abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:20:12 #1
236264 crew  capricia
pi_204678626
Bij de Conferentie over de toekomst van de EU komen er steeds meer signalen dat onze leiders de EU willen veranderen. Zo wil men meer samenwerking op defensie. Een 'pragmatische federalisme' (mij nog wat vaag), maar vooral het Veto-recht afschaffen.

Draghi gaf al het startschot 5 dagen geleden.
quote:
Draghi called on capitals to give Brussels more power on defense and to abandon unanimity, which is required for EU decisions on foreign policy and other areas.
https://www.politico.eu/a(...)sm-eu-treaty-change/

Macron vandaag:
twitter


En ook Duitsland lijkt over de streep:
quote:
Germany calls for Western Balkan enlargement, abolition of unanimity

Germany wants to use the Conference on the Future of Europe as a starting point to develop the EU further, possibly change treaties, and abolish unanimity decision-making for EU foreign policy matters, Germany’s Minister of State for Europe and Climate Anna Lührmann told EURACTIV in an interview.
https://www.euractiv.com/(...)stitutional-reforms/

Het gaat opeens hard.
En in ons regeerakkoord staat ook het streven om het Veto-recht voor EU buitenlands beleid af te schaffen.

https://www.parlement.com/id/vloreou0m8t6/regeerakkoord_2021


Wat vind je daarvan? Als de verdragen aangepast gaan worden.
Definitely not CIA
pi_204678652
Goed nieuws. Loopt al een topic over.
pi_204678665
Eerst de soevereiniteit van de lidstaten om zeep geholpen, dan nu ook het vetorecht.
Misselijke bende zo.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:22 schreef laforest het volgende:
Goed nieuws.
Ik vind van niet.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 mei 2022 @ 15:23:58 #4
408813 crew  trein2000
pi_204678666
Euhm dat is een verdragswijziging en dus vatbaar voor een veto…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204678672
Nou als dit opeens eindelijk wel kan, is er misschien nog hoop voor de EU, want de oude situatie was een weeffout.
pi_204678711
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:23 schreef Metalfrost het volgende:
Eerst de soevereiniteit van de lidstaten om zeep geholpen, dan nu ook het vetorecht.
Misselijke bende zo.
[..]
Ik vind van niet.
Vetorecht is ondemocratisch.
Moet je voorstellen dat elke partij in de Tweede Kamer vetorecht zou hebben. Ik zie Sylvana en Geert al helemaal losgaan. :')

Je ziet het in de VN Veiligheidsraad ook altijd.
  maandag 9 mei 2022 @ 15:29:11 #7
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204678716
Mooi, dan komt het einde van de EU steeds dichterbij.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:31:45 #8
236264 crew  capricia
pi_204678733
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:23 schreef trein2000 het volgende:
Euhm dat is een verdragswijziging en dus vatbaar voor een veto…
Daar is vast een oplossing voor:
quote:
The current treaties already allow abolishing the unanimity principle in EU foreign policy. They also allow for the introduction of transnational lists, which are currently being negotiated.
En
quote:
A multi-speed Europe?

Germany is now also open to a “multi-speed Europe” – a move still deemed taboo under Chancellor Angela Merkel’s leadership as she feared increased integration of a few states could create a wedge between EU members.

A change of direction can clearly be felt under the new German government. Chancellor Olaf Scholz, for example, emphasised during his inaugural speech in the Bundestag in December that certain states could move forward with European integration “if not everyone is ready yet”.
https://www.euractiv.com/(...)stitutional-reforms/
Definitely not CIA
pi_204678754
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Vetorecht is ondemocratisch.
Moet je voorstellen dat elke partij in de Tweede Kamer vetorecht zou hebben. Ik zie Sylvana en Geert al helemaal losgaan. :')

Je ziet het in de VN Veiligheidsraad ook altijd.
Veto is ook meer een sabotage middel geworden, maar ik weet eigenlijk niet of een veto stem ook echt zo bedoeld is.
  maandag 9 mei 2022 @ 15:34:41 #10
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204678760
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Vetorecht is ondemocratisch.
Het vetorecht maakt juist dat de lidstaten als zodanig blijven erkend en niet als 'staatje' van oppermacht Europese Unie, net zoals bijv. de staat Florida binnen de Verenigde Staten.
quote:
Moet je voorstellen dat elke partij in de Tweede Kamer vetorecht zou hebben. Ik zie Sylvana en Geert al helemaal losgaan. :')
Je bagatelliseert het. Mevrouw Simons en de heer Wilders zijn volksvertegenwoordigers, gekozen door burgers tijdens verkiezingen van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Ze zijn twee van 150 gezetelden.

quote:
Je ziet het in de VN Veiligheidsraad ook altijd.
VN en EU zijn twee verschillende dingen.
VN is een collectief adviesbureau en EU is een reisagentschap dat op weg is een monopolie te worden.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:35:57 #11
236264 crew  capricia
pi_204678771
Ligt er maar net aan waarmee het vervangen wordt. Bijv. minimaal 3/4 meerderheid. Zou wmb prima zijn.
Definitely not CIA
pi_204678788
Nu is het zo, dat Malta, met z'n 3 inwoners, evenveel te vertellen heeft als bijvoorbeeld Duitsland, met z'n 80 miljoen Duitsers.
Echt een raadsel als je daar maar voor bent.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 mei 2022 @ 15:38:33 #13
408813 crew  trein2000
pi_204678792
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:35 schreef capricia het volgende:
Ligt er maar net aan waarmee het vervangen wordt. Bijv. minimaal 3/4 meerderheid. Zou wmb prima zijn.
QMV ligt voor de hand. Ingewikkeld systeem van gekwalificeerde meerderheden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 mei 2022 @ 15:39:11 #14
408813 crew  trein2000
pi_204678797
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar is vast een oplossing voor:
[..]
En
[..]
https://www.euractiv.com/(...)stitutional-reforms/
Artikel 333 VWEU. Geldt niet voor defensie en militaire zaken. En vereist wel unanimiteit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:39:31 #15
236264 crew  capricia
pi_204678799
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
QMV ligt voor de hand. Ingewikkeld systeem van gekwalificeerde meerderheden.
Daar moet ik me nog even op inlezen. :s)
Definitely not CIA
pi_204678817
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Veto is ook meer een sabotage middel geworden, maar ik weet eigenlijk niet of een veto stem ook echt zo bedoeld is.
Er er niet voor bedoeld, maar wel zo gebruikt. Daarom is aanpassen van de regels een goede zaak.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 mei 2022 @ 15:41:54 #17
408813 crew  trein2000
pi_204678818
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar moet ik me nog even op inlezen. :s)
https://ecer.minbuza.nl/-(...)ing-vanaf-1-november
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:42:41 #18
236264 crew  capricia
pi_204678828
Zou per gekwalificeerde meerderheid zijn, het nieuwe systeem. Ik zocht het op:

quote:
...aan 2 voorwaarden wordt voldaan:

* 55% van de lidstaten stemt voor - in de praktijk betekent dat: 15 van de 27

* Het voorstel wordt gesteund door lidstaten die ten minste 65% van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen

Deze procedure heet ook wel de regel van de "dubbele meerderheid".

Blokkerende minderheid
Een blokkerende minderheid moet bestaan uit ten minste 4 leden van de Raad die meer dan 35% van de EU-bevolking vertegenwoordigen.
https://www.consilium.eur(...)/qualified-majority/
Definitely not CIA
pi_204678829
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef christmastsunami het volgende:
Nu is het zo, dat Malta, met z'n 3 inwoners, evenveel te vertellen heeft als bijvoorbeeld Duitsland, met z'n 80 miljoen Duitsers.
Echt een raadsel als je daar maar voor bent.
Dit
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 mei 2022 @ 15:44:24 #20
408813 crew  trein2000
pi_204678846
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Vetorecht is ondemocratisch.
Moet je voorstellen dat elke partij in de Tweede Kamer vetorecht zou hebben. Ik zie Sylvana en Geert al helemaal losgaan. :')

Je ziet het in de VN Veiligheidsraad ook altijd.
Dat hangt heel erg van je wereldbeeld af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 mei 2022 @ 15:49:42 #21
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204678908
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef christmastsunami het volgende:
Nu is het zo, dat Malta, met z'n 3 inwoners, evenveel te vertellen heeft als bijvoorbeeld Duitsland, met z'n 80 miljoen Duitsers.
Echt een raadsel als je daar maar voor bent.
Het vetorecht laat de lidstaten de deelname aan de EU erkennen.
Zonder dit recht is het EU-grondgebied in plaats van lidstaten, en kun je de landen wel opheffen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204678934
De EU is niet democratisch genoeg, heeft een gebrek aan mandaat, voor dit soort politieke ideeën.

Prima als 50% van Nederlanders voor idee X is binnen dit land. Dat is immers wat wij als volk willen.

Niet prima als Duitsland en Frankrijk iets door onze strot duwen terwijl 60% van dit land iets anders wilt.

En daarom moeten landen het nagenoeg universeel met elkaar eens zijn voordat de EU nieuw beleid kan maken en uitvoeren.

Als we ons geen Nederlander meer zouden voelen maar hoofdzakelijk Europeaan dan zouden we wel akkoord gaan met 50% meerderheid buiten ons land.

Maar daar zijn we niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 15:52:25 #23
236264 crew  capricia
pi_204678941
Oh nou, het lijkt er niet te komen. Genoeg landen zijn tegen 'institutional reforms':
twitter



Even in de gaten houden dit. :)
Definitely not CIA
pi_204678962
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het vetorecht laat de lidstaten de deelname aan de EU erkennen.
Zonder dit recht is het EU-grondgebied in plaats van lidstaten, en kun je de landen wel opheffen.
Deden ze dat maar. :Y
pi_204678975
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het vetorecht laat de lidstaten de deelname aan de EU erkennen.
Zonder dit recht is het EU-grondgebied in plaats van lidstaten, en kun je de landen wel opheffen.
En dat moet volgens mij uiteindelijk ook hoe de EU nu gewoven is. Wat mij betreft maken we of er een Verenigde staten van Europa van, of we maken het puur economisch, vrij verkeer van goederen. Maar dan wil ik geen vrij verkeer van mensen en gewoon elke staat met grenzen en grensbewaking.
pi_204678988
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:52 schreef ludovico het volgende:
De EU is niet democratisch genoeg, heeft een gebrek aan mandaat, voor dit soort politieke ideeën.

Prima als 50% van Nederlanders voor idee X is binnen dit land. Dat is immers wat wij als volk willen.

Niet prima als Duitsland en Frankrijk iets door onze strot duwen terwijl 60% van dit land iets anders wilt.

En daarom moeten landen het nagenoeg universeel met elkaar eens zijn voordat de EU nieuw beleid kan maken en uitvoeren.

Als we ons geen Nederlander meer zouden voelen maar hoofdzakelijk Europeaan dan zouden we wel akkoord gaan met 50% meerderheid buiten ons land.

Maar daar zijn we niet.
Ik voel me eerst Europeaan, dan pas Nederlander. Kijk naar al die kinderen tussen mensen uit verschillende lidstaten, mensen verhuizen binnen de EU, werken, etc. Of je het leuk vindt of niet, EU is de toekomst.
  maandag 9 mei 2022 @ 16:01:06 #27
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679000
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:55 schreef laforest het volgende:

[..]
Deden ze dat maar. :Y
Engnekgedachten dit.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
En dat moet volgens mij uiteindelijk ook hoe de EU nu gewoven is
Nee, de EU is bedoeld als een uitgebreid handelsverdrag.
quote:
Wat mij beterft maken we of er een verenigde stanen van europa van,
Leer eerst maar schrijven voordat je met grote woorden begint te gooien.
quote:
of we maken het puur economisch, vrij verkeer van goederen. Maar dan wil ik geen vrij verkeer van mensen en gewoon elke staat met grenzen en grensbewaking.
Net zoals het nu is dus, met het Schengenverdrag en de NAVO.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679012
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik voel me eerst Europeaan, dan pas Nederlander. Kijk naar al die kinderen tussen mensen uit verschillende lidstaten, mensen verhuizen binnen de EU, werken, etc. Of je het leuk vindt of niet, EU is de toekomst.
Je zegt het en ik geloof er niks van. Waarom zou jij jezelf eerst Europeaan voelen? Wat delen we nou allemaal met dat blok? Als je ons vergelijkt met Amerikanen hebben we effectief nog geen 2% gezamenlijk van wat zij hebben.

Lijkt me eerder een vorm van cognitieve dissonantie omdat je het graag gelooft omdat het binnen je ideologische kleurtjes past.

En dat moet je dan verder zelf weten allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204679034
Heeft er iemand een overzicht van alle veto's die er tot nu toe zijn uitgesproken de afgelopen jaren (en over welke onderwerpen)?
pi_204679048
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Engnekgedachten dit.
[..]
Nee, de EU is bedoeld als een uitgebreid handelsverdrag.
[..]
Leer eerst maar schrijven voordat je met grote woorden begint te gooien.
[..]
Net zoals het nu is dus, met het Schengenverdrag en de NAVO.
Dan wil ik Schengen, maar dan wel met een frontex dat werkt. En ik wil bijvoorbeeld die chinese haven weg uit griekenland hebben.
pi_204679056
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je zegt het en ik geloof er niks van. Waarom zou jij jezelf eerst Europeaan voelen? Wat delen we nou allemaal met dat blok? Als je ons vergelijkt met Amerikanen hebben we effectief nog geen 2% gezamenlijk van wat zij hebben.

Lijkt me eerder een vorm van cognitieve dissonantie omdat je het graag gelooft omdat het binnen je ideologische kleurtjes past.

En dat moet je dan verder zelf weten allemaal.
Ik heb een Griekse vrouw, we hebben een kind, en ik verblijf in verschillende EU landen door het jaar heen. Ik voel me Europeaan of jij dat nou gelooft of niet. :)
pi_204679080
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:05 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik heb een Griekse vrouw, we hebben een kind, en ik verblijf in verschillende EU landen. Ik voel me Europeaan of jij dat nou gelooft of niet. :)
Schop jij voor mij en oom Donald die chinezen daar eens weg, met die enclave van ze, ze spelen vals.
pi_204679100
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:05 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik heb een Griekse vrouw, we hebben een kind, en ik verblijf in verschillende EU landen. Ik voel me Europeaan of jij dat nou gelooft of niet. :)
Ik geef je het voordeel van de twijfel ;).

Maar denk echt als je de open vraag stelt gemiddeld D66 figuur gewoon Nederlander zou zeggen en niet "Europeaan".

Maar als je de vraag zou sturen:
"voel je je Nederlander of eerst Europeaan"

Dat men heel goed het sociaal gewenste antwoord zal geven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 9 mei 2022 @ 16:08:45 #34
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679102
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik voel me eerst Europeaan, dan pas Nederlander.
Dus je voelt je meer geaffilieerd met Brussel wat zich totaal niet transparant opstelt dan landelijke politiek die dat wel doet? Je hebt al niet veel te zeggen over politiek wanneer het eenmaal in de Tweede Kamer gezeteld is, maar het beetje wat je hebt is nog altijd een grotere verbetering op hetgeen zich het ondemocratisch monster van een Europese Unie noemt.
quote:
Kijk naar al die kinderen tussen mensen uit verschillende lidstaten, mensen verhuizen binnen de EU, werken, etc.
Jij bent al die mensen niet en zij zijn zichzelf ook. Verschillende mensen en verschillende lidstaten, die demografisch niks met elkaar te maken hebben. Je generaliseert het als één volk. Terwijl er nooit iemand kan spreken van één volk. Het énige wat men in de EU overeen komen en hen 'bindt' is de geografische landmassa. Meer niet.
quote:
Of je het leuk vindt of niet, EU is de toekomst.
Om de drogredenen uiteindelijk te laten uitkomen als een stelling 'EU is de toekomst'.
Ga je mond spoelen met zeep, landverrader.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 9 mei 2022 @ 16:09:35 #35
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679115
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:05 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dan wil ik Schengen, maar dan wel met een frontex dat werkt. En ik wil bijvoorbeeld die chinese haven weg uit griekenland hebben.
Je kunt wel genoeg willen, maar je toverstaf werkt niet bij de gesloten deuren in Brussel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679154
Een Amerikaan zal zich altijd meer Amerikaan voelen dan de staat waar ze vandaan komen denk ik.

Maar stel ze verhuizen zie ik ze nog niet zo snel hun identificering met de staat waar ze initieel vandaan komen opgeven.

Dat doe je in wezen wel als je je opeens Europeaan zegt te voelen ipv Nederlander.

En dat het cognitieve dissonantie is blijkt dan dat de manier van vraagstelling effect heeft op het antwoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204679200
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik geef je het voordeel van de twijfel ;).

Maar denk echt als je de open vraag stelt gemiddeld D66 figuur gewoon Nederlander zou zeggen en niet "Europeaan".

Maar als je de vraag zou sturen:
"voel je je Nederlander of eerst Europeaan"

Dat men heel goed het sociaal gewenste antwoord zal geven.
Ik heb Yvonne beloofd niet over D66 te posten. :P
Ik stem met EU verkiezingen op Volt. :P
pi_204679209
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:09 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je kunt wel genoeg willen, maar je toverstaf werkt niet bij de gesloten deuren in Brussel.
Ja nou, hoe de EU er nu maar een puinhoop van maakt , zoals in die griekse vluchtelingenkampen bijvoorbeeld. Dat wil jij toch ook niet langer meer?
Dan moet de EU toch echt anders georganiseerd gaan worden, want ze maken ook met de huidige immigratie regels geen schijn van kans. Maar ze proberen het maar. En daar gaat een putin-achtige ellende van komen. Dat zijn haat haarden, kweekvijvers voor ellende.
pi_204679230
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dus je voelt je meer geaffilieerd met Brussel wat zich totaal niet transparant opstelt dan landelijke politiek die dat wel doet? Je hebt al niet veel te zeggen over politiek wanneer het eenmaal in de Tweede Kamer gezeteld is, maar het beetje wat je hebt is nog altijd een grotere verbetering op hetgeen zich het ondemocratisch monster van een Europese Unie noemt.
[..]
Jij bent al die mensen niet en zij zijn zichzelf ook. Verschillende mensen en verschillende lidstaten, die demografisch niks met elkaar te maken hebben. Je generaliseert het als één volk. Terwijl er nooit iemand kan spreken van één volk. Het énige wat men in de EU overeen komen en hen 'bindt' is de geografische landmassa. Meer niet.
[..]
Om de drogredenen uiteindelijk te laten uitkomen als een stelling 'EU is de toekomst'.
Ga je mond spoelen met zeep, landverrader.
Flauwekul. Ooit was Nederland ook geen land, of alle prinsenstaten in Duitsland en nu een land. :W
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 16:22:22 #40
236264 crew  capricia
pi_204679270
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:52 schreef ludovico het volgende:
De EU is niet democratisch genoeg, heeft een gebrek aan mandaat, voor dit soort politieke ideeën.

Prima als 50% van Nederlanders voor idee X is binnen dit land. Dat is immers wat wij als volk willen.

Niet prima als Duitsland en Frankrijk iets door onze strot duwen terwijl 60% van dit land iets anders wilt.

En daarom moeten landen het nagenoeg universeel met elkaar eens zijn voordat de EU nieuw beleid kan maken en uitvoeren.

Als we ons geen Nederlander meer zouden voelen maar hoofdzakelijk Europeaan dan zouden we wel akkoord gaan met 50% meerderheid buiten ons land.

Maar daar zijn we niet.
De eventuele wijziging van Veto naar een gekwalificeerde meerderheid in de Raad gaat alleen over een aantal buitenlandbeleid zaken.
Niet over alle EU aangelegenheden.

(En die Raad bestaat uit de 27 regeringsleiders.)
Definitely not CIA
  maandag 9 mei 2022 @ 16:26:59 #41
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679331
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:16 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ja nou, hoe de EU er nu maar een puinhoop van maakt , zoals in die griekse vluchtelingenkampen bijvoorbeeld. Dat wil jij toch ook niet langer meer?
Ik kom niet in Griekenland, ik wil er niet heen en ben ook niet van plan er heen te gaan. Verder heb ik ook niks met Griekenland te maken. Ik heb wel gelezen dat mijn betaalde belasting er deels naartoe gaat.
quote:
Dan moet de EU toch echt anders georganiseerd gaan worden, want ze maken ook met de huidige immigratie regels geen schijn van kans.
Lokale rommel hoor je ook lokaal, en dus zelf, op te ruimen.
quote:
Maar ze proberen het maar. En daar gaat een putin-achtige ellende van komen. Dat zijn haat haarden, kweekvijvers voor elende.
Ik snap dit niet. Wat heeft Poetin hiermee te maken?

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:18 schreef laforest het volgende:

[..]
Flauwekul. Ooit was Nederland ook geen land, of alle prinsenstaten in Duitsland en nu een land. :W
Duitsland leed onder maatschappelijke onrust toen Kaiser Wilhelm II door de opkomst van een parlementaire democratie aftrad.
Er is veel maatschappelijke onrust in Nederland maar de kopstukken die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn onderhand alweer tien jaar aan de macht en nu zijn er plannen om het vetorecht ook nog eens af te schaffen.
Echt hè, ken je feiten.
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]
De eventuele wijziging van Veto naar een gekwalificeerde meerderheid in de Raad gaat alleen over een aantal buitenlandbeleid zaken.
Niet over alle EU aangelegenheden.

(En die Raad bestaat uit de 27 regeringsleiders.)
Geloof je het zelf?
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679382
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]
De eventuele wijziging van Veto naar een gekwalificeerde meerderheid in de Raad gaat alleen over een aantal buitenlandbeleid zaken.
Niet over alle EU aangelegenheden.

(En die Raad bestaat uit de 27 regeringsleiders.)
Klinkt wss leuker dan het is.

Welk mandaat willen ze nu weer binnenharken.

Ze zijn al te log met te weinig mandaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204679392
Vandaag is wel Europe day :Y
  maandag 9 mei 2022 @ 16:37:26 #44
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679437
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:33 schreef laforest het volgende:
Vandaag is wel Europe day :Y
Alleen de christelijke feestdagen, Vader- en Moederdag, Koningsdag, Dodenherdenking, Bevrijdingsdag, Nieuwjaarsdag, verjaardagen van mensen om me heen en mijn eigen verjaardag vind ik belangrijk.
De rest kan me gestolen worden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679454
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:33 schreef laforest het volgende:
Vandaag is wel Europe day :Y
Dat daar letterlijk 0 aandacht voor is en dat nog geen 0,1% van de bevolking dat weet geeft genoeg aan over het feit of we Europeanen of Nederlanders zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204679478
Verder vind ik het opheffen van het veto een goed idee. Neem dat idee voor een minimum belastingtarief, dat werd geveto'd door Polen. Soms moet je kunnen doorpakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 mei 2022 @ 16:43:27 #47
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204679508
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:41 schreef Hanca het volgende:
Verder vind ik het opheffen van het veto een goed idee. Neem dat idee voor een minimum belastingtarief, dat werd geveto'd door Polen. Soms moet je kunnen doorpakken.
Soms moet je ook aan kunnen geven wat je als lidstaat pertinent niet wil, zodat het niet door je strot geduwd wordt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679556
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat daar letterlijk 0 aandacht voor is en dat nog geen 0,1% van de bevolking dat weet geeft genoeg aan over het feit of we Europeanen of Nederlanders zijn.

Staat in elke Nederlandse krant en lokale nieuws vandaag man. :')


https://www.google.com/search?q=europa+dag (onder nieuws tab)
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 16:47:22 #49
236264 crew  capricia
pi_204679565
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:

[..]
Staat in elke krant en lokale nieuws vandaag man. :')


https://www.google.com/search?q=europa+dag
Wij vieren dat hier niet. Ook geen 1 mei zoals in de rest van Europa.

En ook die conferentie over de toekomst van de EU voor en door burgers is weggehouden hier. Overheidsbeleid.

Ons kabinet doet liever zelf onderzoek.
https://www.rijksoverheid(...)aloog-kijk-op-europa

En je dan afvragen waarom de EU zo weinig leeft hier. Ik vind het jammer hoor.
Definitely not CIA
pi_204679598
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Wij vieren dat hier niet. Ook geen 1 mei zoals in de rest van Europa.
Hij zegt dat er geen aandacht aan besteed wordt, dat is onzin. Vieren is wat anders. Meer dan 0.1% weet er vanaf of leest niemand het nieuws meer? Gewoon domme stellingen gebaseerd op anti-EU gevoelens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')