Ik houd wel een oogje in het zeil. Ik wil niet zoveel hebben dat er iemand ziek wordt.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:45 schreef maily het volgende:
Ben jij daar zelf bij en drink je dan niks?
Zo ja, dan kun jij aardig de boel in de gaten houden.
Zo nee, dan wordt het een zootje en zet de emmers maar klaar .....
Hoeveel personen komen er?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:44 schreef LXIV het volgende:
Mijn oudste dochter wordt overmorgen 16 en wil ook alcohol schenken op haar feestje. Dat gebeurt volgens haar overal. Wat is nu een verantwoorde hoeveelheid bier of zoete drankjes voor kinderen van 16-17 jaar?
Dat snap ik.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik houd wel een oogje in het zeil. Ik wil niet zoveel hebben dat er iemand ziek wordt.
Om me heen zie ik vaak dat er al begonnen wordt met 12 en dat de remmen los gaan met 16. In zuipketen en zo. Dat wil ik sws niet. Beter dat ze onder toeziend oog mee om leren gaan. Maar wat is verantwoord?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef Heph844 het volgende:
Pfoeh, toen ik 16 was, was het wel gebruikelijk om vol aan het bier te gaan op feestjes. Maar ik dacht dat die norm inmiddels wel aardig verschoven is naar 0 (zolang er volwassenen bij zijn)
Daar zal ik hetzelfde doen danquote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef maily het volgende:
En bedenk ook wat dit voor gevolgen gaat hebben voor volgende feestjes voor je andere kind(eren).
Nee, maar haal dus maar heel beperkt.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef maily het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar ga jij bijhouden hoeveel iedereen drinkt?
Ik zou denken dat je ermee om leren gaan oefent met je gezin. En niet op een feestje ...quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om me heen zie ik vaak dat er al begonnen wordt met 12 en dat de remmen los gaan met 16. In zuipketen en zo. Dat wil ik sws niet. Beter dat ze onder toeziend oog mee om leren gaan. Maar wat is verantwoord?
Trauma’s unlockedquote:
Het is niet illegaal. 15 is natuurlijk veel te veel. Denk eerder aan 2-4quote:Op maandag 2 mei 2022 18:57 schreef Rode_Wijn het volgende:
Heb ooit geleerd in mijn kroegtijd dat een mens gemiddeld max 15 units kan verwerken op een avond. Maar ik ga niet lopen meewerken aan illegale activiteiten
Ik zou 2 drankjes per persoon zat vinden. Het zijn namelijk kinderen van 16 jaar oud en de hersenen zijn nog vol in ontwikkeling.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
Het is niet illegaal. 15 is natuurlijk veel te veel. Denk eerder aan 2-4
Ok. En dan is er altijd wel iemand die niks drinkt en iemand anders dubbel..quote:Op maandag 2 mei 2022 19:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou 2 drankjes per persoon zat vinden. Het zijn namelijk kinderen van 16 jaar oud en de hersenen zijn nog vol in ontwikkeling.
Nee, wel overwogen. Maar ben door hen ook nooit gebeld voorafgaande aan een feestje.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dit met de ouders van die meisjes besproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |