abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204566565
Het kabinet trekt 2,8 miljard euro uit om spaarders te compenseren die bezwaar hebben gemaakt tegen te hoge belastingheffingen op hun vermogen. Staatssecretaris Van Rij voor Fiscaliteit schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat het alleen gaat om de ongeveer 60.000 mensen die al door de Hoge Raad in het gelijk zijn gesteld. Zij krijgen de compensatie voor 4 augustus automatisch uitbetaald.

Ben wel benieuwd wat dit nu voor mij betekent,
ik heb wel bezwaar aangetekend in 2018,2019 en 2020 ,
maar niet in 2017.
De rechtzaak ging over 2017,
Dus of de spaarders die bezwaar aantekenden over alle jaren nu al geld terug krijgen? of alleen bezwaar 2017??
Wat denken jullie?
pi_204566620
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.

Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
pindazakje
  donderdag 28 april 2022 @ 17:34:01 #3
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204566698
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.

Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
Tegen dat besluit kun je weer bezwaar maken en ik geef je een goede kans dat je dit gaat winnen
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 17:38:50 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204566743
Wat nou als je het advies opgevolgd had door (een deel van) je vermogen actief te gaan beleggen om zo aan het gestelde fictieve rendement te kunnen komen, maar je met een fors verlies geëindigd bent omdat beleggen een vak apart is?

Kun je dan ook in aanmerking komen voor compensatie?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204566797
quote:

Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkering
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204566811
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:38 schreef Pharkus het volgende:
Wat nou als je het advies opgevolgd had door (een deel van) je vermogen actief te gaan beleggen om zo aan het gestelde fictieve rendement te kunnen komen, maar je met een fors verlies geëindigd bent omdat beleggen een vak apart is?

Kun je dan ook in aanmerking komen voor compensatie?
Ook dan en ook met een rendement van ontelbaar procent.
Bezwaar maken kan altijd.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204566820
quote:

In ieder geval kan je wel over 2021 geld terug ontvangen, dat geldt in ieder beval voor iedereen
pi_204566822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkering
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat ik dit soort collectieve acties nooit meer misloop?
pindazakje
pi_204566835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat dit soort collectieve acties nooit meer misloop?
Ja, dit gold bv ook voor de btw teruggave zonnepanelen in 2012. Alleen bezwaarmakers kregen dit ondat de termijn van 5 jaar 1 week na de hogeraad uitspraak verliep.

Zo zijn er meervoorbeelden. In brabant kregen bv alleen bezwaarmakers tegen windmolens een vergoeding tot tienduizenden euros.
pi_204566843
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.

Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
pi_204566872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.

Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
Ik ben benieuwd wie dat betaald
pi_204566887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wie dat betaald
"wij"
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_204566895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:53 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
"wij"
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?
  donderdag 28 april 2022 @ 18:22:35 #14
500074 Rode_Wijn
pi_204567144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?
Als het een Nederlandse belastingbetaler is wel
  donderdag 28 april 2022 @ 18:23:14 #15
500074 Rode_Wijn
pi_204567155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:

Graag maak ik nu nog bezwaar
pi_204567195
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

In dit geval zouden mijn ouders ook terug kunnen krijgen maar er is nooit bezwaar gemaakt. Want fictieve rendement dingetjes , we zijn pas de laatste maanden daarvan op de hoogte.

Hopelijk wordt iedereen gelijk behandeld.

Voor mij komt dit over dat het kabinet hiervan zo goedkoop mogelijk vanaf wil. Nu kost het 2.8 miljard en geen 8 miljard.
pi_204567223
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:26 schreef Attitude het volgende:
Voor mij komt dit over dat het kabinet hiervan zo goedkoop mogelijk vanaf wil. Nu kost het 2.8 miljard en geen 8 miljard.
Dan heb je een goed gevoel, want dit is ook precies de reden.
Wat er dan gebeurt is dat veel meer mensen in bezwaar gaan voor het geval dat... ik doe dat nu al voor veel dingen... het kost je alleen een postzegel en wat tijd. Als reden kan je alles invullen wat je wilt, want bij een uitspraak van een rechter telt vaak alleen of je in bezwaar ben gegaan en niet waarom.

Bij mij gingen mijn ogen open bij de btw teruggave van zonnepanelen. Dit kon eerst vanaf ik dacht medio 2013, omdat toen de uitspraak in oostenrijk was. Maar mensen die eerder PV kochten vingen ernaast. Na vele rechtzaken was bij kerst 2017 er een HR uitspraak. Echter btw teruggave heeft een termijn van 5 jaar. Dus mensen die in 2012 PV kochten moesten snel zijn. Degene die dat deden werden eerst afgewezen maar in 2018 kregen ze te horen dat ze toch de btw teruggekregen, maar alleen als die mensen in bezwaar waren gegaan. Deed je geen aanvraag of ging je niet in bezwaar tegen die afwijzing kreeg je niks nada noppes.

Jaren en jaren geledne heb ik een keer een docu gezien over windmolens op land. Ergens, ik dacht in brabant, werden windmolens geplaatst. Als je er tegen in bezwaar ging als omwonenden kreeg je forse vergoedingen, tot wel tienduizend of honderdduizend euro. Ging je niet in bezwaar kreeg je niks.... Daar zit je dan met je groene gedrag....
  donderdag 28 april 2022 @ 22:36:52 #18
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_204571237
Er is inmiddels een pagina van de overheid.

Bezwaar-box-3-heffing

Baat t niet dan schaad het niet? Ik voelde me in ieder geval altijd belazerd toen ik nog voor mijn huis aan t sparen was..
pi_204572455
quote:

En hoe zie je dat voor je?
2021: vermogen haaienidee = bedrag tot vrijstellingsgrens+ ???K
2022: vermogen haaienidde = bedrag tot vrijstellingsgrens -20K

Buiten dat veel instellingen sowieso al gevraagd of ongevraagd jouw saldo bij hen doorgeven aan de belastingdienst is bovenstaande actie natuurlijk garantie voor controles en naheffingen.

Ik zet de popcorn alvast klaar voor zomer 2024 als de naheffing op de mat ploft.
pi_204572476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:36 schreef Halveprijs het volgende:

Bezwaar-box-3-heffing

Baat t niet dan schaad het niet? Ik voelde me in ieder geval altijd belazerd toen ik nog voor mijn huis aan t sparen was..
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
pi_204572510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:

[..]
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
Dat is nog niet zeker. Er loopt nog een aparte rechtszaak waar de hoge raad binnen een half jaar uitspraak over zal doen.
https://www.volkskrant.nl(...)-spaartaks~b554522a/

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2022 00:27:19 ]
pi_204572605
ik mag hopen dat ze het geld driedubbel gaan ophalen bij diezelfde zeikerds O+
  vrijdag 29 april 2022 @ 07:50:52 #23
500074 Rode_Wijn
pi_204573232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:

[..]
De aanslag kun je na definitief toch opnieuw indienen, waarna je een nieuwe def.aanslag krijgt. Dan moet er wel iets nieuws te melden zijn in die aanslag.

https://www.belastingdien(...)efinitieve%20aanslag.

Overigens betalen we allemaal voor de bezwaarmakers. Ook de bezwaarmakers zelf. Ik vraag mij alleen wel sterk af of onze overheid dat verschil mag maken. Maar dat horen we van de hoge raad. Sowieso is/was dat hele systeem enorm onrechtvaardig met die fictieve rendementen.

Is het bekend hoeveel partij gelieerde rechters daar zitting in nemen?
pi_204573609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
En hoe zie je dat voor je?
2021: vermogen haaienidee = bedrag tot vrijstellingsgrens+ ???K
2022: vermogen haaienidde = bedrag tot vrijstellingsgrens -20K

Buiten dat veel instellingen sowieso al gevraagd of ongevraagd jouw saldo bij hen doorgeven aan de belastingdienst is bovenstaande actie natuurlijk garantie voor controles en naheffingen.

Ik zet de popcorn alvast klaar voor zomer 2024 als de naheffing op de mat ploft.
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.
pindazakje
pi_204573653
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 07:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ook de bezwaarmakers zelf. Ik vraag mij alleen wel sterk af of onze overheid dat verschil mag maken.
Ja hoor, dat mag zeker. Dat noemen ze het rechtszekerheidsbeginsel en dat werkt twee kanten op. Is vaak genoeg over geprocedeerd. Advocaat-Generaal Niessen (soort adviseur voor de Hoge Raad) heeft al gezegd dat de staat niet iedereen hoeft te compenseren maar dat wel mag.
pi_204573668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.
Nou nee dat is nu net niet je goed recht, dat blijft gewoon fraude. Stal je het bijvoorbeeld in het buitenland en geef je het niet op? Dan krijg je een heel flinke aanslag en boete (tot 300% volgens mij) over maximaal 12 jaar.
  vrijdag 29 april 2022 @ 08:52:52 #27
500074 Rode_Wijn
pi_204573741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:43 schreef robbietobbie het volgende:

[..]
Ja hoor, dat mag zeker. Dat noemen ze het rechtszekerheidsbeginsel en dat werkt twee kanten op. Is vaak genoeg over geprocedeerd. Advocaat-Generaal Niessen (soort adviseur voor de Hoge Raad) heeft al gezegd dat de staat niet iedereen hoeft te compenseren maar dat wel mag.
Oke. Ik dacht dat die er vooral was ter bescherming van burgers tegen de grote boze overheid. Maar als je nu dan toch nog bezwaar maakt. Stel even dat het kan. Hoor je dan automagisch bij de te compenseren groep?
pi_204573775
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:52 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Oke. Ik dacht dat die er vooral was ter bescherming van burgers tegen de grote boze overheid. Maar als je nu dan toch nog bezwaar maakt. Stel even dat het kan. Hoor je dan automagisch bij de te compenseren groep?
Nee daar hoor je alleen bij als je tijdig bezwaar hebt gemaakt. Als je nu bezwaar maakt is dat een verzoek om ambtshalve vermindering en hoeven ze de uitspraak van de Hoge Raad niet toe te passen.
pi_204573845
Dit is alleen leuk voor mensen met veel geld, want die kunnen flinke bedragen sparen. Terwijl de gehele bevolking nu moet meedragen aan die miljarden die terug uitgekeerd moeten gaan worden.

Heb zelf geen bezwaar gemaakt voor die paar tientjes die ik per jaar ben mis gelopen.
pi_204573873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:36 schreef Halveprijs het volgende:

Bezwaar-box-3-heffing

Dat snap ik. Ik zou me ook belazerd voelen, ook zonder vermogenrendementsheffing.
pi_204576399
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 09:05 schreef 111210 het volgende:

Heb zelf geen bezwaar gemaakt voor die paar tientjes die ik per jaar ben mis gelopen.
Hetzelfde, maar heb wel bezwaar gemaakt in de hoop op een eerlijker taks door vele bezwaren, zodat juist de grotere vermogens met bijv vele woningen meer gaan betalen.
pi_204579622
Hoe zit het als je voor iemand anders aangifte doet en hebt gedaan? Ik doe dat voor mijn hoogbejaarde moeder, ze betaalde zich blauw in box 3. Kan ik die bezwaren indienen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204582849
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:19 schreef blomke het volgende:
Hoe zit het als je voor iemand anders aangifte doet en hebt gedaan? Ik doe dat voor mijn hoogbejaarde moeder, ze betaalde zich blauw in box 3. Kan ik die bezwaren indienen??
Nog binnen de termijn? En ben je gemachtigd? Of schrijf je de brief en dient ze het formeel zelf in.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204582974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef baskick het volgende:

Nog binnen de termijn? En ben je gemachtigd? Of schrijf je de brief en dient ze het formeel zelf in.
Ik ben gemachtigd. Buiten de termijn: 2017 t/m 2020
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204584346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je begrijpt de constructie niet. Je vult gewoon je aangifte in en je krijgt daarna het antwoord van de belastingdienst. Op dat antwoord kan je bezwaar indienen vanwege reden x, y, z.
Dus je tikt gewoon eerst af wat je moet aftikken, maar tegen de besluiten die daarop volgen geef je aan waarom je bezwaar maakt.

En ten aanzien van je vorige post dat je dan tenminste niet de claim misloopt, dan moet je bezwaar dus wel in lijn liggen met de uitspraak dat dat bezwaar gerechtvaardigd is.
pi_204589779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 22:40 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ben gemachtigd. Buiten de termijn: 2017 t/m 2020
Er zijn mogelijkheden, zie https://www.belastingdien(...)-voor-bezwaar-wat-nu. Maar zie post #28.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204595415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Er zijn mogelijkheden, zie https://www.belastingdien(...)-voor-bezwaar-wat-nu. Maar zie post #28.
Thanks, ga het vandaag invoeren.
pi_204614713
Weet iemand hier wat de mogelijkheden zijn voor mensen die géén bezwaar hebben aangetekend en/of mee hebben gedaan met die massaal bezwaarprocedure?

Ik heb zelf bijvoorbeeld geen enkele belegging en de belastingdienst kan toch zien dat het alleen om spaargeld gaat. In mijn geval gaat het, zeker over alle jaren gerekend, om een groot bedrag (zelfstandig ondernemer die zelf gespaard heeft voor aanvulling op AOW).

Het kan toch niet zo zijn dat de overheid in feite verlangt dat iedereen overal tegen in beroep gaat "want als je dat niet doet dan val je later buten de boot"?
In dit geval gaat het over afdwingen van loonbelasting betalen over een verzonnen/fictief inkomen dat je gehad zou (kunnen?) hebben als je belegt. Maar professionele beleggers bij pensioenfondsen e.d. haalden dat rendement vaak niet eens....
En men had bij de BD al die tijd, d.m.v. de verplicht door de banken aan te leveren overzichten, het bewijs in handen dat je alleen maar spaarde.
Is het aangaan van een rechtszaak dan de enige weg?

Bij de kindertoeslagaffaire was de redenering van de BD: wie onterecht geld heeft ontvangen, moet terugbetalen. Hoe dan ook, ten koste van wat dan ook....
Als het de BD is die onterecht geld heeft ontvangen, dan geldt dat uitgangspunt toch ook?
pi_204614723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:48 schreef Niz het volgende:
Weet iemand hier wat de mogelijkheden zijn voor mensen die géén bezwaar hebben aangetekend en/of mee hebben gedaan met die massaal bezwaarprocedure?
Dit topic doorlezen.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:48:18 #40
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204815165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:48 schreef Niz het volgende:
Bij de kindertoeslagaffaire was de redenering van de BD: wie onterecht geld heeft ontvangen, moet terugbetalen. Hoe dan ook, ten koste van wat dan ook....
Als het de BD is die onterecht geld heeft ontvangen, dan geldt dat uitgangspunt toch ook?
Helemaal mee eens, maar helaas worden de degenen die geen bezwaar hebben ingediend gestraft en de bezwaarmakers beloond.

"Wie vraagt, wordt overgeslagen" geldt dus niet, integendeel. Vanaf nu ga ik standaard overal bezwaar tegen maken en ga ik een manier zoeken om het geld dat me is onterecht is afgepakt weer terug te krijgen.

En iedereen moet dat nu doen, gewoon standaard overal bezwaar tegen maken tot ze er gek van worden! Want geen bezwaar maken gaat je vroeg of laat een heleboel geld kosten zoals nu het geval is.
pindazakje
pi_204821889
Maar als je bezwaar maakt, dan moet je toch ook opgeven waartegen je bezwaar maakt ( dacht ik ), dus wat geef je dan voor een reden op?
pi_204821981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:25 schreef Attitude het volgende:
Maar als je bezwaar maakt, dan moet je toch ook opgeven waartegen je bezwaar maakt ( dacht ik ), dus wat geef je dan voor een reden op?
Als reden kan je aangeven dat je denkt dat het tegen de wet is.
pi_205858370
Geen compensatie voor spaarders die te laat protesteerden tegen spaartaks
https://nos.nl/l/2443107
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205863907
Dit is gewoon zeer oneerlijk, denk dat zo'n beetje 90% van de mensen die bezwaar hebben gemaakt een accountant hebben (en dus heel veel geld hebben). De normale mens die geen bezwaar heeft gemaakt of hier niet van de op hoogte was is dus weer gewoon de dupe.
Bij de Belastingdienst mag alles lang duren, want dan hebben ze het recht om het uit te stellen. De gewone burger moet zich gewoon aan de termijnen houden, anders pech en boete.
Vrees dat veel mensen het "onterecht" betaalde gedeelte op één of andere manier gaat proberen terug te halen in de toekomstige aangiftes.
Ze hadden gewoon iedereen de tijd tot bijv. 1 november moeten geven om alsnog bezaar te maken, als je dat dan niet doet dan heb je gewoon pech. Maar iedereen zou de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om alsnog bezwaar te kunnen maken.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:14:25 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205863996
De oplossing is dus helaas dat je in de toekomst tegen alles direct ook bezwaar aantekent. Blijkbaar is dat wat politiek Den Haag wil.
pi_205865784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:14 schreef mcmlxiv het volgende:
De oplossing is dus helaas dat je in de toekomst tegen alles direct ook bezwaar aantekent. Blijkbaar is dat wat politiek Den Haag wil.
Ja dat schreef ik ook al. Dat heeft mij 2x goed geholpen.
pi_205868695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:05 schreef White__Tiger het volgende:
Dit is gewoon zeer oneerlijk, denk dat zo'n beetje 90% van de mensen die bezwaar hebben gemaakt een accountant hebben (en dus heel veel geld hebben). De normale mens die geen bezwaar heeft gemaakt of hier niet van de op hoogte was is dus weer gewoon de dupe.
Bij de Belastingdienst mag alles lang duren, want dan hebben ze het recht om het uit te stellen. De gewone burger moet zich gewoon aan de termijnen houden, anders pech en boete.
Vrees dat veel mensen het "onterecht" betaalde gedeelte op één of andere manier gaat proberen terug te halen in de toekomstige aangiftes.
Ze hadden gewoon iedereen de tijd tot bijv. 1 november moeten geven om alsnog bezaar te maken, als je dat dan niet doet dan heb je gewoon pech. Maar iedereen zou de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om alsnog bezwaar te kunnen maken.
Het is een misverstand dat alleen mensen met veel geld een accountant hebben … bovendien kun je voor een goede fiscale aangifte vaak beter een belastingadviseur dan een (gemiddelde) accountant inhuren ;)

De Belastingdienst heeft dit niet besloten, dit is een uitspraak van de Hoge Raad. Met zo’n uitspraak kan/mag de BD niet op eigen houtje toch mensen gaan compenseren die geen bezwaar hebben gemaakt, hoe krom dat ook voelt.
pi_205871157
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:49 schreef Serinde het volgende:

[..]
De Belastingdienst heeft dit niet besloten, dit is een uitspraak van de Hoge Raad. Met zo’n uitspraak kan/mag de BD niet op eigen houtje toch mensen gaan compenseren die geen bezwaar hebben gemaakt, hoe krom dat ook voelt.
Dat mag de BD wel. Ze zijn het alleen niet verplicht en de politiek heeft besloten dat ze het niet gaan doen.
pi_205873593
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:24 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
Dat mag de BD wel. Ze zijn het alleen niet verplicht en de politiek heeft besloten dat ze het niet gaan doen.
Dat bedoel ik. Met die uitspraak (dat het niet moet) kunnen ze niks als politiek gestuurde organisatie. Op eigen houtje kan het niet. Er zullen genoeg mensen binnen de organisatie zijn die het wel zouden willen denk ik zo
pi_205874310
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 19:18 schreef Aether het volgende:
Geen compensatie voor spaarders die te laat protesteerden tegen spaartaks
https://nos.nl/l/2443107
Dat had ik wel verwacht. Gezien de huidige ontwikkelingen gaat het Rijk natuurlijk geen burgers compenseren als dat van de rechter niet hoeft. Een onbetrouwbare overheid stimuleert fraude op deze manier.
Overigens heeft de Hoge Raad de burger ook genaaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')