De tweede zin volgt niet logisch op de eerste zin, en of het slachtoffer zich meldt of niet doet al helemaal niet ter sprake. Een beetje opschepperig gaan vertellen over het misbruiken van een dronken vrouw zorgt in de 48 uur daarna natuurlijk wel voor afkeuring.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Voor 1991 was verkrachten in het huwelijk niet eens strafbaar. Maar nu gaan we een vergrijp in 1865 eens even flink afkeuren, zonder dat mevrouw zich gemeld heeft. Bij uitstek dus wel cancelculture.
Heel erg dom zijn.quote:Hoe wordt een mens extreemrechts.
Het gaat niet om het vergrijp zelf, het gaat om de lichtzinnigheid, het lacherige.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Voor 1991 was verkrachten in het huwelijk niet eens strafbaar. Maar nu gaan we een vergrijp in 1865 eens even flink afkeuren, zonder dat mevrouw zich gemeld heeft. Bij uitstek dus wel cancelculture.
Hoe wordt een mens extreemrechts.
Ik ben nu echt wel benieuwd naar de dame in kwestie en of zij wat heeft toe te voegen aan dit verhaal, zou wel de cherry on top zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoe wordt een mens extreemrechts.
Eens. En daarom ben ik het er niet mee eens dat de normen en waarden qua wederzijdse toestemming vroeger beter overgebracht werden dan nu, zoals @loveli eerder stelde.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig is dat wel iets waar steeds meer aandacht voor is en steeds meer mensen zich van bewust zijn. Er is een groeiende groep ouders die het niet meer oke vindt dat hun kind(eren) gekust en geknuffeld worden als ze dat niet willen.
Denk dat het verslavend is om een podium te hebben waarop je je mening de wereld in kan slingeren. Zou me niet verbazen als Derksen dat zozeer mist dat ie op de een of andere manier weer terugkeert.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nah, Youtube en social media is niet echt zijn ding. Ik denk dat hij nu volledig in de anonimiteit zal verdwijnen, het is mooi geweest.
Lachen kan leiden tot cancelen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat niet om het vergrijp zelf, het gaat om de lichtzinnigheid, het lacherige.
Die heeft blijkbaar veel meisjes verkrachtquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:31 schreef LinkseHippie het volgende:
Waarom wordt Alexander Pechtold telkens in de discussie betrokken
Snap dit ook niet nee. Heb 1 link gevonden naar verkrachting op een or andere obscure blog. Waar na het artikel ook nog wordt vermeldt dat de eigenaar van de blog niet bekend isquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:31 schreef LinkseHippie het volgende:
Hij is echt heel grappigquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
"I want that cup of tea"![]()
"Give me that cup of tea!"![]()
"I want tea and I want it now!"![]()
Ik geloof niet eens dat hij een penis heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die heeft blijkbaar veel meisjes verkracht
Wist niet dat jij zo van die woke-cancel cultuur was.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg dat Derksen van de buis verdwijnt. Nog veel erger vind ik dat engnekken als Francisco van Jole (BNNVARA) en Alexander Pechtold (D66) niet gecanceld worden. Die smeerlappen worden nog betaald van belastinggeld ook.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lachen kan leiden tot cancelen.
Waarom de Sovjets nooit lachten - opgelost.
Het schijnt dat er aangifte van verkrachting tegen hem is gedaan en daar hoor je de media niet over. Ik vermoed dat dit de reden is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:31 schreef LinkseHippie het volgende:
NWS / 'Pechtold dwong minnares tot abortus'quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Eens hoor, zeker op dit gebied.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:32 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Eens. En daarom ben ik het er niet mee eens dat de normen en waarden qua wederzijdse toestemming vroeger beter overgebracht werden dan nu, zoals @:loveli eerder stelde.
Dat denk ik niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Denk dat het verslavend is om een podium te hebben waarop je je mening de wereld in kan slingeren. Zou me niet verbazen als Derksen dat zozeer mist dat ie op de een of andere manier weer terugkeert.
Elke talkshow zal hem dolgraag als vaste gast willen hebben.
Dat is de formule van het programma.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat niet om het vergrijp zelf, het gaat om de lichtzinnigheid, het lacherige.
Maakt niet uit, met een kaars kan ook.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof niet eens dat hij een penis heeft.
En ook niet in de laatste plaats om het feit dat hiermee een andere aantijging van een ernstig zedenmisdrijf werd gebagatelliseerd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh dacht dat het ging om het wegkijken van wat zijn vriend van Drimmelen destijds flikte, want dat speelde toen hij nog D66-leider was. Ook heel kwalijk, maar hier offtopic.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ow ja.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maakt niet uit, met een kaars kan ook.
Als de formule is om serieuze zaken weg te lachen, dan is het beter dat het programma verdwijnt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is de formule van het programma.
En of ze zelf ook vindt dat ze verkracht, misbruikt en getraumatiseerd voor het leven is geraakt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben nu echt wel benieuwd naar de dame in kwestie en of zij wat heeft toe te voegen aan dit verhaal, zou wel de cherry on top zijn.
Van Jolo heeft verkrachting bekend. Van Pechtold is bekend dat hij machtsmisbruik maakte van zijn positie binnen de partij om vrouwen het bed in te krijgen. Kijk gerust weg van de smeerlapperij in deze samenleving. Succes met de dubbele standaarden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jaaaaaa, whataboutism-tijd gecombineerd met leugens.![]()
![]()
![]()
![]()
RTquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Wist niet dat jij zo van die woke-cancel cultuur was.
Ben daar zelf helemaal niet zo'n voorstander van.
Als we overal serieus over gaan doen is het beter dat alles verdwijnt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de formule is om serieuze zaken weg te lachen, dan is het beter dat het programma verdwijnt.
Dat weet je niet, maar dat is ook maar matig relevant natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En of ze zelf ook vindt dat ze verkracht, misbruikt en getraumatiseerd voor het leven is geraakt.
Ik zie bij Tiktok-filmjes anders ook al comments geplaatst worden dat mama de integriteit van de kinderen aantast door ze op schoot te trekken of ze te zeggen wat ze aan moeten trekken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:22 schreef Za het volgende:
Laten we eens beginnen met het stoppen van het kussen van kinderen, oppakken, omhelzen, strelen etc door personen anders dan de eigen ouders, om te beginnen.
Er is een grens tussen het op een walgelijke manier omgaan met deze situatie of altijd maar serieus zijn. Misschien is dat lastig te bevatten, maar het is echt zo!quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als we overal serieus over gaan doen is het beter dat alles verdwijnt.
Ik ook niet. Maar ik heb een hekel aan smerige zwijnen. Daarnaast gelijke monniken gelijke kappen. De politieke kleur van de dader moet er niet toe doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het vrij essentieel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat weet je niet, maar dat is ook maar matig relevant natuurlijk.
Tenzij het slachtoffer kan vermelden dat ze heeft gezegd dat die kaars daarin moest als ze 'out' ging, zie ik dat niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het vrij essentieel.
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutismquote:Whataboutism, soms vernederlandst tot whataboutisme, ook bekend als whataboutery, is een drogreden waarmee iemand de beschuldiging van een misstand niet weerlegt, maar zijn of haar opponent er met een retorische vraag What about ...? (Hoe zit het met ...?) van beticht schuldig te zijn aan een andere ernstige misstand.
Een anekdote die niet passend is en die verkeerd wordt aangezet, met een reactie die volledig verkeerd uitpakt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de formule is om serieuze zaken weg te lachen, dan is het beter dat het programma verdwijnt.
Meeste mensen zijn voorstander van cancel culture als gecanceld wordt wat zij gecanceld willen zien, en tegenstander als gecanceld wordt waarvan zij vinden dat dat niet moet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |