SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Die werkt voor mij gewoon.quote:
Heb je geprobeerd al je cookies en cache te verwijderen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaag.
Lijkt wel alsof de routing van Ziggo naar Buienradar of andersom in een loop zit.
Alles. Er is gewoon geen verbinding mogelijk tussen mijn computer en buienradar.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heb je geprobeerd al je cookies en cache te verwijderen?
Oh, ik zit mobiel. Sorry. Maar als ik via Chrome naar de website ga, doet die het ook gewoon.quote:
Ik heb ook regelmatig dat buienradar het niet doet, vanochtend/zojuist ook.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles. Er is gewoon geen verbinding mogelijk tussen mijn computer en buienradar.
Omdat Nederland nou eenmaal een vochtige ondergrond heeft die dienst doet als waterbron. De droogste plekken ter wereld zijn er op berekend, maar die zullen weer compleet op hun gat liggen als er een keer een paar centimeter sneeuw valt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)abant-wegens-droogte
Krijgen we dit gezeik nu alweer? Je vraagt je toch af waarom dit op plekken in de wereld waar het van maart tot oktober 30 graden is en amper regent amper een issue is.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
Krijgen we dit gezeik nu alweer? Je vraagt je toch af waarom dit op plekken in de wereld waar het van maart tot oktober 30 graden is en amper regent amper een issue is.
Nee, Nederland ligt niet meteen plat van een paar centimeterquote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat laatste is in NL ook (van die sneeuw).
Maar ze kunnen hun lol op dan, de komende weken blijft het hier nog kurkdroog. Ik klaag niet.
Oh nee, alleen de NS en het verkeer.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Nederland ligt niet meteen plat van een paar centimeter
En dit topic.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh nee, alleen de NS en het verkeer.
Buienradar is failliet omdat er geen druppel valtquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaag.
Lijkt wel alsof de routing van Ziggo naar Buienradar of andersom in een loop zit.
Dat zal wel maar het werkelijke probleem is natuurlijk de intensieve landbouw en de enorme waterbehoefte die daaraan gekoppeld is in combinatie met klimaatveranderingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Nederland nou eenmaal een vochtige ondergrond heeft die dienst doet als waterbron. De droogste plekken ter wereld zijn er op berekend, maar die zullen weer compleet op hun gat liggen als er een keer een paar centimeter sneeuw valt.
En het feit dat Nederland in de top 5 dichtstbevolkte landen zit van heel Europa helpt ook niet denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal wel maar het werkelijke probleem is natuurlijk de intensieve landbouw en de enorme waterbehoefte die daaraan gekoppeld is in combinatie met klimaatveranderingen.
Nee natuurlijk niet. Er valt op zich door het jaar heen ook meer dan voldoende neerslag om excessen te voorkomen maar er is te weinig opslag.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En het feit dat Nederland in de top 5 dichtstbevolkte landen zit van heel Europa helpt ook niet denk ik.
Plaknachten? Dude, het is geen zomer. De nachten blijven steeds 12 graden of lager.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan iedereen hier van harte aanraden om vandaag goed te gebruiken om de binnentemperatuur en luchtvochtigheid omlaag te krijgen, want er komen een aantal plaknachten aan
En nog erger: één van de drie peilers des levens wordt ons ontnomen die dagen
Woont zeker in een glazen huis met plat dak.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Plaknachten? Dude, het is geen zomer. De nachten blijven steeds 12 graden of lager.
na een week geen regen begint dat gejank hier om droogte al, elk jaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
April was droog toch? Gaat ook niet om het langjarig gemiddelde. Daarop ontstaan de problemen niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
na een week geen regen begint dat gejank hier om droogte al, elk jaar.
Volgens mij viel er in januari, februari en april meer neerslag dan het langjarig gemiddelde. Alleen maart was droger. Paniek berichten over droogte ook altijd. Die komen na een week geen regen al. het herfst halfjaar is net ten einde en er viel vaak en veel regen. Moeten ze niet alles afvoeren. Daarnaast is alleen de toplaag wat droog, maar de onderlaag nog vochtig zat.
Eerste week was zeiknat. Redelijk verdeeld water ook, dus nuttige regen. geen buien die wegspoelde. Daarna was het inderdaad droog.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
April was droog toch? Gaat ook niet om het langjarig gemiddelde. Daarop ontstaan de problemen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |