abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2022 @ 19:06:53 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204610064
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204610125
Ik had net een diepvrieskliekje. Iets met kikkererwten erin. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst met kikkererwten gekookt heb :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204610156
Ik had opeens zo’n zin in een gebakken ei met ham en kaas. Dus dat gemaakt en t was heerlijk. Voor de groenten van de dag de laatste portie tomatensoep erbij :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_204611198
Bloemkool ovenschotel van gisteren. toch alleen thuis dus dikke prima.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 2 mei 2022 @ 21:14:01 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204611302
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 2 mei 2022 @ 21:16:32 #6
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204611323
Ik zit ramvol. Het is een beetje oncomfortabel. Het eten was zo lekker dat ik niet kon stoppen. @Clubsoda gaf zaterdag een recept voor eend, linzenprutje en gekruide perzik :9~

We hadden nog een zakje gekonfijte eendenbout en een zakje geplukte gekonfijte eend. De laatste werd supercrispy en was voor mij *O*

Edit: deze drie recepten dus
https://nerdswithknives.com/crispy-spiced-duck-legs-with-thyme/

https://nerdswithknives.com/puy-lentils-with-spinach-2/

https://nerdswithknives.com/roasted-peaches-with-honey-and-thyme/
Spoilers!
  maandag 2 mei 2022 @ 21:28:33 #7
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204611449
Oh en ik zaaide 37 soorten bloemen en groenten vandaag.
Spoilers!
pi_204611941
Slimme actie not! Kom net in de keuken, staat een gaspit nog aan 2,5 uur denk ik :(
pi_204611964
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Slimme actie not! Kom net in de keuken, staat een gaspit nog aan 2,5 uur denk ik :(
Naar aanleiding daarvan worden mensen naar de psychogeriatrie in een verpleeghuis gestuurd :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204611967
Lekker gesport.
@Lonaa ik heb geoefend met zonder voeten in een touw klimmen en ik kan rapporteren dat ik toch maar liefst 30 cm aan hoogte gewonnen heb. *)

En ik heb zowaar een culinaire vraag.

Wat is het beste brood om croutons mee te maken?
Wit, bruin, luchtig, vast, oud, vers?
  maandag 2 mei 2022 @ 22:34:59 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204611998
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:29 schreef Tele6 het volgende:

Geen. Croutons in soep of sla zijn yek.
pi_204612000
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Naar aanleiding daarvan worden mensen naar de psychogeriatrie in een verpleeghuis gestuurd :+
_O- Het vuur was nog aan ;)
pi_204612007
quote:
Lekker gesport.
@:Lonaa ik heb geoefend met zonder voeten in een touw klimmen en ik kan rapporteren dat ik toch maar liefst 30 cm aan hoogte gewonnen heb. *)

Oud, insmeren met wat knoflook, evt wat parmezaanse kaas erover en dan in de oven
pi_204612017
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Geen. Croutons in soep of sla zijn yek.
Nou ja. Ik heb de opdracht gekregen een Franse salade te verzinnen en aangezien salade niçoise te on-vegetarisch is voor de hele meute, probeer ik iets anders te verzinnen wat Frans klinkt en crouton is een Frans woord. Dus we doen croutons en vinaigrette. *)
pi_204612021
Volgens mij is de truc met croutons vooral dat je de crouton-sla-verhouding richting croutons laat gaan, en dan goeie vettige smaakvolle croutons maakt.

Het hoeft ook niet gezond hè.
pi_204612050
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:38 schreef Tele6 het volgende:
Volgens mij is de truc met croutons vooral dat je de crouton-sla-verhouding richting croutons laat gaan, en dan goeie vettige smaakvolle croutons maakt.

Het hoeft ook niet gezond hè.
Vergat dat er ook nog olie over moet. Ik snij het brood in blokjes, doe het met olie en knoflook in een bakje. Soms ook italiaanse kruiden, dekseop het bakje en schudden en dan in de oven
  maandag 2 mei 2022 @ 22:43:46 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204612052
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou ja. Ik heb de opdracht gekregen een Franse salade te verzinnen en aangezien salade niçoise te on-vegetarisch is voor de hele meute, probeer ik iets anders te verzinnen wat Frans klinkt en crouton is een Frans woord. Dus we doen croutons en vinaigrette. *)
Haricots verts :Y

Moutarde door de vinaigrette :9
Spoilers!
  maandag 2 mei 2022 @ 22:45:31 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204612064
quote:
:o
Spoilers!
  maandag 2 mei 2022 @ 22:46:41 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204612079
Is romaine Frans?

Nee, Romeins natuurlijk.
Spoilers!
  maandag 2 mei 2022 @ 23:32:39 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204612344
Ik weet nu waarom er zoveel grijskuiven op terschelling lopen.

Laaaaaadingen voorouders met een geboortedatum, maar geen sterfdatum. Dan wordt t steeds voller daar dus...
pi_204612482
_O-
Ze gaan niet dooT :D
pi_204612487
quote:
Lekker gesport.
@:Lonaa ik heb geoefend met zonder voeten in een touw klimmen en ik kan rapporteren dat ik toch maar liefst 30 cm aan hoogte gewonnen heb. *)

Met zonder voeten O+
pi_204612489
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
* Blues stuurt Interventieteam richting A
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:39:40 #24
217702 Lonaa
Honger!
pi_204613346
Oh ja @Tele6 wij moeten ze soms ook. Ik kan ze helemaal niet, vind het altijd indrukwekkend om te zien. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204613734
Mogge!
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:23:22 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204614033
Goedemorgen :W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:23:50 #28
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204614035
Hallo!
Spoilers!
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:38:20 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204614184
Ik heb zin in koffie.
pi_204614207
Grrr ga met zus bij vrienden Koffie drinken bij vrienden in hun nieuwe huis. Zus is nu al 15 minuten layer dan afgesproken
pi_204614293
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Grrr ga met zus bij vrienden Koffie drinken bij vrienden in hun nieuwe huis. Zus is nu al 15 minuten layer dan afgesproken
Is dat niet standaard bij die zus van je? :X

Ik zit te wachten op monteurs. Die komen ‘vandaag’. Gisteren maar even gebeld of ze een benadering van de tijd hadden. Of het ochtend of middag was. Moeilijkmoeilijkmoeilijk… ze hadden vooraf nog klusjes.
Dus niet vroeg in de ochtend? Nee… tegen de middag misschien. En dat is een benadering van hun planning, hoe moeilijk is dat?

Mooi wel. Kon ik uitslapen. Sporten wel maar afgezegd voor vanmiddag.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204614747
Soort 'wachtdag' dan. Maak er een relaxdagje van ;)
Ik snap wel dat het lastig in te schatten is als ik die verschillende klussers in en om ons huis wel eens zag.
pi_204614816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:53 schreef Blues het volgende:
Soort 'wachtdag' dan. Maak er een relaxdagje van ;)
Ik snap wel dat het lastig in te schatten is als ik die verschillende klussers in en om ons huis wel eens zag.
Ik ben nu Koningsdag aan het terugkijken. ‘Mien’ Mestreech O+

En een precieze tijd had ik ook niet verwacht. Ze zijn er nu nog niet, en dat kun je vast wel aangeven. Dat het eerder 12 uur dan 8 uur wordt.

Afwachten *O*
pi_204614821
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben nu Koningsdag aan het terugkijken. ‘Mien’ Mestreech O+

En een precieze tijd had ik ook niet verwacht. Ze zijn er nu nog niet, en dat kun je vast wel aangeven. Dat het eerder 12 uur dan 8 uur wordt.

Afwachten *O*
Ik heb ook zitten kijken en me verbazen over wat ik zag.
#geen koningshuisfan ;)

Ja middag of ochtend richttijd zou prettig zijn *G*
pi_204614828
En intussen op diverse webcams naar babyvalkjes kijken O+
pi_204614833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb ook zitten kijken en me verbazen over wat ik zag.
#geen koningshuisfan ;)

Ja middag of ochtend richttijd zou prettig zijn *G*
Het is weer een ouderwets oubollig program dit keer _O-
Maar de bekende plekjes kijken is leuk en ik ben matig koningshuisfan.
pi_204615470
Citroen karamel puur Tony ….sinds twee weken heb ik een chocolade craving.
Deze lag nog in de kast. Die heb ik niet eens gekocht.

Erg lekker bij de koffie. Mmmm
pi_204616240
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 10:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Is dat niet standaard bij die zus van je? :X

Ik zit te wachten op monteurs. Die komen ‘vandaag’. Gisteren maar even gebeld of ze een benadering van de tijd hadden. Of het ochtend of middag was. Moeilijkmoeilijkmoeilijk… ze hadden vooraf nog klusjes.
Dus niet vroeg in de ochtend? Nee… tegen de middag misschien. En dat is een benadering van hun planning, hoe moeilijk is dat?

Mooi wel. Kon ik uitslapen. Sporten wel maar afgezegd voor vanmiddag.
Yep, bij uitvaart van mijn moeder was ze op tijd om me op te halen (toen moest ik hollen) en bij die van mijn veder ging het maar net goed :D
Ik had al vertraging ingebouwd, maar wanneer ze om 10.20 appt “ik ben 10 min later” weet ik dat het zeker 20 min is. Het werden er 30.

Gezellig op bezoek geweest bij onze tweede ouders. Nu maar eens wat huishoudelijke dingen doen, de katten komen eindelijk wat tot rust dus minder vlokken haar door het huis.
pi_204617127
Op ‘proef’ sinds vanmiddag nieuwe hoorapparaten voor 2 weken.
Techniek staat voor niks: bluetoooth mobiel bellen en muziek luisteren met bijbehorende app. B-)
En het allerbelangrijkste: sterk verbeterd horen.
Door het grint lopend verstond ik de buurvrouw op 20 meter. Dat is een hele verbetering.
Als ‘compensatie’ voor slecht verstaan, ging ik zelf luid! praten.
Nergens voor nodig.

On a shopping spree: helaasch was de ferrrari rode opel karl vanmorgen verkocht -O-
Op een of andere manier zijn onze grooooote uitgaven altijd in april en mei.

@CAT zijn de mannen nu geweest. Eindelijk.
pi_204617265
:W

Pindakaas-banaan-chocola muffins staan in de oven. Ik ben uitgenodigd om vanavond te komen eten bij een huis dat een huisgenoot zoekt. Dan wel netjes om een toetje mee te brengen. (En ik had er in m'n "sollicitatie" al over geschreven dat ik muffins zou bakken voor ze. Beetje omkopen niet verkeerd.)

Ik ben normaal niet zo van pindakaas in dingen, meer van pindakaas met niks (tenzij satésaus) maar had niet genoeg zonnebloemolie voor vegan muffins daarmee. En olijfolie werkt niet :r (Kokosolie of margarine had ook wel gekund maar dit was ook wel interessant.)
pi_204617278
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:15 schreef AnneX het volgende:
Citroen karamel puur Tony ….sinds twee weken heb ik een chocolade craving.
Deze lag nog in de kast. Die heb ik niet eens gekocht.

Erg lekker bij de koffie. Mmmm
Die Tony heb ik nog nooit gehad. Combineert dat, chocola en citroen? :)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:28:11 #42
217702 Lonaa
Honger!
pi_204617302
Ik ben moe, maak zo okonomiyaki en moet vanavond nog vergaderen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204617401
Ik had (weer) asperges. Met de goddelijke hollandaisesaus van de boerderijwinkel. Dat vleugje citroen O+
pi_204617424
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:05 schreef AnneX het volgende:
Techniek staat voor niks: bluetoooth mobiel bellen en muziek luisteren met bijbehorende app. B-)
Door het grint lopend verstond ik de buurvrouw op 20 meter. Dat is een hele verbetering.
Nergens voor nodig.

On a shopping spree: helaasch was de ferrrari rode opel karl vanmorgen verkocht -O-
Op een of andere manier zijn onze grooooote uitgaven altijd in april en mei.

@:Cat zijn de mannen nu geweest. Eindelijk.
Wat fijn dat die hoorapparaten bevallen. Vriendin heeft ze ook voor het eerst, en wat een openbaring was het
pi_204617472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:23 schreef Tele6 het volgende:

Pindakaas-banaan-chocola muffins staan in de oven. Ik ben uitgenodigd om vanavond te komen eten bij een huis dat een huisgenoot zoekt. Dan wel netjes om een toetje mee te brengen. (En ik had er in m'n "sollicitatie" al over geschreven dat ik muffins zou bakken voor ze. Beetje omkopen niet verkeerd.)

Ik ben normaal niet zo van pindakaas in dingen, meer van pindakaas met niks (tenzij satésaus) maar had niet genoeg zonnebloemolie voor vegan muffins daarmee. En olijfolie werkt niet :r (Kokosolie of margarine had ook wel gekund maar dit was ook wel interessant.)
En alweer succes, het moet een keer lukken *G*
pi_204617480
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:05 schreef AnneX het volgende:
Nergens voor nodig.

Wat fijn dat je dat allemaal hoort! Even wennen ook aan al die techniek zeg, jeetje!
pi_204617504
Ik heb mezelf vastgebeten in een afgezaagd stuk.
Omdat dat goed in het gehoor ligt, maar my god het laatste blad :o Horror akkoorden O+ _O- :X

Voorbeeldje. Niet het blad dat ik oefen, dat heb ik via de les van Cor Bakkerrrrrrrr
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 03-05-2022 20:10:22 ]
pi_204617526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:23 schreef Tele6 het volgende:

Duimduimduim
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 18:09:25 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204617624
Lol, John Deere heeft een hele serie machines die Russen in Oekraïne buit hebben gemaakt, onklaar gemaakt _O-

Op GPS was precies te zijn waar de machines reden. Op afstand hebben ze er voor gezorgd dat de machines niet meer gestart kunnen worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204617744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die Tony heb ik nog nooit gehad. Combineert dat, chocola en citroen? :)
Vind ik wèl. :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:57 schreef Blues het volgende:
Ik heb mezelf vastgebeten in een afgezaagd stuk.
Omdat dat goed in het gehoor ligt, maar my god het laatste blad :o Horror akkoorden O+ _O- :X

Voorbeeldje. Niet het blad dat ik oefen, dat heb ik via de les van Cor Bakkerrrrrrrr

[ afbeelding ]
Dat zo’n meezinger ingewikkeld kan zijn. 🎶
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:09 schreef derLudolf het volgende:
Lol, John Deere heeft een hele serie machines die Russen in Oekraïne buit hebben gemaakt, onklaar gemaakt _O-

Op GPS was precies te zijn waar de machines reden. Op afstand hebben ze er voor gezorgd dat de machines niet meer gestart kunnen worden.
Gelezen. Leuk hè. Dat is wel leuk. Oorlog is verschrikkelijk.
pi_204617761
quote:

Ik moet deze hele oorlog steeds hieraan denken:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204617770
Wij eten zo kroketten(kunst) :9
  dinsdag 3 mei 2022 @ 18:46:59 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204617931
quote:

_O-
Spoilers!
pi_204617976
quote:

Geweldig dit _O-
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 18:54:37 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204618005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:27 schreef Sarabi het volgende:
Wij eten zo kroketten(kunst) :9
Ik heb net nog naar hem gezwaaid :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 mei 2022 @ 18:57:15 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204618046
Zo. Vandaag een dagje 'productie gedraaid' om het zo maar te zeggen. Dagje domweg excelsheets vullen :s)
Maar mag ook de analyse doen en dat is wel leuk. :)

Morgen voor de twee minuten na een aantal jaar weer naar Westerveld. Toch 'de mooiste plek' om de twee minuten mee te maken.

Een snelle en iets te veel pasta in elkaar gedraaid :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 3 mei 2022 @ 18:58:12 #57
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204618057
Hier weer asperges :9
Spoilers!
pi_204618151
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:23 schreef AnneX het volgende:

Dat zo’n meezinger ingewikkeld kan zijn. 🎶

Juist op het oog simpele muziek zit vaak gewiekst en vernuftig in elkaar.
Zie beachboys of abba :7
pi_204618192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:57 schreef borisz het volgende:

Morgen voor de twee minuten na een aantal jaar weer naar Westerveld. Toch 'de mooiste plek' om de twee minuten mee te maken.

Mooi, Boor.
Wij staan als altijd weer met onze rode tulpen bij t beeld van Hannie Schaft, vrouw in t verzet, in het Kenaupark Hlem.

Hopelijk dit jaar geen wappies die er 'voor hun vrijheid' staan :wtf:
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:15:35 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_204618231
quote:

In dit geval komt het "ons" goed uit.
Maar dit betekend wel dat de fabrikant zelf kan beslissen of de eigenaar de apparatuur wel mag gebruiken. En mocht er een hacker in het netwerk terecht komen de gevolgen niet te overzien zijn als wereldwijd alle JD machines stoppen met werken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204618290
Het parkje waar ik pre corona vaak naar toe ging is nu een bouwplaats geworden. En de organisatie van de samenkomst zit in Athene om vluchtelingenkinderen een beetje vrolijkheid te brengen (gezien de foto’s lukt dat heel goed)
pi_204618576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar dit betekend wel dat de fabrikant zelf kan beslissen of de eigenaar de apparatuur wel mag gebruiken. En mocht er een hacker in het netwerk terecht komen de gevolgen niet te overzien zijn als wereldwijd alle JD machines stoppen met werken.
Eigenlijk is dat niet wat het nieuwsbericht hier zegt:
quote:
Uit de gps-gegevens bleek volgens de bronnen van CNN dat een aantal machines naar Tsjetsjenië is gebracht. Dat is een afstand van zo'n 1.000 kilometer. Daar bleek de apparatuur onbruikbaar, omdat de voertuigen op afstand waren geblokkeerd door de rechtmatige eigenaren. Deze blokkade is door hackers te omzeilen. John Deere meldt zelf niets over de diefstal, maar stelt dat het al al enige tijd geen producten naar Rusland exporteert.

https://www.nieuweoogst.n(...)rekkers-uit-oekraine
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204618582
quote:

[..]
En dat vind ik dus het enge ervan.
Dan houd ik mezelf voor dat ik geen apparaten heb die online traceerbaar/bestuurbaar zijn…. Maar who am I kidding :')
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:01:49 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_204618686
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:49 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]

Uit weer andere berichten blijkt dat het nieuwe machines zijn die bij een dealer gestolen zijn. Dus nog eigendom van JD.
Even de bron er bij gezocht. CNN in dit geval. Spul komt dus bij een dealer vandaan. JD heeft de spullen zelf onklaar gemaakt als rechtmatige eigenaar.
https://edition.cnn.com/2(...)opol-intl/index.html

Probleem alleen is dat dit ook na de verkoop kan. Zelfde als met stekkerauto's van een bepaald merk.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:08:30 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204618747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Uit weer andere berichten blijkt dat het nieuwe machines zijn die bij een dealer gestolen zijn. Dus nog eigendom van JD.
Even de bron er bij gezocht. CNN in dit geval. Spul komt dus bij een dealer vandaan. JD heeft de spullen zelf onklaar gemaakt als rechtmatige eigenaar.
https://edition.cnn.com/2(...)opol-intl/index.html

Probleem alleen is dat dit ook na de verkoop kan. Zelfde als met stekkerauto's van een bepaald merk.
Waarom is dat een probleem? Ook na de verkoop kan er gestolen worden.
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 20:17:25 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204618834
quote:

[..]
Jup, dat had ik ook in het achterhoofd hoor. Nu is het grappig, maar als ik ¤200.000 voor een trekker of ¤500.000 voor een combine betaal, dan wil ik ook dat het van mij is en niet dat een fabrikant ook nog iets te wensen heeft.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:18:47 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_204618853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom is dat een probleem? Ook na de verkoop kan er gestolen worden.
Zolang alles koek en ei is, is er geen probleem. Maar zodra er onenigheid komt, of een hacker toegang tot de systemen wel. En waarom zou een fabrikant op welke manier dan ook nog zeggenschap houden over iets dat reeds verkocht is.
Voorbeeldje. In een land hier ver vandaan koop je een stekkerauto. Maar de overheid in het land van de maker is het niet eens met wat deze overheid uitvoert. En besluit dat de fabrikant alle stekkerauto's in dat verre land stil moet zetten. De fabrikant kan door de regelgeving niets anders dan hier aan voldoen. Klik en alle auto's van dit merk binnen de desbetreffende landsgrenzen kunnen niet meer gebruikt worden.
Vind je dat nog steeds een goed idee?
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 20:19:32 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204618863
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:49 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]

In de VS is John Deere overigens een van de grootste "banken". Over eigenaars gesproken.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:23:05 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204618898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:18 schreef z80 het volgende:

[..]
Zolang alles koek en ei is, is er geen probleem. Maar zodra er onenigheid komt, of een hacker toegang tot de systemen wel. En waarom zou een fabrikant op welke manier dan ook nog zeggenschap houden over iets dat reeds verkocht is.
Voorbeeldje. In een land hier ver vandaan koop je een stekkerauto. Maar de overheid in het land van de maker is het niet eens met wat deze overheid uitvoert. En besluit dat de fabrikant alle stekkerauto's in dat verre land stil moet zetten. De fabrikant kan door de regelgeving niets anders dan hier aan voldoen. Klik en alle auto's van dit merk binnen de desbetreffende landsgrenzen kunnen niet meer gebruikt worden.
Vind je dat nog steeds een goed idee?
Welkom in de digitale wereld.
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 20:29:52 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204618967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat iets de realiteit is, hoeft nog niet te zeggen dat er enorm blij mee moet zijn.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:32:06 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204618990
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat iets de realiteit is, hoeft nog niet te zeggen dat er enorm blij mee moet zijn.
Heeft voor en nadelen, ik ben wel blij dat mijn computer en telefoon waardeloos is voor degene die het steelt, zou het ook fijn vinden als mijn Camcorder dat had.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:37:36 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_204619071
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een wereld die we niet moeten willen. Alles connected. En grote bedrijven die alles en iedereen 24 uur per dag kunnen volgen. En deze bedrijven kunnen beslissen wat jij wel en niet mag.
Gelukkig is er nog keuze. En kan er gekozen worden voor apparaten die niet door de fabrikant gecontroleerd worden. Al dan niet met wat extra handelingen.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:40:36 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_204619103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heeft voor en nadelen, ik ben wel blij dat mijn computer en telefoon waardeloos is voor degene die het steelt, zou het ook fijn vinden als mijn Camcorder dat had.
Bij diefstal van mijn laptop ben ik enkel de hardware kwijt. De data is encrypted. En geregeld gebackuped op een eigen hdd. Daar heb ik geen externe datasnuffelaar voor nodig.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:41:10 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204619111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Een wereld die we niet moeten willen. Alles connected. En grote bedrijven die alles en iedereen 24 uur per dag kunnen volgen. En deze bedrijven kunnen beslissen wat jij wel en niet mag.
Gelukkig is er nog keuze. En kan er gekozen worden voor apparaten die niet door de fabrikant gecontroleerd worden. Al dan niet met wat extra handelingen.
Veel meer nog de diensten dan de apparaten. Google, Facebook, Whatsapp, maar net zo goed de cookies en trackers op Fok.
pi_204619348
@Blues @Kaatje1 bedankt voor het duimen!
De muffins waren erg goed gelukt. Dit was het recept trouwens.
Het huis was het toch niet voor mij. Supergezellig gehad met de bewoners, maar het past niet. Ik ben toch meer een yoga-en-tuinieren-hippie dan een wiet-en-spandoeken-hippie en zij zijn van dat laatste soort. :P
pi_204619386
Dus nu maar een mailtje sturen dat ik er toch maar vanaf zie, en dan verder kijken naar iets wat beter past.

Ik ben er ergens ook wel sip van. Het zijn wel heel leuke mensen en het is het meest sfeervolle en geschiedenisrijke huis van de stad ongeveer.

Maar niet mijn leefwijze.

Ik ben ook gewoon een iets te grote theemuts voor dit soort dingen.

Niet dat dat verkeerd is natuurlijk.

Maar dan moet ik niet in een huis gaan wonen met een inwandig punk-podium waar wekelijks bands optreden en alles.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:12:53 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204619482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:05 schreef Tele6 het volgende:

Maar dan moet ik niet in een huis gaan wonen met een inwandig punk-podium waar wekelijks bands optreden en alles.
Been there, done that. Recent weer contact gekregen met een paar vriendinnen uit die tijd.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:14:18 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204619493
* Jan_Onderwater moet nog ergens opnames hebben die ik gemaakt heb van de Toy Dolls, Subhumans, de Boegies, die Haut, en god weet wat voor bands nog meer.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:19:31 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204619540
Kwam een tijd terug de voormalige hoofdredacteur van de lokale krant tegen, meewarig herinneringen opgehaald, destijds gebeurde er nog wat en het was altijd leuk vond ie, eigenlijk nooit vervelend. En nee, het was niet altijd legaal.
pi_204619730
Jammer @Tele6, maar wel zo verstandig ( hoe rottig ook). Stel dat je er toch gaat wonen en er gebeuren dingen of ze zeggen dingen waar jij je niet prettig bij voelt, dat schiet ook niet op
pi_204619819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer @:Tele6, maar wel zo verstandig ( hoe rottig ook). Stel dat je er toch gaat wonen en er gebeuren dingen of ze zeggen dingen waar jij je niet prettig bij voelt, dat schiet ook niet op
Dat zou het probleem niet zijn, het waren hartstikke lieve mensen. Het probleem is vooral dat er een hoop vrijwilligerswerk in gaat zitten wat niet per se mijn ding is (alle organisatie rondom dat muziekpodium, en allerlei werk met vluchtelingen en daklozen maar heel anders dan jouw vluchtelingenwerk, veel meer Niet Volgens Het Systeem en daarmee misschien wel heel goed maar ook erg ingewikkeld)
pi_204619822
Jammer Tele!
pi_204619846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat zou het probleem niet zijn, het waren hartstikke lieve mensen. Het probleem is vooral dat er een hoop vrijwilligerswerk in gaat zitten wat niet per se mijn ding is (alle organisatie rondom dat muziekpodium, en allerlei werk met vluchtelingen en daklozen maar heel anders dan jouw vluchtelingenwerk, veel meer Niet Volgens Het Systeem en daarmee misschien wel heel goed maar ook erg ingewikkeld)
Ah, ik had even het idee dat het “rammen op anderen” hippies waren _O- en daar zagik jou helemaal niet tussen. :D
pi_204619869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah, ik had even het idee dat het “rammen op anderen” hippies waren _O- en daar zagik jou helemaal niet tussen. :D
Nee het zijn anarchistische hippies. Getattoeerde, punkliefhebbende, antiracisme antifascisme antidiscriminatie veganistische antigeweld anti-oorlog hippies.
Supermooi maar wat ik al zei, ik ben niet zo'n wiet-en-punk-hippie. :s)
pi_204619910
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee het zijn anarchistische hippies. Getattoeerde, punkliefhebbende, antiracisme antifascisme antidiscriminatie veganistische antigeweld anti-oorlog hippies.
🤣🤣
  dinsdag 3 mei 2022 @ 22:02:32 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204619981
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan de patchouli hier ruiken.
pi_204619988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik kan de patchouli hier ruiken.
Ik vond ze verrassend on-stinkerig. Het rook in huis eigenlijk alleen naar (erg lekker) eten.

Ze roken hun wiet alleen op het dakterras. ^O^
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 22:03:53 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204619989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, laat ze er gelukkig mee zijn na diefstal.

De waarde van zoiets ligt wordt ook door jezelf bepaald. Heb je overal je wachtwoorden opgeslagen in of niet. Ik wens ze veel plezier met mijn telefoon.

Het wachtwoord van PayPal staat er niet in en wat betreft DigiD en bankieren, dat doe ik allemaal vanaf een bedrade verbinding, thuis achter mijn bureau.

En die camcorder, tja, die ene keer dat je er een wel heel smerige seksuele escapade mee hebt vastgelegd, moet je maar extra voorzichtig zijn. Dat is vast niet elke week en als het wel elke week is, zet je het waarschijnlijk zelf online :+

Volgens mij is het risico dat je zelf iets kwijt raakt ook groter dan diefstal.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 22:07:41 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204620025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vond ze verrassend on-stinkerig. Het rook in huis eigenlijk alleen naar (erg lekker) eten.

Ze roken hun wiet alleen op het dakterras. ^O^
Das dan weer positief.
Veel van de lui uit mijn animal house/young ones periode zijn inmiddels dood aan drank, drugs en HIV
pi_204620043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Das dan weer positief.
Veel van de lui uit mijn animal house/young ones periode zijn inmiddels dood aan drank, drugs en HIV
;(

Ik zie deze mensen nog niet zo snel doodgaan. Ja er waren er wel een paar érg mager.

We aten:
- Pita pizza's met veel tomatensaus, vegashoarma, paprika en vegakaas
- Komkommersalade met rode ui, rode peper en azijn
- Aardappelsalade met erwtjes, bleekselderij en peterselie
- Rucolasalade
- Aubergine uit de oven met witte saus
- Courgette en tomaat uit de oven

Ik heb in tijden niet zoveel groente op _O_
pi_204620766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:10 schreef Tele6 het volgende:
;(

Ik zie deze mensen nog niet zo snel doodgaan. Ja er waren er wel een paar érg mager.

We aten:
- Pita pizza's met veel tomatensaus, vegashoarma, paprika en vegakaas
- Komkommersalade met rode ui, rode peper en azijn
- Aardappelsalade met erwtjes, bleekselderij en peterselie
- Rucolasalade
- Aubergine uit de oven met witte saus
- Courgette en tomaat uit de oven

Ik heb in tijden niet zoveel groente op _O_
Waar kan ik me aanmelden voor dit huis _O_
(ik wil er niet gaan wonen, alleen het kennismakingsgesprek eten!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204620829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waar kan ik me aanmelden voor dit huis _O_
(ik wil er niet gaan wonen, alleen het kennismakingsgesprek eten!)
_O- Ik wilde eigenlijk recepten vragen, maar dit is een veel beter idee. ;)
pi_204621217
Muh. Gedoe op het werk. En we zijn wel goed met een oplossing bezig maar toch heb ik er stress van en lig ik wakker :{.
pi_204621347
Gelukkig was ik al wakker om de rookmelder uit de bijkeuken op een geluidsdichte plaats neer te leggen.. Die is nog geen half jaar oud, dus de batterij kan het niet zijn.
pi_204621626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 00:41 schreef Tuindier het volgende:
Gelukkig was ik al wakker om de rookmelder uit de bijkeuken op een geluidsdichte plaats neer te leggen.. Die is nog geen half jaar oud, dus de batterij kan het niet zijn.
zo zijn er al twee drie van de vier onklaar gemaakt.
De vierde staat naast de cv. Die moet inderdaad eens gecheckt worden.
En de brandblusser - die er moest komen van iemand - mag ook wel eens naar gekeken worden na al die jaren.

Dank voor de reminder👍🏼

Wat een verhalen en ervaringen doe je op met die huis verhalen, Tele!
Inderdaad verstandig om al te beginnen aan de zoektocht.
Nog even en je kóopt gewoon een huis. Bij wijze van spreken.
pi_204621631
Ik hoop dat je inmiddels lekker ligt te slapen @Tuindier! Vervelend van het gedoe en de stress..

Ik begin er inmiddels toch wel in te geloven dat het echt alleen maar steeds iets beter gaat en er niet meer een 'terugval' gaat komen zoals zaterdag :) 2/3 van de antibioticakuur gehad, nog wel aan 4x per dag paracetamol en 3-4x per dag pufje maar ook stuk minder snot in hoofd, minder keelpijn en minder hoesten. En als hoesten, stuk 'oppervlakkiger', niet meer echt vanuit m'n tenen tot ik half stikte of moest kokhalzen. En met de pufjes ook niet meer benauwd :)

@Tele6 wat jammer, maar wat goed dat je zelf al die beslissing neemt! En je muffins klinken best wel lekker, ik wilde om recept gaan vragen maar zag dat je die inmiddels ook al gepost hebt :9

@AnneX, hopelijk lig jij ook alweer te slapen! En fijn dat de op proef gehoorapparaten tot nu toe wel een stuk beter lijken!

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 04-05-2022 04:37:57 ]
pi_204621804
Goedemorgen!

Verstandig besluit, @tele6. In een woongroep moet je passen.
Net als @Kaatje1, die wijs besloot dat een baan (en het gebouw!) ook moet passen.

@vlindertje89, ben jij nou naar je ouders gegaan? Fijn dat het beter gaat!

@Tuindier ik hoop dat je nog wat geslapen hebt.

Ik heb vandaag nog een kantoordag, morgen vrij-want-feestdag en vrijdag-vrij-want-vrijdag.
pi_204621968
Good morning *O*

Kijken of het vandaag weer net zo’n chaos op het werk is als gisteren :')
pi_204621995
:O Af en toe heb ik één nacht waarin ik niet kan slapen. Dit was er eentje.
Heb het half vier zien worden }:|

Ennnn… doorrrrr naar kantoordag met diverse overleggen *O* :')
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 08:02:31 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204622000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 00:41 schreef Tuindier het volgende:
Een mug die op de bimetaal heeft gescheten
  woensdag 4 mei 2022 @ 08:14:21 #101
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204622045
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
:O Af en toe heb ik één nacht waarin ik niet kan slapen. Dit was er eentje.
Heb het half vier zien worden }:|

Ennnn… doorrrrr naar kantoordag met diverse overleggen *O* :')
Ohw die nachten zijn echt een drama. Sterkte vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')