Joh, Poetin weet niet eens waar Ierland ligt man.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Of atoombomofobie. Of hoe je het ook wil noemen.
Ik heb er heel erg veel last van. Gisteren half in de paniek omdat ik weer eens het nieuws had gelezen. Ik dacht bij het minste of geringste ´oei zal het een kernbom van Poetin wezen?'
Een tijdje terug lukte het nog wel om het los te laten maar nu laait die oorlog weer op en word ik er alleen maar banger van.
Ja ' je kan er toch niks tegen doen'. Dat begrijp ik ook wel maar dat maakt het alleen maar enger voor mij.
Vrienden die eerder optimistischer waren zijn nu ook zelf realistischer (dan wel pessimistischer) geworden. Mijn maat zei toen ik hem had geappt dat ik zo bang was voor de kernbommen van ' ach we hebben vast nog wel tot de zomer'. Nou joepie. Nog een paar maanden voordat er een totale kernbomapocalyps komt vanwege Poetin
Andere mensen zeggen van ' stop gewoon helemaal met het nieuws volgen'. Tsja dat vind ik dan ook wel weer erg makkelijk. Het is niet meer zoals eerst dat ik echt elk moment check of er nieuwe berichten zijn over de oorlog hoor. Maar af en toe kijk ik wel en alles wat ik lees maakt het waarschijnlijker dat er binnenkort bommen gaan vallen hier heb ik het idee.
Hebben jullie ook angst voor de oorlog/kernwapens en hoe gaan jullie hiermee om?
Das nog een kleintjequote:Op vrijdag 29 april 2022 17:35 schreef laforest het volgende:
Tactische kernwapens. Ze zien er wel mooi uit an sich.
Ieren zeggen "nuking Ireland would be a waste of a nuke "quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, Poetin weet niet eens waar Ierland ligt man.
Genoeg om Hiroshima te vernietigen, 15kt. En dat vanaf een kanon.quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Terminator II begint steeds meer waarheid te worden
Heeft bij een atoombom weinig zin.quote:
Ja ik probeer ook wel te genieten op financieel verantwoorde wijze als het kanquote:Op vrijdag 29 april 2022 18:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik had er als kind ongelofelijk veel last van. Van mijn ouders mocht ik geen enge films kijken, maar als kind geboren in de Koude Oorlog was het journaal elke dag vele malen enger. Daar hadden ze het over kernwapens en hoe vaak die iedereen (incl mijn ouders) op de wereld dood konden maken. Ik durfde dus het journaal niet te kijken
Nu heb ik er op zich weinig last van. Ik kan er toch niets tegen doen. Volkomen nutteloos om er bij stil te staan.
Al heb ik mezelf er wel op betrapt stil te staan bij een prachtige blauwe hemel met hier en daar een mooi wit wolkje. Want als er érgens kernwapens vallen en al is dat ver bij Nederland vandaan, dan kan je voorlopig dag zeggen tegen blauwe luchten en de zon. Nucleaire winter, ook geen pretje
Naar buiten kijken is gratis toch?quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik probeer ook wel te genieten op financieel verantwoorde wijze als het kan
Ik weet niet of dat positief is of nietquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:03 schreef Morrigan het volgende:
Nee, volgens mij hebben mijn stemmingswisselingen ervoor gezorgd dat ik nogal apathisch ben geworden met dit soort dingen.
quote:
Hij is eerder een Muppet met een hand in z'n kont.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Putin is een cyborg with living tissue over a metal skeleton?
haha, schijtebroek sirwinealot heeft weer een onderwerpje te pakken wat hij kan uitmelkenquote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb er heel erg veel last van. Gisteren half in de paniek omdat ik weer eens het nieuws had gelezen. Ik dacht bij het minste of geringste ´oei zal het een kernbom van Poetin wezen?'
Een tijdje terug lukte het nog wel om het los te laten maar nu laait die oorlog weer op en word ik er alleen maar banger van.
Ja ' je kan er toch niks tegen doen'. Dat begrijp ik ook wel maar dat maakt het alleen maar enger voor mij.
Vrienden die eerder optimistischer waren zijn nu ook zelf realistischer (dan wel pessimistischer) geworden. Mijn maat zei toen ik hem had geappt dat ik zo bang was voor de kernbommen van ' ach we hebben vast nog wel tot de zomer'. Nou joepie. Nog een paar maanden voordat er een totale kernbomapocalyps komt vanwege Poetin
Andere mensen zeggen van ' stop gewoon helemaal met het nieuws volgen'. Tsja dat vind ik dan ook wel weer erg makkelijk. Het is niet meer zoals eerst dat ik echt elk moment check of er nieuwe berichten zijn over de oorlog hoor. Maar af en toe kijk ik wel en alles wat ik lees maakt het waarschijnlijker dat er binnenkort bommen gaan vallen hier heb ik het idee.
Hebben jullie ook angst voor de oorlog/kernwapens en hoe gaan jullie hiermee om?
Gevolgd door Interstellarquote:Op vrijdag 29 april 2022 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Terminator II begint steeds meer waarheid te worden
-NVM-quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:26 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
haha, schijtebroek sirwinealot heeft weer een onderwerpje te pakken wat hij kan uitmelken
Misschien dat er een paar eskimo's zijn die het zullen overlevenquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:18 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
@:sirdanilot
De doemscenario’s m.b.t. een atoomoorlog zijn niet zo uitzichtloos als men het doet voorkomen.
Wat willen ze bereiken met een angst voor kernwapens onder de bevolking zonder dat deze daadwerkelijk worden ingezet ?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:40 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen snappen nog steeds niet dat zowel de politiek, als de media, als ook vele commercie draait op angst? Niks van aantrekken, opgeblazen lulkoek.
Het heeft geen zin om je druk te maken over dingen die nog niet zijn gebeurd. Geen enkele zin. Makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk maar de een kan dat en de ander blijkbaar niet. Weet niet hoe je zoiets kunt leren.quote:
Ja misschien moet ik dit maar doen maar makkelijk is het niet.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:41 schreef Daboman het volgende:
Voor mij wel een bewezen methode; 4 dagen bewust niet het nieuws opzoeken. De ontwikkelingen gaan snel en zijn onzeker, het kan teveel zijn om te processen. Als je dit serieus gaat doen zul je ook merken dat het als een soort verslaving werkt. Je wil weten hoe het zit. Zeker de 1e en 2e dag zijn dan lastig. De 3e en 4e dag ga je merken dat je rustiger wordt. En als je dan op de 5e dag weer het nieuws checkt zul je merken dat het minder impact heeft op je welzijn, alsof je een soort psychologische afweer hebt opgebouwd.
Ik heb het zelf zo gedaan bij de eerste corona uitbraak en bij de inval in Oekraïne aangezien ik begon te merken dat het inderdaad invloed op m'n gemoed begon te krijgen. Ik heb het ook nog aan iemand anders aanbevolen die het gedaan heeft en er positieve ervaringen mee had.
Voor de rest is het goed om te weten dat nucleaire dreiging absoluut niet nieuw is, ook niet in recente tijden (volgens mij is iedereen Trumps dreigement naar Noord Korea alweer vergeten).
Deze was het anders toch nietquote:
je lijkt in al je reacties een beetje op Robert van Effen, de 'Alllesvrezer' van Koot en Biequote:
quote:Op zondag 1 mei 2022 10:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik volg het nieuws gewoon niet maar mijn man wel en omdat wij toevalling een huis aan het bouwen zijn en nu met de kelder bezig zijn hebben we de mogelijkheid om een flink stuk lood, die we ook toevallig hebben, onder het 'luik' te maken. Als die bom niet te dicht bij wordt gegooit en we blijven een paar dagen onder dat lood zitten, hebben we betere kans. Zegt mijn man.
Iedereen heeft die angst in meer of mindere mate.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Nee. Dat is wel heel ghaie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik mis een schoffelrobot.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:54 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, machines are taking over
Atobofobie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Dat is een oud type. Dat zie je aan dat kniematje.quote:
En een vergiet over je hoofd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:44 schreef RetepV het volgende:
Ik weet niet. Ik denk er niet zo veel meer over na. Ik ben opgegroeid tijdens de koude oorlog, heb op school nog oefeningen gedaan. Als je een flits ziet, meteen onder je tafeltje!
Was het wel waar?quote:[b]Op dinsdag 31 mei 2022 20:44 schreef RetepV het volgende:
Heb er sindsdien veel over nagedacht. Heb geleerd hoe een atoombom werkt. Heb geleerd hoe ze er wederzijds voor zorgen dat ze geen atoombommen op elkaar zullen afschieten, zelfs niet per ongeluk. Heb War Games gezien. Heb een tijdje met de mening rondgelopen dat de beste plek om te zijn, wanneer de atoombommen vallen, er recht onder is.
T1000 kon in alles veranderen. Dus ook ouwe irritante midgets die er halfdood uitzien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, wat zou wel of niet waar moeten zijn? Of kernwapens werkelijk werken, of dat het een hoax zou zijn?quote:
Want politici en wetenschappers liegen nooit over dingen wilde je zeggen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, wat zou wel of niet waar moeten zijn? Of kernwapens werkelijk werken, of dat het een hoax zou zijn?
Politici wel, natuurlijk. En hun leugens zijn moeilijk te controleren.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:02 schreef Horzula het volgende:
[..]
Want politici en wetenschappers liegen nooit over dingen wilde je zeggen?
Jij begrijpt de Koude Oorlog niet, want anders zou je dit soort verhalen niet houden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Politici wel, natuurlijk. En hun leugens zijn moeilijk te controleren.
Van wetenschappers zijn de leugens wel makkelijk te controleren. Namelijk door hun experimenten te repliceren en hun bevindingen te ondersteunen of juist onderuit te halen.
Ik weet niet precies wat je wil zeggen. Wetenschappers die niets publiceren, liegen ook niet. Wetenschappers die wel iets publiceren, maar wat niet klopt, worden snel onderuit gehaald. Als tenminste iemand daar moeite in steekt.
Ik denk dat jij de wetenschap niet zo goed begrijpt. Wat een wetenschapper allemaal roept is niet van belang, kun je prima naast je neer leggen. Net als wat politici roepen.
Maar wat een wetenschapper publiceert, is daarentegen juist van belang. En peer-reviews zorgen er voor dat een wetenschapper die onzin of leugens publiceer vroeger of later door de mand valt. En dan is zijn geloofwaardigheid en zijn carrière dus naar de maan en heeft de wetenschapper niks meer.
Of zijn wij dat misschien ook?quote:Op woensdag 15 juni 2022 06:46 schreef CharlesKinbote het volgende:
hoor dit wel vaker in mijn omgeving. maar het zijn de russen die gebrainwashed zijn natuurlijk!111 geloven zomaar alle propaganda van adolf poetin!!11
Ğast, je was bang om over treinrails te fietsen. Stel je eens niet zo aan. Niemand gaat a-bombs gooien van de kutlanden die ze hebben want dan wordt gelijk, waarschijnlijk binnen een paar uur, dat hele land met de grond gelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:26 schreef sirdanilot het volgende:
Even een schopje, de kernwapenangst gaat bij mij met pieken en dalen. Een aantal weken terug was het echt heel erg, toen werd het weer minder maar nu wordt het weer heel erg...
Tsja ik kan natuurlijk ook tijdens het fietsen onder een bus terechtkomen. Maar ik berust me dan toch meer in het feit dat het leven ook zonder mij wel doorgaat. Bij een kernapocalyps ligt dat toch anders.
Aan de andere kant maakt dat ook weer niet uit want je bent dan zelf toch al morsdood maar ja...
Ergens ben ik eigenlijk ook banger dat ik het netaan overleef en nog langere tijd lig te creperen in helse pijn en lijden, dan dat ik flits boem weg ben.
Inmiddels ben ik eigenlijk banger voor de tandarts dan voor kernwapens. Maar het gaat met pieken en dalen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 12:42 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ğast, je was bang om over treinrails te fietsen. Stel je eens niet zo aan. Niemand gaat a-bombs gooien van de kutlanden die ze hebben want dan wordt gelijk, waarschijnlijk binnen een paar uur, dat hele land met de grond gelijk gemaakt.
Laat dit soort kutgedachten eens uit je hoofd, joh. Je zit al over van alles te zeiken. Dingen waar je dus mee zit en dan moet je niet ook nog aan dit soort vergezochte shit denken die niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 15 juni 2022 14:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik eigenlijk banger voor de tandarts dan voor kernwapens. Maar het gaat met pieken en dalen.
Als ik thuis zit en ik hoor een vliegtuig overvliegen raak ik soms in de paniek. Ook al weet ik wel dat je een kernwapen absoluut niet hoort aankomen. Het is flits boem weg (of eerder flits weg, zodra de boem komt ben je al dood).
Jij zit natuurlijk te fantaseren over een kernwapen dat afgaat in je kontje!quote:Op woensdag 15 juni 2022 14:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik eigenlijk banger voor de tandarts dan voor kernwapens. Maar het gaat met pieken en dalen.
Als ik thuis zit en ik hoor een vliegtuig overvliegen raak ik soms in de paniek. Ook al weet ik wel dat je een kernwapen absoluut niet hoort aankomen. Het is flits boem weg (of eerder flits weg, zodra de boem komt ben je al dood).
quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:46 schreef Horzula het volgende:
[..]
Jij zit natuurlijk te fantaseren over een kernwapen dat afgaat in je kontje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |