Ik krijg de indruk dat zij denkt te kunnen bepalen wanneer dit soort dingen toegestaan zijn en wanneer niet? Dat vind ik persoonlijk nogal gek. Het lijkt mij niet de bedoeling dat tv mensen gaan bepalen welk grensoverschrijdende handelingen grappig zijn en om gelachen mag worden en welke niet. Dit bericht maakt het voor mij niet beter, in tegendeel juist. Ik vind dit een ernstige ontwikkeling.quote:
Deze beste juffrouw vergeet erbij te vermelden dat Obodai in 2007 heeft aangegeven dat zijn tijd als Sparta als 'traumatisch' beschouwdequote:
Toch klink je erg positief over Nederlanders.quote:Op maandag 2 mei 2022 01:15 schreef Stikkelbaars het volgende:
Er klopt iets niet aan dat Insta-bericht van Jinek, zie dit bericht van Nu.nl uit 2007:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/sport/962206/sparta-woedend-op-obodai.html
Maar heeft jinek nu die voetballer verkracht, of maken de boze niet deugers zich kwaad dat er bij jinek lacherig gedaan werd bij een triest verhaal?quote:Op zondag 1 mei 2022 12:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is me niet opgevallen, wel het woord verkrachting.
Nee, een foto van het slachtoffer op de achtergrond, let je wel op ?quote:Op maandag 2 mei 2022 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar heeft jinek nu die voetballer verkracht, of maken de boze niet deugers zich kwaad dat er bij jinek lacherig gedaan werd bij een triest verhaal?
Amateur-psychologie gaat brrrrrquote:Op zondag 1 mei 2022 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ik ken ze ook niet.
Dat is een beetje het effect wanneer je zelf van mening bent dat dat soort anekdotes niet OK zijn, en je je (in verloop van tijd) met mensen omringt die op dat onderwerp eenzelfde mening delen. Deels onbewust (men vindt het fijn om zich te omringen met gelijkgestemden) deels bewust ('door meningen x, y en z heb ik er niet echt behoefte aan om vrienden met die persoon te zijn').
Net zoals Derksen en zijn maten zeg maar, alleen dan he, van de andere kant.
En zo gok ik, zullen aardig wat van jouw vrienden (zo niet de meeste) dezelfde mening toebedeeld zijn als jij.
Als je misselijk wordt van uitspraken, dan weet je gewoon dat je zelf ook iets op je kerfstok hebt.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:21 schreef leolinedance het volgende:
Die gore Joshua Nolet is me toch ook wel een uber deugneus hè.
“Ik heb hier echt met verbazing naar gekeken en ik werd er echt misselijk van”
![]()
https://www.gids.tv/video(...)praken-johan-derksen
Hahaha. Eva Jinek heeft zoals het hoort alles van te voren gechecktquote:
Denk dat er bij mannen idd een ander moraal heerst bij dit soort dingen. Alsof mannen geen slachtoffer kunnen zijn van aanranding, lijken sommige mensen te denken?quote:Op maandag 2 mei 2022 05:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Deze beste juffrouw vergeet erbij te vermelden dat Obodai in 2007 heeft aangegeven dat zijn tijd als Sparta als 'traumatisch' beschouwde
Dat ze nu heel goedkoop wil scoren over de rug van een slachtoffer van pestgedrag door hem zogenaamd te vragen naar zijn beleving, is misselijkmakend. De grap was blijkbaar 'hilarisch' en 'heel erg goed geslaagd', want het is o zo leuk om vastgebonden te worden door teamgenoten, terwijl ze brandende zalf over je anus wrijven.
Als Obodai en Jinek van geslacht waren gewisseld (Obodai een vrouw en Jinek een man), dan ben ik wel benieuwd hoe Nederland erop zou hebben gereageerd. Maar goed, de dubbele moraal heerst nu eenmaal.
Eigenlijk zou ze de ogen uit haar kop moeten schamen, maar meestal hebben dit soort figuren 0,0 zelfreflectie.
Moet wel zeggen, ze heeft die gast dus 2 jaar na de uitzending pas gebeld, dat moet een ongemakkelijk gesprek zijn geweest. 'Ja ik bel je want ik wordt gefileerd op twitter'quote:Op maandag 2 mei 2022 08:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha. Eva Jinek heeft zoals het hoort alles van te voren gecheckt
Alle 'boycoy Jinek!!' roepers owned. Wat een queen.
Raar verhaal idd om iemand over zo’n onderwerp te bellen.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:33 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moet wel zeggen, ze heeft die gast dus 2 jaar na de uitzending pas gebeld, dat moet een ongemakkelijk gesprek zijn geweest. 'Ja ik bel je want ik wordt gefileerd op twitter'
1: Dat staat dan waarschijnlijk los van dit verhaal. Want dit vond hij een geslaagde grap.quote:Op maandag 2 mei 2022 05:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Deze beste juffrouw vergeet erbij te vermelden dat Obodai in 2007 heeft aangegeven dat zijn tijd als Sparta als 'traumatisch' beschouwde
Dat ze nu heel goedkoop wil scoren over de rug van een slachtoffer van pestgedrag door hem zogenaamd te vragen naar zijn beleving, is misselijkmakend. De grap was blijkbaar 'hilarisch' en 'heel erg goed geslaagd', want het is o zo leuk om vastgebonden te worden door teamgenoten, terwijl ze brandende zalf over je anus wrijven.
Als Obodai en Jinek van geslacht waren gewisseld (Obodai een vrouw en Jinek een man), dan ben ik wel benieuwd hoe Nederland erop zou hebben gereageerd. Maar goed, de dubbele moraal heerst nu eenmaal.
Eigenlijk zou ze de ogen uit haar kop moeten schamen, maar meestal hebben dit soort figuren 0,0 zelfreflectie.
Ja, ze had het eigenlijk direct moeten doen. Want je weet wat lui komen vertellen bij je programma, toch?quote:Op maandag 2 mei 2022 08:33 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moet wel zeggen, ze heeft die gast dus 2 jaar na de uitzending pas gebeld, dat moet een ongemakkelijk gesprek zijn geweest. 'Ja ik bel je want ik wordt gefileerd op twitter'
Het blijft gek omdat hij eerst heeft aangegeven getreiterd te zijn en nare ervaringen te hebben gehad daar, ook wees hij Polak aan als dader. Daarna werd hij met de grond gelijk gemaakt door Sparta toen hij dat aangaf.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat staat dan waarschijnlijk los van dit verhaal. Want dit vond hij een geslaagde grap.
2: Hij had er geen problemen mee zoals je leest.
3: Er is zeker een dubbel moraal. Maar dat is in principe geen argument in deze. Als de rollen waren opgedraaid en de vrouwelijke Obodai had geen problemen met de 'grappen' die zijn uitgehaald jegens haar, dan is de kous af.
Dat laatste is zeker waar. Maar volgens sommige fokkers bestaat die dubbele moraal niet.quote:Op maandag 2 mei 2022 08:39 schreef Eikenbomen het volgende:
[..]
Het blijft gek omdat hij eerst heeft aangegeven getreiterd te zijn en nare ervaringen te hebben gehad daar, ook wees hij Polak aan als dader. Daarna werd hij met de grond gelijk gemaakt door Sparta toen hij dat aangaf.
Volgens mij heeft hij zoiets van donder op met die oude verhalen. Hij heeft zich eerder kwetsbaar opgesteld en toen kreeg ie de deksel op z’n neus. Het heeft hem toen niks geholpen.
Denk dat we idd af moeten van die dubbele moraal; mannen kunnen net zo goed slachtoffer worden van seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Exact. Jij kan denken.quote:Op maandag 2 mei 2022 05:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De vriendschap was kennelijk van korte duur.quote:Op maandag 2 mei 2022 05:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch klink je erg positief over Nederlanders.
Ja, vooral aan mijn eerste seizoen bij Sparta heb ik geweldige herinneringen. Het is de grootste fout in mijn leven geweest om Sparta te verlaten. Ik was goede vrienden met Ricky van den Bergh en Rachid Bouaouzan. Ik mis Sparta nog elke dag. Ik werd bij Sparta altijd The King genoemd.
Wie gaf je die bijnaam?
De fans noemden me zo. Op een dag legden Sjaak Polak en wat andere spelers een kroon op mijn plek in de kleedkamer. Het was echt een goede grap. Op dat moment lieten ze me de ware koning van de club voelen.
Wat werd niet afgewacht?quote:Op maandag 2 mei 2022 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Streken noemt ze het,![]()
Bij Johan werd het onderzoek van het OM of de reactie van het vermeende slachtoffer ook niet afgewacht.
Jinek vergaloppeerde zich afgelopen donderdag al door een collega/concurrent zo te bespreken met nota bene Saskia van Noort. Een vrouw die haar eigen trauma’s niet kan of wil verwerken, maar haar woede graag projecteert op andere mannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |