Ik praat niets goed, ik vind alleen luisteren niet erger dan het daadwerkelijk uitvoeren/opscheppen over misbruik.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:59 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Gatverdamme daar heb je weer zo'n goedprater.Je zou je moeten schamen.
Ik vind ze allebei gewoon erg vieze mensen. Misbruik is inderdaad het ergst, maar het snakkend vragen om een verhaal van ernstig misbruik en daar dan watertandend met een dorstige lach naar luisteren is ook ronduit misselijkmakend. Echt schrokkend gewoon.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik praat niets goed, ik vind alleen luisteren niet erger dan het daadwerkelijk uitvoeren van misbruik.
Je zei net nog dat het ene veel erger was dan het andere. Wat is het nou?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei gewoon erg vieze mensen. Misbruik is inderdaad het ergst, maar het snakkend vragen om een verhaal van ernstig misbruik en daar dan watertandend met een dorstige lach naar luisteren is ook ronduit misselijkmakend. Echt schrokkend gewoon.
Kan bij mij veranderen van minuut tot minuut. Het is allebei gewoon zo vies en goor dat mijn maag maar blijft omdraaien en omdraaien. Wat jij onnodig vindt is natuurlijk volledig irrelevant. Ik vind het walgelijk dat jij je überhaupt zo zit te focussen op de users hier die allemaal duidelijk geschrokken zijn van wat ze lezen. Dat vind jij duidelijk het belangrijkste hier, niet de slachtoffers of de seksuele wandaden die aan het licht komen. Gatverdamme.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je zei net nog dat het ene veel erger was dan het andere. Wat is het nou?
En dat van dat watertanden, dat vind ik dan weer een stukje subjectiviteit dat onnodig is.
Ik verwacht dat het NOS journaal er vanavond mee opent, Jinek morgen persoonlijk met excuses komt (opgelegd door Peter van de Vorst) en de tafel van Op1 en HLF8 er afschuw over spreekt met uiteraard alleen maar mannen aan tafel.quote:
Hoop dat ze dat ook meenemen idd.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:15 schreef leolinedance het volgende:
Heeft het OM al een onderzoek gestart naar dit verhaal van Sjaak Polak?
Juistquote:Op zondag 1 mei 2022 14:05 schreef Vijf_voor het volgende:
2 jaar geleden was een heel andere tijdgeest. Toen kon dit nog gewoon.
Dit is zorgwekkende wartaal. Blijkbaar ben je dus ook boos op jezelf van 5 minuten geleden als je weer eens van mening veranderd bent?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:09 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Kan bij mij veranderen van minuut tot minuut. Het is allebei gewoon zo vies en goor dat mijn maag maar blijft omdraaien en omdraaien. Wat jij onnodig vindt is natuurlijk volledig irrelevant. Ik vind het walgelijk dat jij je überhaupt zo zit te focussen op de users hier die allemaal duidelijk geschrokken zijn van wat ze lezen. Dat vind jij duidelijk het belangrijkste hier, niet de slachtoffers of de seksuele wandaden die aan het licht komen. Gatverdamme.
Droevige poging om het topic te ontsporen, ga ik niet in mee.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is zorgwekkende wartaal. Blijkbaar ben je dus ook boos op jezelf van 5 minuten geleden als je weer eens van mening veranderd bent?
Wat is nu precies je probleem? Waarom vind je het zo erg als iemand anders niet vindt dat het luisteren naar een verhaal vele malen erger is dan het (uitvoeren en) beschrijven van een persoonlijke misbruikzaak? Zeker als je zelf aangeeft de hele tijd te wisselen van standpunt daarover? Waarom word je dan zo mega-agressief als iemand iets plaatst waar je zelf ook achter zegt te staan?quote:Op zondag 1 mei 2022 15:38 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Droevige poging om het topic te ontsporen, ga ik niet in mee.
Om nog maar te zwijgen over Jinek die opriep tot een boycott en dat verhaal van die juriste dat haar clienten haar huilend opbelden omdat Derksen geen excuus had gemaakt, alsof hij persoonlijk een kaars bij hun had ingebracht.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:21 schreef leolinedance het volgende:
Die gore Joshua Nolet is me toch ook wel een uber deugneus hè.
“Ik heb hier echt met verbazing naar gekeken en ik werd er echt misselijk van”
![]()
https://www.gids.tv/video(...)praken-johan-derksen
Hmm ik weet het niet hoor. Mensen zijn wel erg kwaad. Ik verwacht toch op zijn minst wel een excuses en uitgebreide verklaring hoor. Dit is namelijk ook gewoon heel ernstig en schrokkend. Dus overwaaien? Don't think so. Niet dit keer.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:41 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over Jinek die opriep tot een boycott en dat verhaal van die juriste dat haar clienten haar huilend opbelden omdat Derksen geen excuus had gemaakt, alsof hij persoonlijk een kaars bij hun had ingebracht.
Ik verwacht trouwens helemaal niks over het Jinek-schandaal te horen. Jinek heeft het goed bekeken, want die gaat weer een half jaar op vakantie en tegen die tijd is het allemaal wel weer overgewaaid.
Een klein groepje schreeuwers wordt inderdaad uitvergroot en serieus genomen. In de jaren '90 werden figuren zoals Akwasi, KOZP, Baudet en Sylvana Simons lachend weggehoond.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:42 schreef SpecialK het volgende:
probleem is dat al die tv stations nog een beetje gerund worden door boemers en gen-x figuren.
Die opereren nog op de aanname dat elke boze brief gelijk staat aan 10.000 oprecht boze mensen.
Die snappen niet dat Twitter niet dezelfde berekening moet krijgen en dat alle heksenjagers juist daar zitten en dat gewone mensen niet zitten te wachten op dit soort onzin.
Dat denk ik ook inderdaad. Die snappen niet dat zo'n fragment kan strekken voorbij hun boomerpubliek dat aanranding prima vindt als grap, omdat het afkeuren preuts is.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:42 schreef SpecialK het volgende:
probleem is dat al die tv stations nog een beetje gerund worden door boemers en gen-x figuren.
Die opereren nog op de aanname dat elke boze brief gelijk staat aan 10.000 oprecht boze mensen.
Die snappen niet dat Twitter niet dezelfde berekening moet krijgen en dat alle heksenjagers juist daar zitten en dat gewone mensen niet zitten te wachten op dit soort onzin.
quote:Op zondag 1 mei 2022 14:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Heb er toentertijd ook niks over gelezen op iets als Mediacourant (waar ik ook de OP vandaan heb).
Dus denk dat het ook alleen is gezien door lineair tv kijkend boomer publiek dat de vrije jaren '70 en dit soort 'voetbalhumor' verheerlijkt en moeilijk doen over aanranding maar preuts vindt, maar die er niet nadien een leuk fragmentje van knippen zodat ook niet-kijkers het op internet nog ergens tegenkomen.
Ook anno 2020 was dit namelijk uitstekend voer voor een spraakmakende column om je verontwaardiging hierover te uiten of iets dergelijks. Zeker als in die column ook het pesterijverleden incl. de dader als context wordt vermeld. Dus blijkbaar is het gewoon echt niet opgemerkt door het grote publiek.
De aflevering is van 19 februari 2020 (en staat vooralsnog volledig op Videoland), dus het is ook niet overschaduwd door corona.
Ik heb er anders nog niks over gelezen op 'serieuze media' sinds dat deze ontdekking is gedaan.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:43 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Hmm ik weet het niet hoor. Mensen zijn wel erg kwaad. Ik verwacht toch op zijn minst wel een excuses en uitgebreide verklaring hoor. Dit is namelijk ook gewoon heel ernstig en schrokkend. Dus overwaaien? Don't think so. Niet dit keer.
Ik mag toch hopen dat hier wat mee gedaan wordt. Lijkt mij niet dat je in het licht van wat zojuist met Johan is gebeurd dit kan laten sudderen. Voor mensen die lachen om seksueel misbruik is geen ruimte meer hier op televisie (en terecht). Dus ik blijf positief en ga er van uit dat ook dit opgepakt wordt. Dit kan niet, dit mag niet.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:49 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Ik heb er anders nog niks over gelezen op 'serieuze media' sinds dat deze ontdekking is gedaan.
Tja, het zou eerlijk zijn als hier een zelfde soort rel over zou ontstaan, maar het is niet de eerste keer dat deze verkrachtingsroepers en onze voornamelijk links geörienteerde medemensen niet de hand in eigen boezem steken.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat hier wat mee gedaan wordt. Lijkt mij niet dat je in het licht van wat zojuist met Johan is gebeurd dit kan laten sudderen. Voor mensen die lachen om seksueel misbruik is geen ruimte meer hier op televisie (en terecht). Dus ik blijf positief en ga er van uit dat ook dit opgepakt wordt. Dit kan niet, dit mag niet.
De rel ging in de eerste plaats erover dat de tafelgasten er smakelijk om zaten te lachen. Precies hetzelfde wat mevrouw Jinek en tafelgasten doen.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
Twee dingen: Eva vertelt niet het verhaal, dus onvergelijkbaar met Johan.
Het zou wel heel bijzonder zijn als het OM niet komende week laat weten onderzoek hiernaar te doen, nu dit geval niet verjaard is.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat hier wat mee gedaan wordt. Lijkt mij niet dat je in het licht van wat zojuist met Johan is gebeurd dit kan laten sudderen. Voor mensen die lachen om seksueel misbruik is geen ruimte meer hier op televisie (en terecht). Dus ik blijf positief en ga er van uit dat ook dit opgepakt wordt. Dit kan niet, dit mag niet.
Ze lacht en daarmee draagt ze bij aan de sfeeeeeeeer!quote:Op zondag 1 mei 2022 10:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heeft Jinek iemand aangerand en dat als een smakelijke anekdote op tv verteld?
Aan Kaag heb ik mij ook enorm geërgerd. Wat een plaat heeft dat mens voor haar kop!quote:Op zondag 1 mei 2022 15:59 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Tja, het zou eerlijk zijn als hier een zelfde soort rel over zou ontstaan, maar het is niet de eerste keer dat deze verkrachtingsroepers en onze voornamelijk links geörienteerde medemensen niet de hand in eigen bezem steken.
Kijk bv naar mevrouw Kaag. Wel Johan Derksen de maat durven nemen, maar ondertussen een jaar wachten met het serieus nemen van een melding met dezelfde strekking, totdat de media er lucht van kreeg en dan nog eens week wachten om een antwoord te formuleren. Het dedain van deze mevrouw is ongekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |