abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2022 @ 13:11:45 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204490084
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens Koos. Ik denk dat je gevangen genomen militairen die een zegje op video doen altijd sceptisch moet bekijken, omdat het natuurlijk logisch is dat ze dingen zullen zeggen of doen onder druk.

En op die manier bekeken is het ook zo vreemd dat berichtgeving hebben moet zien in de media op basis van video's over gevangengenomen Russische soldaten (voorbeeld). En dat wordt dan wél als feitelijk beschouwd. Alleen nu het om Oekraïense soldaten gaat is het direct niet meer waar. Dus zou er weer eens sprake zijn van een dubbele standaard? Het lijkt er wel op, en dan kom je dus uit ergens in de richting van de hyperbool die ik net bewust had gecreëerd.
Het verschil is dat de Russen die gevangen genomen werden geloofden in een vredesmissie en dat ze zouden binnen gehaald worden als helden..
Je weet wel dat gene wat door Poetin ook aangegeven werd.
De buitenlandse opgepakte militairen die vochten naast azov kennen de reputatie van azov, 8 jaar lang kwam die groep zo nu en dan in nieuws, plus mobiel zonder overheid filter...
En die geven ineens totaal ander verhaald.
Dus dat is even 180° vandaar dat het nogal ongeloof waardig over komt.

Oh en de Russen die gevangen genomen werden getroffen conscripts.

De buitenlandse militairen betreffen vrijwilligers.

Da's nogal een verschil.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 20 april 2022 @ 13:17:43 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204490121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
ze hebben nogal een reputatie.
Ja, een NAZI reputatie.
Joh ehm dat wist nog niemand dat er een aantal bazi sympathisanten tussen zitten, bij de Russen zitten er nogal wat Sovjet supporters bij..
Net zo erg.
  woensdag 20 april 2022 @ 13:20:13 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204490136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 00:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/German_submarine_U-1206?wprov=sfla1

Ik had dat ooit al eens gehoord, heel lang geleden.
En hup was geen fabeltje.
[..]
Ogh shit ja...
Filmpje is redelijk nieuw maar als je dit zo ziet, dan kan ik best begrijpen dat Marioepol nog niet in genomen is.
Mij is alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ze aan ammo komen.
Jup! :) Bijzonder toch.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204490165
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Joh ehm dat wist nog niemand dat er een aantal bazi sympathisanten tussen zitten, bij de Russen zitten er nogal wat Sovjet supporters bij..
Net zo erg.
Aantal ja, duizenden die nu langzamerhand in de pan gehakt worden of zich overgeven.

https://t.me/intelslava/2(...)R4XMKUTF6lwnA99uN3fc
Captured nazi Ruslan Simanishin from Dnepropetrovsk. Mobilized 95 ODShBr.

https://t.me/intelslava/2(...)PeySavzYqz4ScErY3A7I
Popasnaya is slowly but surely coming under the control of the LPR. Ukrainian soldiers have started surrendering en masse.
https://t.me/intelslava/2(...)xArDKkneERQwPxbhfzmo
The People's Militia of the LPR reports that over the past day the enemy has suffered losses in manpower and military equipment, namely:
➖165 personnel;
➖11 armored vehicles;
➖1 launcher of the Buk-M1 anti-aircraft missile system

More than 3,000 soldiers of the Armed Forces of Ukraine have surrendered in Donbas since the beginning of the operation - DPR
pi_204490644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik kan je heel veel verhalen laten zien van Oekrainiers die teleurgesteld de wapens hebben laten zakken.
Daar zullen Russische media ongetwijfeld vol mee staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 20 april 2022 @ 14:24:17 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204490648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Aantal ja, duizenden die nu langzamerhand in de pan gehakt worden of zich overgeven.

https://t.me/intelslava/2(...)R4XMKUTF6lwnA99uN3fc
Captured nazi Ruslan Simanishin from Dnepropetrovsk. Mobilized 95 ODShBr.

https://t.me/intelslava/2(...)PeySavzYqz4ScErY3A7I
Popasnaya is slowly but surely coming under the control of the LPR. Ukrainian soldiers have started surrendering en masse.
https://t.me/intelslava/2(...)xArDKkneERQwPxbhfzmo
The People's Militia of the LPR reports that over the past day the enemy has suffered losses in manpower and military equipment, namely:
➖165 personnel;
➖11 armored vehicles;
➖1 launcher of the Buk-M1 anti-aircraft missile system

More than 3,000 soldiers of the Armed Forces of Ukraine have surrendered in Donbas since the beginning of the operation - DPR
In de pan gehakt noemt ie dat, ehm er zaten er 5000 .. even kijken de wereld beroemde slag om Bastogne door de Amerikaanse 101 Airborne divisie en nog wat andere eenheden duurde 5 A 6 dagen, en betrof tussen de 8000 en 11000man.
Marioepol is nog steeds gedeelte gedeeltelijk in Oekraïnse handen meer dan 50 dagen lang.
Dus tja in de pan gehakt nee totaal niet, vervelende doorn in het Russische oog.

BTW de hele oorlog zou nog geen weekje duren dus... In de pan hakken... Nee totaal niet!!
  woensdag 20 april 2022 @ 15:08:59 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204490861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ze zullen het bestempelen als een geweldige overwinning.
Natuurlijk niet er bij zeggen dat ze eerst 1/3 leger wat voor Kiev bestemd was er voor nodig hadden om ze de kop in te kunnen drukken.
Terwijl er nog steeds een groep Oekraïners zitten die misschien een zwaar te kort hebben aan materiaal maar zich tot de laatste snik verdedigen en om maar te zwijgen wat straks misschien wel ondergronds verder gaat.
Om de bezetter te bestrijden.

Agh ja... Paar dagen zeiden ze en wat heeft het opgeleverd alleen maar dood en verderf en een mislukte aanval op de hoofdstad de regering afzetten is en zal ze ook niet lukken dus plan 1 ligt al in duigen!

Beter dan ieders verwachtingen.
pi_204490942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De westerse in ieder geval niet want de schijn moet nog steeds opgehouden dat de oekraine het gaat winnen.
pi_204490966
What You Should Really Know About Ukraine
https://fair.org/home/what-you-should-really-know-about-ukraine/

Let op: Amerikaanse kijk op wat er werkelijk gebeurde in Oekraine.

Een van de belangrijkste punten: The US Helped Overthrow Ukraine’s Elected President

pi_204491053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
De westerse in ieder geval niet want de schijn moet nog steeds opgehouden dat de oekraine het gaat winnen.
Winnen weet ik niet, maar feit is dat de oorlog niet heel soepel verloopt voor de Russen. Ze hebben niet voor niets hun aandacht verlegd naar het oosten van het land.
pi_204491114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Winnen weet ik niet, maar feit is dat de oorlog niet heel soepel verloopt voor de Russen. Ze hebben niet voor niets hun aandacht verlegd naar het oosten van het land.
Is het verhaal van het herstel van het groot-russische rijk dan ook eindelijk afgedaan ja ?
Of moeten we nog altijd extra geld gaan uitgeven voor de grote dreiging van de russen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204491211
quote:
De Verenigde Staten bereiden een nieuw militair hulppakket voor Oekraïne ter waarde van 800 miljoen dollar (740 miljoen euro) voor.

Dat melden de Amerikaanse media, nadat vorige week ook al een 800 miljoen aan bijkomende militaire hulp werd aangekondigd.

De details van de nieuwe militaire hulp worden nog besproken, meldt CNN volgens drie verantwoordelijken van de Biden-administratie.

...

https://www.msn.com/nl-be(...)4d6d8d6364750726f254
En het Industrieel Militair Complex zag dat het goed was ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204491337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is het verhaal van het herstel van het groot-russische rijk dan ook eindelijk afgedaan ja ?
Of moeten we nog altijd extra geld gaan uitgeven voor de grote dreiging van de russen ?
Och, ik gok dat Poetin daar nog steeds over droomt. Het is alleen niet haalbaar.

Verder vind ik dat Nederland moet voldoen aan de 2-procentsnorm van de NAVO, ongeacht de Russische dreiging.
pi_204491424
quote:
Relatie tussen Den Haag en Moskou verslechtert in hoog tempo
De regering in Moskou zet vijftien Nederlandse diplomaten het land uit. Tegelijkertijd kondigt premier Mark Rutte aan dat Nederland pantservoertuigen zal leveren aan Oekraïne om dat land te steunen in de strijd tegen Rusland.
De twee gebeurtenissen zijn een zoveelste stap in de snel verslechterende relatie tussen Den Haag en Moskou. Het uitzetten van de vijftien diplomaten is volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken een vergelding voor de zeventien Russen die eerder werden uitgezet door Nederland. Volgens het kabinet ging het om inlichtingenofficieren die zich voordeden als diplomaat bij de Russische ambassade in Nederland.
https://www.ad.nl/politie(...)hoog-tempo~a8a7c6bd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 april 2022 @ 16:58:52 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204491578
quote:

[..]
Rusland heeft nog steeds nukes, nou ja volgens BMW bestaan die dingen niet maar de rest van de wereld hoopt dat Rusland die niet bestaande dingen gebruikt..
Beetje lastige situatie
  woensdag 20 april 2022 @ 17:03:31 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204491599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh noes..

Nja we waren al onvriendelijk.

En de Russen schoten een passagiersvliegtuig met veel inzittenden neer en vliegen geregeld ongeoorloofd door ons luchtruim dus.

Kan er niet wakker om liggen
  woensdag 20 april 2022 @ 17:05:04 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204491603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Regering afzetten word al heel lastig en dat was het hoofd doel volgens de eerste preek van poetin.
En dat kan nu al niet meer gehaald worden aangezien de aanval op Kiev voorbij is.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:23:35 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204492136
quote:

[..]

Dit klopt wel aardig.
pi_204492324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dit klopt wel aardig.
quote:
''Could Russia win a war against NATO?'
Je verwacht dat die video een seconde of 2 duurt, maar aangezien de video bijna 22 minuten duurt zal er wel een voiceover bijna 22 minuten aan het lachen zijn.
pi_204492697
Als Putin dit onder Trump had gedurfd hadden linkse mensen geREEEED over bewapenen van Oekraine.
Nu zijn ze helemaal oorlogsgeil.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204492767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland heeft nog steeds nukes, nou ja volgens BMW bestaan die dingen niet maar de rest van de wereld hoopt dat Rusland die niet bestaande dingen gebruikt..
Beetje lastige situatie
is dat een nieuw sub op FOK BMW?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_204493341
quote:
EU doet alles voor overwinning Oekraïne, zegt Michel
De Europese Unie zal alles doen om ervoor te zorgen dat Oekraïne de oorlog wint die Rusland tegen het land is begonnen. "We willen de overwinning voor Oekraïne", zei EU-voorzitter Charles Michel op bezoek in Kiev.

Oekraïne kan intussen blijven rekenen op militaire hulp van EU-landen nu Rusland aanstalten maakt voor een grootscheepse aanval op Oost-Oekraïne, verzekerde Michel. De Oekraïense president Zelenski, die hem flankeerde, constateert dat het Westen zijn land inmiddels royaler wapens levert.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)opa-marioepol-verzet
pi_204493453
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:21 schreef greysbones het volgende:

[..]
Er is blijkbaar ooit een BNW topic over geweest dus wordt er maar simplistisch veralgemeend dat iedereen in BNW dat ook gelooft, hijzelf dus ook.
  woensdag 20 april 2022 @ 20:50:22 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204493899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Je verwacht dat die video een seconde of 2 duurt, maar aangezien de video bijna 22 minuten duurt zal er wel een voiceover bijna 22 minuten aan het lachen zijn.
Riedeltje?
Nee het scenario betreft oorlog tussen NATO en Rusland zonder de huidige situatie in Oekraïne, dus als die situatie niet zou zijn gebeurd zou NATO niet zo sterk in de schoenen zouden hebben gestaan en een aantal landen met kleine legers zou onder de voet zijn gelopen.
Daarna gaat men verder over de huidige situatie en de grote issues van het Russische leger wat nu dus behoorlijk duidelijk is.
En dat is de aanvoer route.
  woensdag 20 april 2022 @ 20:51:30 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204493912
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:21 schreef greysbones het volgende:

[..]
Typtyfus komt omdat ik dit typ op telefoon en de auto correctie maakt er een Duitse fabrikant van..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')