Ja die hebben we hier in Wormerveerquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je nog nooit van een ovonde gehoord?
Heel snel zijn die niet idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen.Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Dat is er eentje voor B-rijbewijs gok ik? Waarschijnlijk een combi van weinig vermogen (130pk ofzo) en zware belading. Met mijn 18 tons bakwagen kan ik prima invoegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen.Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer. Gas erop dus, en in je spiegels kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:09 schreef loveli het volgende:
Of gewoon iemand die voor de eerste keer met een groter voertuig reed en z'n studentenkamer aan het verhuizen was.
Komt bij mij ook wel eens voor ja. En in NL zijn de invoegstroken best wel lang, zelfs voor de wegen fysiek samenvoegen...quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vanochtend zat ik achter een Renault Scénic en die ging met 60/70km/h invoegen. Ben er nog op de invoegstrook voorbij gegaan (met personenauto).
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)
En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je moet je snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer. Gas erop dus, en in je spiegels kijken.
Mij is aangeleerd om de snelweg op te rijden met het pedaal naar beneden. Snelheid maken en zeker niet in gaan voegen met 50.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?
Het is echt alle stress niet waard, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:17 schreef DrDarwin het volgende:
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.
Altijd stressen en altijd tijd tekort dus.
Toen kreeg hij een hartaanval, en daarna ging hij het begrijpelijk rustig aan doen, en zich aan de snelheden houden.
Dat scheelde elke dag vier minuten, en daar was hij dus bijna aan onderdoor gegaan.
Met laadklep zijn ze leeg al 3000kg en dan mogen ze officieel tot 3500kg beladen worden. Maar 500kg lading is natuurlijk niks, dus vaak wegen ze wel 4000kg, zeker met 2 vetkleppen in de cabine.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien kan iemand die ervaring heeft met het rijden van kleine vrachtauto's hier even zijn/haar licht over laten schijnen?
Vanmorgen viel me wéér op hoe bizar traag sommige vrachtwagens invoegen. Nu zit er ook wel verschil in het type vrachtauto, dat begrijp ik. Een mega lange grote en zwaar beladen truck zal ws meer moeite hebben om op snelheid te komen dan een wat minder grote/beladen truck.
Vanmorgen zat ik dus “vast” op de invoegstrook achter een relatief kleine vrachtwagen. Zeg maar zoiets was het:
[ afbeelding ]
Deze reed iets van 50 km/u op de invoegstrook (die best lang was) en versnelde gewoon zo goed als niet. Resultaat, uiteindelijk bij invoegen reden we misschien 65 km/u en ik zat er dus klem achter, waardoor ik ook met die poepsnelheid moest invoegen.Best wel gevaarlijk, ik moest aardig mijn best doen om mezelf nog soort van veilig tussen het overige verkeer te proppen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat zo’n type vrachtwagen niet op zijn minst tot 80 km/u kan komen, zeker op een lange invoegstrook.
Ja hij kreeg vast een hartaanval van het verkeer en niet van alle andere dingen in zijn levenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een klant van ons moest elke dag van Nijmegen naar Rotterdam en vice versa en dat stuk reed hij zo hard als mogelijk.
Altijd stressen en altijd tijd tekort dus.
Toen kreeg hij een hartaanval, en daarna ging hij het begrijpelijk rustig aan doen, en zich aan de snelheden houden.
Dat scheelde elke dag vier minuten, en daar was hij dus bijna aan onderdoor gegaan.
triest hoe jij als aso andere weggebruikers die zich wel aan de regels houden probeert weg te zettenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja hij kreeg vast een hartaanval van het verkeer en niet van alle andere dingen in zijn levenJe kan ook hard rijden zonder te stressen. Ik reed met m'n Tesla altijd op de auto pilot (cruise control) linker baan op 160 km/u. Meestal haalde je die snelheid niet door alle slakken maar dat kost je ook geen moeite. Verder rijdt dat lekkerder dan hele tijd rechts rijden en vrachtwagens inhalen.
Wat is er aso aan hard rijden? Als er een bejaarde voor je fietst ga je er ook langs.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
triest hoe jij als aso andere weggebruikers die zich wel aan de regels houden probeert weg te zetten
160 rijden is ver boven de toegestane maximumsnelheid, dat weet je zelf ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er aso aan hard rijden? Als er een bejaarde voor je fietst ga je er ook langs.
Gewoon gas geven. En als je hele inboedel achterin staat moet je zorgen dat het stevig staat zodat je een stoepje af kan rijden, een drempel kan pakken, de snelweg op kan en knap door een bocht kan zonder dat het achter gaat schuiven.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe was jouw eerste keer in een gehuurde diesel, meteen perfect of moest je wennen?
Antiklacht:quote:
De een heeft een volle accu en de ander een bijna legequote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:33 schreef loveli het volgende:
2 soorten Tesla-rijders. De saaie eco-sok en het equivalent van de BMW-petje-aso.
Het spoor bijster?quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:52 schreef Gunner het volgende:
plek 2. een ICE die daar niet hoort te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |