Ik houd wel een oogje in het zeil. Ik wil niet zoveel hebben dat er iemand ziek wordt.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:45 schreef maily het volgende:
Ben jij daar zelf bij en drink je dan niks?
Zo ja, dan kun jij aardig de boel in de gaten houden.
Zo nee, dan wordt het een zootje en zet de emmers maar klaar .....
Hoeveel personen komen er?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:44 schreef LXIV het volgende:
Mijn oudste dochter wordt overmorgen 16 en wil ook alcohol schenken op haar feestje. Dat gebeurt volgens haar overal. Wat is nu een verantwoorde hoeveelheid bier of zoete drankjes voor kinderen van 16-17 jaar?
Dat snap ik.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik houd wel een oogje in het zeil. Ik wil niet zoveel hebben dat er iemand ziek wordt.
Om me heen zie ik vaak dat er al begonnen wordt met 12 en dat de remmen los gaan met 16. In zuipketen en zo. Dat wil ik sws niet. Beter dat ze onder toeziend oog mee om leren gaan. Maar wat is verantwoord?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef Heph844 het volgende:
Pfoeh, toen ik 16 was, was het wel gebruikelijk om vol aan het bier te gaan op feestjes. Maar ik dacht dat die norm inmiddels wel aardig verschoven is naar 0 (zolang er volwassenen bij zijn)
Daar zal ik hetzelfde doen danquote:Op maandag 2 mei 2022 18:50 schreef maily het volgende:
En bedenk ook wat dit voor gevolgen gaat hebben voor volgende feestjes voor je andere kind(eren).
Nee, maar haal dus maar heel beperkt.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef maily het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar ga jij bijhouden hoeveel iedereen drinkt?
Ik zou denken dat je ermee om leren gaan oefent met je gezin. En niet op een feestje ...quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om me heen zie ik vaak dat er al begonnen wordt met 12 en dat de remmen los gaan met 16. In zuipketen en zo. Dat wil ik sws niet. Beter dat ze onder toeziend oog mee om leren gaan. Maar wat is verantwoord?
Trauma’s unlockedquote:
Het is niet illegaal. 15 is natuurlijk veel te veel. Denk eerder aan 2-4quote:Op maandag 2 mei 2022 18:57 schreef Rode_Wijn het volgende:
Heb ooit geleerd in mijn kroegtijd dat een mens gemiddeld max 15 units kan verwerken op een avond. Maar ik ga niet lopen meewerken aan illegale activiteiten
Ik zou 2 drankjes per persoon zat vinden. Het zijn namelijk kinderen van 16 jaar oud en de hersenen zijn nog vol in ontwikkeling.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
Het is niet illegaal. 15 is natuurlijk veel te veel. Denk eerder aan 2-4
Ok. En dan is er altijd wel iemand die niks drinkt en iemand anders dubbel..quote:Op maandag 2 mei 2022 19:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou 2 drankjes per persoon zat vinden. Het zijn namelijk kinderen van 16 jaar oud en de hersenen zijn nog vol in ontwikkeling.
Nee, wel overwogen. Maar ben door hen ook nooit gebeld voorafgaande aan een feestje.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dit met de ouders van die meisjes besproken.
Hoe ging jij er zelf mee om toen je 16 was?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om me heen zie ik vaak dat er al begonnen wordt met 12 en dat de remmen los gaan met 16. In zuipketen en zo. Dat wil ik sws niet. Beter dat ze onder toeziend oog mee om leren gaan. Maar wat is verantwoord?
Toen was het wel wat soepeler, ben ook wel eens op 16 ‘dronken’ geweest, dan zal ik er wel 10 gedronken hebben. Maar waren andere tijden.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe ging jij er zelf mee om toen je 16 was?
In welke zin andere tijden?quote:Op maandag 2 mei 2022 19:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen was het wel wat soepeler, ben ook wel eens op 16 ‘dronken’ geweest, dan zal ik er wel 10 gedronken hebben. Maar waren andere tijden.
Toen was dat normaler. In de horeca kreeg je ook bier en in de 6e klas werd er al gerookt.quote:
Ik vind het ook niet alles, maar net als met zoveel dingen dan maar liever dat het thuis gebeurt zodat ik er bij ben. Sterkedrank haal ik sowieso niet en ook te weinig voor dronkenschap. Anderzijds wil ik ook niet de übersuffe vader zijn met ranja op zo’n feestje.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:20 schreef Isabeau het volgende:
https://www.jmouders.nl/pubers-en-thuisfeestjes/
In ieder geval er voor zorgen dat niemand dronken wordt. En je wilt ze al helemaal niet naar de spoedhulp moeten brengen; daar zie ik al teveel jongeren onder de 18 belanden. Ik zou er zelf niet aan beginnen, meehelpen aan alcohol gebruik onder de 18. Zeker niet als het ook andermans kinderen betreft.
In mijn jeugd waren vooral Goldstrike en mierzoete likeurtjes (blue curacao, pisang ambon, safari) populair
Wel goed als ik ze ophaalde. Niemand dronken, wel wat giechelen. Denk dat ze er 2-4 op hadden.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:20 schreef maily het volgende:
Hou er ook rekening mee dat de gasten thuis of onderweg al het een en ander achterover kunnen slaan.
En misschien hebben ze wel eea aan kleine flesjes bij zich.
Hoe is je ervaring met andere soortgelijke feestjes waar je dochter is geweest?
Het is maar wat je wil geloven. Het was helemaal niet 'normaler'. Dat er nu een andere invulling aan gegeven wordt, klopt wel. Ik zat op m'n 15e en 16e in de discobus met de vriendengroep en dan was ik op ruim 3 kwartier rijden aangeschoten tussen een enorme menigte. M'n stiefdochter zat op die leeftijd in een ongezellige keet met TL verlichting en Nederlandstalige muziekquote:Op maandag 2 mei 2022 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen was dat normaler. In de horeca kreeg je ook bier en in de 6e klas werd er al gerookt.
Übersuf ben je alquote:Op maandag 2 mei 2022 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet alles, maar net als met zoveel dingen dan maar liever dat het thuis gebeurt zodat ik er bij ben. Sterkedrank haal ik sowieso niet en ook te weinig voor dronkenschap. Anderzijds wil ik ook niet de übersuffe vader zijn met ranja op zo’n feestje.
Safari jusquote:Op maandag 2 mei 2022 19:20 schreef Isabeau het volgende:
https://www.jmouders.nl/pubers-en-thuisfeestjes/
In ieder geval er voor zorgen dat niemand dronken wordt. En je wilt ze al helemaal niet naar de spoedhulp moeten brengen; daar zie ik al teveel jongeren onder de 18 belanden. Ik zou er zelf niet aan beginnen, meehelpen aan alcohol gebruik onder de 18. Zeker niet als het ook andermans kinderen betreft.
In mijn jeugd waren vooral Goldstrike en mierzoete likeurtjes (blue curacao, pisang ambon, safari) populair
Is ook vrij braaf hoor!quote:Op maandag 2 mei 2022 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is maar wat je wil geloven. Het was helemaal niet 'normaler'. Dat er nu een andere invulling aan gegeven wordt, klopt wel. Ik zat op m'n 15e en 16e in de discobus met de vriendengroep en dan was ik op ruim 3 kwartier rijden aangeschoten tussen een enorme menigte. M'n stiefdochter zat op die leeftijd in een ongezellige keet met TL verlichting en Nederlandstalige muziek![]()
.
Veel pubers beperken zichzelf al behoorlijk qua drank inname. En je kunt een gesprek hebben over geen drankjes mixen, maar uiteindelijk ondervinden ze zelf een keer dat mixen geen goed idee was.
En eens met maily, in gezinsverband zo nu en dan een drankje doen is een veel zinniger manier om toezicht te houden en het gesprek hierover aan te gaan, dan ineens als ouwe lul op zo'n feestje in de gaten houden wat er gebeurt.![]()
Klinkt in ieder geval alsof je een hele brave puber hebt.
Zeker!quote:Op maandag 2 mei 2022 19:29 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, wel kudo's dat je hier bewust mee bezig bent.
Bessen 7upquote:Op maandag 2 mei 2022 19:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Safari jus.
Ik dronk meestal een paar glazen met cola en citroen brandewijn.
12?quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit schijnt niet te werken volgens onderzoek. Niets is beter dan onder toeziend oog.quote:Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |