Tegen dat besluit kun je weer bezwaar maken en ik geef je een goede kans dat je dit gaat winnenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.
Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkeringquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb helemaal nooit bezwaar gemaakt, ik heb nooit melding gehad dat dat kon? Maar wel altijd de aangifte op tijd ingevuld, alles netjes afgetikt en alles opgegeven ook al was ik het niet eens met die belasting.
Als dit nu alleen wordt gecompenseerd voor de bezwaarmakers dan gaan mijn toekomstige aangiftes heel anders ingevuld worden en krijgen ze nooit geen cent VRH meer van mij.
Ook dan en ook met een rendement van ontelbaar procent.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:38 schreef Pharkus het volgende:
Wat nou als je het advies opgevolgd had door (een deel van) je vermogen actief te gaan beleggen om zo aan het gestelde fictieve rendement te kunnen komen, maar je met een fors verlies geëindigd bent omdat beleggen een vak apart is?
Kun je dan ook in aanmerking komen voor compensatie?
In ieder geval kan je wel over 2021 geld terug ontvangen, dat geldt in ieder beval voor iedereenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat ik dit soort collectieve acties nooit meer misloop?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tegen elke overheidsbesluit is bezwaar mogelijk, zelf tegen het krijgen van kinderbijslag of het krijgen van een uitkering
Ja, dit gold bv ook voor de btw teruggave zonnepanelen in 2012. Alleen bezwaarmakers kregen dit ondat de termijn van 5 jaar 1 week na de hogeraad uitspraak verliep.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus ik kan beter in de toekomst na elke aangifte direct bezwaar maken, zodat dit soort collectieve acties nooit meer misloop?
Ik ben benieuwd wie dat betaaldquote:Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.
Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
"wij"quote:Op donderdag 28 april 2022 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie dat betaald
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?quote:
Als het een Nederlandse belastingbetaler is welquote:Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook de advocaat van de bezwaarmakers?
Graag maak ik nu nog bezwaarquote:Op donderdag 28 april 2022 17:48 schreef Gehrman het volgende:
Over de jaren dat je bezwaar hebt aangetekend ga je sowieso je geld terugkrijgen.
Er loopt nog een procedure bij de hoge raad over degene die geen bezwaar hebben aangetekend.
Dan heb je een goed gevoel, want dit is ook precies de reden.quote:Op donderdag 28 april 2022 18:26 schreef Attitude het volgende:
Voor mij komt dit over dat het kabinet hiervan zo goedkoop mogelijk vanaf wil. Nu kost het 2.8 miljard en geen 8 miljard.
En hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:36 schreef Halveprijs het volgende:
Er is inmiddels een pagina van de overheid.
Bezwaar-box-3-heffing
Baat t niet dan schaad het niet? Ik voelde me in ieder geval altijd belazerd toen ik nog voor mijn huis aan t sparen was..
Dat is nog niet zeker. Er loopt nog een aparte rechtszaak waar de hoge raad binnen een half jaar uitspraak over zal doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:
[..]
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
De aanslag kun je na definitief toch opnieuw indienen, waarna je een nieuwe def.aanslag krijgt. Dan moet er wel iets nieuws te melden zijn in die aanslag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:20 schreef JF_ het volgende:
[..]
Je kunt zo te zien alleen bezwaar aantekenen binnen zes weken na datum van definitieve aanslag. Oftewel als je dat nog niet gedaan hebt hoor je net als ik bij het dom klootjesvolk dat straks betaald voor de groep die wel tijdig bezwaar heeft gemaakt.
Klopt, moet wel zorgen dat ik mezelf hier niet mee in m'n vingers snij. Een goed plan heb ik dus nog niet maar een beetje fraude schuw ik dan niet meer. Het geld dat ze mij nu afhandig hebben gemaakt mocht ook niet gebeuren. Dus het is mijn goed recht om dat dan op een andere manier weer te compenseren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:16 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je?
2021: vermogen haaienidee = bedrag tot vrijstellingsgrens+ ???K
2022: vermogen haaienidde = bedrag tot vrijstellingsgrens -20K
Buiten dat veel instellingen sowieso al gevraagd of ongevraagd jouw saldo bij hen doorgeven aan de belastingdienst is bovenstaande actie natuurlijk garantie voor controles en naheffingen.
Ik zet de popcorn alvast klaar voor zomer 2024 als de naheffing op de mat ploft.
Ja hoor, dat mag zeker. Dat noemen ze het rechtszekerheidsbeginsel en dat werkt twee kanten op. Is vaak genoeg over geprocedeerd. Advocaat-Generaal Niessen (soort adviseur voor de Hoge Raad) heeft al gezegd dat de staat niet iedereen hoeft te compenseren maar dat wel mag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ook de bezwaarmakers zelf. Ik vraag mij alleen wel sterk af of onze overheid dat verschil mag maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |