Tegen dat besluit kun je weer bezwaar maken en ik geef je een goede kans dat je dit gaat winnenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.
Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkeringquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.
Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
Ook dan en ook met een rendement van ontelbaar procent.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:38 schreef Pharkus het volgende:
Wat nou als je het advies opgevolgd had door (een deel van) je vermogen actief te gaan beleggen om zo aan het gestelde fictieve rendement te kunnen komen, maar je met een fors verlies geëindigd bent omdat beleggen een vak apart is?
Kun je dan ook in aanmerking komen voor compensatie?
In ieder geval kan je wel over 2021 geld terug ontvangen, dat geldt in ieder beval voor iedereenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat ik dit soort collectieve acties nooit meer misloop?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkering
Ja, dit gold bv ook voor de btw teruggave zonnepanelen in 2012. Alleen bezwaarmakers kregen dit ondat de termijn van 5 jaar 1 week na de hogeraad uitspraak verliep.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat dit soort collectieve acties nooit meer misloop?
Ik ben benieuwd wie dat betaaldquote:Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.
Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
"wij"quote:Op donderdag 28 april 2022 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie dat betaald
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?quote:
Als het een Nederlandse belastingbetaler is welquote:Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?
Graag maak ik nu nog bezwaarquote:Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.
Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
Dan heb je een goed gevoel, want dit is ook precies de reden.quote:Op donderdag 28 april 2022 18:26 schreef Attitude het volgende:
Voor mij komt dit over dat het kabinet hiervan zo goedkoop mogelijk vanaf wil. Nu kost het 2.8 miljard en geen 8 miljard.
En hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:36 schreef Halveprijs het volgende:
Er is inmiddels een pagina van de overheid.
Bezwaar-box-3-heffing
Baat t niet dan schaad het niet? Ik voelde me in ieder geval altijd belazerd toen ik nog voor mijn huis aan t sparen was..
Dat is nog niet zeker. Er loopt nog een aparte rechtszaak waar de hoge raad binnen een half jaar uitspraak over zal doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:
[..]
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
De aanslag kun je na definitief toch opnieuw indienen, waarna je een nieuwe def.aanslag krijgt. Dan moet er wel iets nieuws te melden zijn in die aanslag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:
[..]
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:16 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je?
2021: vermogen haaienidee = bedrag tot vrijstellingsgrens+ ???K
2022: vermogen haaienidde = bedrag tot vrijstellingsgrens -20K
Buiten dat veel instellingen sowieso al gevraagd of ongevraagd jouw saldo bij hen doorgeven aan de belastingdienst is bovenstaande actie natuurlijk garantie voor controles en naheffingen.
Ik zet de popcorn alvast klaar voor zomer 2024 als de naheffing op de mat ploft.
Ja hoor, dat mag zeker. Dat noemen ze het rechtszekerheidsbeginsel en dat werkt twee kanten op. Is vaak genoeg over geprocedeerd. Advocaat-Generaal Niessen (soort adviseur voor de Hoge Raad) heeft al gezegd dat de staat niet iedereen hoeft te compenseren maar dat wel mag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ook de bezwaarmakers zelf. Ik vraag mij alleen wel sterk af of onze overheid dat verschil mag maken.
Nou nee dat is nu net niet je goed recht, dat blijft gewoon fraude. Stal je het bijvoorbeeld in het buitenland en geef je het niet op? Dan krijg je een heel flinke aanslag en boete (tot 300% volgens mij) over maximaal 12 jaar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.
Oke. Ik dacht dat die er vooral was ter bescherming van burgers tegen de grote boze overheid. Maar als je nu dan toch nog bezwaar maakt. Stel even dat het kan. Hoor je dan automagisch bij de te compenseren groep?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:43 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag zeker. Dat noemen ze het rechtszekerheidsbeginsel en dat werkt twee kanten op. Is vaak genoeg over geprocedeerd. Advocaat-Generaal Niessen (soort adviseur voor de Hoge Raad) heeft al gezegd dat de staat niet iedereen hoeft te compenseren maar dat wel mag.
Nee daar hoor je alleen bij als je tijdig bezwaar hebt gemaakt. Als je nu bezwaar maakt is dat een verzoek om ambtshalve vermindering en hoeven ze de uitspraak van de Hoge Raad niet toe te passen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Oke. Ik dacht dat die er vooral was ter bescherming van burgers tegen de grote boze overheid. Maar als je nu dan toch nog bezwaar maakt. Stel even dat het kan. Hoor je dan automagisch bij de te compenseren groep?
Dat snap ik. Ik zou me ook belazerd voelen, ook zonder vermogenrendementsheffing.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:36 schreef Halveprijs het volgende:
Er is inmiddels een pagina van de overheid.
Bezwaar-box-3-heffing
Baat t niet dan schaad het niet? Ik voelde me in ieder geval altijd belazerd toen ik nog voor mijn huis aan t sparen was..
Hetzelfde, maar heb wel bezwaar gemaakt in de hoop op een eerlijker taks door vele bezwaren, zodat juist de grotere vermogens met bijv vele woningen meer gaan betalen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:05 schreef 111210 het volgende:
Heb zelf geen bezwaar gemaakt voor die paar tientjes die ik per jaar ben mis gelopen.
Nog binnen de termijn? En ben je gemachtigd? Of schrijf je de brief en dient ze het formeel zelf in.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:19 schreef blomke het volgende:
Hoe zit het als je voor iemand anders aangifte doet en hebt gedaan? Ik doe dat voor mijn hoogbejaarde moeder, ze betaalde zich blauw in box 3. Kan ik die bezwaren indienen??
Ik ben gemachtigd. Buiten de termijn: 2017 t/m 2020quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef baskick het volgende:
Nog binnen de termijn? En ben je gemachtigd? Of schrijf je de brief en dient ze het formeel zelf in.
Je begrijpt de constructie niet. Je vult gewoon je aangifte in en je krijgt daarna het antwoord van de belastingdienst. Op dat antwoord kan je bezwaar indienen vanwege reden x, y, z.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.
Er zijn mogelijkheden, zie https://www.belastingdien(...)-voor-bezwaar-wat-nu. Maar zie post #28.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben gemachtigd. Buiten de termijn: 2017 t/m 2020
Thanks, ga het vandaag invoeren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 18:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Er zijn mogelijkheden, zie https://www.belastingdien(...)-voor-bezwaar-wat-nu. Maar zie post #28.
Dit topic doorlezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:48 schreef Niz het volgende:
Weet iemand hier wat de mogelijkheden zijn voor mensen die géén bezwaar hebben aangetekend en/of mee hebben gedaan met die massaal bezwaarprocedure?
Helemaal mee eens, maar helaas worden de degenen die geen bezwaar hebben ingediend gestraft en de bezwaarmakers beloond.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:48 schreef Niz het volgende:
Bij de kindertoeslagaffaire was de redenering van de BD: wie onterecht geld heeft ontvangen, moet terugbetalen. Hoe dan ook, ten koste van wat dan ook....
Als het de BD is die onterecht geld heeft ontvangen, dan geldt dat uitgangspunt toch ook?
Als reden kan je aangeven dat je denkt dat het tegen de wet is.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:25 schreef Attitude het volgende:
Maar als je bezwaar maakt, dan moet je toch ook opgeven waartegen je bezwaar maakt ( dacht ik ), dus wat geef je dan voor een reden op?
Ja dat schreef ik ook al. Dat heeft mij 2x goed geholpen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:14 schreef mcmlxiv het volgende:
De oplossing is dus helaas dat je in de toekomst tegen alles direct ook bezwaar aantekent. Blijkbaar is dat wat politiek Den Haag wil.
Het is een misverstand dat alleen mensen met veel geld een accountant hebben … bovendien kun je voor een goede fiscale aangifte vaak beter een belastingadviseur dan een (gemiddelde) accountant inhurenquote:Op dinsdag 6 september 2022 10:05 schreef White__Tiger het volgende:
Dit is gewoon zeer oneerlijk, denk dat zo'n beetje 90% van de mensen die bezwaar hebben gemaakt een accountant hebben (en dus heel veel geld hebben). De normale mens die geen bezwaar heeft gemaakt of hier niet van de op hoogte was is dus weer gewoon de dupe.
Bij de Belastingdienst mag alles lang duren, want dan hebben ze het recht om het uit te stellen. De gewone burger moet zich gewoon aan de termijnen houden, anders pech en boete.
Vrees dat veel mensen het "onterecht" betaalde gedeelte op één of andere manier gaat proberen terug te halen in de toekomstige aangiftes.
Ze hadden gewoon iedereen de tijd tot bijv. 1 november moeten geven om alsnog bezaar te maken, als je dat dan niet doet dan heb je gewoon pech. Maar iedereen zou de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om alsnog bezwaar te kunnen maken.
Dat mag de BD wel. Ze zijn het alleen niet verplicht en de politiek heeft besloten dat ze het niet gaan doen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:49 schreef Serinde het volgende:
[..]
De Belastingdienst heeft dit niet besloten, dit is een uitspraak van de Hoge Raad. Met zo’n uitspraak kan/mag de BD niet op eigen houtje toch mensen gaan compenseren die geen bezwaar hebben gemaakt, hoe krom dat ook voelt.
Dat bedoel ik. Met die uitspraak (dat het niet moet) kunnen ze niks als politiek gestuurde organisatie. Op eigen houtje kan het niet. Er zullen genoeg mensen binnen de organisatie zijn die het wel zouden willen denk ik zoquote:Op dinsdag 6 september 2022 20:24 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Dat mag de BD wel. Ze zijn het alleen niet verplicht en de politiek heeft besloten dat ze het niet gaan doen.
Dat had ik wel verwacht. Gezien de huidige ontwikkelingen gaat het Rijk natuurlijk geen burgers compenseren als dat van de rechter niet hoeft. Een onbetrouwbare overheid stimuleert fraude op deze manier.quote:Op maandag 5 september 2022 19:18 schreef Aether het volgende:
Geen compensatie voor spaarders die te laat protesteerden tegen spaartaks
https://nos.nl/l/2443107
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |