abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205023165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')

Communisme here we come.

Central planning weet niet beter wat men wilt dan de portemonnee van de burger.
Er zit een lange weg tussen ketenafspraken en communisme. En ja, het ideaal zit tussen kapitalisme en communisme in, dat snapt iedere econoom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205023199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')

Communisme here we come.

Central planning weet niet beter wat men wilt dan de portemonnee van de burger.
Denk je dat de markt nu al vrij is als het om landbouw gaat? Zelfs bij iets basaal als de grond krijgen ze de facto al een enorme subsidie doordat de markten voor verschillende grondbestemmingen in Nederland in vergelijking met andere landen enorm strikt gescheiden zijn, dicht bij steden kan tot een factor 100 oplopen (7 per m2 landbouwgrond vs. 800 per m2 bouwgrond). Als daar wat minder overheidsinterventie was en die markt voor grond vrijer was zou in grote delen van Nederland landbouw berhaupt niet rendabel zijn.
pi_205023261
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 16:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja jezusmina, dat er plantjes zijn die beter gedijen in stikstof arme grond hebben ze goed gezien ja.

Veel van die natuur is of stabiel of gaat beter dan eerst, waar hebben we het dan nog over?
Wat voor natuur hebben we het uberhaupt over? Er is helemaal geen wilde natuur in Nederland, het is allemaal het gevolg van menselijk ingrijpen. Dan moet je blijven ingrijpen en wel zo dat het ons dient. Voor recreatie, voor landbouw, voor de bijtjes, daarvoor moet het beschermd worden en dus beschermd worden voor de Nederlanders en niet tegen de Nederlanders.

Dan moet je dus zorgen dat het zoveel mogelijk biedt voor zo min mogelijk offers, en niet doen alsof het een zelfstandige waarde heeft om zo land vrij te maken voor weer een paar miljoen mensen erbij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205023273
twitter

De VVD hep een probleem. Opstand in eigen kring…
zie email 27 oktober
pi_205023283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar valt echt wel een mouw aan te passen
pi_205023288
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja, dit is wel een probleem. Ben benieuwd wat de VVD gaat doen, de eigen minister onder de bus gooien?
Kan ik me ook niet voorstellen. Als er maar niet zo'n innovatie compromis komt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205023332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Joost en Caroline staan te juichen.
zie email 27 oktober
pi_205023360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oplossing uit de VVD traditie:

pi_205023392
Maar wat ik zie is wat metingen doen die het model ondersteunen en de fractie mag wel instemmen. Jammer dat er zo slecht naar VVD wetenschappers geluisterd wordt door de VVD leden.
pi_205023471
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oplossing uit de VVD traditie:

Zou natuurlijk wel erg gansta zijn als ze nu gewoon zeggen "Sjieke motie joh, maar technisch niet uitvoerbaar dus we doen er niets mee" maar ik weet niet of je daar in de nieuwe bestuurscultuur wel mee weg komt.
pi_205023488
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zou natuurlijk wel erg gansta zijn als ze nu gewoon zeggen "Sjieke motie joh, maar technisch niet uitvoerbaar dus we doen er niets mee" maar ik weet niet of je daar in de nieuwe bestuurscultuur wel mee weg komt.
Ze kunnen wel zeggen dat de fractie over zijn eigen stem gaat. Zullen ze ook wel gedaan hebben, CU zegt dat elk congres. De fractie heeft ook wel eens tegen het congres in gestemd, maar nooit na zo'n beladen motie.
pi_205023494
Zo’n motie geldt als een advies. In een geval van 51 tegen 49% kun je met wat aanpassingen/toezeggingen wel tot iets komen lijkt me
pi_205023498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze kunnen wel zeggen dat de fractie over zijn eigen stem gaat. Zullen ze ook wel gedaan hebben, CU zegt dat elk congres. De fractie heeft ook wel eens tegen het congres in gestemd, maar nooit na zo'n beladen motie.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:18 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n motie geldt als een advies.
Staatsrechtelijk correct, maar het congres bepaalt wel de lijst en de samenstelling van de partijtop…
zie email 27 oktober
pi_205023502
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:18 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n motie geldt als een advies. In een geval van 51 tegen 49% kun je met wat aanpassingen/toezeggingen wel tot iets komen lijkt me
En dan stemt 49% met de voeten, ben je nog verder van huis. Dit is gewoon een giga probleem voor de vvd.
zie email 27 oktober
  zaterdag 11 juni 2022 @ 18:21:54 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205023514
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dan stemt 49% met de voeten, ben je nog verder van huis. Dit is gewoon een giga probleem voor de vvd.
Geloof er niks van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205023552
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar moet de VVD kiezer heen dan? JA21? BBB? Natuurlijke concurrenten CDA en D66 zitten in hetzelfde kabinet...

Maar volgens mij hoeft de fractie alleen wat meer nadruk op metingen te leggen en ze mogen instemmen.
pi_205024363
twitter
twitter
twitter

Hier stoor ik me dus echt enorm aan. Laten we figuren die denken een minister thuis te moeten bezoeken eens even wat aandacht geven. Door ze deze aandacht te geven zorg je er dus voor dat dit soort acties lonen.

Wees als journalisten eens wat minder lui en zoek boeren die er even grote tegenstander van zijn maar die wel het fatsoen hebben om iemand niet thuis te intimideren.

De Gelderlander moet zich met name schamen met zo’n schijtlollige titel.
pi_205026130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Denk je dat de markt nu al vrij is als het om landbouw gaat? Zelfs bij iets basaal als de grond krijgen ze de facto al een enorme subsidie doordat de markten voor verschillende grondbestemmingen in Nederland in vergelijking met andere landen enorm strikt gescheiden zijn, dicht bij steden kan tot een factor 100 oplopen (7 per m2 landbouwgrond vs. 800 per m2 bouwgrond). Als daar wat minder overheidsinterventie was en die markt voor grond vrijer was zou in grote delen van Nederland landbouw berhaupt niet rendabel zijn.
Maakt geen reet uit. De rentabiliteit zou nihil zijn, sure, maar dat is die nu al.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205026187
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Joost en Caroline staan te juichen.
Als die twee pvv ook leegtrekken wordt het lache.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205026345
twitter

Bij t CDA is de onrust ook al uitgebroken. De reactie van hun Kamerlid is wel een stuk beter dan van de VVD moet ik zeggen…
twitter
zie email 27 oktober
pi_205027192
De VVD die eindelijk langetermijnvisie had verworven. Het was ook gewoon te mooi om waar te zijn natuurlijk :')

En dat terwijl die stikstofplannen het absolute minimum zijn van wat er moet gebeuren.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205027204
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij t CDA is de onrust ook al uitgebroken. De reactie van hun Kamerlid is wel een stuk beter dan van de VVD moet ik zeggen…
[ twitter ]
Dat het CDA onrustig zou worden was natuurlijk te verwachten. Waar ik bij de VVD nog wel een houding 'bouwen is belangrijker dan boeren' verwachtte, is dit wel een bittere pil voor het CDA. Gelukkig hebben ze tegenwoordig Boswijk ipv Geurts.
pi_205027236
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het CDA onrustig zou worden was natuurlijk te verwachten. Waar ik bij de VVD nog wel een houding 'bouwen is belangrijker dan boeren' verwachtte, is dit wel een bittere pil voor het CDA. Gelukkig hebben ze tegenwoordig Boswijk ipv Geurts.
Die Boswijk is een goeie, ook nu weer. Niet de confrontatie kiezen maar heel duidelijk aangegeven dat er op details en randvoorwaarden best nog wel wat kan maar dat de richting wel staat. Daar kom je veel verder mee dan wat de VVD nu doet.
zie email 27 oktober
pi_205027303
Als kamerlid heb je ook wel een ietwat makkelijkere positie dan als verantwoordelijke minister natuurlijk wel
pi_205027357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:59 schreef Raw85 het volgende:
Als kamerlid heb je ook wel een ietwat makkelijkere positie dan als verantwoordelijke minister natuurlijk wel
Ja en nee. Kreten als je kunt altijd je lidmaatschap opzeggen zijn nooit nodig, dat is altijd een keuze.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')