Ik snap op zich wat je zegt. Maar denk dat het ook wel veel met de rederij te maken heeft. En daar kan veel vanaf hangen. Gewoon massa cruiseboten waar alles gewoon lopende band werk is of dat het net een wat luxere/exclusiever karakter heeft.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vind zo'n cruise maar decadent en goedkoop tegelijkertijd, ik weet niet of ik dat nou zo luxe vind ook al is het heel duur.
Het lijkt waarschijnlijk leuker dan het is, maar hey je mag doen met je geld wat je wil.
Misschien kan je het toch een beetje vergelijken met een hotelvakantie in zo'n massahotel in turkije ofzo, is ook best luie luxe als je postitief ingesteld bent en het een en ander vergeeft. Maar dat is goedkoop.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:59 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik snap op zich wat je zegt. Maar denk dat het ook wel veel met de rederij te maken heeft. En daar kan veel vanaf hangen. Gewoon massa cruiseboten waar alles gewoon lopende band werk is of dat het net een wat luxere/exclusiever karakter heeft.
Ik wil dus ook niet goedkoop en niet massa. Vooral niet massa. Want dan kun je mij erna ook weer afvoerenquote:Op woensdag 20 april 2022 20:05 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Misschien kan je het toch een beetje vergelijken met een hotelvakantie in zo'n massahotel in turkije ofzo, is ook best luie luxe als je postitief ingesteld bent en het een en ander vergeeft. Maar dat is goedkoop.
Ik vond zo'n massa relax hotel ook weer stress geven, dat met handoekjes op stoeltjes en bedjes bijvoorbeeld.
En vond uiteindelijk kleinschaliger leuker, niet zoals camperen, maar wel in goedkope hotels en dan vooral buiten het hotel je lol zoeken.
Ik zou gewoon idd zoeken naar de allerbeste cruise schip en dat dan maar doen, zo'n goedkoper massa ding lijkt me echt zo nep.
Hij is leuk! En ergens heeft ie wel een goed punt (of meerdere).quote:
Dat is eigenlijk bij alles zo. Hotels zijn ook altijd voor de 2-personen.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef Lingue het volgende:
Ik val nog niet in de categorie oud ;-) maar wil gewoon een lekkere ontspannen vakantie en niks aan mijn hoofd. Niks moeten doen. En vooral ook eens iets anders dan anders. Ik hou wel van een prachtig uitzicht op de horizon.
Ik zie nu vooral dat als ik naar een reis kijk en een snelle prijsopgave doe dat het voor een alleenstaande/1 persoon gewoon onbetaalbaar wordt. Want je betaalt voor 2... Ik vind dat echt gewoon belachelijk.. Het aantal alleenstaanden neemt alleen maar toe maar de reisbranche richt zich er totaal niet op in. En anders heb je zo een klein kut kamertje met een 1 persoonsbed. Alsof alleenstaanden in een 1 persoonsbed willen slapen
Kamperen is al helemaal buiten mijn comfort zone.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:52 schreef caroro het volgende:
Wij gaan het meemaken in September, we gaan met een Royal Carribean cruise met het hele gezin. Vrienden zijn al een aantal keer geweest en vinden het fantastisch.
Wij zijn normaal gesproken kampeerders, dus dit is wel een heel eind uit onze comfort zone. Maar we hebben er enorm veel zin in.
Als je Noorse kustroute wil doen, dan zijn er tegenwoordig twee aanbieders. De klassieke Hurtigruten en de nieuwe Havila. Die laatste heeft een lening in Rusland dus die moeten even uitzoeken of ze nog mogen varen ivm sancties zelfs al is de maatschappij zelf niet Russisch.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef Lingue het volgende:
Ja Scandinavië lijkt mij erg gaaf en mooi.
Ik val nog niet in de categorie oud ;-) maar wil gewoon een lekkere ontspannen vakantie en niks aan mijn hoofd. Niks moeten doen. En vooral ook eens iets anders dan anders. Ik hou wel van een prachtig uitzicht op de horizon.
Ik zie nu vooral dat als ik naar een reis kijk en een snelle prijsopgave doe dat het voor een alleenstaande/1 persoon gewoon onbetaalbaar wordt. Want je betaalt voor 2... Ik vind dat echt gewoon belachelijk.. Het aantal alleenstaanden neemt alleen maar toe maar de reisbranche richt zich er totaal niet op in. En anders heb je zo een klein kut kamertje met een 1 persoonsbed. Alsof alleenstaanden in een 1 persoonsbed willen slapen
TT aangepast.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Ik vind dat er argumenten tussen zitten die goed zijn en dat neem ik zeker mee. Dat is oa milieu maar ook misschien dat het toch wel massaal kan zijn.
Ik zie/zag gewoon een plaatje met rust voor mij 😊
Misschien het topic (en titel) veranderen in vakantie suggesties oid? Kan een mod dat doen? 😊
Waarbij ik dan graag tips hoor wat bijzondere vakanties zijn. En dan bedoel ik vooral geen 13 in dozijn Turkije all inclusive oid. Of de standaard grote/middelgrote plekken/steden.
Rondtrekken/rondreizen zie ik nu echt niet zitten. Ik heb vooral behoefte aan een plek om op te laden en af te schakelen. En het mag best iets buiten de comfortzone liggen. Dat laatste is hooguit wat lastig in te schatten voor jullie.
7-10 dagen is voldoende. Primitief en kamperen is niks voor mij.
Schoon en zorgeloos wel. Luxe is een plus en geen must.
Huskies en Noordlicht heb ik al gedaan en is het nu ook wat laat voor.
Ijshotel zou nog wel leuk zijn maar ben denk ik te laat.
En verder loop ik een beetje vast in de opties.
Ik was graag een weekje gaan paragliden met een cursus. Maar die worden in de zomervakantie pas gegeven wat ik kon vinden op de plekken die mij mooi en leuk leken. En ik wil graag eind mei of begin juni weg.
Thanks!quote:Op woensdag 20 april 2022 22:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
TT aangepast.
Wat is je budget voor die 7-10 dagen? Hoe ver ben je bereid om te reizen?
Is bv Rovos rail iets voor je? Met een luxe trein op safari.
Oh, en moeten we ergens rekening mee houden qua ontbrekende vaccines of visamogelijkheden voor bepaalde landen?
IJshotel kan nog wel. Die in Kirkenes blijft tegenwoordig het hele jaar staan.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Ik vind dat er argumenten tussen zitten die goed zijn en dat neem ik zeker mee. Dat is oa milieu maar ook misschien dat het toch wel massaal kan zijn.
Ik zie/zag gewoon een plaatje met rust voor mij 😊
Misschien het topic (en titel) veranderen in vakantie suggesties oid? Kan een mod dat doen? 😊
Waarbij ik dan graag tips hoor wat bijzondere vakanties zijn. En dan bedoel ik vooral geen 13 in dozijn Turkije all inclusive oid. Of de standaard grote/middelgrote plekken/steden.
Rondtrekken/rondreizen zie ik nu echt niet zitten. Ik heb vooral behoefte aan een plek om op te laden en af te schakelen. En het mag best iets buiten de comfortzone liggen. Dat laatste is hooguit wat lastig in te schatten voor jullie.
Huskies en Noordlicht heb ik al gedaan en is het nu ook wat laat voor.
Ijshotel zou nog wel leuk zijn maar ben denk ik te laat.
En verder loop ik een beetje vast in de opties.
Ik was graag een weekje gaan paragliden met een cursus. Maar die worden in de zomervakantie pas gegeven wat ik kon vinden op de plekken die mij mooi en leuk leken. En ik wil graag eind mei of begin juni weg.
Wat vind je van een concept als 'Eliza was here'?quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Met alle respect hoor, maar als de kinderen al blij worden van vast zitten op een boot met een kidsclub dan hebben ze weinig benul.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:10 schreef E.T. het volgende:
Overigens hebben de kinderen (van alle leeftijden) de grootste lol in de kids clubs (die van mij zijn 14, 15 en 18 en hebben het al weken nergens anders over dat ze weer naar de clubs willen). Daar heb je dus geen 'last' van; zeker niet als je in de adult-only area's zit.
Ohhhh. Dan ga ik dat ijshotel meenemen in de overweging.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
IJshotel kan nog wel. Die in Kirkenes blijft tegenwoordig het hele jaar staan.
Cruisen in Noorwegen kan, zoals Fogel al aangaf met de ‘post boten’ zoals Hurtigruten of die nieuwe aanbieder. Kleine schepen, weinig entertainment (omgeving biedt entertainment genoeg) en het vaarschema is grotendeels afgestemd op praktische zaken zoals bereikbaarheid van kleinere plaatsen. Soms letterlijk in 15 minuten aanmeren-uitladen-afvaren. Ze bieden wel excursies bij langere stops.
Grote maatschappijen als Holland Amerikalijn cruisen tegenwoordig ook naar Noorwegen. Maar doen alleen de geëikte plaatsen aan, waarvan ik vind dat ze met de auto prima (en goedkoper) bereikbaar zijn.
Dat zijn de drijvende hotels, je moet ervan houden. En ik houd ervan op de middellandse zee en in de Perzische golf. Ja, veel mensen, maar zo’n boot is groot genoeg om een rustig plekje te zoeken. En je natje en droogje is prima verzorgd. Maar voor een bestemming als Noorwegen: niet echt (die heb ik in de winter met Hurtigruten gedaan, aanrader!).
Wat ik ook leuk vond: Nijlcruise. Boot met zo’n 40 passagiers, in de vroege ochtend excursies en de rest van de dag in het zwembadje hangen en de oevers langs je heen zien bewegen. Verwacht geen vijf sterren luxe volgens westerse maatstaven. Maar ik vond de boot netjes genoeg en het eten best oké. En heb toen een ballonvaart gedaan, toch nog een beetje in de lucht![]()
Qua temperaturen zou je moeten kijken of mei enigszins doenbaar is. Het loopt snel op daar. Vandaar de excursies die om 7 uur begonnen zodat je rond 11 uur (en 30 graden) weer op de boot kon bijkomen.
Puur als bestemming: Azoren? Ben ik nog nooit geweest, maar is niet de standaard bestemming. En volgens mij kun je daar actief bezig zijn en relaxen goed combineren.
Waar ik wel ben geweest en leuk vond: Malta. Maar dan zit je meer te kijken naar een stedentrip. Hoe actief wil je zijn en hoeveel stad cq natuur vind je fijn?
Dat is zeker een goede optie! Dank!quote:Op woensdag 20 april 2022 23:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat vind je van een concept als 'Eliza was here'?
Bij hun boek je over het algemeen een pakket van vlucht + huurauto + accommodatie. De accommodaties zijn kleinschalig, rustig en en weg van de massa. Soms hotels, meestal kleine appartementencomplexjes. Ik ben bijv. via die organisatie naar Tenerife geweest. Dan kom je dus niet terecht in een groot hotel dat naast de andere grote hotels aan de toeristische zuidkust staat, maar in een complexje van 8 appartementen op een finca (wijnboerderij) aan de noordkust - waar geen strand is en ook geen toeristen. Wel kliffen en mooie zonsondergangen. Van daaruit kun je tochtjes maken met de auto, bijv. naar het prachtige binnenland. Af en toe naar het durp gaan om te eten - of om boodschappen te doen, zodat je zelf kunt koken. Of je doet lekker niks en pakt een boek.
Ik vind zo een treinreis echt super tof! Dus dat ben ik nu serieus aan het bekijken.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
TT aangepast.
Wat is je budget voor die 7-10 dagen? Hoe ver ben je bereid om te reizen?
Is bv Rovos rail iets voor je? Met een luxe trein op safari.
Oh, en moeten we ergens rekening mee houden qua ontbrekende vaccines of visamogelijkheden voor bepaalde landen?
Dank voor je ervaring! Treinreiswinkel zag ik idd voorbij komen.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:41 schreef Felixa het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een treinreis door Scandinavië gemaakt en op twee plekken, waar geen treinen reden, in Noorwegen, twee delen met de Hurtigruten gevaren en ook een stukje met de bus. Helemaal naar Abisko in Lapland, o.a. met de nachttrein, het was zomer dus donker werd het niet. Het was geweldig!
Het was via de treinreiswinkel. Daar heb ik ook veel reizen naar Zwitserland mee gemaakt. Heel goed geregeld allemaal.
Als je in Scandinavië gaat treinen: Oslo-Bergen doen. Geweldig mooie reisquote:Op donderdag 21 april 2022 10:27 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik vind zo een treinreis echt super tof! Dus dat ben ik nu serieus aan het bekijken.
Ver reizen vind ik niet erg maar dan ben ik graag wat langer weg. Ben nu even aan het kijken om een treinreis door Scandinavië te maken. En anders Zwitserland of Oostenrijk.
Dat het extreem milieuvervuilend is, is geen vooroordeel. Dat je het dan ook nog gaat doen op een plek waar de gevolgen van zulk gedrag zo duidelijk te zien zijn - de gletsjers op IJsland trekken zich elk jaar verder terug - is wel een hele dikke fuck you tegen Moeder Aarde.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:27 schreef MaJo het volgende:
Jeetje wat een vooroordelen over cruises zeg. Nooit gedaan hebben en dan zo'n mening hebben
Dat was niet het enige dat er gezegd werd. Een kleine greep:quote:Op donderdag 21 april 2022 18:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat het extreem milieuvervuilend is, is geen vooroordeel. Dat je het dan ook nog gaat doen op een plek waar de gevolgen van zulk gedrag zo duidelijk te zien zijn - de gletsjers op IJsland trekken zich elk jaar verder terug - is wel een hele dikke fuck you tegen Moeder Aarde.
Nee, ik doe ook dingen die vervuilend zijn, zoals rijden in een sportauto. Dat is ook vervuilend en dient geen enkel rationeel doel. De opmerking was ook niet bedoeld om jou de maat te nemen, maar tegen het fenomeen cruises. Ik vind niet dat je nooit een cruise zou mogen maken, ik vind wel dat je moet beseffen wat je dan aan het doen bent, qua milieu.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat was niet het enige dat er gezegd werd. Een kleine greep:
- Het is decadent en goedkoop
- Vergelijkbaar met een massahotel
- Geen kut aan
- Een "preston palace"
- Het is voor bejaarden, niet voor kinderen
Slechts 1 iemand noemt het milieu (jij). En ja, het is vervuilend, net als vliegen/auto/leven op zich. Ik vind het een beetje makkelijk om iemand dan als een enorme vervuiler neer te zetten, je hebt geen idee wat ik verder doe ter compensatie. Laten we in ieder geval elkaar niet de maat gaan nemen, anders kun je in elk topic bij elke reis daar wel je kanttekeningen bij gaan zetten. Of ga jij zelf alleen fietsen in Nederland als vakantie?
Paar jaar geleden gedaan, met de trein naar Hamburg en vanaf daar via Aarhus naar Hirtshals om met de Ferry naar Bergen te gaan. Vanaf daar weer met de trein inclusief Flåms Bana naar Oslo gereisd. Zou nu wel een stop in Finse overwegen (hoogste station in Noorwegen meen ik mij te herinneren). Vanaf Oslo via Malmö en Kopenhagen weer naar Hamburg.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je in Scandinavië gaat treinen: Oslo-Bergen doen. Geweldig mooie reis
Heb jij alles zelf geregeld? Dus treinreis en hotel zelf los geboekt?quote:Op donderdag 21 april 2022 10:41 schreef Felixa het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een treinreis door Scandinavië gemaakt en op twee plekken, waar geen treinen reden, in Noorwegen, twee delen met de Hurtigruten gevaren en ook een stukje met de bus. Helemaal naar Abisko in Lapland, o.a. met de nachttrein, het was zomer dus donker werd het niet. Het was geweldig!
Het was via de treinreiswinkel. Daar heb ik ook veel reizen naar Zwitserland mee gemaakt. Heel goed geregeld allemaal.
Het was deze reis: https://www.treinreiswink(...)ndinaviereis-lofotenquote:Op vrijdag 22 april 2022 14:40 schreef Lingue het volgende:
[..]
Heb jij alles zelf geregeld? Dus treinreis en hotel zelf los geboekt?
Klinkt wel heel goed! Alleen het echte rondreizen en actief zijn is niet iets wat momenteel in de planning zit.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:12 schreef ytram het volgende:
[..]
Paar jaar geleden gedaan, met de trein naar Hamburg en vanaf daar via Aarhus naar Hirtshals om met de Ferry naar Bergen te gaan. Vanaf daar weer met de trein inclusief Flåms Bana naar Oslo gereisd. Zou nu wel een stop in Finse overwegen (hoogste station in Noorwegen meen ik mij te herinneren). Vanaf Oslo via Malmö en Kopenhagen weer naar Hamburg.
Ook vele treinreizen door Zwitserland gemaakt. Onlangs nog Zürich, Luzern, Montreux, Interlaken, Andermatt, Chur en weer naar Zürich.
Slovenië ook met de trein gedaan, in Jecenice uitgestapt, daar via Bled, Kobarid naar Koper gereisd. Toen een stuk met de bus via Postojna naar Ljubljana.
Ook een mooie ervaring was de fietsvakantie rondom het Bodenmeer, 3 weken (rechtsom fietsen, zodat het meer altijd aan de rechterkant van je is). Prima fietspaden in alle 3 de landen en alles is zo aangegeven dat je vrijwel nooit op de kaart hoeft te kijken. Zou in een kortere tijd kunnen hoor, het is niet zo groot. Maar wij wilde ook nog een beetje uitrusten en wat andere dingen doen en niet meer dan Max 80 km per dag rijden.
Bij alle vakanties plannen wij alles vooraf. Vooral omdat we in het hoogseizoen gaan en geen zin hebben om op de dag zelf nog een slaapplek te regelen. Ter plaatse kijken we wat we gaan doen en hoe het loopt.
We gaan eigenlijk nooit meer op vakantie naar een vaste plek en ook niet meer met de auto of het vliegtuig. Met de trein moet je wel een beetje flexibel zijn en meebewegen met de realiteit (bij vertragingen) en soms je route wat aanpassen om toch op je bestemming aan te komen.
Ter plekke een auto huren voor een paar dagen om toch een groot natuurpark of een lastig te bereiken locatie te bezoeken is altijd een goede optie (hadden we achteraf in Slovenië moeten doen).
De charme van een cruise zit hem denk ik in het ‘s nachts reizen en ergens op een onbekende locatie aan te komen en die dan te verkennen zonder dat je er zelf over na hoeft te denken en actief iets moet doen om er te komen.
Gaaf! Gedeelten heb ik al gedaan en over een maand vertrek ik met de auto naar Noorwegen, maar er staan mooie dingen op die sitequote:Op vrijdag 22 april 2022 14:45 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het was deze reis: https://www.treinreiswink(...)ndinaviereis-lofoten
Ik zou echt naar Hurtigruten kijken. Tot eind april hoef je op bepaalde vertrekdagen in mei/juni geen singles supplement te betalen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:51 schreef Lingue het volgende:
[..]
Klinkt wel heel goed! Alleen het echte rondreizen en actief zijn is niet iets wat momenteel in de planning zit.
Het lijkt mij heerlijk om de omgeving echt in mij op te nemen, maar het moet wel een vakantie worden waar ik weer even kan bijtanken en niet na een vakantie weer een vakantie nodig heb.
Vanuit een treinreis tussenstops maken van 2 dagen is ok als ik met een excursie ofzo een beetje de boel kan verkennen. En dat ik dus een beetje op sleeptouw word genomen maar niet de '4-daagse' hoef te lopen.
daarom dacht ik in eerste instantie aan een cruise. Even van de boot is fijn en de omgeving bekijken. Maar fijn dat de boot (of trein) mij van A-B brengt.
Snap ik, Noorwegen was voor ons ook iets te vol gepland (twee weken). Maar een 2-5 dagen op dezelfde plek en dan weer eens 1 overnachting geeft ons voldoende rust. Het niet zelf moeten rijden/opletten en het weg zijn uit de dagelijkse sleur geeft ons veel energie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:51 schreef Lingue het volgende:
[..]
Klinkt wel heel goed! Alleen het echte rondreizen en actief zijn is niet iets wat momenteel in de planning zit.
Het lijkt mij heerlijk om de omgeving echt in mij op te nemen, maar het moet wel een vakantie worden waar ik weer even kan bijtanken en niet na een vakantie weer een vakantie nodig heb.
Vanuit een treinreis tussenstops maken van 2 dagen is ok als ik met een excursie ofzo een beetje de boel kan verkennen. En dat ik dus een beetje op sleeptouw word genomen maar niet de '4-daagse' hoef te lopen.
daarom dacht ik in eerste instantie aan een cruise. Even van de boot is fijn en de omgeving bekijken. Maar fijn dat de boot (of trein) mij van A-B brengt.
Ja ik ben wat dat betreft net zo. En dat wil ik met deze reis voorkomen. Juist omdat ik de tijd er ook niet voor heb maar wel echt even weg wil. En iets wat wel even blijft hangen omdat het bijzonder en mooi is.quote:Op zaterdag 23 april 2022 08:15 schreef ytram het volgende:
[..]
Snap ik, Noorwegen was voor ons ook iets te vol gepland (twee weken). Maar een 2-5 dagen op dezelfde plek en dan weer eens 1 overnachting geeft ons voldoende rust. Het niet zelf moeten rijden/opletten en het weg zijn uit de dagelijkse sleur geeft ons veel energie.
We plannen altijd alles zelf (vind ik persoonlijk bijna het leukste). We hebben vaak wat bijzondere wensen als het op hotels en restaurants aankomt. Ik moet soms een beetje oppassen dat ik niet in het plannen doorsla en teveel excel lijstjes maak. Excursies plannen/boeken we overigens meestal op locatie, en vragen ook vaak locals wat leuk is om te doen.
Ja dat ben ik idd nu ook aan het doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou echt naar Hurtigruten kijken. Tot eind april hoef je op bepaalde vertrekdagen in mei/juni geen singles supplement te betalen.
Als ik nog wat tips mag geven (copy laste van mijn reis een paar jaar geleden):quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:47 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja dat ben ik idd nu ook aan het doen.
Jullie hebben dat allemaal los geboekt zelf?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik nog wat tips mag geven (copy laste van mijn reis een paar jaar geleden):
Vliegen op Oslo, trein naar Bergen.
Hurtigruten in zes dagen naar Kirkenes (sneeuw hotel). In de winter vonden we Zuid-Noord boeiend omdat je dan de winter tegemoet vaart. Kan me voorstellen dat dat nu anders is. Noord-Zuid kan natuurlijk ook, dan vlieg je van Oslo naar Kirkenes en stap je daar op de boot richting Bergen.
Vanuit Kirkenes vlogen wij via Oslo naar huis.
Je kunt op die ‘overstappen’ dagen bijplakken hoe je wil. Of in één ruk doorreizen.
Trein Oslo-Bergen zou ik wel overdag doen want uitzichtendus als je Zuid-Noord doet zou ik één nacht in Oslo boeken in de buurt van het station. Boek een Comfort ticket: meer beenruimte en onderweg onbeperkt koffie/thee/warme chocomel. Ik denk dat trein+opstap boot op dezelfde dag goed haalbaar moet zijn, tenzij ze de tijden hebben aangepast.
Op de boot kun je zoveel of zo weinig plannen als je wil. Excursie via de boot maar vaak kun je ook prima zelf op pad. Of je blijft aan boord. Net hoe de energie, interesses en de financiën zijn
Ja, alles zelf geregeld. Met een paar dagen Oslo en een paar dagen Bergen. En overnachting in het ijshotel.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Lingue het volgende:
[..]
Jullie hebben dat allemaal los geboekt zelf?
En de trein tickets zijn dag gebonden maar niet tijdgebonden toch?
Ik ga je route eens uitzoeken. Dank voor de tip!
De trein boek je op www.vy.no en het ticket is voor een specifieke tijd (tenzij je de allerduurste optie pakt), er gaan immers maar maximaal vier treinen per dag.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Lingue het volgende:
[..]
Jullie hebben dat allemaal los geboekt zelf?
En de trein tickets zijn dag gebonden maar niet tijdgebonden toch?
Ik ga je route eens uitzoeken. Dank voor de tip!
Ah leesvoer en verlekkeringsvoerquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:lingue tijd voor een link naar TRV / Noorwegen #9 Snakker du norsk?
(Ik heb nooit een echt reisverslag gemaakt daar)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |