Als buffer?quote:Op maandag 2 mei 2022 15:24 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Oh ik stem zeker weten. Alhoewel ik weinig vertrouwen heb dat wij kundige "leiders" hebben die zich verkiesbaar stellen.
Verder is het thema Oekraine niet echt iets van de laatste jaren behalve dat referendum waar een meerderheid tegen stemde.
En verder leef ik in Nederland en zijn punten voor Nederland voor mij doorslaggevend.
Of heb jij bij de laatste verkiezing gekeken hoe de VVD over bijvoorbeeld Mongolie denkt?
Verder vind ik China een veel groter gevaar dan Rusland en moeten we Rusland bij Europa laten houden want die gaan we nodig hebben voor de strijd tegen China.
Rusland dreigt met een Nucleaire oorlog.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is inderdaad degene die kwam met het argument over Russische kernwapens bij NAVO grenzen spijkers op laag water aan het zoeken over onze bedreigde veiligheid, is dat ook weer bevestigd. Het is immers geen dreiging voor Rusland maar voor ons wel!
Eerlijk is eerlijk, deze was in de regio naast UKR, dus kans dat UKR verantwoordelijk is, niet uit te sluiten.quote:
Kunnen we best met ze over praten. Nadat ze Oekraïne uit gebombardeerd zijn.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat slaat niet op landjepik maar meer op een vrijhandelszone en de wens voor genormaliseerde banden tussen Rusland en het westen met behoud voor het respect voor de conservatieve waarden van Rusland.
Ik vermoed dat het aan jou ligt maar dat was dus niet argument of het punt.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is inderdaad degene die kwam met het argument over Russische kernwapens bij NAVO grenzen spijkers op laag water aan het zoeken over onze bedreigde veiligheid, is dat ook weer bevestigd. Het is immers geen dreiging voor Rusland maar voor ons wel!
Lachwekkend om juist deze woorden te horen uit de mond van een Kremlintroll.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar men is bang voor een directe democratie waarbij de stem van het volk meer zou gelden omdat dan hun debiele plannetjes geen doorgang meer kunnen vinden.
Nou... moet ik toch even zeggen dat ik wel 1 tot 2 keer per jaar nieuws artikelen voorbij zie komen van ammunitie opslag plaatsen die in Rusland de lucht in gaanquote:Op maandag 2 mei 2022 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Iets te veel incidenten voor toeval zou je denken maar aan de andere kant, mischien is dit normaal in Rusland en hoorde je het voorheen gewoon niet als dit soort zaken gebeurden
Conservatieve waarden als landjepik, moorden, verkrachtingen, onderdrukking en autocratie? Sorry, het ik geen respect voor.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat slaat niet op landjepik maar meer op een vrijhandelszone en de wens voor genormaliseerde banden tussen Rusland en het westen met behoud voor het respect voor de conservatieve waarden van Rusland.
Vrouwen neerschieten en kinderen verkrachten? Misschien kunnen ze beter een handelszone met het middenoosten opzetten danquote:Op maandag 2 mei 2022 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
met behoud voor het respect voor de conservatieve waarden van Rusland.
Maar gelukkig is hij daar van. Soms moet je koelbloedig zonder emotie water bij de wijn doen om tot een oplossing te komen.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat bij het smeden van een coalitie er water bij de wijn moet worden gedaan.
Waar dan?quote:Op maandag 2 mei 2022 15:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dichtbij de Russische grens staan ook NAVO kernwapens gestationeerd. Wat is je punt precies?
Ik las dat ze raketten uit het oosten van Rusland bij de Chinese grens weghalen om in Ukraine te gebruiken.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:10 schreef ExTec het volgende:
Ze burnen rustig door alle zinnige hardware heen.
https://minusrus.com/en
Er word links & rechts al gesignaleerd dat allerlei andere kwetsbare plekken toch verzwakt worden, door werkend spul er weg te halen en naar UKR te sturen.
Correct.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las dat ze raketten uit het oosten van Rusland bij de Chinese grens weghalen om in Ukraine te gebruiken.
En er moeten ook heel wat militairen en tanks enzo naar die 9 mei viering.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las dat ze raketten uit het oosten van Rusland bij de Chinese grens weghalen om in Ukraine te gebruiken.
Tijdens de oefening op 8 mei ff een paar raketten op het rode plein schietenquote:Op maandag 2 mei 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
En er moeten ook heel wat militairen en tanks enzo naar die 9 mei viering.
Lijkt me trouwens een uitgelezen kans om flink de aanval in te zetten voor Oekraïne.
Geen idee of dat een leuk feestje is met allerlei instabiele landen en machtsvacuüms die dan ongetwijfeld zullen ontstaan.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct.
Terwijl het westen grosso modo dacht: ze zullen we een zekere reserve in acht houden, om precaire plekken niet te verzwakken. Nee dus.
Als dit over is, is het feest. Kunnen we terwijl we popcorn eten kijken naar hoe RUS uit elkaar dondert.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee of dat een leuk feestje is met allerlei instabiele landen en machtsvacuüms die dan ongetwijfeld zullen ontstaan.
Ik dacht hier te hebben gelezen dat we die Russen nooit mogen geloven, dat ze toch telkens wat anders roepen en toch maar altijd liegen. Maar zo'n uitspraak is dan wel 100% de waarheid?quote:
Het gaat niet om het punt of de bewering waar is maar dat de bewering gedaan werd. Even opletten waar je op reageertquote:Op maandag 2 mei 2022 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht hier te hebben gelezen dat we die Russen nooit mogen geloven, dat ze toch telkens wat anders roepen en toch maar altijd liegen. Maar zo'n uitspraak is dan wel 100% de waarheid?
Er zijn best NATO landen waarvan ik verwacht dat Putin ze graag toe zou voegen aan zijn grote Rusland, maar ik denk niet dat hij ook echt het idee heeft om rustig West Europa over te nemen. Hij komt Oekraïne niet eens door. En ja, hij kan West Europa wel plat bombarderen of er nukes op gooien, maar dan heeft hij zelf ook niks aan West Europa.
Kan me ook voorstellen dat er nu meer activiteit bij die dingen is en ze meer onder een vergrootglas liggen dan anders.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou... moet ik toch even zeggen dat ik wel 1 tot 2 keer per jaar nieuws artikelen voorbij zie komen van ammunitie opslag plaatsen die in Rusland de lucht in gaan
Even een hele snelle greep
7 October 2020
https://www.bbc.com/news/world-europe-54458366
Aug 10, 2019
https://www.businessinsid(...)top-exploding-2019-8
Nov. 14, 2009
https://www.nbcnews.com/id/wbna33911663
Ik weet waar ik op reageerde, thanksquote:Op maandag 2 mei 2022 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat niet om het punt of de bewering waar is maar dat de bewering gedaan werd. Even opletten waar je op reageert
Andere optie: sancties/ spare parts gebrek begint industrie her en der op te breken. En in de fabrieken improviseren ze, met dit als gevolg.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kan me ook voorstellen dat er nu meer activiteit bij die dingen is en ze meer onder een vergrootglas liggen dan anders.
Dat zal ook de aanleiding zijn om ouder materieel uit de reserve te halen en in te zetten, zonder westerse onderdelen wordt het knap lastig om modern materieel te fabriceren, inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Andere optie: sancties/ spare parts gebrek begint industrie her en der op te breken. En in de fabrieken improviseren ze, met dit als gevolg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |