abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204561974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:19 schreef Aether het volgende:

[..]
"Als het Westen had gedeëscaleerd was dit soort TV nooit gemaakt".
wat hadden ze kunnen declareren deëscaleren en hoe?

[ Bericht 3% gewijzigd door Korenfok op 28-04-2022 08:43:06 ]
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 08:35:46 #152
236264 crew  capricia
pi_204562026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat hadden ze kunne declareren en hoe?
Kilometervergoeding.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204562039
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geweldig plan. :')
Jij hebt een beter idee? Nukes vanuit Rusland koppen? Bootje pikken van de rijken? :')
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_204562050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe durft hij zijn eigen land te verdedigen die man! Hij zou meteen moeten luisteren wat baas Poetin te zeggen heeft. Als Poetin een land wil innemen moet je vooral niet proberen terug te vechten!
Land verdedigen is niks mis mee maar de manier waarop kan wel wat mis mee zijn.
Ik vraag me af hoe vrijwillig de Oekraïeners willen strijden.
https://gab.com/KATKITTY/posts/108205772663215715
pi_204562059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:04 schreef laforest het volgende:

[..]
Dus hebben die sancties niet erg veel effect. Men moet met wat anders komen.
Bepaalde Russische fabrieken liggen stil vanwege gebrek aan grondstoffen en/of halffabrikaat. Bepaalde producten liggen niet meer in de schappen.
De sanctie zijn geen aaanenuitknop, meer een trein die even moet uitrijden voor hij stilstaat.
pi_204562102
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het overgrote deel van de Oekraïners wil haar land echt wel verdedigen, is zeer gemotiveerd om de Russen naar buiten te werken zelfs.

Dat Russia Today dit soort propaganda verspreidt is logisch.
Dat jij daar intuint... tjsa...
pi_204562128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het overgrote deel van de Oekraïners wil haar land echt wel verdedigen, is zeer gemotiveerd om de Russen naar buiten te werken zelfs.

Dat Russia Today dit soort propaganda verspreidt is logisch.
Dat jij daar intuint... tjsa...
Dus omdat het van RT komt is het per definitie niet waar?
pi_204562134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Dus omdat het van RT komt is het per definitie niet waar?
Klopt
pi_204562151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Klopt
Ok, dat mag je vinden natuurlijk.
Persoonlijk kijk ik naar zowel Russische als Oekraïense propaganda om geen tunnelvisie te krijgen.
  donderdag 28 april 2022 @ 09:00:09 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204562175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Persoonlijk kijk ik naar zowel Russische als Oekraïense propaganda om geen tunnelvisie te krijgen.
Maar je post hier 99% Kremlin-propaganda.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204562196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar je post hier 99% Kremlin-propaganda.
Klopt, jij post namelijk 99% Oekraïne propaganda.
Ik probeer alleen dingen ook van een andere kant te laten zien.
Anders wordt het zo eenzijdig allemaal.
pi_204562201
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd of de wereldleiders die een paar dagen geleden nog zeiden dat Poetin geen nucleaire wapens zou gebruiken intel hebben. Omdat Poetin dus gister toch wel andere taal uit kraamde,
Russen die dreigen met inzet van zware wapens is niets nieuws.

Je kan iemand die stampvoetend dreigt niet iedere keer z'n zin geven, anders ga je dat bij ieder toekomstig incident als drukmiddel zien.
pi_204562214
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd of de wereldleiders die een paar dagen geleden nog zeiden dat Poetin geen nucleaire wapens zou gebruiken intel hebben. Omdat Poetin dus gister toch wel andere taal uit kraamde,
Volgens mij hebben de Amerikanen bij herhaling gezegd dat ze geen verhoogde activiteit zien in die sferen.
zie email 27 oktober
pi_204562229
quote:
De Britse minister van Defensie, Ben Wallace, heeft gewaarschuwd dat de Russische president Vladimir Poetin zijn troepen kan bevelen zich te versterken en in te graven. Hij is van mening dat de Russen een 'kankerachtige gezwel' in Oekraïne kunnen worden.

Tegen Sky News zegt Wallace dat het Verenigd Koninkrijk Oekraïne steunt om Rusland volledig uit Oekraïne te verdrijven. Daarbij sloot Wallace niet uit Oekraïne te steunen bij het heroveren van de Krim, die Rusland in 2014 annexeerde.

De Britse minister Liz Truss van Buitenlandse Zaken is van mening dat westerse landen ook tanks, gevechtsvliegtuigen en andere zware wapens naar Oekraïne moeten sturen. ,,Het is tijd voor moed, niet voor voorzichtigheid. Als Poetin slaagt, zal de ellende voor Europa ongekend veel groter worden en zijn de gevolgen wereldwijd verschrikkelijk. We zullen ons nooit meer veilig voelen."

Truss vindt dat de Russen uit 'heel Oekraïne' moeten vertrekken. Daar horen ook de volledige Donbas en de in 2014 geannexeerde Krim bij.

De Britse minister zegt verder dat internationale organisaties zoals de VN van de oorlog in Oekraïne moeten leren. ,,De constructies die vrede en welvaart moesten garanderen, hebben voor Oekraïne gefaald."
https://www.ad.nl/buitenl(...)urgerdoden~ac7ee722/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 28 april 2022 @ 09:12:33 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204562231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik post hier nauwelijks tot geen Oekraïense propaganda. Ik post hier voornamelijk internationale analyse en geverifieerd nieuws.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204562264
quote:

[..]
Maar één van de zaken waardoor Rusland op 3-0 achterstond was dat hun eigen troepen niet overliepen van motivatie en vechtbereidheid, terwijl de Oekraïners woedend zijn, en tot in het merg van hun botten gemotiveerd. Dat zal niet voor iedere Oekraïner gelden, maar het gros van de soldaten hoefde je niet met een geweer voor je uit te drijven naar het front. Er zijn zelfs massa’s Oekraïners uit allerlei landen, van Amerika tot Zuid-Afrika als een haas teruggereisd naar hun vaderland om in het leger te gaan. In die context is dat verhaal van die ene soldaat wel raar.

Aan de andere kant is uit verschillende bronnen het verhaal gekomen dat de Tsjetsenen onwillige Russische dienstplichtigen naar het front jagen, dat de Tsjetsenen juist daarvoor met die legers meegaan, en om daarna de bevolking van ingenomen steden te disciplineren.
pi_204562272
quote:

[..]
RT is een propaganda kanaal (dat is een visie en doelstelling) en heeft dus als doel juist eeen tunnelvisie te creëren bij de kijkers.

Maar goed.... denk dat dit aan dovenmans oren gericht is.
pi_204562295
Laat ik ook wat propaganda plaatsen ;)

donderdag 28 april 2022 @ 09:26:31 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204562308
quote:

[..]
Is niet heel erg gelukt hè.
Huilen dan.
pi_204562315
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Maar één van de zaken waardoor Rusland op 3-0 achterstond was dat hun eigen troepen niet overliepen van motivatie en vechtbereidheid, terwijl de Oekraïners woedend zijn, en tot in het merg van hun botten gemotiveerd. Dat zal niet voor iedere Oekraïner gelden, maar het gros van de soldaten hoefde je niet met een geweer voor je uit te drijven naar het front. Er zijn zelfs massa’s Oekraïners uit allerlei landen, van Amerika tot Zuid-Afrika als een haas teruggereisd naar hun vaderland om in het leger te gaan. In die context is dat verhaal ban die ene soldaat wel raar.

Aan de andere kant is uit verschillende bronnen het verhaal gekomen dat de Tsjetsenen onwillige Russische diensplichtigen
Zeker, veel van die soldaten wilden helemaal niet vechten en werden voor de gek gehouden.
Terwijl de Oekraïeners zagen dat ze werden aangevallen en zich fel gingen verdedigen.
Ik vraag me nog steeds af wat Poetin dacht te kunnen bereiken met zo'n kleine troepenmacht.
Waarschijnlijk slechte inlichtingen gehad.

De verhalen van Oekraïners die uit de hele wereld terug gaan naar Oekraïne om te vechten worden verspreid door de westerse media die op de hand van Oekraïne zijn.
Op de Russische media zie je weer beelden van Oekraïense mannen die het land proberen te ontvluchten en zich overgeven aan de Russen omdat ze niet willen vechten.

Beide partijen doen hun best om een positief beeld van hun strijd in de media te brengen.
pi_204562343
quote:

[..]
Ah, de aloude 'both sides'-drogreden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204562373
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:03 schreef laforest het volgende:

[..]
Ja, met de uitspraken aan het einde denk ik dat een preemptive nucleaire aanval op de 5 grootste Russische steden + Minsk ineens geen slecht idee meer is. Beter dan reageren op Russische nukes. :{
Het lot van de orks in die talkshow is verbonden aan dat van het Poetin regime, zodra dat regime valt is het ook afgelopen met hun kapitale villa's in Italië en miljoenenjachten en mogen ze weer berkenborsjtsj en beer eten. Ze zullen dus alles doen wat in hun macht ligt om het Poetin regime te steunen, incl. angst proberen te zaaien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204562397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Confetti het volgende:

[..]
Net voor de oorlog heeft Orban een deal met Rusland gesloten om gas voor iets van 20 euro mwh te kopen voor de komende 15 jaar. Marktprijs is nu 100 euro.

Die nazivrienden gaan zo'n deal NOOIT opgeven. Ook niet na de zomer. Ook andere landeb zullen zodra de oorlog voorbij is grijpen naar goedkoop gas. Die sancties zijn geen blijvertjes. Dat weet Poetin.
Lijkt me een rekensom? Hoeveel gaat hij minder vangen van de EU, en maakt het het dat nog waard.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204562429
quote:

[..]
Misschien moet je eens opzoeken wat algehele mobilisatie betekent.

Laat me een hintje geven: iedereen die kan vechten, moet. Geen keuze.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204562436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In BNW is het 24/7 putin veheerlijken. Vind je de eenzijdigheid daarvan soms ook vervelend?
  donderdag 28 april 2022 @ 09:44:59 #176
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204562446
quote:

[..]
Ah ja dit lijkt me heel betrouwbaar.

Verder heb je wel een punt zullen ook genoeg zijn die blij zijn met de Russen net zoals dat hier was met de Duitsers.
pi_204562468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je eens opzoeken wat algehele mobilisatie betekent.

Laat me een hintje geven: iedereen die kan vechten, moet. Geen keuze.
Ik vind dat echt schandalig, ga maar strijden en sterven voor een land ook al wil je niet.
Daarom doe ik ook niet mee met het ophemelen van Zelensky.
Poetin vind ik een klootzak maar Zelensky ook en Biden, Rutte, Klaver, Baudet ook.
Ze dienen het landsbelang en hun eigenbelang.
Voor ons zorgen ze zoals een boer voor z'n werkpaarden zorgt.
We moeten werken en gehoorzamen en als we te oud worden kunnen we een voltooid leven krijgen.
Ben ik nou slecht of dom omdat ik mensenlevens belangrijker vind dan landsbelang?
  donderdag 28 april 2022 @ 09:50:58 #178
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204562483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vind dat echt schandalig, ga maar strijden en sterven voor een land ook al wil je niet.
Poetin vind ik een klootzak maar Zelensky ook en Biden, Rutte, Klaver, Baudet ook.
We moeten werken en gehoorzamen en als we te oud worden kunnen we een voltooid leven krijgen.
Ben ik nou slecht of dom omdat ik mensenlevens belangrijker vind dan landsbelang?
Terwijl Rusland het land met dienstplicht is denk je nou echt dat die jongetjes van 18 zin hebben om te gaan vechten voor putler.
pi_204562510
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Terwijl Rusland het land met dienstplicht is denk je nou echt dat die jongetjes van 18 zin hebben om te gaan vechten voor putler.
Nee natuurlijk niet, daarom zeg ik toch ook dat Poetin een klootzak is.
pi_204562531
Ik denk dat een algemene mobilisatie wel eens tegen ze kan keren, wat moet het gewone volk dan wel niet denken?
Je kunt dat moeilijk verkopen als een simpele schoningsactie....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 april 2022 @ 09:58:47 #181
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204562534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, daarom zeg ik toch ook dat Poetin een klootzak is.
Maar heel gek idee he en denk er even goed over na. Als Putler Oekraïne niet aanvalt moet Zelensky dan mobiliseren? Als je dit kan beantwoorden weet je meteen wie de enige echte klootzak is.
  donderdag 28 april 2022 @ 09:59:12 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204562536
Algemene mobilisatie neemt sowieso maanden in beslag. Plus dat er ook materieel moet zijn voor al deze dienstplichtigen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204562538
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Algemene mobilisatie neemt sowieso maanden in beslag. Plus dat er ook materieel moet zijn voor al deze dienstplichtigen.
En geld.... Oorlog voeren kun je niet op de pof doen.
pi_204562551
quote:

[..]
Je snapt er helemaal niets van, wat een snowbunny ben jij zeg.
pi_204562558
quote:

[..]
Dat verbaast me echt 0,0, dat jij dat vind.

Je bent namelijk verwend. Dat zijn we allemaal in zekere mate.

3-4 generaties terug, snapte we allemaal dat als de tanks van de vijand op de grens stonden, je geen keuze had, anders was het einde land.

Maar in NL dachten we, ik net zo hard, dat we dat wel achter ons hadden gelaten.

Wat zullen we zeggen: welkom in de nieuwe, oude wereld? Mag je putin voor bedanken.

quote:
Er is een verschil tussen leven en overleven.

Als jij het prima vind om voor jezelf, je kinderen, kleinkinderen te kiezen om in een armoedige dictatuur te leven, alles om maar te voorkomen dat jij mag gaan vechten, moet je dat vooral doen.

Zal ook schitterende verhalen opleveren, als die kinderen/kleinkinderen verhalen horen van hoe het ooit was, en jij uit mag gaan leggen dat papa/opa gewoon een te grote schijtlaars was om te gaan vechten.
pi_204562561
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Maar heel gek idee he en denk er even goed over na. Als Putler Oekraïne niet aanvalt moet Zelensky dan mobiliseren? Als je dit kan beantwoorden weet je meteen wie de enige echte klootzak is.
Ja laat maar.... Jij denkt er schijnbaar anders over dan ik.
pi_204562573
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Oekraïne zo goed als compleet.

Vandaar dat ze ook meer troepen hebben dan RUS op dit punt.

Relevante demografische groepen van Oekraïne:

15-24 jaar: 9,57% (mannen 2.156.338 /vrouwen 2.047.821)
25-54 jaar: 44,03% (mannen 9.522.108 /vrouwen 9.831.924)

Dus Oekraïne kan letterlijk miljoenen mensen optrommelen.
pi_204562615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat verbaast me echt 0,0, dat jij dat vind.

Je bent namelijk verwend. Dat zijn we allemaal in zekere mate.

3-4 generaties terug, snapte we allemaal dat als de tanks van de vijand op de grens stonden, je geen keuze had, anders was het einde land.

Maar in NL dachten we, ik net zo hard, dat we dat wel achter ons hadden gelaten.

Wat zullen we zeggen: welkom in de nieuwe, oude wereld? Mag je putin voor bedanken.
[..]
Er is een verschil tussen leven en overleven.

Als jij het prima vind om voor jezelf, je kinderen, kleinkinderen te kiezen om in een armoedige dictatuur te leven, alles om maar te voorkomen dat jij mag gaan vechten, moet je dat vooral doen.

Zal ook schitterende verhalen opleveren, als die kinderen/kleinkinderen verhalen horen van hoe het ooit was, en jij uit mag gaan leggen dat papa/opa gewoon een te grote schijtlaars was om te gaan vechten.
Ik ben vaak zat in oorlogsgebieden geweest om te weten dat vrede niet vanzelfsprekend is.
Dat jij dacht dat je dat achter ons had gelaten en onze wereldvreemde politici ook zegt meer over jullie dan over mij.

Nu worden die kinderen en kleinkinderen helemaal niet geboren want de vader wordt overhoop geschoten.
  donderdag 28 april 2022 @ 10:14:05 #189
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204562631
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
In Oekraïne zo goed als compleet.

Vandaar dat ze ook meer troepen hebben dan RUS op dit punt.

Relevante demografische groepen van Oekraïne:

15-24 jaar: 9,57% (mannen 2.156.338 /vrouwen 2.047.821)
25-54 jaar: 44,03% (mannen 9.522.108 /vrouwen 9.831.924)

Dus Oekraïne kan letterlijk miljoenen mensen optrommelen.
ja maarja, zelfde als rusland; wat ga je ze geven. Er zal niet genoeg spul zijn. Je moet ook switchen naar een war economy. Fabrieken moeten massaal helmen gaan maken, kogels en wapens bijvoorbeeld. En dan heb je nog de logistiek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204562632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:

Dat jij dacht dat je dat achter ons had gelaten en onze wereldvreemde politici ook zegt meer over jullie dan over mij.
Voor iemand die zegt dat die het snapt (Oeh, wat edgie :') ), verbind je er weinig conclusies aan.

quote:
Nu worden die kinderen en kleinkinderen helemaal niet geboren want de vader wordt overhoop geschoten.
Niet zo zwart-wit hé. Zitten bv in NL genoeg Oekraïense vrouwen met kinderen in NL als vluchteling wiens mannen aan het vechten zijn.

Dus, nee, je eigen lafheid wegverklaren door te doen alsof het of of is, gaat em niet worden.
pi_204562643
quote:

[..]

Je gaat wel ietwat voorbij aan de 7.500.000 kinderen die in Oekraïne woonden voor de illegale inval door Rusland.
Als je als ouder niet wil dat je land een provincie van Rusland wordt, dan ga je vechten voor je gezin en voor je land.

Overigens niet alleen vaders / mannen.

Rusland heeft overigens niets te zoeken in Oekraïne, ook een niet onbelangrijk detail.
pi_204562644
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
ja maarja, zelfde als rusland; wat ga je ze geven. Er zal niet genoeg spul zijn. Je moet ook switchen naar een war economy. Fabrieken moeten massaal helmen gaan maken, kogels en wapens bijvoorbeeld. En dan heb je nog de logistiek.
Zeker, eens, maar laat Oekraïne nu de grootste oorlogsmachines die de mensheid heeft achter zich hebben staan.

Gister/eergister die NAVO bespreking, waar het thema niet voor niets was: transitie naar NAVO hardware.
pi_204562673
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor iemand die zegt dat die het snapt (Oeh, wat edgie :') ), verbind je er weinig conclusies aan.
[..]
Niet zo zwart-wit hé. Zitten bv in NL genoeg Oekraïense vrouwen met kinderen in NL als vluchteling wiens mannen aan het vechten zijn.

Dus, nee, je eigen lafheid wegverklaren door te doen alsof het of of is, gaat em niet worden.
Ja natuurlijk als je niet wilt vechten voor je land of je god dan ben je laf.
Ik vecht alleen voor m'n familie en vrienden en mijn land of geloof moet maar kijken.
pi_204562689
Ik zie maar 3 uitkomsten in dit conflict:

1. Rusland krijgt wat het wilt door militair optreden, en stopt met verdere aanvallen.
2. Rusland krijgt wat het wilt na onderhandelen, en stopt met verdere aanvallen.
3. Rusland raakt uitgeput en en stopt met verdere aanvallen.

Optie 1 en 3 zal heel lang kunnen duren en nog heel veel ellende veroorzaken. (wapenfabrikanten staan te juichen)

Ik denkt toch echt dat optie 2 en onderhandelen de minst slechte optie is.

https://www.theguardian.c(...)d-putin-russia-talks
pi_204562696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk als je niet wilt vechten voor je land of je god dan ben je laf.
Ik vecht alleen voor m'n familie en vrienden en mijn land of geloof moet maar kijken.
Maar maak je geen zorgen, als het er op aan zou komen maken ze ook van jou wel een capabel soldaat.

Want dat in essentie niemand wil vechten, heel klein percentage uitgezonderd, ontgaat je blijkbaar. Was in WO2 niet anders. Toch lukte het de VS om met 100.000en niet schijtlaarzen die stranden in FR te bestormen.

Rara, hoe kan dat, hé?
pi_204562718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar maak je geen zorgen, als het er op aan zou komen maken ze ook van jou wel een capabel soldaat.

Want dat in essentie niemand wil vechten, heel klein percentage uitgezonderd, ontgaat je blijkbaar. Was in WO2 niet anders. Toch lukte het de VS om met 100.000en niet schijtlaarzen die stranden in FR te bestormen.

Rara, hoe kan dat, hé?
Ik zit eerder in het buitenland dan het koningshuis :P
pi_204562735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Naja, als je denkt dat het in Rusland beter is dan hier.
pi_204562747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Naja, als je denkt dat het in Rusland beter is dan hier.
Rusland is niet bepaald mijn eerste optie.
pi_204562753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het hedonistische egoïsme spat er echt vanaf hé?

Maar je bent dus echt nothing special, alle prima donna'tjes die zichzelf bijzonder vinden gaan in dat scenario proberen te vluchten, en daar zou dus een stokje voor gestoken worden.
pi_204562759
quote:

[..]
Ik ben vaak zat in oorlogsgebieden geweest om te weten dat vrede niet vanzelfsprekend is.

In Bucha worden de vaders ook overhoop geschoten. Met de handen op de rug geboeid.

Genocide, want daar loopt dit op uit, wordt meestal pas beëindigd door met een ander leger er een einde aan te maken.

(Holocaust, Rwandese genocide, Cambodja, Armeens genocide etc...)

Dus een algehele dienstplicht is triest, maar onvermijdelijk voor Zelensky.

Overigens mogen jij en ik ons ook gelijk melden, want de dienstplicht wordt in een soortgelijk geval direct geactiveerd in Nederland.

En terecht.

Je vecht niet voor Rutte, maar voor het leven van jou, je familie en alles waar je omgeeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')