Het is natuurlijk best een goede strategie van Dela, laten we wel wezen. Ik heb de pest aan reclames maar deze zette me toch aan het denken. En nieuwsgierig dat ik ben wil ik dus ook graag weten wat andere mensen zouden kiezen als ze zelf hun uitvaartmuziek konden kiezen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:17 schreef laforest het volgende:
Goed topic.
Vraag me af hoeveel mensen een lijst zeven hebben en wat voor een nummers daarin staan.
Welke nummers zou jij kiezen dan?quote:
Ik heb zoveel muziek , maar allemaal totaal niet als wat in dat magere lijstje staatquote:
Dat wel, maar uiteindelijk krijg je er zelf niets van mee. Behalve de uitvaartsmuziek die ik zelf gecomponeerd heb mogen mijn familieleden de andere 6 nummers wel kiezen. Uiteindelijk moeten zij er naar luisteren.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het is natuurlijk best een goede strategie van Dela, laten we wel wezen. Ik heb de pest aan reclames maar deze zette me toch aan het denken. En nieuwsgierig dat ik ben wil ik dus ook graag weten wat andere mensen zouden kiezen als ze zelf hun uitvaartmuziek konden kiezen.
Kies er zelf eens zeven die jouw leven reflecteren. Je kunt mijn lijstje wel mager noemen, maar dat kan ik met mijn muzieksmaak evengoed van het jouwe vinden. Overigens ligt mijn smaak veel breder dan alleen dit genre hoor. Smaken verschillen, en daar heb ik respect voor. Jij kennelijk niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:28 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb zoveel muziek , maar allemaal totaal niet als wat in dat magere lijstje staat
Pardon?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
Kies er zelf eens zeven die jouw leven reflecteren. Je kunt mijn lijstje wel mager noemen, maar dat kan ik met mijn muzieksmaak evengoed van het jouwe vinden. Overigens ligt mijn smaak veel breder dan alleen dit genre hoor. Smaken verschillen, en daar heb ik respect voor. Jij kennelijk niet.
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Je brandt iemand keihard af op haar persoonlijke keuze, maar is die lijst van jou zoveel beter dan? Is dat niet aan ieder zelf te beslissen?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:28 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb zoveel muziek , maar allemaal totaal niet als wat in dat magere lijstje staat
Daar heb je wel een punt, maar door zelf mijn muziek te kiezen, kan ik mijn nabestaanden wel een boodschap meegeven denk ik. Daarom ben ik dus al wel bezig met hoe en waar ik begraven wil worden (al twijfel ik nog over crematie) en welke muziek er gespeeld moet worden. De kans is groot dat ik een aantal nummers van dit lijstje kies.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat wel, maar uiteindelijk krijg je er zelf niets van mee. Behalve de uitvaartsmuziek die ik zelf gecomponeerd heb mogen mijn familieleden de andere 6 nummers wel kiezen. Uiteindelijk moeten zij er naar luisteren.
Ik dacht dat het om een standaard lijst ging, niet om een persoonlijke lijst van iemand . My badquote:Op maandag 9 mei 2022 20:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Je brandt iemand keihard af op haar persoonlijke keuze, maar is die lijst van jou zoveel beter dan? Is dat niet aan ieder zelf te beslissen?
Nee. Deze nummers heb ik na lang nadenken gekozen. Dus geen standaard lijstje wat me is opgelepeld, maar wat ik echt persoonlijk heb uitgezocht. Het nummer van Danny de Munk kenmerkt mijn jeugd bijvoorbeeld, mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of drie was en ik was letterlijk de vrouwelijke ciske de rat in mijn jeugd. En zo kan ik bij elk nummer wel een persoonlijke ervaring vertellen, maar dat is hoop ik niet nodig.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:33 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om een standaard lijst ging, niet om een persoonlijke lijst van iemand . My bad
Ja dat gaat hier niet op, hè? Ze moeten gewoon luisteren naar m'n superieure smaak. Niet dat er iemand komt.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat wel, maar uiteindelijk krijg je er zelf niets van mee. Behalve de uitvaartsmuziek die ik zelf gecomponeerd heb mogen mijn familieleden de andere 6 nummers wel kiezen. Uiteindelijk moeten zij er naar luisteren.
Dat is inmiddels zo fucking cliché.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik wil geen uitvaart. Treuren is zonde van je tijd. Mijn nabestaanden maken er gewoon een leuke dag van, met een live-jazzbandje. Dansen, eten en drinken.
Een impressie:
Er gaat een lijst van 2000 rond om uit te kiezen mocht het einde voor jou daar zijn toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geloof niet in 7 platen en in dat je per se platen die jouw leven bepaald hebben op je uitvaart zou moeten draaien. Wel is het mooi om er een bepaalde persoonlijke herkenning in te steken zou ik zeggen.
Daar ga ik vanuit van wel. Vapour Trail is eigenlijk wel een vereiste.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er gaat een lijst van 2000 rond om uit te kiezen mocht het einde voor jou daar zijn toch?
Ik vond het ook lastig hoor. En eigenlijk zou ik er nog wel zeven extra bij kunnen zetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben best wel geobsedeerd door lijstjes, maar mes op de keel zeven platen noemen die mijn leven samenvatten blijk ik niet te kunnen. Je leert ook iedere dag iets hier.
Mooie lijst maar saaiste begrafenis EVERquote:Op dinsdag 10 mei 2022 06:48 schreef laforest het volgende:
Dit is mijn voorlopige lijst. Niet noodzakelijk de volgorde van de lijst, maar hoe ze in me opkwamen.
1. Mijn eigen gecomponeerde begrafenismuziek voot viool, viola, chello, en contrabas.
2. Shostakovich - String Quartet 8 - 1st movement
3. Erik Satie - Gnossienne 1 (piano met viool versie van Daniel Hope)
4. Mozart - Divertimento KV 138 - First movement allegro
5. Tchaikovsky - Wals uit Zwanenmeer
6. Hanns Eisler - Wie die Krähe (van Die Mutter)
7. Mozart - E Susanna non vien – Dove sono i bei momenti uit Le nozze di Figaro (Barbara Frittoli versie November 2010)
Doe ik er ook 2 video's bij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |