abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204514579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 08:15 schreef ytram het volgende:

[..]
Snap ik, Noorwegen was voor ons ook iets te vol gepland (twee weken). Maar een 2-5 dagen op dezelfde plek en dan weer eens 1 overnachting geeft ons voldoende rust. Het niet zelf moeten rijden/opletten en het weg zijn uit de dagelijkse sleur geeft ons veel energie.

We plannen altijd alles zelf (vind ik persoonlijk bijna het leukste). We hebben vaak wat bijzondere wensen als het op hotels en restaurants aankomt. Ik moet soms een beetje oppassen dat ik niet in het plannen doorsla en teveel excel lijstjes maak. Excursies plannen/boeken we overigens meestal op locatie, en vragen ook vaak locals wat leuk is om te doen.
Ja ik ben wat dat betreft net zo. En dat wil ik met deze reis voorkomen. Juist omdat ik de tijd er ook niet voor heb maar wel echt even weg wil. En iets wat wel even blijft hangen omdat het bijzonder en mooi is.

Ik vind nu al dat ik te veel tijd kwijt ben aan deze zoektocht. Maar ja ergens wil ik dan ook wel de perfecte reis weer hebben. Maw, ik zit het mijzelf erg lastig te maken. ;)

Ik ben wel echt even op zoek naar reizen in Noorwegen. En met de tips hier lijkt mij dat echt gaaf! Dus hopelijk heb ik binnenkort iets gevonden.
pi_204514590
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 15:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zou echt naar Hurtigruten kijken. Tot eind april hoef je op bepaalde vertrekdagen in mei/juni geen singles supplement te betalen.
Ja dat ben ik idd nu ook aan het doen.
pi_204517828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:47 schreef Lingue het volgende:

[..]
Ja dat ben ik idd nu ook aan het doen.
Als ik nog wat tips mag geven (copy laste van mijn reis een paar jaar geleden):
Vliegen op Oslo, trein naar Bergen.
Hurtigruten in zes dagen naar Kirkenes (sneeuw hotel O+ ). In de winter vonden we Zuid-Noord boeiend omdat je dan de winter tegemoet vaart. Kan me voorstellen dat dat nu anders is. Noord-Zuid kan natuurlijk ook, dan vlieg je van Oslo naar Kirkenes en stap je daar op de boot richting Bergen.
Vanuit Kirkenes vlogen wij via Oslo naar huis.

Je kunt op die ‘overstappen’ dagen bijplakken hoe je wil. Of in één ruk doorreizen.
Trein Oslo-Bergen zou ik wel overdag doen want uitzichten O+ dus als je Zuid-Noord doet zou ik één nacht in Oslo boeken in de buurt van het station. Boek een Comfort ticket: meer beenruimte en onderweg onbeperkt koffie/thee/warme chocomel. Ik denk dat trein+opstap boot op dezelfde dag goed haalbaar moet zijn, tenzij ze de tijden hebben aangepast.

Op de boot kun je zoveel of zo weinig plannen als je wil. Excursie via de boot maar vaak kun je ook prima zelf op pad. Of je blijft aan boord. Net hoe de energie, interesses en de financiën zijn ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204518018
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als ik nog wat tips mag geven (copy laste van mijn reis een paar jaar geleden):
Vliegen op Oslo, trein naar Bergen.
Hurtigruten in zes dagen naar Kirkenes (sneeuw hotel O+ ). In de winter vonden we Zuid-Noord boeiend omdat je dan de winter tegemoet vaart. Kan me voorstellen dat dat nu anders is. Noord-Zuid kan natuurlijk ook, dan vlieg je van Oslo naar Kirkenes en stap je daar op de boot richting Bergen.
Vanuit Kirkenes vlogen wij via Oslo naar huis.

Je kunt op die ‘overstappen’ dagen bijplakken hoe je wil. Of in één ruk doorreizen.
Trein Oslo-Bergen zou ik wel overdag doen want uitzichten O+ dus als je Zuid-Noord doet zou ik één nacht in Oslo boeken in de buurt van het station. Boek een Comfort ticket: meer beenruimte en onderweg onbeperkt koffie/thee/warme chocomel. Ik denk dat trein+opstap boot op dezelfde dag goed haalbaar moet zijn, tenzij ze de tijden hebben aangepast.

Op de boot kun je zoveel of zo weinig plannen als je wil. Excursie via de boot maar vaak kun je ook prima zelf op pad. Of je blijft aan boord. Net hoe de energie, interesses en de financiën zijn ;)
Jullie hebben dat allemaal los geboekt zelf?
En de trein tickets zijn dag gebonden maar niet tijdgebonden toch?

Ik ga je route eens uitzoeken. Dank voor de tip! O+
pi_204518213
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ja, alles zelf geregeld. Met een paar dagen Oslo en een paar dagen Bergen. En overnachting in het ijshotel.
Dat is prima te doen. Excursies hebben we op de boot geboekt, maar niet alle dagen.
Treinkaartje was destijds wel tijdgebonden (gereserveerde plaatsen, wat fijn is voor een reis van 7 uur). @Fogel weet vast hoe dat nu zit :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:56 #56
45833 crew  Fogel
pi_204518233
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Lingue het volgende:

[..]

De trein boek je op www.vy.no en het ticket is voor een specifieke tijd (tenzij je de allerduurste optie pakt), er gaan immers maar maximaal vier treinen per dag.
Als je vroeg boekt kan je voor 199 of 299 NOK, 20-30 euro klaar zijn voor een enkele reis (er bestaan geen retourtickets overigens).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_204518337
Ik zie dat de boot hurtigruten niet boekbaar is voor de 7 dagen Classic Voyage North ;(

Ik kijk vanaf 23 mei as.... en dan zie ik dit:

Doe ik iets geks of zit ie snel vol en heb ik pech voor die periode?
pi_204518365
@Lingue tijd voor een link naar TRV / Noorwegen #9 Snakker du norsk? :+
(Ik heb nooit een echt reisverslag gemaakt daar :@ )
pi_204518386
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:lingue tijd voor een link naar TRV / Noorwegen #9 Snakker du norsk? :+
(Ik heb nooit een echt reisverslag gemaakt daar :@ )
Ah leesvoer en verlekkeringsvoer :D
pi_204518616
Dat is irritant. Als je de hurtigruten boekt incl vlucht vanaf Oslo kun je wel iets boeken. Maar zonder vlucht is er niks beschikbaar.

flauw hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')