Gewoon lekker geven die wapens joh, net als de VS en ons buurland Duitsland.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:23 schreef polderturk het volgende:
Rusland waarschuwt Tsjechië.
Tsjechië trekt zich er niks van aan.
[ twitter ]
Zelfs al zou je hier alles produceren loop je alsnog tegen problemen aan. Je hebt hier niet genoeg grondstoffen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Alles wat we nodig hebben voor onze industrie moeten we in Europa produceren.
Voornamelijk chips (IC’s)
Het is al een groot bloedbad en Rusland Oekraïne laten veroveren veroorzaakt een nog groter bloedbad vanwege de daaropvolgende zuiveringen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen.
Als je een goede analyse maakt, zal je ook moeten kijken naar wat de Chinezen niet (goed) kunnen en wat hun problemen zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zal vanwege de globalisering weinig uitmaken. Bedrijven gaan daar waar het zonder al te veel regels en kosten zijn productie kan opvoeren. En al die fabrieken zorgen er uiteindelijk voor daar ook de kennis zal ontstaan vanwege scholing etc.
Er zijn talloze links die betrekking hebben op de ontwikkeling van de AI. En China is samen met de VS op dit moment leading. Maar het is een kwestie van tijd dat China een voorsprong krijgt als wij niets ondernemen.
Chinezen zijn erg geduldig.
Het is helaas off topic. Maar dat moet dan maar.
Is dat Za?quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:40 schreef polderturk het volgende:
Deze vrouw is echt COMPLEET gestoord.
[ twitter ]
Protectionisme is onderdeel van de ondergang van het westen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij betoogt ook dat protectionisme onderdeel is van de ondergang van het Westen terwijl eerst tijdens corona is gebleken dat we juist zelf veel meer moeten produceren en nu tijdens deze oorlog ook weer...
En 200% van de Chinezen is tegen die tijd aan het doorwerken in 2 banen om de eigen AOW te kunnen betalen. Want aan geen mensen kun je je 2e en 3e huis niet verhuren.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:31 schreef Tocadisco het volgende:
Tegen 2049 zit nog steeds half China in lockdown om Covid buiten de deur te houden.
Welke fouten?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:36 schreef Za het volgende:
[..]
Fantastisch, het is duidelijk dat we zelf WW3 willen.
Prioriteit zou moeten zijn, onderhandelingen, spreken met de Russen, fouten toegeven, niet het conflict escaleren.
Ik feliciteer Oekraiene met nog meer wapens, nu al voor 1.800.000.000 met die van Biden erbij.
Dit wordt 1 groot bloedbad, en straks ziten we met allen in de derde wereldoorlog, het is bijna onafwendbaar inmiddels, lachen mensen.
Trolololquote:Op zaterdag 16 april 2022 21:46 schreef Za het volgende:
[..]
Gewoon lekker geven die wapens joh, net als de VS en ons buurland Duitsland.
Dit conflict is ongeveer net zo ver als Zuid Frankrijk en midden Italië.
Hier wil je toch deel van uitmaken, die kans laten we niet lopen.
Wanneer mijn buren issues hebben breng ik ook altijd massa's knuppels, pistolen en werpsterren om de rust te doen terugkeren.
Deed iemand dat dan nog?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:51 schreef hangtime het volgende:
[..]
Trololol
Niet te obvious trollen, dan neemt echt niemand je meer serieus.
Ja het is allemaal tegenstrijdig. Moeten we nu wel of niet verdedigen tegen Chinese bedrijvenquote:Op zaterdag 16 april 2022 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Protectionisme is onderdeel van de ondergang van het westen.
En dan wordt China, wat nog veel meer protectionisme heeft, wel de dominante wereldmacht?
Ik denk dat je dat zelf maar moet doen.quote:
En het is een dictatuur, die zijn ontzettend kwetsbaar voor een paar problemen waar democratieën veel weerbaarder tegen zijn. Om maar met een actueel voorbeeld te komen: De adviezen binnen de overheid zijn van veel lagere kwaliteit omdat het vol zit met jaknikkers die bang zijn in een kamp opgesloten te worden als ze kritisch zijn. Daardoor ga je vroeg of laat fouten maken als bijv. een oorlog starten die vrijwel niet te winnen valt of vasthouden aan een zero-covidbeleid dat meer schade oplevert dan het voorkomt.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je een goede analyse maakt, zal je ook moeten kijken naar wat de Chinezen niet (goed) kunnen en wat hun problemen zijn.
Enkele:
- Enorme vergrijzing, onder andere door jarenlang eenkindpolitiek
- Braindrain
- Gebrek aan innovatie, Chinezen zijn er goed in om apparaten na te maken, en beter en goedkoper op de markt te brengen, iets nieuws bedenken en daarmee geld verdienen blijft een zeldzaamheid
Maar Rob de Wijk komt niet verder dan 'internet of things', 'nanotechnologie' en AI.![]()
En natuurlijk Trump, crisis van 2008 en protectionisme.![]()
Wow, wat een analyse.
Dat zijn meer dan 1000 graven. Misschien 4000? Dan is 10% van de bevolking dood. Een genocide.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:51 schreef Perrin het volgende:
Mensen in Irpin, een stadje van 40k inwoners aan het front, hebben het zwaar te verduren.
[ twitter ]
Ik ben wel van mening dat we als het westen zijnde en daarmee bedoel ik de VS/Canada/EU/Australië en mogelijk vergeet ik nog wat landen ons onafhankelijk moeten maken van China/Rusland/Iran. Het liefst vandaag nog maar dat is natuurlijk een utopie.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja het is allemaal tegenstrijdig. Moeten we nu wel of niet verdedigen tegen Chinese bedrijven
Volgens mij heb jij sowieso nogal problemen met feiten, waarheden, het leven, een discussie voeren en lebensfreude.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
En 200% van de Chinezen is tegen die tijd aan het doorwerken in 2 banen om de eigen AOW te kunnen betalen. Want aan geen mensen kun je je 2e en 3e huis niet verhuren.
Inderdaad, we zijn te ver gegaan in de globalisatie. We zijn een beetje blind geweest dat de EU niet het lichtende voorbeeld is voor alle totalitaire regimes ter wereld.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat we als het westen zijnde en daarmee bedoel ik de VS/Canada/EU/Australië en mogelijk vergeet ik nog wat landen ons onafhankelijk moeten maken van China/Rusland/Iran. Het liefst vandaag nog maar dat is natuurlijk een utopie.
En daarmee behoort dus ook onze eigen productie en kennis behouden.
Gebruik je een VPN of krijg je je talking points dagelijks per e-mail ?quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij sowieso nogal problemen met feiten, waarheden, het leven, een discussie voeren en lebensfreude.
Hou je mond als je tegen me praatquote:Op zaterdag 16 april 2022 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gebruik je een VPN of krijg je je talking points dagelijks per e-mail ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |