Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopenquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in Texas gaat veranderen nu al die High Tech bedrijven en hun personeel van Californie naar Texas trekken.
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopen
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).
Wel mooi dat men naast de Canadese vlag ook nog even een een regenboog/trans vlag daar heeft neergezet. Je kunt echt zien waar de prioriteiten liggen.quote:
Een paar sidenotes zijn wel belangrijk:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.
[..]
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopen
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.
Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.
In mijn werk krijg ik vaak te maken met boze buurtbewoners die fel gekant zijn tegen nieuwbouw. Dat zijn mensen uit alle lagen van de bevolking (en vaak snap ik het ook wel, ik wil ook geen flatgebouw achter m'n huis).
Precies dat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam.
Nee hoor, wat jij doet is namelijk wat je altijd doet:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Dat opiniestuk bedoel je?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt blijkbaar gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Ik kwam deze oproep ook tegen. En hoewel het me eigenlijk overdreven lijkt, geloof ik toch dat het een goed idee is om het niet meer te gebruiken in de VS.quote:
Oklahoma, met haar doodstraf.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
Oklahoma neemt alvast een "voorsprong"
De gouverneur van de Amerikaanse staat Oklahoma heeft een wet ondertekend waarmee het verboden wordt abortussen uit te voeren als er een hartslag van de embryo is waar te nemen. Dat is meestal rond de zesde week van de zwangerschap.
De aangescherpte abortuswet in de staat die door de Republikeinen wordt geleid, gaat per direct in.
Gouverneur Stitt zegt op Twitter trots te zijn op het ondertekenen van de wet. "Ik wil dat Oklahoma de sterkste pro-life-staat van het land wordt", schreef hij erbij.
https://nos.nl/artikel/24(...)trenge-abortuswet-in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |