Of 'gewoon' en brand? Iedere fik in Rusland wordt nu in de media verkondigd als mogelijke aanslag, maar Rusland is wel zo immens groot dat er iedere dag wel ergens een brand is. Dat is hier niet anders toch als je over geheel Europa kijkt?quote:Op zondag 1 mei 2022 01:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker geen gegeven.
Bv vandaag, brand in Sakhalin:
[ twitter ]
Voor de goede orde: dat ligt boven Japan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sakhalin
Is dat een covert op van Oekraïne? (wel erg ver)
Is dat een false flag? (uh, wut, we moeten maar aannemen dat UKR de halve wereld over gaat om daar rotzooi te trappen??)
Of hebben we het over burgerlijke ongehoorzaamheid AKA Sabotage?
Nah ja, ik weet et niet,quote:Op zondag 1 mei 2022 01:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Of 'gewoon' en brand? Iedere fik in Rusland wordt nu in de media verkondigd als mogelijke aanslag, maar Rusland is wel zo immens groot dat er iedere dag wel ergens een brand is. Dat is hier niet anders toch als je over geheel Europa kijkt?
Ja hé, dat vergt een pens zoekwerk. En het is weekendquote:Op zondag 1 mei 2022 01:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nah ja, ik weet et niet,
Als jij nou ff post hoeveel uitslaande branden in powerplants er pak em beet afgelopen maand in (west)-Europa waren ben ik om
Sabotage?quote:Op zondag 1 mei 2022 01:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja hé, dat vergt een pens zoekwerk. En het is weekendHet zouden strategische doelen kunnen zijn hoor, maar zoals je zelf al zegt is 4000km nogal een afstand voor sabotagewerk
Ze komme overal met hun lada’squote:Op zondag 1 mei 2022 01:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja hé, dat vergt een pens zoekwerk. En het is weekendHet zouden strategische doelen kunnen zijn hoor, maar zoals je zelf al zegt is 4000km nogal een afstand voor sabotagewerk
Aan de andere kant, maar nu gaan we wel echt het terrein van pure speculaas betreden, de Oekraïners hebben zich bijna 10 jaar voorbereid op dit conflict. De kans dat ze in die periode wat mensen en/of middelen in Rusland hebben geplaatst is ook niet helemaal ondenkbaar. Anders gezegd, de kans dat die lui daar al lang zaten en een enkel telefoontje voldoende was acht ik groter dan dat je nu nog duizenden km’s kunt overbruggen als UA.quote:Op zondag 1 mei 2022 01:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik vaker gelezen. Valt wat voor te zeggen, maar een kanttekening die ik daarbij zou willen plaatsen: je kunt ook stellen dat Putin al minimaal acht jaar lang waarschuwt dat westerse inmenging bij de grenzen van Rusland moet stoppen. Geen enkele oostwaartse NAVO-uitbreiding meer, geen politieke inmenging en geen financiering meer van pro-EU-bewegingen.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we gewoon samen vast stellen dat Rusland vooral goed is in dreigende taal maar verdomd weinig laat zien wat die taal dan boekstaaft.
Dat hebben we nu met gas gezien, dat zien we nu ook al maanden lang met het dreigen met kernwapens. Want laten we even niet vergeten dat dit al begon voor de oorlog in Oekraine een feit was richting Finland en Zweden.
Finland en Zweden steken hun middelvinger op en Rusland doet? Niets.
Inderdaad pure speculatie.. Waarom zou UA op een afstand van 6000 km een aanslag op een fabriek plegen en niet vlak over hun oostgrens met Rusland, zoals dat al meerdere keren heeft plaatsgevonden de laatste tijd?quote:Op zondag 1 mei 2022 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, maar nu gaan we wel echt het terrein van pure speculaas betreden, de Oekraïners hebben zich bijna 10 jaar voorbereid op dit conflict. De kans dat ze in die periode wat mensen en/of middelen in Rusland hebben geplaatst is ook niet helemaal ondenkbaar. Anders gezegd, de kans dat die lui daar al lang zaten en een enkel telefoontje voldoende was acht ik groter dan dat je nu nog duizenden km’s kunt overbruggen als UA.
Daar gaat het natuurlijk wel om. Als een kleuter op de grond van de supermarkt ligt te dreinen, maakt het alles uit of ie echt pijn heeft of alleen maar dropveters wil.quote:Op zondag 1 mei 2022 02:45 schreef Repentless het volgende:
Acht jaar lang aangeven dat de rode lijn wat Rusland betreft is bereikt en dat daarmee doorgaan betekent dat ze vroeg of laat zouden ingrijpen wanneer er niet geluisterd werd. Het gaat nu even niet om terecht/onterecht,
Het zit gewoon in het leven, zelfs Dino's maakten elkaar af.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel een beetje ironisch (spijtig) dat wij over 4 -5 dagen en de Russen over 9 dagen herdenken wat er 80 jaar geleden gebeurt is en wat we ervan geleerd hebben, en dat we nu wéér op de grens staan het weer te laten gebeuren. Wie heeft wat er dan van geleerd?
Oekraïne heeft zijn kernwapens afgestaan in ruil voor veiligheidsgaranties van Rusland.quote:Op zondag 1 mei 2022 02:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik vaker gelezen. Valt wat voor te zeggen, maar een kanttekening die ik daarbij zou willen plaatsen: je kunt ook stellen dat Putin al minimaal acht jaar lang waarschuwt dat westerse inmenging bij de grenzen van Rusland moet stoppen. Geen enkele oostwaartse NAVO-uitbreiding meer, geen politieke inmenging en geen financiering meer van pro-EU-bewegingen.
Acht jaar lang aangeven dat de rode lijn wat Rusland betreft is bereikt en dat daarmee doorgaan betekent dat ze vroeg of laat zouden ingrijpen wanneer er niet geluisterd werd. Het gaat nu even niet om terecht/onterecht, "hij heeft niks te willen" en meer van dat soort teksten. Het gaat erom wat er daadwerkelijk gebeurt. De eisen zijn acht jaar lang genegeerd en er is niet geluisterd. Dat kan twee redenen hebben:
1. Denken dat het slechts bij dreigementen zou blijven en ze nooit daadwerkelijk tot actie zouden overgaan
2. De dreigementen bewust negeren, vinden dat Putin niks te eisen heeft en daarom doorzetten ondanks dat dit een consequentie zou kunnen zijn
Uiteindelijk weten we sinds februari van dit jaar dat het niet bij waarschuwen is gebleven. Dan vind ik een paar maanden dreigen erg kort t.o.v. acht jaar en weinig garanties bieden op wat er kan gebeuren en wanneer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |