abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204611415
Haal wat stouts, porters en sour biertjes. Als je helemaal je best doet giet je die biertjes op de een of andere manier over in Heineken flesjes, waarna die tieners het komende jaar geen bier meer willen drinken. _O-
gr gr
  maandag 2 mei 2022 @ 21:33:51 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204611495
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
12? :') Wat drinken ze dan?
Bier
The End Times are wild
pi_204611554
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
10 totaal
Zou 2/3 alcoholische consumpties per persoon doen.

Eventueel ook nog een schotje zoals boswandeling of dropshot.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 23:58:04 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204612460
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:38 schreef Z het volgende:

[..]
Dit schijnt niet te werken volgens onderzoek. Niets is beter dan onder toeziend oog.
Zeg je nou niet precies hetzelfde als TS? Die zegt ook dat het beter is onder toeziend oog :?

Overigens is het volgens mij tegenwoordig wel verboden om alcohol te schenken onder de 18. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het is wel degelijk illegaal.

Alcoholvrij bier misschien een optie? Of Radler bijvoorbeeld, daar zit “maar” 2% in. Zelf zou ik er terughoudend mee zijn, je bent namelijk ook verantwoordelijk voor de andere kinderen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 3 mei 2022 @ 00:02:49 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204612473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 23:58 schreef MaJo het volgende:
Overigens is het volgens mij tegenwoordig wel verboden om alcohol te schenken onder de 18. Je moet het natuurlijk zelf weten maar het is wel degelijk illegaal.
In een kroeg, ja. Niet in je eigen huis.

Je moet een beetje op het lijntje wandelen. Net genoeg zodat je ze thuis houdt, maar ook weer niet te veel. Ik zou een flesje bubbels doen voor een proost-moment en daarna nog 1, hooguit 2 consumpties per persoon.

Als je alles op 0 blijft zetten tot 18, dan experimenteren ze op een plek en moment waar geen toezicht bij is en dat is meestal niet zo'n garantie op succes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204612502
Ik zou nul doen, niet omdat ik tegen alcohol of drugs ben maar je kan beter een signaal geven: Niet in jouw huis op die leeftijd. Lastig wel want populair word je er niet van. Maar is dar nodig als je een ouder bent? Tuurlijk heb je er geen zicht op verder maar als jij je kind goed kent en de voor en nadelen van drank en drugs hebt uitgelegd zal jouw kind het misschien zelf niet meer willen. Of niet. Blijft lastig en ik zou zeker geen sterke drank in huis halen. Bier en wijn, meer niet.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204613798
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 23:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zeg je nou niet precies hetzelfde als TS? Die zegt ook dat het beter is onder toeziend oog :?

Alcoholvrij bier misschien een optie? Of Radler bijvoorbeeld, daar zit “maar” 2% in. Zelf zou ik er terughoudend mee zijn, je bent namelijk ook verantwoordelijk voor de andere kinderen.
Niet laten drinken onder de 18 is beter dan onder toezicht op een jongere leeftijd te laten "wennen" aan drank. Dat is ook onderdeel van de overheidscampagne. Ik kan dat onderzoek echter niet terugvinden.
Aldus.
pi_204613876
Niet dronken de hele gang van haar ouders rood onder kotsen door de passoa. _O_
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:39 #59
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204613974
Ik zou vooral voorzichtig zijn met de zoete drankjes. Daar willen pubers zichzelf nog weleens in een delirium aan zuipen. Als het even kan zou ik het bij bier en zoete witte wijn (met een laag alcoholpercentage houden). Dan maakt de hoeveelheid minder uit.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:20:28 #60
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204614007
Haal een fles bessen ( of pasoa of safari of ander zoet spul) en 10 bier ( of een fles wijn/sangria/lambrusco ipv bier.)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:33:49 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204614578
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:52 schreef Z het volgende:
Niet laten drinken onder de 18 is beter dan onder toezicht op een jongere leeftijd te laten "wennen" aan drank.
Het probleem met deze keuze is alleen dat hij in de praktijk niet blijkt te bestaan. En dan is optie 2 weer beter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:39:53 #62
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_204619095
Op een feestje van iemand van 16 vind ik het normaal dat er geen alcohol wordt geschonken.
Toen mijn oudste die leeftijd had, dronk hij ook nog nauwelijks. Wij hadden er geen probleem mee dat hij af en toe een biertje dronk, maar er werd over het algemeen geen alcohol geschonken aan minderjarigen.
Mijn middelste wil geen alcohol drinken en houd niet van feesten, dus dat is niet echt een graadmeter.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_204628611
Met 16 liep ik in de discotheek. (Met 14 jaar ook al) Met 16 jaar dronk ik wel de breezers/smirnoffs en de bessen inderdaad.

Maar nooit veel. 2/3 drankjes ofzo. Meer mocht ik thuis echt niet drinken. Al werd daar niet altijd aan gehouden op andere feestjes

Gelukkig hoef ik hier voorlopig nog niet over na te denken. De oudste is 9
pi_204628948
Wij hebben hier een niet zo’n prettige ervaring mee gehad.
Onze zoon van toen 16 (vorig jaar) ging naar een feestje van een 16 jaar geworden vriendje. Hij zou daar blijven slapen.

Om 23:30 werd ik gebeld, met de telefoon van mijn zoon, door een voor mij onbekende andere puber. Dat het niet goed met hem ging en dat we hem moesten komen halen.

Toen we daar aankwamen, villawijk, enorme herrie, ging mijn man naar binnen via de tuin. Snel daarna kwamen 2 volwassenen met onze zoon, compleet van de wereld, naar buiten en droegen hem onze auto in.

Mijn man was ondertussen verhaal aan het halen en werd met vrij harde hand de tuin ontzegt. Door volwassenen!

Ze zeiden op de vraag waarom onze zoon er zo aantoe de was; ja, hij kan nergens tegen!!

Nee, natuurlijk niet. Hij is 16. Hij drinkt nooit.

Daar vloeide de alcohol rijkelijk en onze zoon had een behoorlijke hoeveelheid sterke drank naar binnen gewerkt.

Wij werden er iig met veel gezeik, door meerdere volwassenen naar buiten gewerkt alsof wij de idioten waren. We moesten maar wegwezen.

Mijn man was des duivels en nog steeds maar goed. Onze zoon naar boven weten te krijgen en hij vond de hele situatie zo ongelofelijk kut dat dit niet heel snel meer zal gebeuren.

Fijne volwassenen waren dat. Jezus.

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 04-05-2022 20:26:29 ]
  Spellchecker woensdag 4 mei 2022 @ 21:10:36 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204629489
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:20 schreef lily het volgende:
Wij hebben hier een niet zo’n prettige ervaring mee gehad.
Onze zoon van toen 16 (vorig jaar) ging naar een feestje van een 16 jaar geworden vriendje. Hij zou daar blijven slapen.

Om 23:30 werd ik gebeld, met de telefoon van mijn zoon, door een voor mij onbekende andere puber. Dat het niet goed met hem ging en dat we hem moesten komen halen.

Toen we daar aankwamen, villawijk, enorme herrie, ging mijn man naar binnen via de tuin. Snel daarna kwamen 2 volwassenen met onze zoon, compleet van de wereld, naar buiten en droegen hem onze auto in.

Mijn man was ondertussen verhaal aan het halen en werd met vrij harde hand de tuin ontzegt. Door volwassenen!

Ze zeiden op de vraag waarom onze zoon er zo aantoe de was; ja, hij kan nergens tegen!!

Nee, natuurlijk niet. Hij is 16. Hij drinkt nooit.

Daar vloeide de alcohol rijkelijk en onze zoon had een behoorlijke hoeveelheid sterke drank naar binnen gewerkt.

Wij werden er iig met veel gezeik, door meerdere volwassenen naar buiten gewerkt alsof wij de idioten waren. We moesten maar wegwezen.

Mijn man was des duivels en nog steeds maar goed. Onze zoon naar boven weten te krijgen en hij vond de hele situatie zo ongelofelijk kut dat dit niet heel snel meer zal gebeuren.

Fijne volwassenen waren dat. Jezus.
De nachtmerrie voor elke ouder -O-
pi_204629561
Ja, niet fijn.
Hij ging er niet dood aan en heeft er zelfs van geleerd, maar je verwacht van volwassenen een andere houding.

Ik zou me doodschamen als ik een ouder moest bellen op die manier.

Maar goed, TS is daar zich dus goed bewust van. Top.
  Spellchecker woensdag 4 mei 2022 @ 22:38:51 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204630649
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:44 schreef LXIV het volgende:
Mijn oudste dochter wordt overmorgen 16.
Van harte gefeliciteerd! *O*
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:58:09 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204631043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:38 schreef maily het volgende:

[..]
Van harte gefeliciteerd! *O*
Dank je Maily. Het feestje is in volle gang. Er wordt eigenlijk maar weinig gedronken, er is eerst op de trampoline en op de overige speeltoestellen gespeeld en nu doen ze verstoppertje in de tuin. Het blijven deels ook kinderen. 😂
The End Times are wild
pi_204863355
Toen ik 16 was, werd er flink gezopen op feestjes.

Inmiddels is de norm volgens mij wel 18. Ik zou er m'n handen niet aan branden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')