abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204624909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 13:10 schreef Basp1 het volgende:
We wonen in een van de dichtstbevolkte landen ter wereld dan vindt ik de bewering dat de overpopulatie in nederlandcwel meevalt nogal vreemd.

Met minder mensen zou er ook minder productie zijn dus ook minder vervuiling.
Aangezien we het meeste dat we hier produceren weer exporteren, maakt het niet echt veel uit hoeveel mensen er in Nederland wonen. Dat produceren voor de export blijft gewoon doorgaan.
pi_204624910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Aangezien we het meeste dat we hier produceren weer exporteren, maakt het niet echt veel uit hoeveel mensen er in Nederland wonen. Dat produceren voor de export blijft gewoon doorgaan.
Minder mensen hier zal alleen de export verhogen. Iets waar op die paar boeren na niemand verder op zit te wachten in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 mei 2022 @ 16:52:32 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204626498
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 07:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet alleen voor hei. Voor bijna alle natuur is teveel stikstof een enorm probleem. Jij doet alsof iemand ook maar ooit heeft gezegd dat alle stiksotf weg moet (alsof dat zou kunnen). Nogmaals: lees je eens in. Dankzij stikstof sterven veel planten en neemt daardoor de biodiversiteit af. Alle insectensoorten in Nederland staan inmiddels zwaar onder druk. Door stikstof en door gifstoffen in de landbouw.
In Duitsland is met een enorme studie aangetoond dat in 27 jaar de insectenpopulatie met 76% is afgenomen. En ja, dat komt grotendeels door de landbouw, door stikstof en gif: https://buitenleven.nl/leren-over-insectensterfte/

Zonder insecten is er helemaal geen leven meer mogelijk.
Afrname van insecten komt doordat boeren geen onkruid meer laten staan
ook de bijen verdwijnen door die stront velden

niet door stikstof, dat heeft er geen zak mee te maken

gifstoffen worden in de landbouw nauwelijks nog gebruikt , de meeste tuinbouw is biologisch

je weet nergens van jij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 mei 2022 @ 16:53:15 #229
323876 michaelmoore
pi_204626504
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:21 schreef Basp1 het volgende:
De afname van insecten komt voornamelijk door pesticiden, verstedelijking en afname van leefgebieden, stikstof heeft daar niet veel mee van doen. De obsessie om alles wat de natuur veranderd maar aan stikstof te willen linken begint pathetisch te worden.

8 miljard mensen die gevoed moeten worden en we nog doorgroeien naar minstens 10 miljard in samenhang met een gewenst welvaart niveau is de olifant in de porseleinkast qua natuurlijke natuur.

Als we in nl nog maar 10 miljoen mensen zouden hebben wonen had de natuur minder druk vanuit onze populatie, maar nee dat groeit ook maar door.

En nu denken dat we het tij kunnen keren door wat loze niet samenhangende maatregelen te nemen is naïef.
juist
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 mei 2022 @ 16:54:49 #230
323876 michaelmoore
pi_204626529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is echt nonsens, 70% van onze landbouw is voor de export en heeft dus niks met het inwonersaantal in Nederland te maken. Als we eens in plaats van voedselexporteur, voedselimporteur zouden worden (net als alle andere landen met een klein oppervlak), zouden problemen met stikstof, gifstoffen, te kleine postzegels natuur, waterstanden (die ook voor verzakte huizen zorgen) en tal van andere problemen kunnen worden opgelost. De landbouw kost ons gewoon ons land.
De helft van de boeren wegkopen , is het beste, we moeten niet met subsidie voor de halve werel voedsel willen verbouwen in ons kleine landje
ga maar eens huizen bouwen
  woensdag 4 mei 2022 @ 16:55:23 #231
323876 michaelmoore
pi_204626533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De stikstofdiscussie gaat niet om stikstof (N2) in de lucht maar om NH3 (ammoniak) en NOx (stikstof-zuurstof verbindingen, ofwel stikstofoxiden).
Dat klopt

De water schaartse is een veel en veel grotere bedreiging voor natuur , veel naaldbomen die staan op het punt van omdonderen , met een wind dan zie je in de bossen een ware veldslag , dat komt niet door stikstof

Nieuwe woningbouw heeft verder helemaal niets met stikstof te maken
Maak je niet druk om stikstof , dat is door ambtenaren verzonnen

Doe maar eens wat aan plastic overlast

stikstof is een meststof net als fosfaat en Kali

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2022 17:07:43 ]
pi_204626801
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 16:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Afrname van insecten komt doordat boeren geen onkruid meer laten staan
ook de bijen verdwijnen door die stront velden

niet door stikstof, dat heeft er geen zak mee te maken

gifstoffen worden in de landbouw nauwelijks nog gebruikt , de meeste tuinbouw is biologisch

je weet nergens van jij
Planten die van stikstof houden, verdringen waardplanten van insecten. Ik geef er nota bene gewoon een link bij waarin dat staat. Open jij de links in posts nooit, ofzo?

En alleen al het massale gebruik van het zwaar giftige glysofaat wat iedereen met ogen momenteel kan zien, bewijst jouw tegendeel.

En nu weer een link tussen gewoon massaal gebruikte pesticiden en hartritmestoornissen: https://nos.nl/artikel/24(...)en-link-op-het-spoor
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 mei 2022 @ 17:23:29 #233
323876 michaelmoore
pi_204626886
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Planten die van stikstof houden, verdringen waardplanten van insecten. Ik geef er nota bene gewoon een link bij waarin dat staat. Open jij de links in posts nooit, ofzo?

En alleen al het massale gebruik van het zwaar giftige glysofaat wat iedereen met ogen momenteel kan zien, bewijst jouw tegendeel.

En nu weer een link tussen gewoon massaal gebruikte pesticiden en hartritmestoornissen: https://nos.nl/artikel/24(...)en-link-op-het-spoor
glyfosfaat is niet zwaar giftig , klets geen onzin

Maar het beste is mechanische onkruidverwijdering dat staat buiten kijf

vroeger waren er giftige middelen , gramoxone en malathion en DDT , en de diverse kwik verbindingen
giftige middelen zijn verboden , al 40 jaar

https://www.voedingsgeneeskunde.nl/vg-17-6/glyfosaat
quote:
Doordat het zo specifiek op de plant-biochemie inwerkt is glyfosaat bij verantwoord gebruik heel veilig.
Het is relatief onschadelijk voor mensen, bijen en zoogdieren en is ook niet carcinogeen.
Een ander groot voordeel van glyfosaat is dat het biologisch afbreekbaar is.
Stof die de plant niet raakt maar in de grond terecht komt wordt biologisch afgebroken en is daardoor biologisch niet meer actief.
Er is eigenlijk maar één probleempje met glyfosaat, dat overigens in het WW artikel niet wordt genoemd, en dat is dat het niet helemaal tot CO2 wordt afgebroken.

Onschadelijk afbraakprodukt
De afbraak stopt onderweg in de afbraakroute.
Het gevormde afbraakprodukt is een onschadelijk fosfonaat genaamd AMPA.
Doordat AMPA zo moeilijk afbreekbaar is wordt het steeds weer gemeten in oppervlakte en grondwater.

Dit is vooral een bureaucratisch probleem want het laat zich raden dat dit stofje zeer uitgebreid is onderzocht op giftigheid. Maar net als voor andere, ook van nature voorkomende fosfonaten blijkt het steeds nauwelijks giftig te zijn.

Nòg beter zou het natuurlijk zijn als er complete afbraak tot CO2 zou plaatsvinden, dat zou dan ook inderdaad een èchte innovatie zijn. Maar natuurlijk alleen met behoud van de vele voordelen van glyfosaat. Ondanks deze onschadelijkheid en ver ontwikkelde 'good practice' bij het gebruik is chemofobie het argument: 'vermijdbaar gebruik van chemische stoffen' zegt Mansfeld. De hele werled is chemie, inclusief de mens, en de natuur is nog altijd de producent van het meeste en sterkste gif, zoals flavoroxine.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2022 17:32:27 ]
pi_204627179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
glyfosfaat is niet zwaar giftig , klets geen onzin

Maar het beste is mechanische onkruidverwijdering dat staat buiten kijf

Glyfosaat is zwaar giftig voor het bodemleven en ook voor insecten, zeer zwaar giftig zelfs.

Zie hier bijvoorbeeld: dodelijk voor hommels: https://www.bestuivers.nl(...)lger%20Roundup%C2%AE.
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:03:35 #235
323876 michaelmoore
pi_204627332
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Glyfosaat is zwaar giftig voor het bodemleven en ook voor insecten, zeer zwaar giftig zelfs.

Zie hier bijvoorbeeld: dodelijk voor hommels: https://www.bestuivers.nl(...)lger%20Roundup%C2%AE.
kletspraat , glyfosfaat is zelf afbreekbaar

DDT van 40 jaar terug zit nog steeds in het milieu en in de vis de jij eet , net als all kwik middelen
pi_204627432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kletspraat , glyfosfaat is zelf afbreekbaar
Ja, iedereen zegt het. Maar jij weet het beter dan wetenschappers en natuurmonumenten. Ik heb het wel een beetje gehad met jou, jij ziet allerlei bronnen als kletspraat om er geen enkele bron tegenover te zetten.

Hier een uitgebreid artikel met allerlei verwijzingen naar onderzoeken: https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=24638

Glyfosaat is gewoon zeer schadelijk, zeer giftig voor bodemleven en insecten.

Zie ook hier: https://www.trouw.nl/opin(...)er-gewenst~b6adfd66/

Als je het nu nog een keer ontkent...
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:44:22 #237
323876 michaelmoore
pi_204627763
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, iedereen zegt het. Maar jij weet het beter dan wetenschappers en natuurmonumenten. Ik heb het wel een beetje gehad met jou, jij ziet allerlei bronnen als kletspraat om er geen enkele bron tegenover te zetten.

Hier een uitgebreid artikel met allerlei verwijzingen naar onderzoeken: https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=24638

Glyfosaat is gewoon zeer schadelijk, zeer giftig voor bodemleven en insecten.

Zie ook hier: https://www.trouw.nl/opin(...)er-gewenst~b6adfd66/

Als je het nu nog een keer ontkent...
maar goed , kennelijk verschilt men van mening

https://www.akkerwijzer.n(...)nselijke-gezondheid/

Er moeten wel onkruidverdelgers blijven anders kan de Nederlandse boer beter ophoiden met melken
Dat zou sowieso wel beter zijn

Zaak is dat de stikstof niet echt een probleem is de norm die Nederland zich zelf oplegt is veeel te laag
pi_204627779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zaak is dat de stikstof niet echt een probleem is de norm die Nederland zich zelf oplegt is veeel te laag
Stikstof is wel een probleem, hoeveel loop jij in de natuur?

En Nederland legt zelf geen norm op, dat doet de EU.
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:57:04 #239
323876 michaelmoore
pi_204627923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stikstof is wel een probleem, hoeveel loop jij in de natuur?
Ja ik zie al die naaldbomen wel die dood gaan van de droogte en hoe de loofbiomen het prima doen
pi_204627998
"De stikstofnormen voor boerensloten en -afwateringen zijn in Nederland een stuk strenger dan in onze buurlanden."
Gek hoor dat de EU Nederland veel strengere normen oplegt dan onze EU buurlanden.

https://stichtingagrifact(...)ingen%20ligt,%2Fl%20(jaarrond%20gemiddelde).
pi_204628108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
"De stikstofnormen voor boerensloten en -afwateringen zijn in Nederland een stuk strenger dan in onze buurlanden."
Gek hoor dat de EU Nederland veel strengere normen oplegt dan onze EU buurlanden.

Dat gaat om oppervlaktewater en dan kleine wateren, zoals boerensloten.
Op dat vlak zijn geen afspraken gemaakt en is Nederland idd iets strenger.

Maar voor de rest van het water en land houden we grotendeels Europese normen aan.
pi_204628145
quote:

België zit in exact hetzelfde schuitje en is boeren aan het uitkopen: https://www.trouw.nl/econ(...)-voorkomen~bd7d536b/

De Duitse stikstofaanpak is nog niet getoetst door een rechter, maar ook daar hebben ze een probleem: https://www.nieuweoogst.n(...)een-stikstofprobleem
pi_204628411
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
België zit in exact hetzelfde schuitje en is boeren aan het uitkopen: https://www.trouw.nl/econ(...)-voorkomen~bd7d536b/

De Duitse stikstofaanpak is nog niet getoetst door een rechter, maar ook daar hebben ze een probleem: https://www.nieuweoogst.n(...)een-stikstofprobleem
Getoets door de rechter is het Nederlandse beleid ook niet natuurlijk.
WOB heeft weer leuke dingen aan het licht gebracht waaruit geconcludeerd kan worden dat de Nederlandse overheid weer eens leuk amateuristisch aan het aankloten is en geen schijn van kans heeft voor de rechter.
We gaan interessante tijden tegemoet waarbij de overheid geen flauw idee heeft wat het effect gaat zijn van het uitkopen van boeren en waarbij de woningcrisis bij lange na niet bestreden kan worden.
pi_204628427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Getoets door de rechter is het Nederlandse beleid ook niet natuurlijk.
De rechter heeft de PAS gewoon afgeschoten, het oude beleid wat nu nog redelijk zo gaat in Duitsland.
pi_204628432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
De rechter heeft de PAS gewoon afgeschoten, het oude beleid wat nu nog redelijk zo gaat in Duitsland.
De Nederlandse rechtbank gaat nog veel meer afschieten. :D
pi_204628442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De Nederlandse rechtbank gaat nog veel meer afschieten. :D
Klopt, net zo lang tot ze eindelijk de bron (het vee) aanpakken.
pi_204628479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, net zo lang tot ze eindelijk de bron (het vee) aanpakken.
Vrij naïef als je denkt dat het daarmee ophoudt. Het is reeds bekend dat als we alle agrarische activiteit weghalen uit bepaalde regio's de door Den Haag gestelde norm bij lange na nog niet gehaald wordt. Ook is inmiddels bekend dat de schimmige rekenmethode die de Nederlandse overheid hanteert er soms meer dan 100% naast zit.

Het is werkelijk zo'n grote clusterfuck van incompetent Den Haag dat er ongetwijfeld wel weer een parlementaire enquête zal volgen vroeg of laat. _O-
  woensdag 4 mei 2022 @ 20:22:40 #248
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204628978
quote:

Dat is niet gek, want het is, tatatadaa, niet waar. Dat krijg je ervan als je klakkeloos propaganda-onderzoekjes overneemt van sites met als doel om zoveel mogelijk onzin te verspreiden over het boerenleven zodat heel Nederland zoveel mogelijk last kan blijven houden van de industriële landbouw.

Hier staat een PDF'je met links naar wetenschappelijke artikelen waaruit blijkt dat Nederland helemaal geen bovengemiddeld strenge normen hanteert (wat dacht jij dan, strenge normen in een land dat volledig wordt bestuurd en naar de afgrond wordt gebracht om de boeren maar te blijven pleasen).
Deze feiten mag je nu gaan negeren, aangezien het niet past in je wereldbeeld. Maar het laat niet onverlet dat je onwetenschappelijke bullshit aan het verspreiden was, puur en alleen omdat de conclusie je aanstond.
pi_204628985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:22 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat is niet gek, want het is, tatatadaa, niet waar.
Als jij het zegt.
Ik ben wel een beetje klaar om de inmiddels beruchte EinarBoe behandeling te krijgen zoals enkelen en ikzelf reeds hebben mogen ervaren. Ik zal je dus maar gewoon negeren in het vervolg.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2022 20:24:52 ]
  woensdag 4 mei 2022 @ 20:28:42 #250
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204629035
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als jij het zegt.
Ik ben wel een beetje klaar om de inmiddels beruchte EinarBoe behandeling te krijgen zoals enkelen en ikzelf reeds hebben mogen ervaren. Ik zal je dus maar gewoon negeren in het vervolg.
Je had maar een halve minuut nodig om de bron niet te lezen! Erg mooi, aangezien ik dat later in mijn post al voorspelde. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')