abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:10:15 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204622901
'Amerikaans Hooggerechtshof wil federaal abortusrecht afschaffen'
Het Amerikaanse Hooggerechtshof staat op het punt om het landelijk recht op abortus af te schaffen. Het hof wil daartoe twee eerdere uitspraken die dat recht regelen vernietigen. Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite Politico op basis van een gelekt document, dat door de site online is gezet.

Een eerste voorstel kreeg volgens Politico een meerderheid van de stemmen. In dat voorstel bekritiseert rechter Samuel Alito de uitspraak in de zaak Roe vs. Wade uit 1973, dat het abortusrecht in de VS regelt. De uitspraak werd in 1992 bekrachtigd in een andere zaak, Planned Parenthood vs. Casey.

"Roe was vanaf het begin af aan afschuwelijk verkeerd", schrijft de rechter in een stuk dat is gedateerd op 10 februari. "Het is tijd om de grondwet in acht te nemen en de abortuskwestie terug te geven aan de volksvertegenwoordigers." Vier andere door Republikeinen benoemde rechters stemden daarmee in, aldus de nieuwssite.

Een definitief besluit van het hof, dat ook bestaat uit drie liberale rechters en een conservatieve voorzitter, wordt binnen twee maanden verwacht.

Staten bepalen regels
De rechters behandelen de abortuswetgeving vanwege een zaak van de staat Mississippi. Die wil sinds 2018 abortus na vijftien weken zwangerschap verbieden, maar verloor een rechtszaak van een abortuskliniek. Ook later verloor de staat een zaak. Begin december kwam de zaak bij het Hooggerechtshof terecht. Mississippi wil dat de uitspraken uit 1973 en 1992 worden vernietigd.

Mocht de uitspraak ook daadwerkelijk worden vernietigd, dan zou dat betekenen dat de abortuswetgeving in de VS weer in handen komt van de staten. Die kunnen dan bepalen hoe de abortuswetgeving eruitziet. Op dit moment mogen staten abortus wel reguleren, zolang het voor vrouwen niet te moeilijk wordt abortus te verkrijgen.

Mocht het hof inderdaad besluiten de bestaande abortusuitspraken te vernietigen, dan zal naar verwachting de helft van de Amerikaanse staten een abortusverbod invoeren, aldus Politico. Het gaat vooral om staten in het zuiden en Midwesten van de Verenigde Staten.

Andere staten hebben daarentegen al ruimhartige abortuswetgeving. De gouverneur van New York zegt in reactie op publicatie van Politico "het recht op abortus altijd te garanderen".

Internationale persbureaus melden dat het Hooggerechtshof niet wil reageren op de berichtgeving van Politico.

https://nos.nl/artikel/24(...)rtusrecht-afschaffen
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:11:32 #2
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204622911
Dat kaartje in de OP uit 2019 is ondertussen behoorlijk achterhaald aangezien de situatie in alle geretardeerde christelijke staten het zo'n beetje verslechterd is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:12:14 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204622921
Oklahoma neemt alvast een "voorsprong"

De gouverneur van de Amerikaanse staat Oklahoma heeft een wet ondertekend waarmee het verboden wordt abortussen uit te voeren als er een hartslag van de embryo is waar te nemen. Dat is meestal rond de zesde week van de zwangerschap.

De aangescherpte abortuswet in de staat die door de Republikeinen wordt geleid, gaat per direct in.

Gouverneur Stitt zegt op Twitter trots te zijn op het ondertekenen van de wet. "Ik wil dat Oklahoma de sterkste pro-life-staat van het land wordt", schreef hij erbij.

https://nos.nl/artikel/24(...)trenge-abortuswet-in
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:14:44 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204622947
Ik ben benieuwd wat er in Texas gaat veranderen nu al die High Tech bedrijven en hun personeel van Californie naar Texas trekken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:16:02 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204622958
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:18:57 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204622978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopen
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:21 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204622991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in Texas gaat veranderen nu al die High Tech bedrijven en hun personeel van Californie naar Texas trekken.
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204623000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:22:12 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204623008
twitter
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:23:15 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204623019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:22 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
Wel mooi dat men naast de Canadese vlag ook nog even een een regenboog/trans vlag daar heeft neergezet. Je kunt echt zien waar de prioriteiten liggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:27:58 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204623058
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.
[..]
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.
Een paar sidenotes zijn wel belangrijk:
- Deze veranderingen zijn ingegeven door de covid pandemie.
- Er zitten veel mensen tussen die met pensioen gegaan zijn van de X generatie. En die verhuizen naar staten waar ruimte is.

Dus ik vraag mij zeer af of dit om het beleid gaat, of omdat die mensen allang kinderen hebben gehad, en ze meer ruimte willen dan dat ze hadden waar ze eerst woonden.
pi_204623074
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:36:45 #13
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204623133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ja dit gaat hard hoor! Nog maar ontelbaar veel jaar en die staat is leeg!
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:39:39 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204623152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:

pi_204623224
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:

Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.

In mijn werk krijg ik vaak te maken met boze buurtbewoners die fel gekant zijn tegen nieuwbouw. Dat zijn mensen uit alle lagen van de bevolking (en vaak snap ik het ook wel, ik wil ook geen flatgebouw achter m'n huis).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 10:47:05 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204623235
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.

In mijn werk krijg ik vaak te maken met boze buurtbewoners die fel gekant zijn tegen nieuwbouw. Dat zijn mensen uit alle lagen van de bevolking (en vaak snap ik het ook wel, ik wil ook geen flatgebouw achter m'n huis).
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam. :P
pi_204623266
Verdeel en heers
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204623279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam. :P
Precies dat.

Ben zelf ook voorstander van duurzaamheid, maar ik gruwel van het idee dat ze 250 meter hoge windmolens gaan plaatsen aan de randen van de prachtige Veluwse bossen, waar ik vlakbij woon (en ja, dat wilde de provincie graag).

Maar goed, dit is wellicht ietwat off-topic.
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:51:36 #19
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204623283
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit klopt gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Nee hoor, wat jij doet is namelijk wat je altijd doet:
- Pak een probleem waar een topic over is (abortus in dit geval).
- Verzin een ander probleem dat jij zogenaamd heel erg vindt (lees: niet erg vindt maar je leeft immers op whataboutisms).
- Zeg dat een bepaalde groep 'daar verantwoordelijk voor is' (zonder voorbehoud, zonder percentages, zonder onderbouwing) met labels als 'links, woke, rijk, progressief'.
- Lever geen bronnen.
- Concludeer dat iedereen die jij onder die groep rekent - een groep die je niet hebt gedefinieerd - verantwoordelijk is voor dat probleem en dat ze dus hypocriet zijn.
- Ga naar het volgende topic om irrelevante bullshit te verspreiden.

Je eerste opmerking dat de huizenprijzen in Californië hoog zouden zijn 'doordat hoogbouw wordt tegengehouden door rijke progressieven' slaat helemaal nergens op, want er is hoogbouw in Californië, er zijn genoeg gebieden in Californië waar in meerderheid Republikeinen wonen die dan mooi voor die zogenaamde hoogbouw zouden kunnen zorgen, iets complex als de woningmarkt kent geen quick-fixes zoals hoogbouw die met 1 druk op de knop opgelost worden, het is nooit zo dat alleen 'rijke progressieven' alle nerven van de woningmarkt in Californië kunnen beheersen, je hebt de groep die je beschuldigt niet eens gedefinieerd dus het is volledig onduidelijk wie daar onder vallen en wie niet, ga zo maar door.

En dit is een topic over abortus. Niet over de zoveelste irrelevante onzin waar jij over wil beginnen.
pi_204623301
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit klopt blijkbaar gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Dat opiniestuk bedoel je?
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2022 @ 11:01:30 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204623367
twitter
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:34:16 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204623617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
:X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:39:17 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204623659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam deze oproep ook tegen. En hoewel het me eigenlijk overdreven lijkt, geloof ik toch dat het een goed idee is om het niet meer te gebruiken in de VS.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204623688
Maar goed, laat vrouwen lekker zelf bepalen of ze een abortus nemen. Denk ook niet dat een vrouw voor de grap besluit om een ongeboren foetus weg te halen, zeker niet na meerdere maanden. Vrouwen zijn prima zelf in staat om daarin een rationele afweging te maken.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:49:55 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204623764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
Oklahoma neemt alvast een "voorsprong"

De gouverneur van de Amerikaanse staat Oklahoma heeft een wet ondertekend waarmee het verboden wordt abortussen uit te voeren als er een hartslag van de embryo is waar te nemen. Dat is meestal rond de zesde week van de zwangerschap.

De aangescherpte abortuswet in de staat die door de Republikeinen wordt geleid, gaat per direct in.

Gouverneur Stitt zegt op Twitter trots te zijn op het ondertekenen van de wet. "Ik wil dat Oklahoma de sterkste pro-life-staat van het land wordt", schreef hij erbij.

https://nos.nl/artikel/24(...)trenge-abortuswet-in
Oklahoma, met haar doodstraf.

LOL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')