Hoezo dat? Mijn vakantie in Montenegro was toch echt niet duurder dan de omringende landen terwijl zij daar toch ook al jaren met euro's betalen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zeg maar vaarwel tegen betaalbare vakanties in Kroatie dan, wordt net zo duur als Italie straks.
Montenegro even goedkoop als Albanie?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat? Mijn vakantie in Montenegro was toch echt niet duurder dan de omringende landen terwijl zij daar toch ook al jaren met euro's betalen.
Duurder heeft met lokale welvaart te maken, niet met de munteenheid.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zeg maar vaarwel tegen betaalbare vakanties in Kroatie dan, wordt net zo duur als Italie straks.
Heeft wel met munteenheid te maken. Toen de gulden de euro werd werd alles peperduur.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duurder heeft met lokale welvaart te maken, niet met de munteenheid.
Nee, dat heeft het niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heeft wel met munteenheid te maken. Toen de gulden de euro werd werd alles peperduur.
In Litouwen is dit in recentere tijden ook gebeurd.
Toch echt wel.quote:
Geen idee, was me iets te ver rijdenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Montenegro even goedkoop als Albanie?
Als je vastgeklonken zit aan de Euro heb je afhankelijheid zonder zeggenschap.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
In Denemarken waren ze slim genoeg om af te dwingen dat zij een speciale uitzondering hebben om hun munt te behouden.
Die is weliswaar vastgeklonken aan de Euro maar men heeft wel een stukje autonomie behouden.
Ze hebben meer dan dat bedongen: ze doen ook niet mee met de EU defensie. Al decennia lang.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
In Denemarken waren ze slim genoeg om af te dwingen dat zij een speciale uitzondering hebben om hun munt te behouden.
Die is weliswaar vastgeklonken aan de Euro maar men heeft wel een stukje autonomie behouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Leidt tot het aftreden van de hele commissie, grootste weeffout in het systeem als je het mij vraagt. Gaat het daarom dus ook niet halen. Inhoudelijk wel met de initiatiefnemers eens, dit kan echt niet.quote:Op maandag 6 juni 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Er komt waarschijnlijk een motie van wantrouwen tegen Von der Leyen ivm het uitkeren van de coronasteun aan Polen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-der-leyen~a10eaa8d/
Nee, maar hij gaat wel op tafel komen, denk ik. En dat is al een flinke kras, want daar zit in het EP best een drempel op.quote:Op maandag 6 juni 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leidt tot het aftreden van de hele commissie, grootste weeffout in het systeem als je het mij vraagt. Gaat het daarom dus ook niet halen. Inhoudelijk wel met de initiatiefnemers eens, dit kan echt niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |