Makkelijk ezelsbruggetje voor wie denkt dat lockdowns misschien niet werken:quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:12 schreef ludovico het volgende:
Maatregelen werken als mensen zich er aan houden dogma. Lollolol.
Dat is jouw mening niet wat de cijfers laten zien.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
De maatregelen zijn grotendeels nauwelijks effectief.
En maar doordrammen.
Niet in dit land. Nooit geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
De Winter van Juni 2021 al vergeten?
Dat de cijfers altijd al beginnen op te lopen in de zomer?
Diverse landen hebben in de zomer grote pieken gehad zomer (India).
Seizoen is een beperkte factor, maar wel degelijk een factor.
Welke cijfers?quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:17 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dat is jouw mening niet wat de cijfers laten zien.
Werkt goed in China.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Makkelijk ezelsbruggetje voor wie denkt dat lockdowns misschien niet werken:
Als je met iemand in contact komt, kan iemand je besmetten.
Als je met niemand in contact komt, kan niemand je besmetten.
Laat dat nou net het probleem zijn geweest tijdens de Corona-crisis. Zorg overbelast door besmettingen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:20 schreef ludovico het volgende:
Niet vanwege de interactie zelf an sich maar vanwege de zorg qua medicijnen voedsel en andere eerste levensbehoeften.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:39 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Laat dat nou net het probleem zijn geweest tijdens de Corona-crisis. Zorg overbelast door besmettingen.
Als er 50 tinten grijs zijn is dit tint 49. Het is zo verschrikkelijk fout.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:47 schreef Questular het volgende:
En nog steeds een topic vol mensen die hun mening als feit lopen te verkopen hier
Yo! Hoi!!quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:47 schreef Questular het volgende:
En nog steeds een topic vol mensen die hun mening als feit lopen te verkopen hier
Want jeugd heeft nooit interactie met Ouderen? We hadden 3000 ziekenhuis opnames door dit foutje.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet in dit land. Nooit geweest.
Ga je nu dat dansen met Janssen verhaal erbij halen? Je snapt dat dat superspread events zijn met alleen maar jeugdigen? En dat dat inzichtelijk was omdat al die mensen getest werden?
Had wss doden gescheeld als die na golf 1 wat immuniteit hadden opgebouwd, scheelt weer wat transmissie de golf erna.
Hoeft natuurlijk niks met wappie zijn te maken te hebben. Ik had een besmetting te pakken in december net als velen met mij, en hoefde daardoor geen booster te halen de eerste maanden. Mijn vinkje vervalt per half mei, het is redelijk ridicuul om nu een booster te moeten halen wetende dat de werking daarvan al weg is zodra de herfst eraan komt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:00 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wappies die de consequenties merken van hun keuze.
Ik kamp ook met de nawee van een flinke verkoudheidquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yo! Hoi!!
Mijn mening is dat ik nog steeds wacht tot ik de kereuna loterij een keer win (of verlies).
Gister weer op kantoor tussen twee collega's die non-stop liepen te blaffen en snotteren dat het een lieve lust is.
Wat is dat toch met al die "verkouden" lui de hele tijd, for fuck sake, bouw eens wat weerstand op ofzo
Ik ben helemaal om door je relaas! Ik ga meteen Ginny Mooij volgen op Twitter!quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:24 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Want jeugd heeft nooit interactie met Ouderen? We hadden 3000 ziekenhuis opnames door dit foutje.
Wel bijzonder nadat we maatregelen weer hadden, dat de cijfers spontaan daalde, maar wel aanzienlijk hoger waren dan daarvoor. Wintereffect in de zomer zullen we dit dan maar noemen?
En natuurlijke immuniteit is ook maar tijdelijk en je moet het overleven, niemand verder besmetten en geen long covid aan overhouden. Niet de beste methode.
Dit werkt ook tot een zeker hoogte in Nederland. China gebruikt alleen het zero covid beleid.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Werkt goed in China.
Ik ben geen labrat, jij misschien wel.
Niemand heeft het recht om mensen zo te behandelen, jij vindt misschien van wel.
Juist de zorg was het probleem, en wat door de maatregelen redelijk onder controle bleef. Nadee;, we hadden te veel eigenwijze personen die het allemaal beter denken te weten.quote:Feit is dat je niet in een gevangenis leeft en mensen interactie nodig hebben om alleen al te overleven. Niet vanwege de interactie zelf an sich maar vanwege de zorg qua medicijnen voedsel en andere eerste levensbehoeften.
Weerstand opbouwen is zoooooo 2019quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yo! Hoi!!
Mijn mening is dat ik nog steeds wacht tot ik de kereuna loterij een keer win (of verlies).
Gister weer op kantoor tussen twee collega's die non-stop liepen te blaffen en snotteren dat het een lieve lust is.
Wat is dat toch met al die "verkouden" lui de hele tijd, for fuck sake, bouw eens wat weerstand op ofzo
Ben je levensmoe?quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben helemaal om door je relaas! Ik ga meteen Ginny Mooij volgen op Twitter!
Wat wil je nou die ouderen hadden allang kans gehad om te vaccineren tegen die tijd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:24 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Want jeugd heeft nooit interactie met Ouderen? We hadden 3000 ziekenhuis opnames door dit foutje.
Wel bijzonder nadat we maatregelen weer hadden, dat de cijfers spontaan daalde, maar wel aanzienlijk hoger waren dan daarvoor. Wintereffect in de zomer zullen we dit dan maar noemen?
En natuurlijke immuniteit is ook maar tijdelijk en je moet het overleven, niemand verder besmetten en geen long covid aan overhouden. Niet de beste methode.
Ja bizar. Dan hoor je dat mensen geen kereuna hebben, maar hebben ze ineens hele erge griep en verkouden etc. Overal kom je ze tegen. Nog steeds nergens last van. En het is niet dat ik niet tussen de mensen kom of zo. Denk wel dat een belangrijk element hierin is het hebben van kinderen. Maar jouw vrouw werkt in de opvang, die zou het dan ook nog allemaal mee kunnen brengen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yo! Hoi!!
Ik heb kinderen in de basisschoolleeftijd (die beide al de kerona hebben gehad), ik werk op een VO school, ik ga uit/op stap, houd geen rekening met wel of geen mensenmassa's. Niets, nada, noppes. Ja wel 10 verkoudheden, maar verderquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja bizar. Dan hoor je dat mensen geen kereuna hebben, maar hebben ze ineens hele erge griep en verkouden etc. Overal kom je ze tegen. Nog steeds nergens last van. En het is niet dat ik niet tussen de mensen kom of zo. Denk wel dat een belangrijk element hierin is het hebben van kinderen. Maar jouw vrouw werkt in de opvang, die zou het dan ook nog allemaal mee kunnen brengen natuurlijk.
Heb je het gelezen? Je komt met compleet iets anders aanzetten.quote:
Ja daar ging het dus over, die verkoudheden. Dus je bevestigt wat ik zeg.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:25 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik heb kinderen in de basisschoolleeftijd (die beide al de kerona hebben gehad), ik werk op een VO school, ik ga uit/op stap, houd geen rekening met wel of geen mensenmassa's. Niets, nada, noppes. Ja wel 10 verkoudheden, maar verder
Vaccins werken niet bij iedereen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat wil je nou die ouderen hadden allang kans gehad om te vaccineren tegen die tijd.
Nee, je laat alleen zien dat jij nog steeds problemen hebt met te begrijpen wat covid-19 nu eigenlijk is of betekend. Geeft niet, we zijn ook pas 2 jaar bezig.quote:Dat hele argument valt weg.
Klopt, maar als de besmettingen in eens oplopen, maakt dat dus weinig uit. Afschermen is een utopie.quote:Afgezien van dat, in de zomer 30x minder risico met ouderen, ouderen zijn er zelf bij, etc etc.
Niet alleen is dit off-topic maar op het juiste forum bestaat er zelfs al een topic over: NWS / Amsterdam wil geen dronken Koningsdagvierders: ’Maximaal 1 blikje bierquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:58 schreef _serial_ het volgende:
Eenmaal geproeft aan maatregelen, blijven we maatregelen nemen, dit keer in het kader van de betutteling.
Amsterdam wil geen dronken Koningsdagvierders: ’Maximaal 1 blikje bier per persoon’
Want stel je voor dat het iets te gezellig wordt in het centrum.
Succes met de handhaving overigens Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |