gehad op een vrijdag, kon wel in de app maar niet naar de VT dus ik vind ook wel dat ik een korting verdienquote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen seconde last gehad, maar door dit bericht begin ik toch een beetje het gevoel te krijgen dat ik er ook last van heb. Compensatie graag!
Kwalificatie Miami volgens mij?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:26 schreef BroesWillems het volgende:
De enige keren dat ik storing bij Viaplay had, had F1TV er ook last van. Dat lijkt me dus meer een probleem met de hoofdstream.
En sowieso, dat er mensen zijn die géén klachten ervaren, zegt verder helemaal níets over het al dan niet bestaan van een probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:38 schreef Nattekat het volgende:
In dit soort situaties blijf ik het altijd triest vinden hoe mensen die genoegen nemen met minder doen alsof de rest zich aanstelt.
Maak van jouw probleem (lage standaarden) niet iemand anders probleem.
Dat gaat ook de andere kant uit; diegene die klachten hebben doen alsof iedereen problemen heeft. Hierboven doe je ook al van dat soort aannames.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:38 schreef Nattekat het volgende:
Maak van jouw probleem (lage standaarden) niet iemand anders probleem.
Aha, dus als ik samen met een paar vrienden zit te kijken op precies hetzelfde scherm, kan het zomaar zijn dat zij dat helemaal niet hebben. Duidelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat ook de andere kant uit; diegene die klachten hebben doen alsof iedereen problemen heeft. Hierboven doe je ook al van dat soort aannames.
En niemand doet dat. Je kan gewoon met je portemonnee oordelen over de kwaliteit van een dienst. Er zijn alternatieven immers die volgens sommigen superieur zijn dus ik zie echt het probleem niet.
Jij claimt dat ik iets beweer wat ik helemaal niet beweerd heb. Nee, ik kan niet voor anderen ver weg praten, maar wel voor iedereen die samen met mij naar dezelfde tv keek.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:10 schreef Gunner het volgende:
Zoek het ff lekker uit als je zo wilt discussiëren
Met je fractie van seconden hou op dan ben je gewoon een zeurpiet.
Als het niemand was opgevallen kan het natuurlijk ook aan jou liggen. Ik kan er namelijk helemaal niet tegen als geluid en beeld niet synchroon loopt. Daar had ik namelijk regelmatig last van bij F1TV. Bij Viaplay is mij dat nog niet gebeurd. Dat mensen problemen hebben zal ik niet ontkennen, maar doe nou niet dat jouw ervaring voor iedereen geld.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Vorige week liep het geluid niet synchroon op de beelden bijvoorbeeld, op het tv kanaal, en ik was de enige wie dat was opgevallen. Die anderen zullen vrolijk gaan zeggen dat ze nergens last van hadden, maar ik weet dat het niet goed liep.
Nou was het maar een fractie van een seconde, dus geen ramp verder, maar het is maar één van vele voorbeelden.
Ik zit helemaal niet bij Viaplay, maar ik kan door een klein mazzeltje het tv kanaal ontvangen, en dat heeft bij mij altijd de voorkeur boven een stream voor de race. En door te zeggen dat ik me niet aan moet stellen, maak je er weldegelijk mijn probleem van.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:21 schreef Gunner het volgende:
En daar ga jij; ik maak het niet jouw probleem. Ik zeg dat je kan gaan klagen of overstappen naar een alternatief. Als ik het zo altijd lees is F1TV perfect dus waarom zit je nog bij viaplay?
Ik ook niet. Maar als ik het niet verteld had, was het de rest niet eens opgevallen. Het is uiteindelijk wel rechtgetrokken tijdens de race, maar het gaat erom dat je dus gewoon problemen kan hebben die anderen ook hebben, maar die hen gewoon niet opvallen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ik kan er namelijk helemaal niet tegen als geluid en beeld niet synchroon loopt.
Maar dat zei je niet. Je zei dat iedereen het had, maar het alleen jou opviel.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar als ik het niet verteld had, was het de rest niet eens opgevallen. Het is uiteindelijk wel rechtgetrokken tijdens de race, maar het gaat erom dat je dus gewoon problemen kan hebben die anderen ook hebben, maar die hen gewoon niet opvallen.
Zou je me kunnen citeren waar ik dat heb gezegd? Voor zover ik weet heb ik dat nooit gedaan en geef ik alleen maar m'n ervaring dat ik geen problemen heb. Hiermee wil ik niet zeggen dat niemand problemen heeft, dat geloof ik best namelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:49 schreef Nattekat het volgende:
. Fijn voor je dat jij wel tevreden bent maar het is echt kansloos om te stellen dat anderen om niets klagen.
Heel graagquote:Leven en laten leven
Ik neem nog even een bakkiequote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet. Je zei dat iedereen het had, maar het alleen jou opviel.
Jij werkt bij Viaplay op de klantenservice zeker?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:20 schreef fathank het volgende:
Ik heb sinds het begin van het seizoen welgeteld 1 momentje van bufferen gehad
Dat krijg je als je gewoon fatsoenlijk internet en een fatsoenlijke tv hebt.
Klantenservice durf ik het niet te noemenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Jij werkt bij Viaplay op de klantenservice zeker?
Ik denk wel dat klanten zich opwinden omdat ze nooit of heel laat reageren, ik had een vraag gesteld over PiP op de PC omdat ik de vrijdagen meestal op die manier kijk, duurde een maand voor ik een antwoord kreeg, dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:20 schreef fathank het volgende:
Ik heb sinds het begin van het seizoen welgeteld 1 momentje van bufferen gehad
Dat krijg je als je gewoon fatsoenlijk internet en een fatsoenlijke tv hebt.
En ik was al klaar met ze toen ik een week kon wachten op antwoord via de email. Dat was in het begin bij het afsluiten, wat ik dus daardoor ook niet heb gedaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk wel dat klanten zich opwinden omdat ze nooit of heel laat reageren, ik had een vraag gesteld over PiP op de PC omdat ik de vrijdagen meestal op die manier kijk, duurde een maand voor ik een antwoord kreeg, dat kan gewoon niet.
Maar verder wel tevreden hoor en ze krijgen de PL erbij dus ook geen andere keus.
Ik op hesgoal.comquote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:58 schreef THEFXR het volgende:
Ik kijk gratis op Sky, af en toe de stream opnieuw starten, maar dat boeit mij niet.
Behalve als je er een jaar aan vast zit, omdat je verwacht dat een dienst in 2022 inmiddels wel een stabiele steam kan neerzetten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:05 schreef Gunner het volgende:
En niemand doet dat. Je kan gewoon met je portemonnee oordelen over de kwaliteit van een dienst. Er zijn alternatieven immers die volgens sommigen superieur zijn dus ik zie echt het probleem niet.
0,0?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:03 schreef Pino112 het volgende:
Ik snap al die klachten ook niet echt, hier eigenlijk geen problemen.
Mhaw de resolutie gaat wel eens omlaag. Bij Ziggo had ik 4K en bij ViaPlay mag je hopen op de hoogste resolutie 1080Pquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:03 schreef Pino112 het volgende:
Ik snap al die klachten ook niet echt, hier eigenlijk geen problemen.
1080p vereist alleen een veel hogere bitrate dan Viaplay levert. 1080p F1 op Ziggo vorig jaar was volgens mij 11000mbit, Viaplay komt niet eens in de buurt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:22 schreef DKUp het volgende:
[..]
Mhaw de resolutie gaat wel eens omlaag. Bij Ziggo had ik 4K en bij ViaPlay mag je hopen op de hoogste resolutie 1080P
Vooral de rechterbalk met alle info en de helmetcam zien er echt niet uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1080p vereist alleen een veel hogere bitrate dan Viaplay levert. 1080p F1 op Ziggo vorig jaar was volgens mij 11000mbit, Viaplay komt niet eens in de buurt.
Linkerbalk*quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:28 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vooral de rechterbalk met alle info en de helmetcam zien er echt niet uit.
11000 Mbit?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1080p vereist alleen een veel hogere bitrate dan Viaplay levert. 1080p F1 op Ziggo vorig jaar was volgens mij 11000mbit, Viaplay komt niet eens in de buurt.
Erger nog, er zijn twee dingen aan de hand:quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1080p vereist alleen een veel hogere bitrate dan Viaplay levert. 1080p F1 op Ziggo vorig jaar was volgens mij 11000mbit, Viaplay komt niet eens in de buurt.
Maximaal geld verdienen hequote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:52 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Erger nog, er zijn twee dingen aan de hand:
• Als je kijkt via een webbrowser krijg je altijd maximaal 720p op 3,8 Mbit
• Krijg je het wel voor elkaar om 1080p te krijgen (via een app dus), dan is die maximaal 5 Mbit
Ter vergelijking:
• Netflix on demand 720p is 3,6 Mbit (bijna hetzelfde dus) en 1080p verbruikt daar 6,9 Mbit (da's wel aanmerkelijk meer).
• Ziggo Sport (via Ziggo Go) is 720p op 5,2 Mbit, via linaire TV (DVB-C) heb je het daar over tussen de 8,4 en 13 Mbit op 1080p (geen idee wat de 4K stream voor bitrate had).
• De livestream van RTL 7 via NLZiet is 1080p op 7,5 Mbit.
Ze zitten in alle gevallen dus aan de onderkant van de markt wat bitrate betreft, en die 720p-beperking op desktop werkt ook absoluut niet mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |