Ik snap op zich wat je zegt. Maar denk dat het ook wel veel met de rederij te maken heeft. En daar kan veel vanaf hangen. Gewoon massa cruiseboten waar alles gewoon lopende band werk is of dat het net een wat luxere/exclusiever karakter heeft.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vind zo'n cruise maar decadent en goedkoop tegelijkertijd, ik weet niet of ik dat nou zo luxe vind ook al is het heel duur.
Het lijkt waarschijnlijk leuker dan het is, maar hey je mag doen met je geld wat je wil.
Misschien kan je het toch een beetje vergelijken met een hotelvakantie in zo'n massahotel in turkije ofzo, is ook best luie luxe als je postitief ingesteld bent en het een en ander vergeeft. Maar dat is goedkoop.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:59 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik snap op zich wat je zegt. Maar denk dat het ook wel veel met de rederij te maken heeft. En daar kan veel vanaf hangen. Gewoon massa cruiseboten waar alles gewoon lopende band werk is of dat het net een wat luxere/exclusiever karakter heeft.
Ik wil dus ook niet goedkoop en niet massa. Vooral niet massa. Want dan kun je mij erna ook weer afvoerenquote:Op woensdag 20 april 2022 20:05 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Misschien kan je het toch een beetje vergelijken met een hotelvakantie in zo'n massahotel in turkije ofzo, is ook best luie luxe als je postitief ingesteld bent en het een en ander vergeeft. Maar dat is goedkoop.
Ik vond zo'n massa relax hotel ook weer stress geven, dat met handoekjes op stoeltjes en bedjes bijvoorbeeld.
En vond uiteindelijk kleinschaliger leuker, niet zoals camperen, maar wel in goedkope hotels en dan vooral buiten het hotel je lol zoeken.
Ik zou gewoon idd zoeken naar de allerbeste cruise schip en dat dan maar doen, zo'n goedkoper massa ding lijkt me echt zo nep.
Hij is leuk! En ergens heeft ie wel een goed punt (of meerdere).quote:
Dat is eigenlijk bij alles zo. Hotels zijn ook altijd voor de 2-personen.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef Lingue het volgende:
Ik val nog niet in de categorie oud ;-) maar wil gewoon een lekkere ontspannen vakantie en niks aan mijn hoofd. Niks moeten doen. En vooral ook eens iets anders dan anders. Ik hou wel van een prachtig uitzicht op de horizon.
Ik zie nu vooral dat als ik naar een reis kijk en een snelle prijsopgave doe dat het voor een alleenstaande/1 persoon gewoon onbetaalbaar wordt. Want je betaalt voor 2... Ik vind dat echt gewoon belachelijk.. Het aantal alleenstaanden neemt alleen maar toe maar de reisbranche richt zich er totaal niet op in. En anders heb je zo een klein kut kamertje met een 1 persoonsbed. Alsof alleenstaanden in een 1 persoonsbed willen slapen
Kamperen is al helemaal buiten mijn comfort zone.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:52 schreef caroro het volgende:
Wij gaan het meemaken in September, we gaan met een Royal Carribean cruise met het hele gezin. Vrienden zijn al een aantal keer geweest en vinden het fantastisch.
Wij zijn normaal gesproken kampeerders, dus dit is wel een heel eind uit onze comfort zone. Maar we hebben er enorm veel zin in.
Als je Noorse kustroute wil doen, dan zijn er tegenwoordig twee aanbieders. De klassieke Hurtigruten en de nieuwe Havila. Die laatste heeft een lening in Rusland dus die moeten even uitzoeken of ze nog mogen varen ivm sancties zelfs al is de maatschappij zelf niet Russisch.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef Lingue het volgende:
Ja Scandinavië lijkt mij erg gaaf en mooi.
Ik val nog niet in de categorie oud ;-) maar wil gewoon een lekkere ontspannen vakantie en niks aan mijn hoofd. Niks moeten doen. En vooral ook eens iets anders dan anders. Ik hou wel van een prachtig uitzicht op de horizon.
Ik zie nu vooral dat als ik naar een reis kijk en een snelle prijsopgave doe dat het voor een alleenstaande/1 persoon gewoon onbetaalbaar wordt. Want je betaalt voor 2... Ik vind dat echt gewoon belachelijk.. Het aantal alleenstaanden neemt alleen maar toe maar de reisbranche richt zich er totaal niet op in. En anders heb je zo een klein kut kamertje met een 1 persoonsbed. Alsof alleenstaanden in een 1 persoonsbed willen slapen
TT aangepast.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Ik vind dat er argumenten tussen zitten die goed zijn en dat neem ik zeker mee. Dat is oa milieu maar ook misschien dat het toch wel massaal kan zijn.
Ik zie/zag gewoon een plaatje met rust voor mij 😊
Misschien het topic (en titel) veranderen in vakantie suggesties oid? Kan een mod dat doen? 😊
Waarbij ik dan graag tips hoor wat bijzondere vakanties zijn. En dan bedoel ik vooral geen 13 in dozijn Turkije all inclusive oid. Of de standaard grote/middelgrote plekken/steden.
Rondtrekken/rondreizen zie ik nu echt niet zitten. Ik heb vooral behoefte aan een plek om op te laden en af te schakelen. En het mag best iets buiten de comfortzone liggen. Dat laatste is hooguit wat lastig in te schatten voor jullie.
7-10 dagen is voldoende. Primitief en kamperen is niks voor mij.
Schoon en zorgeloos wel. Luxe is een plus en geen must.
Huskies en Noordlicht heb ik al gedaan en is het nu ook wat laat voor.
Ijshotel zou nog wel leuk zijn maar ben denk ik te laat.
En verder loop ik een beetje vast in de opties.
Ik was graag een weekje gaan paragliden met een cursus. Maar die worden in de zomervakantie pas gegeven wat ik kon vinden op de plekken die mij mooi en leuk leken. En ik wil graag eind mei of begin juni weg.
Thanks!quote:Op woensdag 20 april 2022 22:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
TT aangepast.
Wat is je budget voor die 7-10 dagen? Hoe ver ben je bereid om te reizen?
Is bv Rovos rail iets voor je? Met een luxe trein op safari.
Oh, en moeten we ergens rekening mee houden qua ontbrekende vaccines of visamogelijkheden voor bepaalde landen?
IJshotel kan nog wel. Die in Kirkenes blijft tegenwoordig het hele jaar staan.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Ik vind dat er argumenten tussen zitten die goed zijn en dat neem ik zeker mee. Dat is oa milieu maar ook misschien dat het toch wel massaal kan zijn.
Ik zie/zag gewoon een plaatje met rust voor mij 😊
Misschien het topic (en titel) veranderen in vakantie suggesties oid? Kan een mod dat doen? 😊
Waarbij ik dan graag tips hoor wat bijzondere vakanties zijn. En dan bedoel ik vooral geen 13 in dozijn Turkije all inclusive oid. Of de standaard grote/middelgrote plekken/steden.
Rondtrekken/rondreizen zie ik nu echt niet zitten. Ik heb vooral behoefte aan een plek om op te laden en af te schakelen. En het mag best iets buiten de comfortzone liggen. Dat laatste is hooguit wat lastig in te schatten voor jullie.
Huskies en Noordlicht heb ik al gedaan en is het nu ook wat laat voor.
Ijshotel zou nog wel leuk zijn maar ben denk ik te laat.
En verder loop ik een beetje vast in de opties.
Ik was graag een weekje gaan paragliden met een cursus. Maar die worden in de zomervakantie pas gegeven wat ik kon vinden op de plekken die mij mooi en leuk leken. En ik wil graag eind mei of begin juni weg.
Wat vind je van een concept als 'Eliza was here'?quote:Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Lingue het volgende:
Met alle respect hoor, maar als de kinderen al blij worden van vast zitten op een boot met een kidsclub dan hebben ze weinig benul.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:10 schreef E.T. het volgende:
Overigens hebben de kinderen (van alle leeftijden) de grootste lol in de kids clubs (die van mij zijn 14, 15 en 18 en hebben het al weken nergens anders over dat ze weer naar de clubs willen). Daar heb je dus geen 'last' van; zeker niet als je in de adult-only area's zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |