wat hadden ze kunnen declareren deëscaleren en hoe?quote:Op donderdag 28 april 2022 08:19 schreef Aether het volgende:
[..]
"Als het Westen had gedeëscaleerd was dit soort TV nooit gemaakt".
Kilometervergoeding.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat hadden ze kunne declareren en hoe?
Jij hebt een beter idee? Nukes vanuit Rusland koppen? Bootje pikken van de rijken?quote:
Land verdedigen is niks mis mee maar de manier waarop kan wel wat mis mee zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe durft hij zijn eigen land te verdedigen die man! Hij zou meteen moeten luisteren wat baas Poetin te zeggen heeft. Als Poetin een land wil innemen moet je vooral niet proberen terug te vechten!
Bepaalde Russische fabrieken liggen stil vanwege gebrek aan grondstoffen en/of halffabrikaat. Bepaalde producten liggen niet meer in de schappen.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus hebben die sancties niet erg veel effect. Men moet met wat anders komen.
Het overgrote deel van de Oekraïners wil haar land echt wel verdedigen, is zeer gemotiveerd om de Russen naar buiten te werken zelfs.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Land verdedigen is niks mis mee maar de manier waarop kan wel wat mis mee zijn.
Ik vraag me af hoe vrijwillig de Oekraïeners willen strijden.
https://gab.com/KATKITTY/posts/108205772663215715
Dus omdat het van RT komt is het per definitie niet waar?quote:Op donderdag 28 april 2022 08:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Oekraïners wil haar land echt wel verdedigen, is zeer gemotiveerd om de Russen naar buiten te werken zelfs.
Dat Russia Today dit soort propaganda verspreidt is logisch.
Dat jij daar intuint... tjsa...
Kloptquote:Op donderdag 28 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Dus omdat het van RT komt is het per definitie niet waar?
Ok, dat mag je vinden natuurlijk.quote:
Maar je post hier 99% Kremlin-propaganda.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ok, dat mag je vinden natuurlijk.
Persoonlijk kijk ik naar zowel Russische als Oekraïense propaganda om geen tunnelvisie te krijgen.
Klopt, jij post namelijk 99% Oekraïne propaganda.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je post hier 99% Kremlin-propaganda.
Russen die dreigen met inzet van zware wapens is niets nieuws.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd of de wereldleiders die een paar dagen geleden nog zeiden dat Poetin geen nucleaire wapens zou gebruiken intel hebben. Omdat Poetin dus gister toch wel andere taal uit kraamde,
Volgens mij hebben de Amerikanen bij herhaling gezegd dat ze geen verhoogde activiteit zien in die sferen.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd of de wereldleiders die een paar dagen geleden nog zeiden dat Poetin geen nucleaire wapens zou gebruiken intel hebben. Omdat Poetin dus gister toch wel andere taal uit kraamde,
quote:De Britse minister van Defensie, Ben Wallace, heeft gewaarschuwd dat de Russische president Vladimir Poetin zijn troepen kan bevelen zich te versterken en in te graven. Hij is van mening dat de Russen een 'kankerachtige gezwel' in Oekraïne kunnen worden.
Tegen Sky News zegt Wallace dat het Verenigd Koninkrijk Oekraïne steunt om Rusland volledig uit Oekraïne te verdrijven. Daarbij sloot Wallace niet uit Oekraïne te steunen bij het heroveren van de Krim, die Rusland in 2014 annexeerde.
De Britse minister Liz Truss van Buitenlandse Zaken is van mening dat westerse landen ook tanks, gevechtsvliegtuigen en andere zware wapens naar Oekraïne moeten sturen. ,,Het is tijd voor moed, niet voor voorzichtigheid. Als Poetin slaagt, zal de ellende voor Europa ongekend veel groter worden en zijn de gevolgen wereldwijd verschrikkelijk. We zullen ons nooit meer veilig voelen."
Truss vindt dat de Russen uit 'heel Oekraïne' moeten vertrekken. Daar horen ook de volledige Donbas en de in 2014 geannexeerde Krim bij.
De Britse minister zegt verder dat internationale organisaties zoals de VN van de oorlog in Oekraïne moeten leren. ,,De constructies die vrede en welvaart moesten garanderen, hebben voor Oekraïne gefaald."
https://www.ad.nl/buitenl(...)urgerdoden~ac7ee722/
Ik post hier nauwelijks tot geen Oekraïense propaganda. Ik post hier voornamelijk internationale analyse en geverifieerd nieuws.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, jij post namelijk 99% Oekraïne propaganda.
Ik probeer alleen dingen ook van een andere kant te laten zien.
Anders wordt het zo eenzijdig allemaal.
Maar één van de zaken waardoor Rusland op 3-0 achterstond was dat hun eigen troepen niet overliepen van motivatie en vechtbereidheid, terwijl de Oekraïners woedend zijn, en tot in het merg van hun botten gemotiveerd. Dat zal niet voor iedere Oekraïner gelden, maar het gros van de soldaten hoefde je niet met een geweer voor je uit te drijven naar het front. Er zijn zelfs massa’s Oekraïners uit allerlei landen, van Amerika tot Zuid-Afrika als een haas teruggereisd naar hun vaderland om in het leger te gaan. In die context is dat verhaal van die ene soldaat wel raar.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Persoonlijk kijk ik naar zowel Russische als Oekraïense propaganda om geen tunnelvisie te krijgen.
RT is een propaganda kanaal (dat is een visie en doelstelling) en heeft dus als doel juist eeen tunnelvisie te creëren bij de kijkers.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is niet heel erg gelukt hè.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker, veel van die soldaten wilden helemaal niet vechten en werden voor de gek gehouden.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar één van de zaken waardoor Rusland op 3-0 achterstond was dat hun eigen troepen niet overliepen van motivatie en vechtbereidheid, terwijl de Oekraïners woedend zijn, en tot in het merg van hun botten gemotiveerd. Dat zal niet voor iedere Oekraïner gelden, maar het gros van de soldaten hoefde je niet met een geweer voor je uit te drijven naar het front. Er zijn zelfs massa’s Oekraïners uit allerlei landen, van Amerika tot Zuid-Afrika als een haas teruggereisd naar hun vaderland om in het leger te gaan. In die context is dat verhaal ban die ene soldaat wel raar.
Aan de andere kant is uit verschillende bronnen het verhaal gekomen dat de Tsjetsenen onwillige Russische diensplichtigen
Ah, de aloude 'both sides'-drogreden.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het lot van de orks in die talkshow is verbonden aan dat van het Poetin regime, zodra dat regime valt is het ook afgelopen met hun kapitale villa's in Italië en miljoenenjachten en mogen ze weer berkenborsjtsj en beer eten. Ze zullen dus alles doen wat in hun macht ligt om het Poetin regime te steunen, incl. angst proberen te zaaien.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, met de uitspraken aan het einde denk ik dat een preemptive nucleaire aanval op de 5 grootste Russische steden + Minsk ineens geen slecht idee meer is. Beter dan reageren op Russische nukes.
Lijkt me een rekensom? Hoeveel gaat hij minder vangen van de EU, en maakt het het dat nog waard.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net voor de oorlog heeft Orban een deal met Rusland gesloten om gas voor iets van 20 euro mwh te kopen voor de komende 15 jaar. Marktprijs is nu 100 euro.
Die nazivrienden gaan zo'n deal NOOIT opgeven. Ook niet na de zomer. Ook andere landeb zullen zodra de oorlog voorbij is grijpen naar goedkoop gas. Die sancties zijn geen blijvertjes. Dat weet Poetin.
Misschien moet je eens opzoeken wat algehele mobilisatie betekent.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In BNW is het 24/7 putin veheerlijken. Vind je de eenzijdigheid daarvan soms ook vervelend?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, jij post namelijk 99% Oekraïne propaganda.
Ik probeer alleen dingen ook van een andere kant te laten zien.
Anders wordt het zo eenzijdig allemaal.
Ah ja dit lijkt me heel betrouwbaar.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind dat echt schandalig, ga maar strijden en sterven voor een land ook al wil je niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je eens opzoeken wat algehele mobilisatie betekent.
Laat me een hintje geven: iedereen die kan vechten, moet. Geen keuze.
Terwijl Rusland het land met dienstplicht is denk je nou echt dat die jongetjes van 18 zin hebben om te gaan vechten voor putler.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind dat echt schandalig, ga maar strijden en sterven voor een land ook al wil je niet.
Daarom doe ik ook niet mee met het ophemelen van Zelensky.
Poetin vind ik een klootzak maar Zelensky ook en Biden, Rutte, Klaver, Baudet ook.
Ze dienen het landsbelang en hun eigenbelang.
Voor ons zorgen ze zoals een boer voor z'n werkpaarden zorgt.
We moeten werken en gehoorzamen en als we te oud worden kunnen we een voltooid leven krijgen.
Ben ik nou slecht of dom omdat ik mensenlevens belangrijker vind dan landsbelang?
Nee natuurlijk niet, daarom zeg ik toch ook dat Poetin een klootzak is.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Terwijl Rusland het land met dienstplicht is denk je nou echt dat die jongetjes van 18 zin hebben om te gaan vechten voor putler.
Maar heel gek idee he en denk er even goed over na. Als Putler Oekraïne niet aanvalt moet Zelensky dan mobiliseren? Als je dit kan beantwoorden weet je meteen wie de enige echte klootzak is.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, daarom zeg ik toch ook dat Poetin een klootzak is.
En geld.... Oorlog voeren kun je niet op de pof doen.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Algemene mobilisatie neemt sowieso maanden in beslag. Plus dat er ook materieel moet zijn voor al deze dienstplichtigen.
Je snapt er helemaal niets van, wat een snowbunny ben jij zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind dat echt schandalig, ga maar strijden en sterven voor een land ook al wil je niet.
Daarom doe ik ook niet mee met het ophemelen van Zelensky.
Poetin vind ik een klootzak maar Zelensky ook en Biden, Rutte, Klaver, Baudet ook.
Ze dienen het landsbelang en hun eigenbelang.
Voor ons zorgen ze zoals een boer voor z'n werkpaarden zorgt.
We moeten werken en gehoorzamen en als we te oud worden kunnen we een voltooid leven krijgen.
Ben ik nou slecht of dom omdat ik mensenlevens belangrijker vind dan landsbelang?
Dat verbaast me echt 0,0, dat jij dat vind.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen leven en overleven.quote:Ben ik nou slecht of dom omdat ik mensenlevens belangrijker vind dan landsbelang?
Ja laat maar.... Jij denkt er schijnbaar anders over dan ik.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar heel gek idee he en denk er even goed over na. Als Putler Oekraïne niet aanvalt moet Zelensky dan mobiliseren? Als je dit kan beantwoorden weet je meteen wie de enige echte klootzak is.
In Oekraïne zo goed als compleet.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Algemene mobilisatie neemt sowieso maanden in beslag. Plus dat er ook materieel moet zijn voor al deze dienstplichtigen.
Ik ben vaak zat in oorlogsgebieden geweest om te weten dat vrede niet vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat verbaast me echt 0,0, dat jij dat vind.
Je bent namelijk verwend. Dat zijn we allemaal in zekere mate.
3-4 generaties terug, snapte we allemaal dat als de tanks van de vijand op de grens stonden, je geen keuze had, anders was het einde land.
Maar in NL dachten we, ik net zo hard, dat we dat wel achter ons hadden gelaten.
Wat zullen we zeggen: welkom in de nieuwe, oude wereld? Mag je putin voor bedanken.
[..]
Er is een verschil tussen leven en overleven.
Als jij het prima vind om voor jezelf, je kinderen, kleinkinderen te kiezen om in een armoedige dictatuur te leven, alles om maar te voorkomen dat jij mag gaan vechten, moet je dat vooral doen.
Zal ook schitterende verhalen opleveren, als die kinderen/kleinkinderen verhalen horen van hoe het ooit was, en jij uit mag gaan leggen dat papa/opa gewoon een te grote schijtlaars was om te gaan vechten.
ja maarja, zelfde als rusland; wat ga je ze geven. Er zal niet genoeg spul zijn. Je moet ook switchen naar een war economy. Fabrieken moeten massaal helmen gaan maken, kogels en wapens bijvoorbeeld. En dan heb je nog de logistiek.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
In Oekraïne zo goed als compleet.
Vandaar dat ze ook meer troepen hebben dan RUS op dit punt.
Relevante demografische groepen van Oekraïne:
15-24 jaar: 9,57% (mannen 2.156.338 /vrouwen 2.047.821)
25-54 jaar: 44,03% (mannen 9.522.108 /vrouwen 9.831.924)
Dus Oekraïne kan letterlijk miljoenen mensen optrommelen.
Voor iemand die zegt dat die het snapt (Oeh, wat edgiequote:Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:
Dat jij dacht dat je dat achter ons had gelaten en onze wereldvreemde politici ook zegt meer over jullie dan over mij.
Niet zo zwart-wit hé. Zitten bv in NL genoeg Oekraïense vrouwen met kinderen in NL als vluchteling wiens mannen aan het vechten zijn.quote:Nu worden die kinderen en kleinkinderen helemaal niet geboren want de vader wordt overhoop geschoten.
Je gaat wel ietwat voorbij aan de 7.500.000 kinderen die in Oekraïne woonden voor de illegale inval door Rusland.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nu worden die kinderen en kleinkinderen helemaal niet geboren want de vader wordt overhoop geschoten.
Zeker, eens, maar laat Oekraïne nu de grootste oorlogsmachines die de mensheid heeft achter zich hebben staan.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja maarja, zelfde als rusland; wat ga je ze geven. Er zal niet genoeg spul zijn. Je moet ook switchen naar een war economy. Fabrieken moeten massaal helmen gaan maken, kogels en wapens bijvoorbeeld. En dan heb je nog de logistiek.
Ja natuurlijk als je niet wilt vechten voor je land of je god dan ben je laf.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor iemand die zegt dat die het snapt (Oeh, wat edgie), verbind je er weinig conclusies aan.
[..]
Niet zo zwart-wit hé. Zitten bv in NL genoeg Oekraïense vrouwen met kinderen in NL als vluchteling wiens mannen aan het vechten zijn.
Dus, nee, je eigen lafheid wegverklaren door te doen alsof het of of is, gaat em niet worden.
Maar maak je geen zorgen, als het er op aan zou komen maken ze ook van jou wel een capabel soldaat.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk als je niet wilt vechten voor je land of je god dan ben je laf.
Ik vecht alleen voor m'n familie en vrienden en mijn land of geloof moet maar kijken.
Ik zit eerder in het buitenland dan het koningshuisquote:Op donderdag 28 april 2022 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar maak je geen zorgen, als het er op aan zou komen maken ze ook van jou wel een capabel soldaat.
Want dat in essentie niemand wil vechten, heel klein percentage uitgezonderd, ontgaat je blijkbaar. Was in WO2 niet anders. Toch lukte het de VS om met 100.000en niet schijtlaarzen die stranden in FR te bestormen.
Rara, hoe kan dat, hé?
Naja, als je denkt dat het in Rusland beter is dan hier.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zit eerder in het buitenland dan het koningshuis
Rusland is niet bepaald mijn eerste optie.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, als je denkt dat het in Rusland beter is dan hier.
Het hedonistische egoïsme spat er echt vanaf hé?quote:Op donderdag 28 april 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zit eerder in het buitenland dan het koningshuis
In Bucha worden de vaders ook overhoop geschoten. Met de handen op de rug geboeid.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat in oorlogsgebieden geweest om te weten dat vrede niet vanzelfsprekend is.
Dat jij dacht dat je dat achter ons had gelaten en onze wereldvreemde politici ook zegt meer over jullie dan over mij.
Nu worden die kinderen en kleinkinderen helemaal niet geboren want de vader wordt overhoop geschoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |