Dat kun je via de computer gewoon meteen zien. Het is in principe ook niet aan beoordeling onderhevig. 99 van de 100 keer is het gewoon 100% ja of nee. Kan in twee tellen afgehandeld zijn.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Juist dat checken voor buitenspel is stront irritant na elke goal. Het haalt ook echt het tempo uit de wedstrijd waarbij het soms echt ok 1 cm buitenspel gaat.
Nee. Ben eigenlijk juist meer voetbal gaan kijken. Met kerona vind ik het wel aids, dat kijken naar voetbal in lege stadions. Alsof je naar een trainingspartijtje kijkt.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:37 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Zijn er meer mensen hier die net als ik elk jaar minder om voetbal geven? Sinds Corona is het al helemaal naar een gigantisch dieptepunt gezakt.
Nee. Kijk meer voetbal dan ooit.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:37 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Zijn er meer mensen hier die net als ik elk jaar minder om voetbal geven? Sinds Corona is het al helemaal naar een gigantisch dieptepunt gezakt.
Matige postquote:Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef GGMM het volgende:
Dat is ook boffen dat je net minder om voetbal geeft nu je club matig presteert.
Daarom. Gewoon een ja / nee van de computer en go. Net als met doellijn Dan weet je dat ook weer direct en niet pas na de goal enzoquote:Op maandag 16 mei 2022 12:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Juist dat checken voor buitenspel is stront irritant na elke goal. Het haalt ook echt het tempo uit de wedstrijd waarbij het soms echt ok 1 cm buitenspel gaat.
dat kijk ik eigenlijk wel weinig op m'n eigen club en een paar topwedstrijden van de anderen na, schakel toch meestal naar de PL.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:11 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Matige post
Ik kijk ook meer en meer voetbal, vooral Nederlands voetbal..
En hoe gaat die computer bepalen of die ene pixel die buitenspel al dan niet opheft wellicht een arm is zodat je die niet mee moet tellen of een been zodat het wel meegeteld moet worden? Als gewoon het meest vooruitgestoken lichaamsdeel van een speler zou tellen zou het inderdaad makkelijk zijn. Maar dat is niet zo.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je kan de VAR juist minder belangrijk maken als je meer automatiseert. Buitenspel bijvoorbeeld lijkt mij prima te automatiseren. Dat is gewoon een ja of nee beslissing
En je moet dan ook nog bepalen in welk shot de bal de voet/het hoofd verlaat.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
En hoe gaat die computer bepalen of die ene pixel die buitenspel al dan niet opheft wellicht een arm is zodat je die niet mee moet tellen of een been zodat het wel meegeteld moet worden? Als gewoon het meest vooruitgestoken lichaamsdeel van een speler zou tellen zou het inderdaad makkelijk zijn. Maar dat is niet zo.
Helaas zitten er aan buitenspel veel te veel haken en ogen.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daarom. Gewoon een ja / nee van de computer en go. Net als met doellijn Dan weet je dat ook weer direct en niet pas na de goal enzo
het verschil met goallijn is dat de beelden onder hoeken zijn en er dus altijd een marge is, wanneer verlaat de bal de voet van de passer en is dan ook nog goed te zien of de ontvanger echt buitenspel staat.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daarom. Gewoon een ja / nee van de computer en go. Net als met doellijn Dan weet je dat ook weer direct en niet pas na de goal enzo
Je zou er bijna voor pleiten om het helemaal af te schaffen.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Helaas zitten er aan buitenspel veel te veel haken en ogen.
Beetje domme post dit maar ok.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je zou er bijna voor pleiten om het helemaal af te schaffen.
quote:Op maandag 16 mei 2022 09:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ajax was niet beter dan PSV dit seizoen.
Ik geloof niet omkoping. Ik geloof wel in partijdigheid.
Als 020 niet geholpen wordt in hun eigen wedstrijden dan hebben die 020 scheidsrechters een soort strategie om er voor te zorgen dat PSV en Feyenoord genaaid worden in hun eigen wedstrijden zodat 020 er alsnog voordeel uit kan halen.
Ik kan het bewijzen.
Willy, doe nou nietquote:Op maandag 16 mei 2022 09:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee
Slot heeft zich daar ook duidelijk over uit gesproken vorige week na PSV.
HIj zei dat het over een seizoen niet geld maar over meerdere seizoen het zou kunnen gelden maar dat dit ook niet zeker is.
Het is een typische lulverhaal dat journalisten elke keer uit hun nek lullen En dan natuurlijk de ajax media.
Dat kun je afspreken. Maar ook door andere reacties wordt het mij inmiddels duidelijk dat het toch net iets te complex is. Wel jammer want zoals het nu gaat is gewoon triestquote:Op maandag 16 mei 2022 13:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
En hoe gaat die computer bepalen of die ene pixel die buitenspel al dan niet opheft wellicht een arm is zodat je die niet mee moet tellen of een been zodat het wel meegeteld moet worden? Als gewoon het meest vooruitgestoken lichaamsdeel van een speler zou tellen zou het inderdaad makkelijk zijn. Maar dat is niet zo.
zit wel wat in hoor maar 1 tennisbal is wat eenvoudiger te volgen en het gaat bij voetbal niet alleen om de balquote:Op maandag 16 mei 2022 15:07 schreef tja77 het volgende:
Verplicht elke speler een transponder te dragen waarmee je de exacte positie op het veld kunt bepalen.iedereen draagt dat ding op de borst.
Als een lichaamsdeel (waarmee je wel of niet mag scoren) toevallig wat verder naar voren steekt op het moment van spelen, so be it. Positie transponder is geldend voor buitenspel.
Tennisballen die meer dan 200km/uur gaan kunnen binnen 1 sec. in of uit gegeven worden dmv hawkeye met een nauwkeurigheid van een enkele millimeter. Techniek moet toch wel zo in te regelen zijn dat dat met voetbal ook kan.
Met sensoren, trackingsystemen e.d. is er veel meer mogelijk dan dat er nu mee wordt gedaan binnen het voetbal. Doellijntechnologie kan ook op de mm. nauwkeurig, en daarvoor hoeft de bal de grond niet te raken. Dan had je die hele discussie over bal wel of niet over de lijn ook niet gehad bij PSV - Ajax.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit wel wat in hoor maar 1 tennisbal is wat eenvoudiger te volgen en het gaat bij voetbal niet alleen om de bal
gedeeltelijk mee eens, gaat er ook om hoe vaak het voorkomt, dat is natuurlijk een groot verschil met tennisquote:Op maandag 16 mei 2022 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met sensoren, trackingsystemen e.d. is er veel meer mogelijk dan dat er nu mee wordt gedaan binnen het voetbal. Doellijntechnologie kan ook op de mm. nauwkeurig, en daarvoor hoeft de bal de grond niet te raken. Dan had je die hele discussie over bal wel of niet over de lijn ook niet gehad bij PSV - Ajax.
Je moet er als organisatie/bond alles aan doen om scheidsrechterlijk menselijk falen te minimaliseren. Ik zeg overigens niet dat er sprake was van menselijk falen. Maar de discussie en onbegrip is en blijft.
Jij mag bij het innovatieteam van de KNVB komen werken, ik denk dat ze dit nog nooit eerder bedacht hebbenquote:Op maandag 16 mei 2022 15:07 schreef tja77 het volgende:
Verplicht elke speler een transponder te dragen waarmee je de exacte positie op het veld kunt bepalen.iedereen draagt dat ding op de borst.
Als een lichaamsdeel (waarmee je wel of niet mag scoren) toevallig wat verder naar voren steekt op het moment van spelen, so be it. Positie transponder is geldend voor buitenspel.
Tennisballen die meer dan 200km/uur gaan kunnen binnen 1 sec. in of uit gegeven worden dmv hawkeye met een nauwkeurigheid van een enkele millimeter. Techniek moet toch wel zo in te regelen zijn dat dat met voetbal ook kan.
Erg leuk, maar nee. Ik heb ergere tijden meegemaakt en dat deed me dan ook erg veel. Dit keer deed het me zelfs vrij weinig dat die strafschop gegeven werd, terwijl WE anders wellicht kampioen waren geworden, wat allesbehalve matig was geweest. De desinteresse is voor het voetbal in het geheel, zelfs het Nederlands elftal doet me bijna niks meer.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef GGMM het volgende:
Dat is ook boffen dat je net minder om voetbal geeft nu je club matig presteert.
Hoe kan dat? Oranje leeft toch altijd wel.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:55 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Zelfs het Nederlands elftal doet me bijna niks meer.
Dat geloof ik meteen. Maar wie gaat dit betalen? Ja de top 5 kan dit prima betalen. Maar een ploeg die al niet eens een echte grasmat kan betalen heeft al helemaal hier het geld niet voor.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met sensoren, trackingsystemen e.d. is er veel meer mogelijk dan dat er nu mee wordt gedaan binnen het voetbal. Doellijntechnologie kan ook op de mm. nauwkeurig, en daarvoor hoeft de bal de grond niet te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |