abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2022 @ 09:29:33 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204675760
twitter

morgen=vandaag nu dus :P
pi_204675824
Video met veel statistische achtergrond voor de liefhebber

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204676036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
morgen=vandaag nu dus :P
Hier is publiek bij toch?
  maandag 9 mei 2022 @ 10:04:22 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204676049
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hier is publiek bij toch?
Niet echt, wel bij de juryshow vanavond en de family show morgenmiddag.
pi_204676053
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet echt, wel bij de juryshow vanavond en de family show morgenmiddag.
Oh :D dacht krijgen we de eerste filmpjes vanuit de arena :P maar nog even wachten dus
pi_204676309
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:36 schreef Fred_B het volgende:

Heb hem ook gekeken toevallig, wilde hem ook al posten ^O^
Dit soort dingen vind ik dus rete-interessant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_204676389
quote:

Wat een fijne analyse en ik ben het echt op heel veel punten met 'm eens... ook over die vibe die hij krijgt van Italie, dat de chemie tussen Mahmood en Blanco weg lijkt te zijn....

Veelbelovende analyse ook voor S10 :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door TheVulture op 09-05-2022 10:47:07 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204676709
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat een fijne analyse en ik ben het echt op heel veel punten met 'm eens... ook over die vibe die hij krijgt van Italie, dat de chemie tussen Mahmood en Blanco weg lijkt te zijn....

Veelbelovende analyse ook voor S10 :Y
Ja, nu is het natuurlijk wel zo dat Mahmood en Blanco uiteindelijk maar drie minuten indruk hoeven te maken, en ze verder (net als genoeg duo’s in het verleden) niet blij met elkaar hoeven te zijn.

Het lastige is wat mij betreft dat mijn favorieten voor de winst Zweden en Italië allebei opzichtig hebben gefaald bij de repetities. Maar als liedjes vind ik Hold Me Closer en Brividi toch wel meer aansprekend dan Spaceman, dus ik ben wat betreft wel benieuwd hoe Sam zijn likeability kan laten overkomen om UK daarboven te laten scoren.
pi_204676767
Zag gisteren zo’n lijstje dat Space Man nooit de top 200 streams heeft gehaald in de UK (dat is even snel gekeken 60.000 streams voor plek 200). Blijf me toch ook wel afvragen of je dan kan verwachten dat de televote ineens wel massaal voor je nummer gaat.

Het zou in ieder geval een uitzondering zijn.
  maandag 9 mei 2022 @ 11:30:43 #110
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204676788
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:27 schreef Em31 het volgende:
Zag gisteren zo’n lijstje dat Space Man nooit de top 200 streams heeft gehaald in de UK (dat is even snel gekeken 60.000 streams voor plek 200). Blijf me toch ook wel afvragen of je dan kan verwachten dat de televote ineens wel massaal voor je nummer gaat.

Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het sentiment wat het ESF heeft in je land. Denk ik dan. Het sentiment voor het ESF in UK is slecht; bij een land als Zweden of IJsland komt elke scheet uit de nationale finale wel een keer in de Spotify Top 50 ;)

Het zou een uitzondering zijn inderdaad, maar ik denk persoonlijk dat daar meer achter zit, waaronder de populariteit en/of het sentiment wat het ESF heeft in een bepaald land.
  maandag 9 mei 2022 @ 11:34:51 #111
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204676816
quote:

Hij heeft zeer accurate uitspraken denk ik ^O^
pi_204676829
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het sentiment wat het ESF heeft in je land. Denk ik dan. Het sentiment voor het ESF in UK is slecht; bij een land als Zweden of IJsland komt elke scheet uit de nationale finale wel een keer in de Spotify Top 50 ;)

Het zou een uitzondering zijn inderdaad, maar ik denk persoonlijk dat daar meer achter zit, waaronder de populariteit en/of het sentiment wat het ESF heeft in een bepaald land.
Tuurlijk dat zal zeker ook wel meespelen en als we een keer een uitzondering krijgen kan het inderdaad de UK zijn. Alleen blijft het ‘als je zelf al niet geïnteresseerd bent in je nummer’-gevoel hangen :D Weet niet krijg er ergens een beetje een Malta 2021 gevoel bij (maar dan wat minder extreem). Erg hoog bij de jury, toch wat tegenvallend in de televote.
  maandag 9 mei 2022 @ 11:39:29 #113
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204676861
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Tuurlijk dat zal zeker ook wel meespelen en als we een keer een uitzondering krijgen kan het inderdaad de UK zijn. Alleen blijft het ‘als je zelf al niet geïnteresseerd bent in je nummer’-gevoel hangen :D Weet niet krijg er ergens een beetje een Malta 2021 gevoel bij (maar dan wat minder extreem). Erg hoog bij de jury, toch wat tegenvallend in de televote.
Ja, dat zou ook heel goed kunnen hoor. We gaan het aanstaande zaterdag zien :Y Ik wil eerst weleens de hele performance zien als onze eigen reporters het de beste rehearsal van allen noemen :)
pi_204676883
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:39 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja, dat zou ook heel goed kunnen hoor. We gaan het aanstaande zaterdag zien :Y Ik wil eerst weleens de hele performance zien als onze eigen reporters het de beste rehearsal van allen noemen :)
Jaa precies misschien denk ik dan ook, oh nee dit wordt ‘m gewoon :D
  maandag 9 mei 2022 @ 11:44:02 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204676914
quote:

Even gekeken goede video! Zie Nederland ook wel top 5 halen, maar meer dan dat ook weer niet. Hij lijkt wel vrijwel uit te sluiten dat Oekraine wint, terwijl Gerda op feesboek zeker weet dat Oekraine gaat winnen met een recordscore op beide televote en jury. Kijken wij er anders naar als ESF liefhebbers?
  maandag 9 mei 2022 @ 11:54:16 #116
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204677024
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Even gekeken goede video! Zie Nederland ook wel top 5 halen, maar meer dan dat ook weer niet. Hij lijkt wel vrijwel uit te sluiten dat Oekraine wint, terwijl Gerda op feesboek zeker weet dat Oekraine gaat winnen met een recordscore op beide televote en jury. Kijken wij er anders naar als ESF liefhebbers?
Ik denk ook ergens bij dit soort dingen als bij Oekraïne dat dat soort dingen worden overschat, en vooral worden overschreeuwd. Een Gerda op Feesboek, die het Songfestival al jaren een Oostblokfeestje noemt enzovoorts, daar past gemakkelijk in haar straatje bij dat Oekraïne "gemakkelijk wint want sympathie". Daarbij ook nog eens het hele politieke stigma op het evenement zeg maar van die Gerda's. Zonder ook maar één liedje gehoord te hebben, kan je dan gemakkelijk schreeuwen dat Oekraïne dan gaat winnen ja. Ik denk ook dat dat sowieso veel gedaan wordt.

Oekraïne zal genoeg televote uit het oosten krijgen, maar zal het westen daarin ook meegaan? Dat is de vraag natuurlijk. Ik denk dat hier ook een soort effect meespeelt, dat wanneer mensen denken "dat iedereen op Oekraïne gaat stemmen vanwege de oorlog", zijzelf op iets anders gaan stemmen, "want iedereen stemt toch al op Oekraïne dus mijn stem daarop is niet meer nodig". Op die manier zou de televote op Oekraïne weleens tegen kunnen vallen.

Maar we zien het aanstaande zaterdag :Y
pi_204677106
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:27 schreef Em31 het volgende:

Ik vond het in die analyse ook wel mooi naar voren komen dat Spaceman het bij publieksstemmen tot nu toe uberhaupt gewoon minder doet dan de andere grote favorieten Zweden en Italie en ook zelfs significant minder dan dark horse S10. Dat geeft wel te denken of het inderdaad genoeg gaat zijn voor de zege. Wat ook wel apart was om te zien is dat Oekraïne ook bij die publieksstemmen wel wat achter blijft, nog los van wat de jury's gaan doen.

Ik kan me gewoon ergens niet voorstellen dat Stefania meer juryliefde gaat krijgen dan Shum, laat staan dat ze dat televoteresultaat van Maneskin gaan overtreffen, en dan kom je eigenlijk al niet meer in aanmerking voor een zege. Zweden en Italie zullen in beide categorieën denk ik sowieso wel over de 200/250 punten heen gaan.
pi_204677119
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat zeker Sam toch wel een bepaalde populariteit gehaald zou moeten hebben met de Tiktok-generatie achter 'm, los van het sentiment
  maandag 9 mei 2022 @ 12:05:09 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204677139
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:54 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik denk ook ergens bij dit soort dingen als bij Oekraïne dat dat soort dingen worden overschat, en vooral worden overschreeuwd. Een Gerda op Feesboek, die het Songfestival al jaren een Oostblokfeestje noemt enzovoorts, daar past gemakkelijk in haar straatje bij dat Oekraïne "gemakkelijk wint want sympathie". Daarbij ook nog eens het hele politieke stigma op het evenement zeg maar van die Gerda's. Zonder ook maar één liedje gehoord te hebben, kan je dan gemakkelijk schreeuwen dat Oekraïne dan gaat winnen ja. Ik denk ook dat dat sowieso veel gedaan wordt.

Oekraïne zal genoeg televote uit het oosten krijgen, maar zal het westen daarin ook meegaan? Dat is de vraag natuurlijk. Ik denk dat hier ook een soort effect meespeelt, dat wanneer mensen denken "dat iedereen op Oekraïne gaat stemmen vanwege de oorlog", zijzelf op iets anders gaan stemmen, "want iedereen stemt toch al op Oekraïne dus mijn stem daarop is niet meer nodig". Op die manier zou de televote op Oekraïne weleens tegen kunnen vallen.

Ja dat viel mij sowieso al op dat dat soort berichten vaak uit een hoek komen van oudere mensen die toch geen songfestival kijken, ze vinden het een oostblok kermis tegenwoordig en vroeger waren het allemaal goede nummers. Een beetje het standaard vroeger was alles beter riedeltje. Een beetje in de #realist tot complete wappie sferen. En ik zag ook meerdere reacties op songfestival tweets over satanisme etc? :? Rare wereld :')
twitter

En wat ze van S10 vinden kopiëren ze gewoon van wat Jan Roos zei allemaal, niet dat ze moeite hebben genomen om überhaupt het nummer te luisteren. Nog steeds vind ik lastig inschatten wat juries en televote doen met Oekraïne. Lijkt er wel op dat het een echte Italië show wordt met schijnbaar wel een statement/act/iets over vrede. Maar geen grote Oekraïne show met optredens van Oekrainse songfestival acts bijvoorbeeld. Misschien dat dat het sentiment wat minder maakt. En dat ook jury zich gewoon kunnen focussen op de muziek en zich niet verplicht voelen 12 punten aan Oekraïne te geven. Het nummer zelf zou ik zonder oorlog inschatten op een plek 5-10, hoe groot gaat hun boost zijn? Ik blijf het lastig inschatten vinden. Denk wel dat onze 12 televote punten niet naar Oekraïne gaan.
pi_204677346
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vond het in die analyse ook wel mooi naar voren komen dat Spaceman het bij publieksstemmen tot nu toe uberhaupt gewoon minder doet dan de andere grote favorieten Zweden en Italie en ook zelfs significant minder dan dark horse S10. Dat geeft wel te denken of het inderdaad genoeg gaat zijn voor de zege. Wat ook wel apart was om te zien is dat Oekraïne ook bij die publieksstemmen wel wat achter blijft, nog los van wat de jury's gaan doen.

Ik kan me gewoon ergens niet voorstellen dat Stefania meer juryliefde gaat krijgen dan Shum, laat staan dat ze dat televoteresultaat van Maneskin gaan overtreffen, en dan kom je eigenlijk al niet meer in aanmerking voor een zege. Zweden en Italie zullen in beide categorieën denk ik sowieso wel over de 200/250 punten heen gaan.
Dat denk ik ook. Voor het resultaat dan. Stefania zal ongetwijfeld wel beter scoren bij de jury dan de 97 punten van Shum. Al is het maar omdat het de topfavoriet bij de bookmakers is, en juryleden daar ook wel gevoelig voor lijken. Ik zou zelfs durven stellen dat als alle Europese gokkers als een trollactie Bulgarije op 1 zouden zetten, zelfs Intention nog wel beter zou scoren. 2,5 punt per jury is immers niet zo veel.

Maar goed, het is de vraag hoeveel het sentiment meespeelt. Ik kan me voorstellen dat in een land met een oorlogstrauma als Duitsland er misschien wat meer druk op staat om niet dat ene jurylid te zijn dat Oekraïne geen punt geeft dan in bijvoorbeeld Portugal of Albanië ofzo. Zo’n score als bij de Eurojury, 4e met 182 punten, of misschien nog wel iets hoger op basis van een ‘emotionele’ liveshow ipv een videoclip, lijkt me wel haalbaar.

Alleen geloof ik ook niet in de ‘onvermijdelijke monsterzege’ bij de televoting, dus je kan niet zeggen dat iets van 300 punten genoeg gaat zijn. Want gaan ze daar wel komen? Dan moet je dus de aanname doen dat het oorlogssentiment boven de voorkeur voor het liedje zelf gaat. En dat niet alleen in bijvoorbeeld Polen, Litouwen, Portugal, Roemenië of Italië, waar het door buren en diaspora wel 12 punten zullen worden. Maar ook in inwisselbare landen als IJsland, Malta, België, Tsjechië of Finland mag het niet te ver van de maximumscore afwijken om gemiddeld goed uit te komen. Of dat gaat lukken is lastig om te zeggen en ook een gevoelskwestie, maar ik denk dat de kwaliteit van het liedje de doorslag geeft dat Oekraïne ook bij de televoting niet van Zweden en Italië (en UK?) gaat winnen.
pi_204677486
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dat viel mij sowieso al op dat dat soort berichten vaak uit een hoek komen van oudere mensen die toch geen songfestival kijken, ze vinden het een oostblok kermis tegenwoordig en vroeger waren het allemaal goede nummers. Een beetje het standaard vroeger was alles beter riedeltje. Een beetje in de #realist tot complete wappie sferen. En ik zag ook meerdere reacties op songfestival tweets over satanisme etc? :? Rare wereld :')
[ twitter ]
En wat ze van S10 vinden kopiëren ze gewoon van wat Jan Roos zei allemaal, niet dat ze moeite hebben genomen om überhaupt het nummer te luisteren. Nog steeds vind ik lastig inschatten wat juries en televote doen met Oekraïne. Lijkt er wel op dat het een echte Italië show wordt met schijnbaar wel een statement/act/iets over vrede. Maar geen grote Oekraïne show met optredens van Oekrainse songfestival acts bijvoorbeeld. Misschien dat dat het sentiment wat minder maakt. En dat ook jury zich gewoon kunnen focussen op de muziek en zich niet verplicht voelen 12 punten aan Oekraïne te geven. Het nummer zelf zou ik zonder oorlog inschatten op een plek 5-10, hoe groot gaat hun boost zijn? Ik blijf het lastig inschatten vinden. Denk wel dat onze 12 televote punten niet naar Oekraïne gaan.
Ohja dat satan verhaal is echt een ding _O- er zijn ook hele theorieën over Duncan zijn optreden dacht ik en vorig jaar was het dat oog bij Azerbaijan. _O-
pi_204677493
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:54 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Misschien is het juist wel alleen het westen die sympathie stemmen geeft.....
Gewoon even een gedachte....
  maandag 9 mei 2022 @ 12:57:56 #123
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204677520
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ohja dat satan verhaal is echt een ding _O- er zijn ook hele theorieën over Duncan zijn optreden dacht ik en vorig jaar was het dat oog bij Azerbaijan. _O-
En over dat het Madonna optreden iets te maken had met het coronavirus of zo.
  maandag 9 mei 2022 @ 12:58:16 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204677526
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:53 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]
Misschien is het juist wel alleen het westen die sympathie stemmen geeft.....
Gewoon even een gedachte....
Het is logischer op zich dat landen in Oost Europa/ex Sovjet landen dat zullen doen. Die zijn cultureel meer verbonden met Oekraïne en weten nog hoe het is om onder Sovjet terreur te leven.
pi_204677534
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:57 schreef molloot200 het volgende:

[..]
En over dat het Madonna optreden iets te maken had met het coronavirus of zo.
:D

Je kunt echt over alles wel iets doms verzinnen als je wil. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')