abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204462204
Ik heb sinds een maand een vriendin, waar ik echt verliefd op ben.
We wonen nog niet samen, we zien elkaar ook niet echt elke dag.
Op de dagen dat we elkaar niet zien hebben we wel extra telefonisch/app contact.

Ik heb het idee dat zij erg de bevestiging nodig heeft dat ik van haar houd. Dat heeft ze ook wel eens zo uitgesproken. Ze vraagt ook regelmatig of ik nog van haar hou,

Nu zeg ik zeer regelmatig dat ik van haar houd, en hoeveel ik om haar geef. Voor nu gaat dat prima, maar we zijn pas kort samen. Ik vraag me af hoe dat over een tijdje gaat. Telkens alleen maar zeggen “ik houd van je”, wordt wat monotoon natuurlijk.

Uiteraard snap ik dat het bewijs dat je van iemand houd vooral zit in de dingen die je voor/met iemand doet. Liefde moet je laten voelen. Maar toch heb ik het gevoel dat het verbale voor haar erg belangrijk is. Hebben jullie hier ervaring mee, tips eventueel? :)
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_204462476
Vrouwen die steeds vragen of je van ze houdt zijn problem cases met zelfbeeld issues en zijn vaak heel onzeker.

Wegwezen, nu het nog kan. Tenzij je van een hoop drama en ellende in je relaties houdt. :{
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204462516
Hoe denken jullie over trouwen en kinderen? Misschien geeft haar dat wat meer zekerheid als je daarover begint.

Ik ken dit gedrag alleen terug van mijn jeugdliefde. In mijn geval was het gebrek aan toekomstperspectief en onzekerheid van de persoon zelf.

[ Bericht 21% gewijzigd door KroketBroodje op 17-04-2022 12:23:42 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204463077
Jullie hebben een maand een relatie, maar daarvoor al lang gedate ofzo?
Ik vind zelf een maand namelijk best kort om dan al te spreken over houden van, ik heb dat nooit zo snel tegen een partner gezegd.
Als mijn partner al na een maand zou aangeven dat hij bevestiging nodig heeft dat ik van hem hou, zou ik een goed gesprek aangaan, om te achterhalen waarom hij die bevestiging nodig heeft (onzekerheid, ervaringen uit het verleden,...?) en vooral goed duidelijk te maken dat ik zeker verliefd ben en er helemaal voor wil gaan en dat ook als ik niet steeds "ik hou van je" zeg, de relatie nog steeds wel goed is, maar ik niet het type ben om dat steeds te zeggen. Ik probeer dan mijn partner een vertrouwen te geven in de relatie en mijn gevoel. Mijn acties zouden ook een bevestiging van de liefde moeten zijn, want ik ben wel iemand die graag samen dingen doet en met lichamelijke genegenheid de liefde toont, dus volgens mij zou mijn partner niet hoeven te twijfelen.
Toch als er na een maand al vragen zouden zijn, zou me dat wel even benauwen, dus ik zou het wel nader willen bespreken.
Het kan ook zijn dat ze juist in het begin wat meer validatie nodig heeft en het later minder wordt als je wat langer samen bent? Maar als het alleen nog maar erger zou worden, zou het voor mij uiteindelijk wel een afknapper kunnen zijn. Want ergens zou ik het ook wel beschouwen als een soort twijfelen aan mij en de relatie en dat zou ik niet zo prettig vinden.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
  zondag 17 april 2022 @ 17:16:21 #5
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204466327
Dit heeft alles te maken met controle. Hetzij naar alle waarschijnlijkheid onbewust gedrag van je nieuwe partner. Dit kan te maken met verlatingsangst zelfs bindingsangst en/of vroegere levenservaringen. Ze voelt zelf de noodzaak haar eigen commitment continue uit te spreken om dit bevestigend telkens retour te krijgen. De ego, 'Angst' in het algemeen staat hier aan de oppervlakte. Dat is aangeleerd gedrag waar ze naar alle waarschijnlijkheid zelf niet van bewust is. Het is niet erg, je kunt het niet zozeer kwalijk nemen. Ga wel het gesprek aan. Vraag haar wat ze nu (extra) nodig heeft en waarbij ze zich prettig voelt. Geef haar ook vooral aan om te genieten vanuit het 'hier en nu' en niet teveel zorgen maken over de toekomst. En dat angst en bevestiging ook vaak averechts kan werken en verstikkend. Als je oprecht met haar bent, spreek dat uit. Zo niet, krab dan zelf achter de oren. Misschien is het dan terecht een onderbuikgevoel.
  zondag 17 april 2022 @ 17:19:35 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204466350
Een maand joh, maak je niet druk. Als je geluk hebt, is ze gewoon smoorverliefd. Dat ontwikkelt zich dan wel. Geniet er een beetje van en nogmaals, maak je niet zo druk.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 17 april 2022 @ 17:20:08 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204466351
Oh verschrikkelijk, daar kan ik echt niet tegen en dat zou dus echt geen match zijn voor mij.

Je kan eens vragen waarom ze dat continu wil horen, misschien heeft ze er zelf ook nog nooit over nagedacht.
pi_204466538
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:37 schreef Galvez het volgende:
tips eventueel? :)
Zeg dat je het nog te kort tijd vindt om te zeggen dat je van elkaar kunt houden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204466609
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 17:37 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Zeg dat je het nog te kort tijd vindt om te zeggen dat je van elkaar kunt houden.
Dat kan niet meer, hij heeft het al gezegd. Nu moet hij haar meer overtuigen van zijn serieuze intenties, of gewoon het even aan te kijken hoe het zich ontwikkelt, dat kan ook natuurlijk, misschien valt het allemaal best mee.
pi_204466678
Hmmm, voelt als verlatingsangst, bindingsangst of borderline.

Wel een :R
pi_204466740
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 17:45 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Dat kan niet meer, hij heeft het al gezegd. Nu moet hij haar meer overtuigen van zijn serieuze intenties, of gewoon het even aan te kijken hoe het zich ontwikkelt, dat kan ook natuurlijk, misschien valt het allemaal best mee.
Nee, zij eist het van hem om te zeggen dat hij van haar houdt. Dat is wat anders.
pi_204466976
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 17:57 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee, zij eist het van hem om te zeggen dat hij van haar houdt. Dat is wat anders.
Ja ok, maar ik lees dit:
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:37 schreef Galvez het volgende:

Nu zeg ik zeer regelmatig dat ik van haar houd, en hoeveel ik om haar geef.
Als hij het nu regelmatig zegt, geeft het voor haar waarschijnlijk wel een verkeerd signaal af om dan opeens weer te zeggen dat het nog te vroeg in de relatie is om te zeggen dat je van elkaar kunt houden.
pi_204467354
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 18:15 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ja ok, maar ik lees dit:
[..]
Als hij het nu regelmatig zegt, geeft het voor haar waarschijnlijk wel een verkeerd signaal af om dan opeens weer te zeggen dat het nog te vroeg in de relatie is om te zeggen dat je van elkaar kunt houden.
Het gaat er niet om wat zij vindt. Ze kan tien dingen vinden terwijl TS er weinig ruchtbaarheid aan geeft.
TS vroeg om tips. U vraagt, wij draaien.

@Galvez
Ik denk dat haar zegswijze 'houd je nog wel van me' gelinkt is aan het idee dat je haar (volgens haar) te weinig ziet.
Kun je daar iets aan doen?
pi_204469688
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:12 schreef laforest het volgende:
Vrouwen die steeds vragen of je van ze houdt zijn problem cases met zelfbeeld issues en zijn vaak heel onzeker.

Wegwezen, nu het nog kan. Tenzij je van een hoop drama en ellende in je relaties houdt. :{
Had dat ook ooit met een datemeid. Die was over bepaalde dingen onzeker en wilde alleen horen wat zij wou horen. En als je een keer niet deed wat ze wou dan was het van "je houdt niet van me of je vindt me niet leuk". Oprotten daarmee.
pi_204469899
De TT lezende:

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_204471664
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 18:39 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat zij vindt. Ze kan tien dingen vinden terwijl TS er weinig ruchtbaarheid aan geeft.
TS vroeg om tips. U vraagt, wij draaien.

@:galvez
Ik denk dat haar zegswijze 'houd je nog wel van me' gelinkt is aan het idee dat je haar (volgens haar) te weinig ziet.
Kun je daar iets aan doen?
We zien elkaar minimaal 4x in de week, dat is niet weinig toch?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_204471732
Spreek het uit, praat erover. Geef het dan nog wat tijd en help haar om dit gedrag af te leren/anders te denken.
Ik heb er ook 'zo eentje gehad', en deze was al begin 30. Ik heb geduld gehad en lang de kans gegeven. Maar bij haar was het net alsof ik tegen een muur lulde want het kwam gewoon niet binnen. De onzekerheid bleef en ik werd er knettergek van. Naast telkens bevestiging zoeken, werd eigenlijk elk klein dingetje dat gebeurde of wat ik zei, aangegrepen als bevestiging van: 'zie je wel, hij houdt inderdaad niet (genoeg) van me'. Altijd die 'negatieve' interpretatie van haar kant t.o.v. mij. En zo was ik continu bezig om mezelf als t ware 'te verdedigen' dat ik daadwerkelijk van haar hield.

Dus help haar. En dan is de vraag, doet ze er wat mee, wordt het beter of hetzelfde/erger.
  maandag 18 april 2022 @ 02:24:59 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_204471742
Red flag.
Is de seks goed en vult ze lege dagen in je leven? Nog van genieten maar niet hechten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_204472072
Een maand samen en dan al 'ik hou van je' willen horen of zeggen :')

Jullie kennen elkaar amper man. En wat betreft samenwonen, hou het eerst maar eens paar jaar uit met elkaar.
pi_204472521
quote:

:’ )______

Ja of Ts vraagt eens op z’n eigen volwassen manier of er misschien iets in het verleden gebeurd is dat ze nu zoveel bevestiging nodig heeft, zij pakt dit vervolgens zelf bij de wortel aan en er is niks aan de hand.
pi_204472874
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja of Ts vraagt eens op z’n eigen volwassen manier of er misschien iets in het verleden gebeurd is dat ze nu zoveel bevestiging nodig heeft, zij pakt dit vervolgens zelf bij de wortel aan en er is niks aan de hand.
Werken aan dingen, wat is deze?
pi_204472899
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

:')

Als je bagage van een vorige relatie hebt dan moet je lekker single blijven totdat je dat verwerkt hebt. Niet het probleem van de TS maken.
pi_204472910
@Galvez: Ik zal je alvast vertellen wat je te wachten staat.

- Drama en gezeik.
- Je excuses moeten aanbieden voor denkbeeldige dingen.
- jaloers op je omgang met anderen, vooral andere vrouwen.
- constante controle en telefoneren als je ergens anders bent.

Goede raad, afkappen.
pi_204472921
Hoe oud zijn de personen uit de TS?

17 ofzo?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_204472927
Als je net een maand bij elkaar bent houd je nog niet van elkaar, zo snel gaat dat niet.

Ik zou het terugnemen.
-nee-
pi_204473174
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Werken aan dingen, wat is deze?
Ja ze zal het toch zelf moeten doen uiteindelijk. Is best oké, vooral als je iemand hebt die je hierbij ondersteunt en accepteert.

Daargelaten de casussen die natuurlijk echt zware problematiek hebben en waarmee je gewoon simpelweg geen gezonde relatie mee kan opbouwen ja.
pi_204473205
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 10:46 schreef Werkman het volgende:
@:Galvez: Ik zal je alvast vertellen wat je te wachten staat.

- Drama en gezeik.

Goede raad, afkappen.
Dit.
pi_204473279
Een maand... 'houden van'... :R
Tails tell tales
pi_204473293
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:17 schreef KroketBroodje het volgende:
Hoe denken jullie over trouwen en kinderen? Misschien geeft haar dat wat meer zekerheid als je daarover begint.

Ik ken dit gedrag alleen terug van mijn jeugdliefde. In mijn geval was het gebrek aan toekomstperspectief en onzekerheid van de persoon zelf.
Een maand... over trouwen en kinderen beginnen... :R :R
Tails tell tales
pi_204473313
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 10:46 schreef Werkman het volgende:
@:Galvez: Ik zal je alvast vertellen wat je te wachten staat.

- Drama en gezeik.

Goede raad, afkappen.
Ik ben ook bang als ik een relatie aanga dat diegene mij voor de gek houdt, of mij gebruikt, noem maar op. Dat komt door eerdere ervaringen, zo is mijn brein gewired.

Dwing ik mijn vriend dan om te zeggen dat hij van mij houdt? Nee, moet hij zelf mee komen.
Dwing ik hem dan tot excuses maken voor dingen die hij niet gedaan heeft? Nee, ik communiceer wel aan hem hoe ik me voel of welke dingen ik me in mijn hoofd haal, maar zie ook in dat het onlogisch is.
Ben ik jaloers op andere vrouwen? Ja. Zeg ik dit tegen hem? Ja, maar op een manier met zelfspot/ inzien dat het nergens op slaat.
Constante controle en telefoneren als je ergens anders bent? Nee, wel fijn als je even een appje stuurt hoe het is en hoe het met je gaat, dat vind ik niet veel gevraagd.

Je kan er niks aan doen dat je brein als vrouw dit zo gaat doen. Je kan er wel wat aan doen hoe je erop reageert. Denk als je open communicatie hebt met je vriend en hij een persoon is die op een capabele manier een gesprek kan voeren, er nogmaals weinig aan de hand is.
pi_204473570
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:33 schreef Forbry het volgende:

[..]
Een maand... over trouwen en kinderen beginnen... :R :R
Voor losbandige vrouwen is het een rode kaart idd.
Zonde van mijn tijd als ik pas na een maand erachter zou komen dat de vrouw nooit wilt trouwen of geen kinderen wilt/kan krijgen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204473791
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:11 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zonde van mijn tijd als ik pas na een maand erachter zou komen dat de vrouw nooit wilt trouwen of geen kinderen wilt/kan krijgen.
Inderdaad. Sommige dingen wil je vooraf bespreken en moeten duidelijk zijn afhankelijk van het doel van de date etc.
pi_204474460
quote:

[..]
Oh ja, sorry. Ik was even vergeten dat ik zo'n hele foute, losbandige vrouw ben. ;(
Tails tell tales
  Official ESF Kreviewer maandag 18 april 2022 @ 14:45:39 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204474552
Waarom vinden jullie een maand kort om te zeggen dat je van iemand houdt.
Toen ik drie weken verkering had, waren we al zes jaar getrouwd en hadden we vier kinderen.
pi_204487519
quote:

Zonder eerst met elkaar daarover te praten om te kijken waar dat allemaal vandaan komt?

Ik wist niet dat mensen tegenwoordig zo weinig moeite en energie in een relatie willen steken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204487539
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Zonder eerst met elkaar daarover te praten om te kijken waar dat allemaal vandaan komt?

Ik wist niet dat mensen tegenwoordig zo weinig moeite en energie in een relatie willen steken.
Dan kom je echt onder een steen vandaan. Tegenwoordig ben je al half getrouwd als je iemand een week kent. Verkering? Bestaat niet meer
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204487902
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Miljarden vrouwen op deze wereld, maar jij speciaal veel tijd steken in 'damaged goods'?

pi_204487935
quote:

[..]
Wat hebben een bepaald instituut en een kinderwens met losbandigheid te maken dan? :') Heb je last van een of andere cultuur die je dat ingeeft of ben je echt zo dom?

Het is inderdaad zonde om er pas na een maand achter te komen dat iemand zo kortzichtig is om dat soort zaken gelijk te stellen aan losbandigheid.
pi_204488115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:57 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dan kom je echt onder een steen vandaan. Tegenwoordig ben je al half getrouwd als je iemand een week kent. Verkering? Bestaat niet meer
Misschien moet je eens minder op social media en datingsites gaan zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 06:02 schreef laforest het volgende:

[..]
Miljarden vrouwen op deze wereld, maar jij speciaal veel tijd steken in 'damaged goods'?

Jij geeft ook snel op. Wat zwak.
pi_204488135
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 07:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Misschien moet je eens minder op social media en datingsites gaan zitten.
[..]
Jij geeft ook snel op. Wat zwak.
Ik ga ik niet iemand anders zijn wrak repareren. :')

Ga maar naar een psycholoog ofzo. :')
pi_204488154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:03 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik ga ik niet iemand anders zijn wrak repareren. :')

Ga maar naar een psycholoog ofzo. :')
Gaaaaaap :O

Sneeuwvlokjes die alleen maar aan zichzelf denken. :Z
pi_204488167
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Gaaaaaap :O

Sneeuwvlokjes die alleen maar aan zichzelf denken. :Z
Neem jii toch lekket zo onzekere beschadigde dame. Die kunnen mij niet krijten. Zulke vrouw date ik niet, zat andere vrouwen.

Ik dat nu niet meer overigens. Ik ben nu getrouwd. :)
pi_204488172
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef laforest het volgende:

[..]
Neem jii toch lekket zo onzekere beschadigde dame. Die kunnen mij niet krijten. Zulke vrouw date ik niet, zat andere vrouwen.

Ik date nu niet meer overigens. Ik ben nu getrouwd. :)
  woensdag 20 april 2022 @ 08:29:02 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204488233
En niemand die vraagtekens zet bij TS die onzeker wordt van een verse verkering die graag hoort dat hij haar nog steeds leuk vindt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204488755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 06:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Wat hebben een bepaald instituut en een kinderwens met losbandigheid te maken dan? :') Heb je last van een of andere cultuur die je dat ingeeft of ben je echt zo dom?

Het is inderdaad zonde om er pas na een maand achter te komen dat iemand zo kortzichtig is om dat soort zaken gelijk te stellen aan losbandigheid.
Dus als je dit niet vanuit een cultuur doe ben ik dom en kortzichtig volgens jou? Je antwoord voor jezelf zie ik, probeer je emoties onder controle te houden en inhoudelijk te reageren
pi_204495760
Nee vanuit cultuur ook.

Ik zie dat je op mij begint te projecteren dat ik niet inhoudelijk ben terwijl jij aan de inhoud voorbij gaat door trouwen en een kinderwens te linken aan losbandigheid. Maar zie zulke hypocrisie (een ander verwijten waar je juist jezelf schuldig aan maakt) en kortzichtigheid wel vaker hand in hand gaan.
pi_204498276
quote:

Dit.

Ditch that bitch. Jij bent niet haar psycholoog. Mocht het een perfect 10 zijn, dan kan je het nog laten gaan. :)
pi_204498631
Over welke leeftijden hebben we het?
pi_204499056
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 21:15 schreef Het_Bokje het volgende:
De TT lezende:

[ link | afbeelding ]
Mooie sfeervolle kamer ;) hou ik wel van.

Maar denk niet dat TS dat bedoelt.
pi_204499218
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:31 schreef Forbry het volgende:
Een maand... 'houden van'... :R
Als je verliefd bent dan denk je dat het houden van is. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')