haat is een groot woord, haat niemand. Maar om te voorkomen dat met een poll als deze, 'nee' geintepreteerd wordt met ik steun Poetin, toch ja gestemd.quote:
Ja! Fuck Poetin!quote:
Ik heb nee gestemd en steun poetin nietquote:Op maandag 2 mei 2022 08:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
haat is een groot woord, haat niemand. Maar om te voorkomen dat met een poll als deze, 'nee' geintepreteerd wordt met ik steun Poetin, toch ja gestemd.
Het gros kan niet anders dan toekijken.quote:Op maandag 2 mei 2022 07:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik neem de Russische bevolking hun passiviteit hierin steeds meer kwalijk merk ik. Krijg het idee dat gros gewoon toekijkt als Putin echt nukes gaat inzetten.
Wat mij betreft ligt bij de Russen de meeste macht om deze oorlog te beëindigen. En ze doen niets.
Waarom haat je hem niet?quote:Op maandag 2 mei 2022 08:26 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik heb nee gestemd en steun poetin niet
Nee niet gemist. Maar met die gedachtengang geeft elke tiran vrij spel. Weten we ook weer waarom niemand iets tegen Hitler deed. Eigen hachje eerst. Niet beseffende dat het juist om het redden van de toekomst van hun kinderen gaat. Die wil je toch niet een WW3 laten meemaken?quote:Op maandag 2 mei 2022 08:29 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het gros kan niet anders dan toekijken.
Heb je gemist hoe snel je daar een enkeltje Siberie je krijgt als je gaat protesteren?
Als je kids thuis hebt zitten die je moet voeden, ga je dat risico toch niet lopen?
Willekeurige interviews op straat in Rusland of bijvoorbeeld landen met veel pro Russen (omdat ze zelf Russisch zijn) zijn behoorlijk pro Poetin en pro “tot aan Lissabon!”.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:38 schreef quirina het volgende:
Als je als Rus tegen Putin ingaat zet je je toekomst op het spel en de toekomst van je familie.
Als je als student opgepakt wordt bij een protest tegen Putin kan je niet meer verder studeren. Je ouders verliezen hun baan. Je staat voor de rest van je leven als misdadiger te boek. Daarom spreken Russen niet vrijuit over politieke zaken. Of ze zeggen niet geïnteresseerd te zijn, geen mening te hebben of niet op de hoogte te zijn. En veel Russen staan gewoon echt achter Putin.
Putin heeft wel Rusland uit het slop getrokken jarenlang.
Precies dit.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:40 schreef quirina het volgende:
En vergeet niet de kracht van staatspropaganda.
https://asia.nikkei.com/E(...)-June-Zelenskyy-aidequote:Ukraine to launch counteroffensive by mid-June: Zelenskyy aide
VIENNA -- Ukraine will be able to go on the offensive against Russia between late May and mid-June, thanks to weapons supplied by the U.S. and European countries, an adviser to Ukrainian President Volodymyr Zelensky has said.
The remark by Oleksiy Arestovich in an online interview with Nikkei Asia on Sunday suggests an acceleration in the pace of the war, as experts predict Russia will stage all-out attacks before its May 9 Victory Day, which commemorates the Soviet Union's victory over Nazi Germany in World War II.
Dat was in de door de Sovjet-Unie bezette Oost-Europese landen tot de val van het communisme niet anders, in tegenstelling tot de Russen gingen die volkeren echter wél massaal de straat op om van de communistische dictatuur af te komen.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:29 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het gros kan niet anders dan toekijken.
Heb je gemist hoe snel je daar een enkeltje Siberie je krijgt als je gaat protesteren?
Als je kids thuis hebt zitten die je moet voeden, ga je dat risico toch niet lopen?
Dit was in de DDR indertijd exact hetzelfde, maar in tegenstelling tot de Russen wilden de DDR burgers wél van de dictatuur af.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:38 schreef quirina het volgende:
Als je als Rus tegen Putin ingaat zet je je toekomst op het spel en de toekomst van je familie.
Als je als student opgepakt wordt bij een protest tegen Putin kan je niet meer verder studeren. Je ouders verliezen hun baan. Je staat voor de rest van je leven als misdadiger te boek. Daarom spreken Russen niet vrijuit over politieke zaken. Of ze zeggen niet geïnteresseerd te zijn, geen mening te hebben of niet op de hoogte te zijn. En veel Russen staan gewoon echt achter Putin.
Rusland is altijd de bovenliggende partij in de regio geweest en heeft geen buitenlandse overheersing gekend. Bovendien is Rusland nooit een goed functionerende democratie geweest. Dat zal ook wel maken dat de gemiddelde Rus iets anders naar de wereld kijkt dan wij hier.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat was in de door de Sovjet-Unie bezette Oost-Europese landen tot de val van het communisme niet anders, in tegenstelling tot de Russen gingen die volkeren echter wél massaal de straat op om van de communistische dictatuur af te komen.
De Russen houden wel van hun continu met een kernoorlog dreigende en buurlanden binnenvallende dictatuur, anders zou Poetin niet al twintig jaar aan de macht zijn als laatste in een rij van totalitaire Russische staatsvormen.
Met "wir haben es nicht gewusst" komt dat verderfelijke, oorlogszuchtige volk in ieder geval niet weg.
Dit zijn toch allemaal kenmerken van een dictatuur? Ik lees niets geks?quote:Op maandag 2 mei 2022 08:38 schreef quirina het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |