Ja, dat is wat mij betreft een minimumeis voor democratie. Als je een districtenstelsel wil, dan het (enorm omslachtige) Duitse. Niet het enorm waardeloze Franse systeem waar veel kiezers niet hoeven te komen opdagen omdat hun partij in hun district toch kansloos is.quote:Op zondag 24 april 2022 20:46 schreef capricia het volgende: [..] Wij hebben een uniek systeem. Waarbij iedere stem evenveel telt.
Hij is een PVV'er dacht ik.quote:Op zondag 24 april 2022 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De mafklappers van FvD spreken al weer van fraude.
Technisch gezien zitten er ook ong 20 partijen in het Frans Assembleequote:Op zondag 24 april 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moeten we behouden. Hoe rampzalig de 2e Kamer zetels ook verdeeld zijn met 20 partijen.
Duitsland systeem is er op gericht om maar geen Hitler-achtige aan de macht te krijgen,quote:Op zondag 24 april 2022 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is wat mij betreft een minimumeis voor democratie. Als je een districtenstelsel wil, dan het (enorm omslachtige) Duitse. Niet het enorm waardeloze Franse systeem waar veel kiezers niet hoeven te komen opdagen omdat hun partij in hun district toch kansloos is.
Veel afsplitsingen aldaar inderdaad.quote:Op zondag 24 april 2022 20:50 schreef L3gend het volgende:
[..]
Technisch gezien zitten er ook ong 20 partijen in het Frans Assemblee
Zit voor FvD in het Europees parlement. Toch?quote:
Maar voor deze verkiezing was toch dat elke stem telt toch?quote:Op zondag 24 april 2022 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is wat mij betreft een minimumeis voor democratie. Als je een districtenstelsel wil, dan het (enorm omslachtige) Duitse. Niet het enorm waardeloze Franse systeem waar veel kiezers niet hoeven te komen opdagen omdat hun partij in hun district toch kansloos is.
Kloptquote:Op zondag 24 april 2022 20:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
O, hij was eerder wel van de PVV
Ja. Maar wel verkozen voor de pvv…quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Zit voor FvD in het Europees parlement. Toch?
Ja.quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar voor deze verkiezing was toch dat elke stem telt toch?
Kennelijk is het inwisselbaar, FvD met de PVV.quote:
Ook, maar ook mini partijen die deals sluiten met grotere partijenquote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Veel afsplitsingen aldaar inderdaad.
Ja, maar deze verkiezing was voor pakweg de helft van de kiezers natuurlijk de keus tussen beroerd en nog beroerder. Maar goed, bij een presidentsverkiezing krijg je dat vaak wel, ook als alleen de eerste ronde had geteld hadden veel mensen Macron gestemd om te voorkomen dat Le Pen zou winnen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar voor deze verkiezing was toch dat elke stem telt toch?
Ik dacht dat FVD heel erg EU-kritisch is en PVV echt wel antiquote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Kennelijk is het inwisselbaar, FvD met de PVV.
Op papier wellicht.quote:Op zondag 24 april 2022 20:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik dacht dat FVD heel erg EU-kritisch is en PVV echt wel anti
FvD wil ook gewoon een nexit. Een 'intelligente', maar wat dat is heb ik geen idee van, want uit de EU stappen als klein land dat het puur van handel moet hebben is nooit intelligent.quote:Op zondag 24 april 2022 20:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik dacht dat FVD heel erg EU-kritisch is en PVV echt wel anti
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |