Hoe staat ermee V?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:41 schreef V. het volgende:
Om kort te gaan, niet best. Dat komt niet door het onderwerp van dit topic, maar wegens een extreem naar sterfgeval in de familie, drie weken geleden. Ga ik niet over uitweiden, maar 18 jaar is te jong.
Dus dit staat even stil, helaas. Ik kom later weer terug in dit topic.
Dat is niet kinderachtig hoor. Als iemand mij of mijn kind had misbruikt, zou ik z'n achillespezen doorsnijden, dus vind je vrij mild.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:49 schreef SicSicSics het volgende:
Afgelopen maandag melding gemaakt bij de politie. Gisteren de laatste gegevens doorgegeven met twee vragen;
1. Of ze me laten weten als er meerdere meldingen/ aangiften zijn geweest, op basis hiervan kan ik beslissen om de mleding om te zetten in een aangifte.
2. Of ze hem ook laten weten dat er melding is gemaakt.
Ik merk dat die laatste belangrijk voor me is. Een stap om het probleem bij hem neer te leggen. Ik heb 30 jaar met het probleem rondgelopen, terwijl het eigenlijk niet van mij was. Het was niet mijn probleem. Het is zijn probleem. Dit voelt een beetje als teruggeven. Waarbij ik hoop dat hij er wakker van zal liggen; wat betekent het? Komt er nog een aangifte? Wat gaat er gebeuren?
Dat geeft mij, heel kinderachtig, een beetje rust en genoegdoening. Als de politie dit bericht niet aan hem geeft, dan doe ik het waarschijnlijk zelf.
Aangifte heeft waarschijnlijk weinig zin. Was de politie heel eerlijk over. Het is hen toch te doen om waarheidsbevinding en als hij niet bekend, dan is dat eigenlijk onmogelijk. Wat ik heel goed snap.
Dit lees je vrij veel. Mensen die wraak willen nemen op de ontuchtpleger, en ik kan me iets bij het gevoel voorstellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is niet kinderachtig hoor. Als iemand mij of mijn kind had misbruikt, zou ik z'n achillespezen doorsnijden, dus vind je vrij mild.
Wat een grote stap voor jequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:49 schreef SicSicSics het volgende:
Afgelopen maandag melding gemaakt bij de politie. Gisteren de laatste gegevens doorgegeven met twee vragen;
1. Of ze me laten weten als er meerdere meldingen/ aangiften zijn geweest, op basis hiervan kan ik beslissen om de mleding om te zetten in een aangifte.
2. Of ze hem ook laten weten dat er melding is gemaakt.
Ik merk dat die laatste belangrijk voor me is. Een stap om het probleem bij hem neer te leggen. Ik heb 30 jaar met het probleem rondgelopen, terwijl het eigenlijk niet van mij was. Het was niet mijn probleem. Het is zijn probleem. Dit voelt een beetje als teruggeven. Waarbij ik hoop dat hij er wakker van zal liggen; wat betekent het? Komt er nog een aangifte? Wat gaat er gebeuren?
Dat geeft mij, heel kinderachtig, een beetje rust en genoegdoening. Als de politie dit bericht niet aan hem geeft, dan doe ik het waarschijnlijk zelf.
Aangifte heeft waarschijnlijk weinig zin. Was de politie heel eerlijk over. Het is hen toch te doen om waarheidsbevinding en als hij niet bekend, dan is dat eigenlijk onmogelijk. Wat ik heel goed snap.
Ik snap je, maar het werkt heel gek.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:22 schreef Cockwhale het volgende:
Dat is niet kinderachtig hoor. Als iemand mij of mijn kind had misbruikt, zou ik z'n achillespezen doorsnijden, dus vind je vrij mild.
Het is ook een afweging. Is het de moeite waard? Ik heb tegenwoordig werk waarbij ik een VOG nodig heb, dus het is niet heel handig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:24 schreef luxerobots het volgende:
Dit lees je vrij veel. Mensen die wraak willen nemen op de ontuchtpleger, en ik kan me iets bij het gevoel voorstellen.
Toch gebeurt het in de praktijk vrij weinig. Weinig misbruikers overkomt erge dingen omdat mensen wraak komen nemen.
Vroeger gebeurde dat met enige regelmaat, de mens van tegenwoordig is helaas inderdaad erg dociel wat dit soort zaken betreft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit lees je vrij veel. Mensen die wraak willen nemen op de ontuchtpleger, en ik kan me iets bij het gevoel voorstellen.
Toch gebeurt het in de praktijk vrij weinig. Weinig misbruikers overkomt erge dingen omdat mensen wraak komen nemen.
Naast dat alles, gaat het ook allemaal heus niet weg als je zoiets doet, dus wat levert het ook op?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik snap je, maar het werkt heel gek.
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand in een relatie zat waarbinnen ze mishandeld/ misbruikt werd en mijn reactie was: "Ik kom nu naar je toe, gooi hem in de auto, neem hem mee en flikker hem bij Nijmegen van de Waalbrug."
Waar zij op aangaf daar geen behoefte aan te hebben.
Terwijl iemand tegen mij zei, na het aanhoren van mijn verhaal: "Je weet waar hij woont toch? We halen hem op en nemen hem mee naar een bos en we begraven wat er overblijft..."
Waarop ik aangaf dat ik daar geen behoefte aan heb.
[..]
Het is ook een afweging. Is het de moeite waard? Ik heb tegenwoordig werk waarbij ik een VOG nodig heb, dus het is niet heel handig.
Wat een fucking bullshit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:54 schreef Grems het volgende:
Vroeger gebeurde dat met enige regelmaat, de mens van tegenwoordig is helaas inderdaad erg dociel wat dit soort zaken betreft.
Ach wat zal ik zeggen. Het leven gaat door. Voor ons in ieder geval. We zijn de dreun nog niet echt te boven, maar het heeft gewoon tijd nodig.quote:
Heel grote en belangrijke stap, goede beslissing en goed gedaan. Zal ook wel de nodige energie hebben gekostquote:Ik heb afgelopen vrijdag de politie gesproken. Ik ga alsnog melding maken danwel aangifte doen van wat mij is overkomen. Voelt wel spannend, officieel, maar volgens mij is het voor mij nu wel nodig om het 'officieel' te maken.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een fucking bullshit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gecondoleerd met de kwaliteit van de mannen in jullie leven destijds.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:22 schreef V. het volgende:
[..]
Och jee, een witte alt-rightkneus met zijn opgeblazen idee van mannelijkheid.
Als je niet weet waar je het over hebt, houd je dan gewoon buiten de discussie.
Maar ja, Dunning-Kruger is a bitch...
[ Bericht % gewijzigd door CoolGuy op 11-10-2022 08:07:11 ]
Vroeger kreeg je thuis nog een extra pak rammel als je met zo een verhalen afkwam joh!quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:46 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Gecondoleerd met de kwaliteit van de mannen in jullie leven destijds.
Wellicht dat mijn omgeving/familie uitzonderingen waren op de regel en ik een wat vertekend beeld heb, is altijd mogelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je thuis nog een extra pak rammel als je met zo een verhalen afkwam joh!
Daar werd niet over gesproken, laat staan wraak genomen.
Heel begrijpelijk hoor! En als je het irritant vind dat ik je erbij blijf trekken moet je het ook zeggen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:27 schreef V. het volgende:
Maar ontopic:
[..]
Ach wat zal ik zeggen. Het leven gaat door. Voor ons in ieder geval. We zijn de dreun nog niet echt te boven, maar het heeft gewoon tijd nodig.
Om antwoord te geven op je eerdere vraag: dat staat allemaal nog stil. Echt geen ruimte voor, al begint dat wel te wringen, merk ik. Geen ruimte, geen tijd en geen energie, maar wel een duidelijke behoefte om dingen aan te pakken en het gevoel dat, als dat niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren/aanvangen, dat er dan wel dingen mis kunnen gaan. Dus ik moet daar een vorm voor vinden. Binnenkort sowieso maar eens naar de HA om over een en ander te praten.
Dat is het zeker. Ik had mezelf weer mooi tuk. Ik dacht: "Ik heb alles verteld aan de psyocholoog, nu kan ik er wel makkelijker over praten."quote:Heel grote en belangrijke stap, goede beslissing en goed gedaan. Zal ook wel de nodige energie hebben gekost
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een gezinslid met trauma heeft echt baat bij sensorimotor psychotherapy.quote:Op maandag 14 november 2022 16:07 schreef Schanu het volgende:
Het is een uitkomst als je je grenzen wil leren voelen, contact wil leren hebben met je lijf, leren luisteren naar je hart en je intuitie, etc. Maar ik raad het dan zeker wel aan in combinatie met bijvoorbeeld gesprekken bij een psycholoog, zodat je ook wat kan doen met de emoties die naar boven komen. Met bijvoorbeeld ook eventuele herinneringen. Want in je lijf liggen triggers opgeslagen en als je die raakt zonder juiste begeleiding, ben je nog verder van huis.
Misschien zou je daar nog baat bij hebben?quote:Sensorimotor Psychotherapy ® (SP) is een behandelvorm waarbij aandacht voor het lichaam en de dialoog allebei even belangrijk zijn.
Jouw verhaal is ook echt heel heftig. Dapper dat je het deelt. Kleine stapjes inderdaad.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:19 schreef Schanu het volgende:
@:Vanyel, bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden!
@:SicSicSics, dapper dat je bent begonnen met haptonomie. Het klinkt alsof het in ieder geval iets teweeg heeft gebracht bij je, dat lijkt mij een goed begin.
Kleine stapjes, geen reden om te overhaasten, ook die kleine stapjes vormen tezamen grote stappen vooruit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |