abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204457415
Alles wat we nodig hebben voor onze industrie moeten we in Europa produceren.
Voornamelijk chips (IC’s)

Maffe is dat wij de machines bouwen.
Vakman pur sang
pi_204457430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:23 schreef polderturk het volgende:
Rusland waarschuwt Tsjechië.
Tsjechië trekt zich er niks van aan.

[ twitter ]
Gewoon lekker geven die wapens joh, net als de VS en ons buurland Duitsland.

Dit conflict is ongeveer net zo ver als Zuid Frankrijk en midden Italië.
Hier wil je toch deel van uitmaken, die kans laten we niet lopen.

Wanneer mijn buren issues hebben breng ik ook altijd massa's knuppels, pistolen en werpsterren om de rust te doen terugkeren.
pi_204457438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Alles wat we nodig hebben voor onze industrie moeten we in Europa produceren.
Voornamelijk chips (IC’s)
Zelfs al zou je hier alles produceren loop je alsnog tegen problemen aan. Je hebt hier niet genoeg grondstoffen.
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:47:02 #204
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204457439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:

[..]
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen. :')
Het is al een groot bloedbad en Rusland Oekraïne laten veroveren veroorzaakt een nog groter bloedbad vanwege de daaropvolgende zuiveringen.
pi_204457454
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zal vanwege de globalisering weinig uitmaken. Bedrijven gaan daar waar het zonder al te veel regels en kosten zijn productie kan opvoeren. En al die fabrieken zorgen er uiteindelijk voor daar ook de kennis zal ontstaan vanwege scholing etc.

Er zijn talloze links die betrekking hebben op de ontwikkeling van de AI. En China is samen met de VS op dit moment leading. Maar het is een kwestie van tijd dat China een voorsprong krijgt als wij niets ondernemen.

Chinezen zijn erg geduldig.

Het is helaas off topic. Maar dat moet dan maar. :)
Als je een goede analyse maakt, zal je ook moeten kijken naar wat de Chinezen niet (goed) kunnen en wat hun problemen zijn.

Enkele:

- Enorme vergrijzing, onder andere door jarenlang eenkindpolitiek
- Braindrain
- Gebrek aan innovatie, Chinezen zijn er goed in om apparaten na te maken, en beter en goedkoper op de markt te brengen, iets nieuws bedenken en daarmee geld verdienen blijft een zeldzaamheid

Maar Rob de Wijk komt niet verder dan 'internet of things', 'nanotechnologie' en AI. :o

En natuurlijk Trump, crisis van 2008 en protectionisme. :o

Wow, wat een analyse.
pi_204457458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:40 schreef polderturk het volgende:
Deze vrouw is echt COMPLEET gestoord.

[ twitter ]
Is dat Za?
pi_204457485
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:11 schreef KreKkeR het volgende:

eerste uur gekeken
Ik waardeer het.
pi_204457490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hij betoogt ook dat protectionisme onderdeel is van de ondergang van het Westen terwijl eerst tijdens corona is gebleken dat we juist zelf veel meer moeten produceren en nu tijdens deze oorlog ook weer...
Protectionisme is onderdeel van de ondergang van het westen.

En dan wordt China, wat nog veel meer protectionisme heeft, wel de dominante wereldmacht?
pi_204457491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Is dat Za?
_O-
pi_204457510
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:31 schreef Tocadisco het volgende:
Tegen 2049 zit nog steeds half China in lockdown om Covid buiten de deur te houden.
En 200% van de Chinezen is tegen die tijd aan het doorwerken in 2 banen om de eigen AOW te kunnen betalen. Want aan geen mensen kun je je 2e en 3e huis niet verhuren.
pi_204457523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:

[..]
Fantastisch, het is duidelijk dat we zelf WW3 willen.

Prioriteit zou moeten zijn, onderhandelingen, spreken met de Russen, fouten toegeven, niet het conflict escaleren.

Ik feliciteer Oekraiene met nog meer wapens, nu al voor 1.800.000.000 met die van Biden erbij.

Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen. :')
Welke fouten?
pi_204457528
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:46 schreef Za het volgende:

[..]
Gewoon lekker geven die wapens joh, net als de VS en ons buurland Duitsland.

Dit conflict is ongeveer net zo ver als Zuid Frankrijk en midden Italië.
Hier wil je toch deel van uitmaken, die kans laten we niet lopen.

Wanneer mijn buren issues hebben breng ik ook altijd massa's knuppels, pistolen en werpsterren om de rust te doen terugkeren.
Trololol

Niet te obvious trollen, dan neemt echt niemand je meer serieus.
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:51:51 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204457544
Mensen in Irpin, een stadje van 40k inwoners aan het front, hebben het zwaar te verduren.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:52:53 #214
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204457571
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:51 schreef hangtime het volgende:

[..]
Trololol

Niet te obvious trollen, dan neemt echt niemand je meer serieus.
Deed iemand dat dan nog?
pi_204457572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Protectionisme is onderdeel van de ondergang van het westen.

En dan wordt China, wat nog veel meer protectionisme heeft, wel de dominante wereldmacht?
Ja het is allemaal tegenstrijdig. Moeten we nu wel of niet verdedigen tegen Chinese bedrijven :?
pi_204457602
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:38 schreef polderturk het volgende:

Flikker op man kuttrol.
Ik denk dat je dat zelf maar moet doen.
Een discussie voeren is niet voor je weggelegd.
Daar kun je verder niets aan doen, maar is zo'n afgang elke keer weer die vulgaire posts.
pi_204457612
Russische generaal dood, opvolger van die generaal nu ook dood

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204457616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je een goede analyse maakt, zal je ook moeten kijken naar wat de Chinezen niet (goed) kunnen en wat hun problemen zijn.

Enkele:

- Enorme vergrijzing, onder andere door jarenlang eenkindpolitiek
- Braindrain
- Gebrek aan innovatie, Chinezen zijn er goed in om apparaten na te maken, en beter en goedkoper op de markt te brengen, iets nieuws bedenken en daarmee geld verdienen blijft een zeldzaamheid

Maar Rob de Wijk komt niet verder dan 'internet of things', 'nanotechnologie' en AI. :o

En natuurlijk Trump, crisis van 2008 en protectionisme. :o

Wow, wat een analyse.
En het is een dictatuur, die zijn ontzettend kwetsbaar voor een paar problemen waar democratieën veel weerbaarder tegen zijn. Om maar met een actueel voorbeeld te komen: De adviezen binnen de overheid zijn van veel lagere kwaliteit omdat het vol zit met jaknikkers die bang zijn in een kamp opgesloten te worden als ze kritisch zijn. Daardoor ga je vroeg of laat fouten maken als bijv. een oorlog starten die vrijwel niet te winnen valt of vasthouden aan een zero-covidbeleid dat meer schade oplevert dan het voorkomt.
pi_204457652
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:51 schreef Perrin het volgende:
Mensen in Irpin, een stadje van 40k inwoners aan het front, hebben het zwaar te verduren.

[ twitter ]
Dat zijn meer dan 1000 graven. Misschien 4000? Dan is 10% van de bevolking dood. Een genocide.

Rusland moet gestopt worden.
pi_204457682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja het is allemaal tegenstrijdig. Moeten we nu wel of niet verdedigen tegen Chinese bedrijven :?
Ik ben wel van mening dat we als het westen zijnde en daarmee bedoel ik de VS/Canada/EU/Australië en mogelijk vergeet ik nog wat landen ons onafhankelijk moeten maken van China/Rusland/Iran. Het liefst vandaag nog maar dat is natuurlijk een utopie.

En daarmee behoort dus ook onze eigen productie en kennis behouden.
pi_204457684
Zou het niet aardig zijn als we eens gaan nadenken of de Russische Federatie wel terecht permanent lid van de Veiligheidsraad is geworden? De enige reden waarom ze die status hebben is omdat ze zich hebben opgeworpen als de opvolgerstaat van de USSR. Maar er zijn iets van anderhalf dozijn staten uit die Unie voortgekomen. Die stuk voor stuk een opvolgerstaat van de USSR zijn.

En als we kunnen constateren dat niet meer de Republiek China, maar de Volksrepubliek China de opvolger is van het Chinese Keizerrijk, dan kunnen we met een 2/3 meerderheid ook besluiten dat Oekraïne de rechtmatige opvolger van de USSR is en in die hoedanigheid een permanente zetel in de Veiligheidsraad moet krijgen.

Kan de VN meteen ook een mandaat geven om op te treden tegen de Russische agressie en kan de VS met zijn Nato bondgenoten ingrijpen in Oekraïne.

Zijn we nog nieuwe Putintrollen en useful idiots bijgekomen ?
pi_204457708
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
En 200% van de Chinezen is tegen die tijd aan het doorwerken in 2 banen om de eigen AOW te kunnen betalen. Want aan geen mensen kun je je 2e en 3e huis niet verhuren.
Volgens mij heb jij sowieso nogal problemen met feiten, waarheden, het leven, een discussie voeren en lebensfreude.
Een nare, zwaar op de hand zijnde man, alleen stinkend in een donker appartement zonder vrienden.
Maar kan het mishebben :)
Vakman pur sang
pi_204457719
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben wel van mening dat we als het westen zijnde en daarmee bedoel ik de VS/Canada/EU/Australië en mogelijk vergeet ik nog wat landen ons onafhankelijk moeten maken van China/Rusland/Iran. Het liefst vandaag nog maar dat is natuurlijk een utopie.

En daarmee behoort dus ook onze eigen productie en kennis behouden.
Inderdaad, we zijn te ver gegaan in de globalisatie. We zijn een beetje blind geweest dat de EU niet het lichtende voorbeeld is voor alle totalitaire regimes ter wereld.
pi_204457744
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij sowieso nogal problemen met feiten, waarheden, het leven, een discussie voeren en lebensfreude.
Gebruik je een VPN of krijg je je talking points dagelijks per e-mail ?
pi_204457779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 22:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gebruik je een VPN of krijg je je talking points dagelijks per e-mail ?
Hou je mond als je tegen me praat :)
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')