abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:13:55 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204717396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En on the bright side, je bent nu miljonair ;)
Zo ongeveer wel denk ik..... behalve dat er nog een hypotheek tegenover staat :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:19:16 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204717431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat veel mensen zo denken. Laat ze maar allemaal in de stad/Randstad gaan en blijven wonen. Dan zit ik hier lekker rustig in het zuiden op het platteland voor 1/3 van de prijs.
Win win :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204720766
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat veel mensen zo denken. Laat ze maar allemaal in de stad/Randstad gaan en blijven wonen. Dan zit ik hier lekker rustig in het zuiden op het platteland voor 1/3 van de prijs.
Het probleem is dat er ook een heleboel mensen zijn die hun hele leven in en om de Randstad hebben opgebouwd. Vrienden, familie maar uiteraard ook banen. Zeeland of Limburg vind ik helemaal geweldig maar dat betekent wel dat afspreken met familie of vrienden een gigantische onderneming wordt.

Daarnaast is Randstad meer dan alleen de grote steden natuurlijk. Zelfs in de polders is het een gekkenhuis wat betreft prijzen.
Conscience do cost.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:35:24 #79
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204722007
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 05:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je komt al snel tegen praktische problemen aan. Ben je daar lang, dan zal je daar ook zorg moeten kunnen krijgen bijvoorbeeld. Tandarts, doktor, etc. Dan zal je merken dat het daar een stuk minder goed is waarschijnlijk.
Ik geloof dat niet dat de tandartsen en doktoren in NL beter zijn dan daar. Het grootste verschil zijn de enorme wachtlijsten die je hier in de zorg altijd al had.

quote:
Ook zit je dan daar in je kasteel, ver weg van vrienden, familie en enig sociaal leven. Er is een reden dat het zo goedkoop is natuurlijk. Jonge mensen willen daar niet zitten. Oude mensen kunnen daar niet zitten. Hoe je alleen een kleine range van 40-60 over waarschijnlijk die daar een deel van hun leven willen doorbrengen (als ze geen kinderen hebben).
Ik denk door de enorme vrijheid dat je best een tijdje bij vrienden en familie langskunt. Sociaal leven kun je overal stichten. Ik denk dat de voordelen van die vrijheid zeker opwegen tegen de nadelen. Bijna niets mag hier. Bouwen mag niet of het wordt onbetaalbaar gemaakt. Bouwen in NL is voor projectontwikkelaars.

quote:
Dit is letterlijk overal ter wereld zo. Ik zit nu in Seoul, waar de huizenprijzen gemiddeld een miljoen dollar zijn (en dan heb je echt niks nog). En ze bouwen hier honderden flats tegelijk om aan de vraag te voldoen. Mensen trekken mensen aan. De overheid probeert mensen actief weg te krijgen uit de hoofdstad door elders nieuwe steden te bouwen maar 't werkt gewoon niet.
Vind je dat het in Nederland beter werkt dan? Ik zie dat echt niet.

Ik denk dat Oost-Europa de plek op deze wereld is die de komende 30 jaar een opmars gaat maken. Ze hebben alles dat West-Europa heeft en hetgene dat ze niet hebben daar hebben ze de potentie voor. De goede dingen van West-Europa hebben ze overgenomen. Democratie, vrijheid, mensenrechten. En de slechte dingen hebben ze verstoten, communisme. Huizen gaan in Nederland niet nog meer waard worden. De rek is er uit en als de rente omhoog gaat stort de markt zelfs in.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:39:17 #80
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204722084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als de huizenprijzen de komende 10 jaar nog zo hoog blijven, ga ik wel emigreren.
Het punt is juist dat huizenprijzen enorm gedaald zijn.

Een huis dat een tijdje geleden nog 20 Bitcoin kostte betaal je nu nog maar 10 Bitcoin voor.

We moeten die domme euro eens loslaten.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 21:16:33 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204723173
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het punt is juist dat huizenprijzen enorm gedaald zijn.

Een huis dat een tijdje geleden nog 20 Bitcoin kostte betaal je nu nog maar 10 Bitcoin voor.

We moeten die domme euro eens loslaten.
_O-

Je geld is ineens nog maar 50% waard van wat het een maand geleden waard was en jij vind het prachtig want "Huis is goedkoper!" Snap je ook dat je inkomen dan met 50% omlaag gaat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204723226
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het punt is juist dat huizenprijzen enorm gedaald zijn.

Een huis dat een tijdje geleden nog 20 Bitcoin kostte betaal je nu nog maar 10 Bitcoin voor.

We moeten die domme euro eens loslaten.
:')
pi_204726163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:55 schreef XSbig het volgende:

[..]
Alleen riet komt voornamelijk uit China dacht ik.
En eetstokjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:02:49 #84
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204727527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
_O-

Je geld is ineens nog maar 50% waard van wat het een maand geleden waard was en jij vind het prachtig want "Huis is goedkoper!" Snap je ook dat je inkomen dan met 50% omlaag gaat?
Nee hoor. Een bitcoin van een maand geleden is nog steeds een bitcoin waard nu.

Ps. Welk inkomen heb je het over?
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 23:11:38 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204727914
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Nee hoor. Een bitcoin van een maand geleden is nog steeds een bitcoin waard nu.

Ps. Welk inkomen heb je het over?
Dan is het huis ook geen 10 bitcoin goedkoper geworden. 20 bitcoin is 20 bitcoin waard volgens jou dus waarom zou een huis vorige maan 20 bitcoin en nu 10 bitcoin kosten? Dat is niet logisch.

Ok, jij hebt geen inkomen? Ok dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:24:02 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204728241
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Nee hoor. Een bitcoin van een maand geleden is nog steeds een bitcoin waard nu.

Ps. Welk inkomen heb je het over?
Ja, en zo'n ¤ 10.000 minder.... dus met je 10 bitcoin kun je ¤ 100.000 minder aan een huis uitgeven.

Om het nog maar niet te hebben over de koers van een half jaar geleden.... het huis wat je toen met 10 bitcoin kon kopen kost je nu zeker 20 BTC.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 mei 2022 @ 23:30:55 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204728366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en zo'n ¤ 10.000 minder.... dus met je 10 bitcoin kun je ¤ 100.000 minder aan een huis uitgeven.

Om het nog maar niet te hebben over de koers van een jaar geleden.... het huis wat je toen met 10 bitcoin kon kopen kost je nu zeker 20 BTC.
En over een paar jaar kost jouw huis nog minder dan een halve bitcoin. :W

Je probeert bitcoin als een slechte investering neer te zetten door het te vergelijken met de all time high van een jaar geleden.

De euro wordt alleen maar minder waard.
Rente verhogen kan niet.
Rente verlagen kan niet.
Rente gelijklaten kan niet.
Geld bijdrukken kan niet.
Geen geld bijdrukken kan niet.

De euro is in een impasse terechtgekomen. En ook alles dat er aan vastzit. Pensioenen, hypotheken, staatsleningen.

We krijgen de zwaarste recessie ooit en de euro is niet meer te redden. Allemaal door dat eindeloze geld bijdrukken waar die domme banken maar geen genoeg van kregen.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 23:53:12 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204728722
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]
En over een paar jaar kost jouw huis nog minder dan een halve bitcoin. :W

Je probeert bitcoin als een slechte investering neer te zetten door het te vergelijken met de all time high van een jaar geleden.

De euro wordt alleen maar minder waard.
Rente verhogen kan niet.
Rente verlagen kan niet.
Rente gelijklaten kan niet.
Geld bijdrukken kan niet.
Geen geld bijdrukken kan niet.

De euro is in een impasse terechtgekomen. En ook alles dat er aan vastzit. Pensioenen, hypotheken, staatsleningen.

We krijgen de zwaarste recessie ooit en de euro is niet meer te redden. Allemaal door dat eindeloze geld bijdrukken waar die domme banken maar geen genoeg van kregen.
Mischien kun je dit bewaren voor het BTC topic waar het thuishoort? Want bitcoin heeft geen ene fuck te maken met de kosten van bouwmaterialen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:03:50 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204728942
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]
En over een paar jaar kost jouw huis nog minder dan een halve bitcoin. :W

Je probeert bitcoin als een slechte investering neer te zetten door het te vergelijken met de all time high van een jaar geleden.

De euro wordt alleen maar minder waard.
Rente verhogen kan niet.
Rente verlagen kan niet.
Rente gelijklaten kan niet.
Geld bijdrukken kan niet.
Geen geld bijdrukken kan niet.

De euro is in een impasse terechtgekomen. En ook alles dat er aan vastzit. Pensioenen, hypotheken, staatsleningen.

We krijgen de zwaarste recessie ooit en de euro is niet meer te redden. Allemaal door dat eindeloze geld bijdrukken waar die domme banken maar geen genoeg van kregen.
Nee, ik probeer helemaal niets, ik stel alleen dat je geen gelijk hebt met je bewering dat een huis dat "een tijdje geleden" 20 BTC kostte nu 10 BTC kost.
Dan kun je dat wel leuk verdraaien en doen alsof je een ander moment "een tijdje geleden" bedoelde, maar als je zo vaag gaat zitten lullen dan krijg je dus ook gewoon keiharde voorbeelden van een exact tijdje geleden.

En als de BTC ¤ 2.000.000 waard is dan is dat uitstekend voor mijn vermogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:12:15 #90
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204729075
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik geloof dat niet dat de tandartsen en doktoren in NL beter zijn dan daar. Het grootste verschil zijn de enorme wachtlijsten die je hier in de zorg altijd al had.
[..]
Ik denk door de enorme vrijheid dat je best een tijdje bij vrienden en familie langskunt. Sociaal leven kun je overal stichten. Ik denk dat de voordelen van die vrijheid zeker opwegen tegen de nadelen. Bijna niets mag hier. Bouwen mag niet of het wordt onbetaalbaar gemaakt. Bouwen in NL is voor projectontwikkelaars.
[..]
Vind je dat het in Nederland beter werkt dan? Ik zie dat echt niet.

Ik denk dat Oost-Europa de plek op deze wereld is die de komende 30 jaar een opmars gaat maken. Ze hebben alles dat West-Europa heeft en hetgene dat ze niet hebben daar hebben ze de potentie voor. De goede dingen van West-Europa hebben ze overgenomen. Democratie, vrijheid, mensenrechten. En de slechte dingen hebben ze verstoten, communisme. Huizen gaan in Nederland niet nog meer waard worden. De rek is er uit en als de rente omhoog gaat stort de markt zelfs in.
Ik denk dit ook, en laat die optie hier ook open. Onze ogen staan ook gericht op het oosten van Europa.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:15:19 #91
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_204729123
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:22 schreef Plompzakker het volgende:
Dankzij de VVD is het tenminste nog leuk om een eigen huis te hebben
Te hebben ja, als je hem 20 jaar geleden had gekocht.

Als je nu iets moet kopen, ben je de bekende lul.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 00:22:24 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204729234
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Te hebben ja, als je hem 20 jaar geleden had gekocht.

Als je nu iets moet kopen, ben je de bekende lul.
Mijn huis was in 2018 540K nieuw. Nu boven de 1 miljoen, over-overburen hebben hun huis boven de vraagprijs van 9 ton verkocht voor een kleiner huis en minder grond binnen 2 weken. Hoezo moet je 20 jaar geleden gekocht hebben?

Zelfs al zou de markt morgen met 25% dalen dan lach ik mij nog steeds zes slagen in rondte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:24:41 #93
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_204729275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn huis was in 2018 540K nieuw. Nu boven de 1 miljoen, over-overburen hebben hun huis boven de vraagprijs van 9 ton verkocht voor een kleiner huis en minder grond. Hoezo moet je 20 jaar geleden gekocht hebben?

Zelfs al zou de markt morgen met 25% dalen dan lach ik mij nog steeds zes slagen in rondte.
Maar iedere huisprijs rijst de pan uit, wellicht als het geld overgemaakt word is het lachen maar als je iets anders moet kopen dan huil je,

20 jaar geleden was een voorbeeld, mijn huisje is ook verdubbeld sinds 2015 maar dit is niet sustainable de ballon gaat een keer klappen.

Geen een starter komt meer aan een koophuis.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 00:31:43 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204729394
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:24 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Maar iedere huisprijs rijst de pan uit, wellicht als het geld overgemaakt word is het lachen maar als je iets anders moet kopen dan huil je,

20 jaar geleden was een voorbeeld, mijn huisje is ook verdubbeld sinds 2015 maar dit is niet sustainable de ballon gaat een keer klappen.

Geen een starter komt meer aan een koophuis.
Tenzij je naar het buitenland vertrekt heb jij daar gelijk in maar het is ook niet zo dat de waardevermeerdering niet reeel is momenteel.

En ik vind het zelf complete idiotie hoe de prijzen omhoog gevlogen zijn, ik kan er serieus met mijn verstand niet bij en ik vind de situatie weerzinwekkend voor met name starters.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:33:59 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204729432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tenzij je naar het buitenland vertrekt heb jij daar gelijk in maar het is ook niet zo dat de waardevermeerdering niet reeel is momenteel.

En ik vind het zelf complete idiotie hoe de prijzen omhoog gevlogen zijn, ik kan er serieus met mijn verstand niet bij en ik vind de situatie weerzinwekkend voor met name starters.
Dat ligt eraan wat voor huis, de minste lucht zit in nieuwbouw, gasloze nieuwbouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:36:43 #96
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_204729467
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ligt eraan wat voor huis, de minste lucht zit in nieuwbouw, gasloze nieuwbouw.
Hier in het Groene Hart vragen ze een half miljoen voor een 80 vierkante meter appartement V.O.N dus nieuwbouw.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:40:13 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204729518
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Hier in het Groene Hart vragen ze een half miljoen voor een 80 vierkante meter appartement V.O.N dus nieuwbouw.
Appartementen zijn vaak relatief duur.
Maar goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 01:00:18 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204729758
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Hier in het Groene Hart vragen ze een half miljoen voor een 80 vierkante meter appartement V.O.N dus nieuwbouw.
Hier is de laagste prijs in de gemeente 330K, 77 m2 2 kamer appartement met parkeerplaats en fietsenstalling, kosten koper. 5 jaar oud of zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 01:44:52 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204730094
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik geloof dat niet dat de tandartsen en doktoren in NL beter zijn dan daar. Het grootste verschil zijn de enorme wachtlijsten die je hier in de zorg altijd al had.
[..]
Ik denk door de enorme vrijheid dat je best een tijdje bij vrienden en familie langskunt. Sociaal leven kun je overal stichten. Ik denk dat de voordelen van die vrijheid zeker opwegen tegen de nadelen. Bijna niets mag hier. Bouwen mag niet of het wordt onbetaalbaar gemaakt. Bouwen in NL is voor projectontwikkelaars.
[..]
Vind je dat het in Nederland beter werkt dan? Ik zie dat echt niet.

Ik denk dat Oost-Europa de plek op deze wereld is die de komende 30 jaar een opmars gaat maken. Ze hebben alles dat West-Europa heeft en hetgene dat ze niet hebben daar hebben ze de potentie voor. De goede dingen van West-Europa hebben ze overgenomen. Democratie, vrijheid, mensenrechten. En de slechte dingen hebben ze verstoten, communisme. Huizen gaan in Nederland niet nog meer waard worden. De rek is er uit en als de rente omhoog gaat stort de markt zelfs in.
Denk het niet. Als het zo'n populair idee was dan gingen mensen het wel doen nietwaar? En zie; bijna niemand doet het. In Spanje, Italie of Griekenland kan je al jaren voor noppes een gigantisch huis kopen, met land eromheen. In Japan probeert men jongeren naar het platteland te laten komen door goedkope huur en heel snel internet. Werkt ook niet. Japan krimpt als geheel zelfs, maar Tokyo groeit nog steeds want jonge mensen trekken naar de grote steden.

Nee, denk niet dat de groei en de rek er voorlopig uit is. Oost Europa gaat (kan) inderdaad hot worden. Maar de grote steden dus weer, niet het platteland. Dus je krijgt daar gewoon hetzelfde verhaal. Warschau is al booming, huizenprijzen stijgen de pan uit, etc.

Nogmaals, geef je dus geen ongelijk dat Oost-Europa best populair kan worden in de toekomst, maar het zal gewoon een herhaling zijn van hier. De steden gaan groeien, jonge mensen trekken weg uit het conservatieve platteland. Het platteland is - voorlopig - gewoon dood aan het bloeden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204730213
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het punt is juist dat huizenprijzen enorm gedaald zijn.

Een huis dat een tijdje geleden nog 20 Bitcoin kostte betaal je nu nog maar 10 Bitcoin voor.


Dit is nog dommer dan je boodschappen omrekenen maar guldens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')