Ik zie de fabrikanten van agrarische machines al handenwrijvend klaarstaan.quote:Op woensdag 11 mei 2022 16:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd naar de bouwmateriaalkosten als oekraine weer opgebouwd wordt....
Oost-Europa haalt West-Europa in.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Als het zo'n populair idee was dan gingen mensen het wel doen nietwaar? En zie; bijna niemand doet het. In Spanje, Italie of Griekenland kan je al jaren voor noppes een gigantisch huis kopen, met land eromheen. In Japan probeert men jongeren naar het platteland te laten komen door goedkope huur en heel snel internet. Werkt ook niet. Japan krimpt als geheel zelfs, maar Tokyo groeit nog steeds want jonge mensen trekken naar de grote steden.
Nee, denk niet dat de groei en de rek er voorlopig uit is. Oost Europa gaat (kan) inderdaad hot worden. Maar de grote steden dus weer, niet het platteland. Dus je krijgt daar gewoon hetzelfde verhaal. Warschau is al booming, huizenprijzen stijgen de pan uit, etc.
Nogmaals, geef je dus geen ongelijk dat Oost-Europa best populair kan worden in de toekomst, maar het zal gewoon een herhaling zijn van hier. De steden gaan groeien, jonge mensen trekken weg uit het conservatieve platteland. Het platteland is - voorlopig - gewoon dood aan het bloeden.
QFTWquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En over een paar jaar kost jouw huis nog minder dan een halve bitcoin.
Je probeert bitcoin als een slechte investering neer te zetten door het te vergelijken met de all time high van een jaar geleden.
De euro wordt alleen maar minder waard.
Rente verhogen kan niet.
Rente verlagen kan niet.
Rente gelijklaten kan niet.
Geld bijdrukken kan niet.
Geen geld bijdrukken kan niet.
De euro is in een impasse terechtgekomen. En ook alles dat er aan vastzit. Pensioenen, hypotheken, staatsleningen.
We krijgen de zwaarste recessie ooit en de euro is niet meer te redden. Allemaal door dat eindeloze geld bijdrukken waar die domme banken maar geen genoeg van kregen.
Als ik naar mezelf kijk: ik rijd in een oude vervuilende diesel naar het werk. In de buurt van het werk (en dan bedoel ik op < 25 km afstand) is niets betaalbaars te koop vgl. met wat we nu hebben. Dus uiteindelijk is het milieu de grote verliezer en de Shell's van de wereld, de winnaars.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Duurt denk ik niet heel lang meer voor de hele handel vastloopt. Geen idee wat er dan gebeurt, maar als niemand meer kan of wil verhuizen hebben we wel een probleem.
Daarom heeft Oost-Europa ook last van een permanente brain drain richting West-Europa en algehele bevolkingskrimp. Omdat het zo fantastisch gaat in Oost-Europa. Iedereen wil er wonen!!quote:
Is dat nu niet al het geval ?, dat we na jaren marge balanceren nu de klif te pakken hebben waardoor het hele systeem in elkaar stort en in ons eigen mes vallen. Alles is immers met elkaar verbonden. Iemand hoeft maar een scheet te laten en we komen om in de stikstof.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Duurt denk ik niet heel lang meer voor de hele handel vastloopt. Geen idee wat er dan gebeurt, maar als niemand meer kan of wil verhuizen hebben we wel een probleem.
Het kabinet is heel wat van plan volgens de startnotitie NPLG.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:24 schreef Vallon het volgende:
Is dat nu niet al het geval ?, dat we na jaren marge balanceren nu de klif te pakken hebben waardoor het hele systeem in elkaar stort en in ons eigen mes vallen. Alles is immers met elkaar verbonden. Iemand hoeft maar een scheet te laten en we komen om in de stikstof.
Yep het wordt een hete zomer met nog meer poepwerk. Ik vraag mij keer op keer af in welk universum regenten leven. Natuurlijk weet ik ook dat hun bestaansrecht ontstaat omdat er problemen (gemaakt) zijn. Politici en bestuurder hebben er niets aan wanneer hun inbreng niet (langer) nodig is.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Het kabinet is hel wat van plan volgens de startnotitie NPLG.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |