Ze hoeven er ook niet in, ze hoeven het alleen maar te belegeren en wachten tot ze binnen door hun voedsel heen zijn.quote:
Klopt, militair gezien is het gewoon stupide om het te bestormen… tenzij… de mannetjes die ze sturen mensen zijn waar ze niets om geven zoals mannen uit gebieden die ze veroverd hebben en dwingen om te vechten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hoeven er ook niet in, ze hoeven het alleen maar te belegeren en wachten tot ze binnen door hun voedsel heen zijn.
Maar wanneer is dat op dan? Eens, het moet een keer op zijn. Maar dan kan het wel eens zo zijn dat putin z'n deadline van de 9de niet haalt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hoeven er ook niet in, ze hoeven het alleen maar te belegeren en wachten tot ze binnen door hun voedsel heen zijn.
Dan nog heeft hij die hele stad (of wat er nog van over is) in handen, die lui in de fabriek kunnen er niet uit, dus hij kan rustig een parade houden als hij dat zou willen. Ik mag hopen dat er dan een joekel van een dronestrike komt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wanneer is dat op dan? Eens, het moet een keer op zijn. Maar dan kan het wel eens zo zijn dat putin z'n deadline van de 9de niet haalt.
Zou het mogelijk zijn dat daar voor maanden voedsel en water is opgeslagen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wanneer is dat op dan? Eens, het moet een keer op zijn. Maar dan kan het wel eens zo zijn dat putin z'n deadline van de 9de niet haalt.
Water is misschien niet zo moeilijk om aan te komen. Voedsel is wel een flink propbleem daar, afgaande op wat ik heb gezien in wat er gezegd wordt in filmpjes die er vandaan komen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn dat daar voor maanden voedsel en water is opgeslagen?
Misschien wel voor langer, geen idee hoe groot dat complex is, misschien hebben ze er wel kassen en groeien ze zelf hun groenten en fruit. Als het te lang gaat duren zullen ze er wel een keer gas naar binnen laten lopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat het "moeten" vooral afkomt van een man met een hele lange tafel. Die wil graag iets te vieren hebben aanstaande maandag.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben geneigd te denken van wel, daarbij was er 1-2 weken geleden sprake van dat er toch weer iets de linies doorbrak, en zo de militairen van voorraden kon voorzien.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die SAM eerder kapotgeschoten en hebben ze nu pas de beelden vrijgegeven.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe hebben ze die SAM zo snel op dat eiland gekregen? Tis niet iets wat je ff met een MI-17 op dat eiland dropt en als je dat filmpje zo ziet is het niet bepaald een eiland waar je ff met een landingsvaartuig een rupsvoertuig af dropt.
Bedoel je niet de Admiral Makarov, een fregat in de Admiral Grigorovich-klasse?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:59 schreef polderturk het volgende:
Nu wordt gezegd dat het schip de Admiral Grigorovich ook in de problemen is geraakt.
Dit weet ik. Ik snap niet hoe dit een reactie is op mijn post.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ehh nee, poetins eis zou in gaan tegen alles waar wij in de eu, Nederland, vs etc voor staan. dat een land/persoon zelf zijn toekomst bepaald, mits ze daar bij niet actief een ander zijn vrijheid daarin beperken.
Poetin's zijn eis aan het westen ten opzichte van Oekraïne was vragen aan het westen of het westen zich zelf wilde opheffenN door het geen wat zij het aller hoogst houdt (zelfbeschikking), op te geven voor Rusland. want dat was er letterlijk gebeurd als Rusland garanties zou krijgen van de navo dat Oekraïne neutraal zou blijven. Dat anderen dus over het lot van Oekraïne beslissen.
Weet jij hoeveel uitgangen er zijn?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof daar niks van.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:37 schreef TLC het volgende:
Uit het liveblog van de nos :
Gisteren meldde The New York Times ook dat Amerikaanse inlichtingen Oekraïne hebben geholpen bij het ombrengen van twaalf Russische generaals. Dat de Amerikanen inlichtingen met Oekraïne deelden was bekend en is ook toegeven door de VS, maar het was nog onduidelijk welk effect die inlichtingen hadden.
Om te grote escalatie met Rusland te vermijden zouden de Amerikanen wel enige terughoudend betrachten. Zo zouden ze geen informatie verstrekken over de allerhoogste Russische officieren. Een aanval waarbij Oekraïne Ruslands hoogste generaal Gerasimov probeerde te treffen, kwam daarom zonder Amerikaanse informatie tot stand.
----------
![]()
Klopt. Hierom was deze oorlog niet te voorkomen geweest, en de mensen die het hardst roepen van deescaleren of dat we diplomatiek willen oplossen, zijn vaak mensen die juist het principe van het westen wat ik net beschreef, moeite hebben of zelfs zouden willen verlaten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit weet ik. Ik snap niet hoe dit een reactie is op mijn post.
Misschien mijn opmerking over het geopolitieke belang?
Klopt. Maar denk dat het vrije westen en vooral Europa, door het oog van de naald gekropen is / aan het kruipen is (want het is bij lange na nog niet geconsolideerd in Europa).quote:Biden krijgt hier een grote kans de relatief wankelende positie op geopolitiek niveau van de VS te verstevigen. Het wordt namelijk zichtbaar dat de Russen militair een stuk minder stevig staan. Economisch worden ze uit het westen buitengesloten. Dit isoleert ook China in zekere zin, aangezien ze weinig lijken hebben aan het verbond met de Russen. Dus heeft de VS meer leverage richting hen. Daarnaast is de NAVO nieuw leven ingeblazen.
Ik kan zo wel even doorgaan.
Ik hoop het, maar is nog wel eg vroeg om deze conclusie te trekken. ZIj hebben een systeem, dan als over 2 jaar een andere president er is, die alles 180 graden kan draaien, gewoon bijna in zijn eentje.quote:Het komt neer op dat de VS en daarmee het westen door deze oorlog haar macht lijkt te consolideren. Juist in een periode waarin die positie verloren leek te gaan.
Dat zijn ze altijd geweest maar nu ze zich richten op China en met de geavanceerde anti tank technologie zijn tanks voor hen meer een last dan een zegen geworden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met de herindeling/structurering van het korps naar een lichter meer expeditionaire ploeg.
Het leger heeft ze nog wel en het platform wordt ook nog steeds ontwikkeld.
De EU moet gewoon die trein toegang ontzeggen. Waarom zo bang zijn dat Rusland dan aanvalt? Je hebt toch NAVO bescherming...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:06 schreef Aether het volgende:
Litouwen bezorgd om Russische treinen: 'Wat als er militairen uit springen?'
https://nos.nl/artikel/24(...)itairen-uit-springen
Koningsbergen afsluiten van alles.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De EU moet gewoon die trein toegang ontzeggen. Waarom zo bang zijn dat Rusland dan aanvalt? Je hebt toch NAVO bescherming...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |