Zou 2/3 alcoholische consumpties per persoon doen.quote:
Zeg je nou niet precies hetzelfde als TS? Die zegt ook dat het beter is onder toeziend oogquote:Op maandag 2 mei 2022 20:38 schreef Z het volgende:
[..]
Dit schijnt niet te werken volgens onderzoek. Niets is beter dan onder toeziend oog.
In een kroeg, ja. Niet in je eigen huis.quote:Op maandag 2 mei 2022 23:58 schreef MaJo het volgende:
Overigens is het volgens mij tegenwoordig wel verboden om alcohol te schenken onder de 18. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het is wel degelijk illegaal.
Niet laten drinken onder de 18 is beter dan onder toezicht op een jongere leeftijd te laten "wennen" aan drank. Dat is ook onderdeel van de overheidscampagne. Ik kan dat onderzoek echter niet terugvinden.quote:Op maandag 2 mei 2022 23:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeg je nou niet precies hetzelfde als TS? Die zegt ook dat het beter is onder toeziend oog
Overigens is het volgens mij tegenwoordig wel verboden om alcohol te schenken onder de 18. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het is wel degelijk illegaal.
Alcoholvrij bier misschien een optie? Of Radler bijvoorbeeld, daar zit “maar” 2% in. Zelf zou ik er terughoudend mee zijn, je bent namelijk ook verantwoordelijk voor de andere kinderen.
Het probleem met deze keuze is alleen dat hij in de praktijk niet blijkt te bestaan. En dan is optie 2 weer beter.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:52 schreef Z het volgende:
Niet laten drinken onder de 18 is beter dan onder toezicht op een jongere leeftijd te laten "wennen" aan drank.
De nachtmerrie voor elke ouderquote:Op woensdag 4 mei 2022 20:20 schreef lily het volgende:
Wij hebben hier een niet zo’n prettige ervaring mee gehad.
Onze zoon van toen 16 (vorig jaar) ging naar een feestje van een 16 jaar geworden vriendje. Hij zou daar blijven slapen.
Om 23:30 werd ik gebeld, met de telefoon van mijn zoon, door een voor mij onbekende andere puber. Dat het niet goed met hem ging en dat we hem moesten komen halen.
Toen we daar aankwamen, villawijk, enorme herrie, ging mijn man naar binnen via de tuin. Snel daarna kwamen 2 volwassenen met onze zoon, compleet van de wereld, naar buiten en droegen hem onze auto in.
Mijn man was ondertussen verhaal aan het halen en werd met vrij harde hand de tuin ontzegt. Door volwassenen!
Ze zeiden op de vraag waarom onze zoon er zo aantoe de was; ja, hij kan nergens tegen!!
Nee, natuurlijk niet. Hij is 16. Hij drinkt nooit.
Daar vloeide de alcohol rijkelijk en onze zoon had een behoorlijke hoeveelheid sterke drank naar binnen gewerkt.
Wij werden er iig met veel gezeik, door meerdere volwassenen naar buiten gewerkt alsof wij de idioten waren. We moesten maar wegwezen.
Mijn man was des duivels en nog steeds maar goed. Onze zoon naar boven weten te krijgen en hij vond de hele situatie zo ongelofelijk kut dat dit niet heel snel meer zal gebeuren.
Fijne volwassenen waren dat. Jezus.
Dank je Maily. Het feestje is in volle gang. Er wordt eigenlijk maar weinig gedronken, er is eerst op de trampoline en op de overige speeltoestellen gespeeld en nu doen ze verstoppertje in de tuin. Het blijven deels ook kinderen. 😂quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |