Startveld een beetje tegenvallend? Volgens mij was het pre-corona beter.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:50 schreef Starflyer het volgende:
Maro Engel op pole in een Mercedes. En Nicky Catsburg als enige Nederlandse deelnemer in de #77 Mercedes, samen met Juncadella en Ellis, die de geblesseerde Auer vervangt.
Ja, meestal waren het zo'n 40 wagens. Nu 26quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Startveld een beetje tegenvallend? Volgens mij was het pre-corona beter.
Ik blijf het jammer vinden dat Audi naar F1 gaat.quote:Op maandag 10 april 2023 16:39 schreef Starflyer het volgende:
Robin Frijns is geen fabriekscoureur meer voor Audi. Net zoals o.a. René Rast en Dries Vanthoor hoopt hij volgend seizoen waarschijnlijk op een plekje in het BMW Hypercar team van WRT, waarvoor hij nu in de LMP2 rijdt.
https://www.formule1.nl/n(...)achter-samenwerking/
https://www.24h-rennen.de/en/participants-2023/#quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:19 schreef Starflyer het volgende:
Nog even wat links:
Spotter Guide: https://www.dailysportsca(...)3-Spotters-Guide.pdf
Live timing: https://livetiming.azurewebsites.net/event=50?config=w3
Race:
https://www.youtube.com/live/-QamjyNCypg?feature=share
Zo voelt deze race soms ook na 23 uur en 55 minuten nog, wat het qua spanning wel echt de allermooiste 24-uursrace maakt in zowel de auto- als motorsportquote:
Dat is waar maar toch verbaas ik me vaak over de risico's die men neemt in de eerste ronde.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo voelt deze race soms ook na 23 uur en 55 minuten nog, wat het qua spanning wel echt de allermooiste 24-uursrace maakt in zowel de auto- als motorsport
Audi safety car moet van het gas af.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
De Logan rijdt al weer ver achteraan
Tiener Colin Caresani uit Haarlem rijdt in de #11 Mercedes zie ik nuquote:Op zaterdag 20 mei 2023 10:49 schreef Starflyer het volgende:
Ter aanvulling nog wat meer startplekken van de Nederlanders.
Renger van der Zande (#5) start als vijfde met de Scherer Spirt Audi, Indy Dontje (#20) als 15de met de WTM Ferrari en Yelmer Buurman (#7) als 25ste met de Konrad Motorsport Lamborghini.
Verder rijden nog Carlo van Dam (#114, Subaru, 51ste), Beitske Visser (#81, BMW, 59ste), Patrick en Duncan Huisman (#152, Porsche, 54ste), Milan Dontje. (#184, Porsche, 85ste), Marco van Ramshorst (#420, Porsche, 69ste) en Piet Jan Ooms (#522, BMW, 106de) mee.
Die heb ik dan gemist in de kwalificatie uitslagquote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tiener Colin Caresani uit Haarlem rijdt in de #11 Mercedes zie ik nu
Ik kan ook niet zeggen dat ik er een half uur geleden ooit van had gehoord, maar zag toevallig een mij onbekend Nederlands vlaggetje in de spotters guidequote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist in de kwalificatie uitslag
Daar gaat de top-120-klassering van de #189.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt een langere code 60, een Porsche in de muur
Wat snap je niet? Het is geen rocket science.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik probeer al sinds de start een beetje onderzoek te doen naar waar ik nou in godsnaam naar zit te kijken, maar deze GT noob komt er nog niet echt uit. Heeft iemand een hele beknopte samenvatting?
Wel een sport, en van een sport is het vaak wel leuk om te weten hoe en wat.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Het is geen rocket science.
Gewoon 24 uur lang racen en wie als eerste over de finish komt heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel een sport, en van een sport is het vaak wel leuk om te weten hoe en wat.
Duidelijkquote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gewoon 24 uur lang racen en wie als eerste over de finish komt heeft gewonnen.
Verder zijn er diverse klassen voor minder potente auto's.
Nee serieus wat snap je niet? Het is niet anders dan de 24 uur van Le Mans, alleen heb je hier meer klassen.quote:
Gaat meer om wie er het meest kans maakt, wat een leuke outsider is, echt iets om te volgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee serieus wat snap je niet? Het is niet anders dan de 24 uur van Le Mans, alleen heb je hier meer klassen.
Zeker als je vooral voor de strijd om de winst kijkt (zoals ik grotendeels) hoef je eigenlijk alleen de SP9-klasse te onthouden en volgen, de rest doet vooral in de achterhoede mee om zeges in al die andere klasses. Daar zitten best competitieve klasses tussen, maar ook met twee of drie deelnemers ofzo. De VT3-klasse, één deelnemer, superleuk voor de betreffende mensen, maar niet echt noemenswaardig als je vooral voor de winst in de race zelf kijktquote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat meer om wie er het meest kans maakt, wat een leuke outsider is, echt iets om te volgen.
https://autosport.nl/klas(...)-gt3-tot-dacia-loganquote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat meer om wie er het meest kans maakt, wat een leuke outsider is, echt iets om te volgen.
Ah, daarom was 'ie even weg, zit je vijf minuten niet op te letten...quote:
Die achterblijver liet ook echt nul ruimtequote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:03 schreef Sabata het volgende:
maro engel in de pits met een gebroken schokdemper. AMG #3 knalde op een Cayman cup auto en kan het podium vergeten
Drie straffen volgens een Duitsert op Twitter. Wel bijzonder, want dat zijn dus geen gelijke straffen, 4:36 kun je immers niet door drie delen met een gelijk aantal seconden.quote:
Einde wedstrijd voor de #3 zo te zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:03 schreef Sabata het volgende:
maro engel in de pits met een gebroken schokdemper. AMG #3 knalde op een Cayman cup auto en kan het podium vergeten
Jammer, niet heel lang nadat ze de snelste ronde van de race neer hadden gezet.quote:Nevertheless, there were always signs of problems with the tires, the cause of which we cannot identify. That is why we have now decided to take the Grello out of the race."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |