abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204445436
Ik ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in taxidermie. 7 mei ga ik een cursus vogels opzetten volgen, maar omdat ik alle spullen al in huis had en ik te ongeduldig was om te wachten, ben ik alvast maar begonnen adhv een boekje.

Dit was mn eerste kauw _O-



De tweede ging gelukkig al wat beter.




Reptielen opzetten is echt een vak apart; die zet ik op sterk water.

Baardagaampje:
https://youtube.com/shorts/SdbwrrLgb2c?feature=share

Rattenslangetje:


Een ik heb een koningspython gevild. Zn huid is nu opgespannen zodat ie kan drogen:

En oh ja, van de week een keizerschorpioen opgezet (die moet nog drogen:


En een hommel opgeprikt:


Meer mensen met interesse in of ervaring met taxidermie?

Edit: kan ik Youtube-filmpjes embedden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 30-06-2022 07:52:49 ]
pi_204445463
Ik heb hier nul kennis over maar die kauw ziet er goed uit, vind ik.
-nee-
pi_204445537
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:34 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb hier nul kennis over maar die kauw ziet er goed uit, vind ik.
Dank! Daar ben ik ook best trots op.
pi_204445544
Creepy
pi_204445584
Oh ja, dit eendagskuikentje ook nog opgezet. Zn lijfje zit niet voor niks in een mandje ;)



Deze moskikker en skink liggen nu in de formaline:




En deze schilpad nog in de vriezer (daar wil mn dochter het schild van prepareren en ze mag zelf uitvogelen hoe :D):


[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 15-04-2022 15:58:07 ]
pi_204445637
Slangetje voordat ie de formaline ingaat (formaline 'stolt de eiwitten en maakt het lijfje rubberachtig hard, dus voordat ik 'm in de alcohol zet, wil ik 'm alvast in de juiste vorm hebben):



En mn jongste dochter wilde graag een Tiet, van Otje. Die heb ik inmiddels maar ik ben bang om 'm te verpesten, dus wacht ermee tot ik de cursus heb gedaan.
pi_204445909
Die vogel, vries je die dan in zolang?

Welke rol had de tiet in Otje? Is dat die vogel die die papieren ging zoeken voor die vader van Otje?
-nee-
pi_204445923
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:19 schreef Marsenal het volgende:
Die vogel, vries je die dan in zolang?

Welke rol had de tiet in Otje? Is dat die vogel die die papieren ging zoeken voor die vader van Otje?
Yes!

Ik weet het ook niet meer, dr juf leest dat boek voor in de klas. Ik weet alleen nog dat het een lijster is.
pi_204446476
Interessant! Hoe kom je aan de dode dieren?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:29:37 #10
388664 crew  Dotteke
pi_204446967
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:32 schreef -Spring het volgende:
Ik ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in taxidermie. 7 mei ga ik een cursus vogels opzetten volgen, maar omdat ik alle spullen al in huis had en ik te ongeduldig was om te wachten, ben ik alvast maar begonnen adhv een boekje.

Dit was mn eerste kauw _O-

[ afbeelding ]

De tweede ging gelukkig al wat beter.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Reptielen opzetten is echt een vak apart; die zet ik op sterk water.

Baardagaampje:
https://youtube.com/shorts/SdbwrrLgb2c?feature=share

Rattenslangetje:
[ afbeelding ]

Een ik heb een koningspython gevild. Zn huid is nu opgespannen zodat ie kan drogen:

En oh ja, van de week een keizerschorpioen opgezet (die moet nog drogen:
[ afbeelding ]

En een hommel opgeprikt:
[ afbeelding ]

Meer mensen met interesse in of ervaring met taxidermie?

Edit: kan ik Youtube-filmpjes embedden?
Wauw, dat heb je mooi gedaan 👍
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204446989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:25 schreef Kanaroe het volgende:
Interessant! Hoe kom je aan de dode dieren?
De reptielen en schorpioenen krijg ik van een dierenwinkel in de buurt. Als er een dier doodgaat, bewaart ie het voor me in de vriezer. Hij zorgt ook voor de juiste documenten (overdrachtsverklaringen). Die heb je voor die dieren óók nodig als ze dood zijn.

De overige dieren koop of krijg ik via een Taxidermie Facebook-groep. Dieren zoals grasparkieten mogen vrij verhandeld worden, maar voor bepaalde papegaaien zijn ook weer cites nodig.

Nederlandse vogels, muv jachtwild, zijn beschermd en mag je volgens de Wet Natuurbescherming niet in je bezit hebben, ook dood niet, en je mag er ook niet in handelen. Hier kun je echter vrijstelling voor aanvragen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heb ik bijvoorbeeld bij die zanglijster gedaan. Deze worden ook aangeboden op die Facebook-groep maar dan (verplicht) gratis.

Kauwen vallen helaas onder jachtwild. Sommige provincies geven de opdracht om ze af te schieten omdat ze overlast veroorzaken. Deze worden voor weinig geld aangeboden op die Facebook-groep. Ik ben het hier niet mee eens maar zolang ze niet speciaal voor mijn hobby worden afgeschoten, vind ik het acceptabel om ze over te nemen.

Misschien overbodig om te zeggen, maar ik zou nooit een dieren (laten) doden enkel om op te zetten. Zelfs geen insect. Ik koop bijvoorbeeld ook geen verpakte exotische vlinders om op te prikken. Die hommel heb ik bijvoorbeeld eerst nog geprobeerd op te krikken met suikerwater. ♡
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:34:53 #12
388664 crew  Dotteke
pi_204447011
En je hebt helemaal nog geen cursus gehad? Ziet er allemaal heel mooi uit
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204447039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:29 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wauw, dat heb je mooi gedaan 👍
Thanks! Het is echt een superverslavende hobby. :D
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:38:52 #14
388664 crew  Dotteke
pi_204447052
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks! Het is echt een superverslavende hobby. :D
Snap ik, vooral als het goed lukt. Zou mooi zijn als je er opdrachten voor zou krijgen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204447056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:34 schreef Dotteke het volgende:
En je hebt helemaal nog geen cursus gehad? Ziet er allemaal heel mooi uit
Nee, enkel geobsedeerd boekjes gelezen en YouTube-filmpjes gekeken. (8> En ik heb contact met een heel lieve biologiedocente die me altijd helpt met vragen. Ik heb haar leren kennen via die Facebook-groep. Zij doet veel skeletteren, met kevers. :Y)
pi_204447061
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:38 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Snap ik, vooral als het goed lukt. Zou mooi zijn als je er opdrachten voor zou krijgen
Dat zou tzt wel heel gaaf zijn idd. O+
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 18:42:27 #17
388664 crew  Dotteke
pi_204447070
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nee, enkel geobsedeerd boekjes gelezen en YouTube-filmpjes gekeken. (8> En ik heb contact met een heel lieve biologiedocente die me altijd helpt met vragen. Ik heb haar leren kennen via die Facebook-groep. Zij doet veel skeletteren, met kevers. :Y)
Knap hoor. Fijn dat je iemand om hulp mag vragen indien nodig
Superleuk dat je ons mee laat genieten van jou hobby hoop nog veel van je te zien/lezen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204447187
Welke dieren zou je nog willen opzetten, en waar laat je ze allemaal?


Zijn er ook dieren die je niet zou willen opzetten? Mijn opa en oma hebben een mooie uil laten opzetten die eens voor de auto vloog omdat ze zich zo schuldig voelden, vele jaren terug, en die staat er nog steeds.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204447241
Bedankt voor je uitleg!
Heb je die Lijster zelf ergens dood aangetroffen? En wat houdt dat 'voorgeschreven merkteken' in dan?

Dat verhaal van die Kauwtjes is wel triest inderdaad.
Ik vind het wel een gave hobby, je moet ook wel wat weten van ontleden enzo.
Beetje vies zal het soms wel zijn schat ik zo in :P Hersentjes en darmstelsels verwijderen en aanverwanten...
pi_204447451
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:42 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Knap hoor. Fijn dat je iemand om hulp mag vragen indien nodig
Superleuk dat je ons mee laat genieten van jou hobby hoop nog veel van je te zien/lezen
Wat leuk, dankjewel! O+
pi_204447453
tvp, heel interessant!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204447487
Ben je niet af en toe vies ervan? Zijn er dieren waar je stiekem niet aankomt ofzo, omdat je ze te vies vind? Spinnen ofzo, of gekke insecten. Ik zou bij die schorpioen al een beetje nerveus zijn :@
-nee-
  Spellchecker vrijdag 15 april 2022 @ 19:31:04 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204447497
Zijn er al mensen die hun overleden huisdier door jou willen laten prepareren?
pi_204447651
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 april 2022 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Welke dieren zou je nog willen opzetten, en waar laat je ze allemaal?
Ik heb een gave hobbykamer met heel veel planken waar nog heel veel op past. 8-) En we hebben best een ruim klassiek huis, dus daar kan ik ook een hoop in kwijt. Mn man vindt het ook leuk allemaal gelukkig.

quote:
Zijn er ook dieren die je niet zou willen opzetten? Mijn opa en oma hebben een mooie uil laten opzetten die eens voor de auto vloog omdat ze zich zo schuldig voelden, vele jaren terug, en die staat er nog steeds.
Ik heb nu niet het materiaal en de ruimte om grote (zoog)dieren op te zetten, en ook niet zo de behoefte eigenlijk. Vooral het verwijderen van de hersenen en de tong staat me nog tegen. Maar mss groei ik daar wel in.

Wat me wel echt tegenstaat is fantasy art. Een muisje in een kopje oid vind ik nog wel cute, maar ik zie soms echt respectloze creaturen langskomen.

Gaaf van die uil! Ik heb vorig jaar en buizerd gevonden en laten opzetten en zo is mn liefde begonnen.
pi_204448236
Gave hobby wel. Die tweede kauw ziet er echt mooi uit.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_204448354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:03 schreef Kanaroe het volgende:
Bedankt voor je uitleg!
Heb je die Lijster zelf ergens dood aangetroffen? En wat houdt dat 'voorgeschreven merkteken' in dan?

Dat verhaal van die Kauwtjes is wel triest inderdaad.
Ik vind het wel een gave hobby, je moet ook wel wat weten van ontleden enzo.
Beetje vies zal het soms wel zijn schat ik zo in :P Hersentjes en darmstelsels verwijderen en aanverwanten...
Die lijster heb ik via die Facebook-groep. Iemand die zelf niet aan taxidermie doet, had m gevonden en op die groep gezet. Die heb ik dus gratis afgehaald en de juiste tags ervoor geregeld.

Hier staat hoe dat allemaal werkt: https://www.rvo.nl/onderwerpen/beschermde-dieren/prepareren

Darmen hoef je niet te verwijderen, die kom je alleen tegen als je te hard duwt met je scalpel en per ongeluk de buikholte opensnijdt. Je vilt de vogel en houdt alleen de huid over en de botten van vleugels, poten en schedel. Daar schraap je het vlees af en maak je opnieuw na van klei en watten. Het hele binnenlijf (dat eruit ziet zoals een hele kip uit de supermarkt) maak je na van van pu-schuim.

Hier mn tweede kauw gevild:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn huid,poten en vleugels binnenstebuiten gedraaid om de huid voor het looien goed schoon te kunnen maken. Het spierweefsel moet nog van de poten en vleugels verwijderd worden. De poten en vleugels bevestig je met ijzerdraad in het kunstlijf.(Niet mijn foto.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het lijfje dat ik uit de kauw haalde. Helaas met de buikholte opengesneden. Gelukkig waren de darmen nog wel intact.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier het nagemaakte lijfje en nek. Ik heb hier zn huid binnenstebuiten over z'n kop getrokken, tot aan de aanzet van zn snavel, en toen zn hersenen, ogen, tong en spierweefsel verwijderd. Om de vorm en stevigheid te behouden, vul ik dat weer op met klei. Hier druk ik ook de ogen in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt heel goor is het niet, vind ik. Alleen de hersenen en de tong vind ik echt ranzig. (Hoewel de tweede keer al een stuk minder. De eerste keer moest ik kokhalzen. _O- )
pi_204448374
Oh, en ogen. Als je die verkeerd vastpakt dan spletten ze.
pi_204448431
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:30 schreef Marsenal het volgende:
Ben je niet af en toe vies ervan? Zijn er dieren waar je stiekem niet aankomt ofzo, omdat je ze te vies vind? Spinnen ofzo, of gekke insecten. Ik zou bij die schorpioen al een beetje nerveus zijn :@
Die kan dood niet meer steken gelukkig. En levend of ie voor mensen ook niet gevaarlijk. Ik vond m in het begin ook wel spannend hoor, maar mn fascinatie wint en voor ik het weet zit ik er met mn neus bovenop. :D

Ik heb gisteren toevallig een meerkoet weggegooid. Ik had m van de weg geschraapt en vond m er al niet helemaal lekker meer uitzien. Omdat ik vergeten was op m op tijd uit de vriezer te halen, dacht ik m snel op te kunnen warmen tussen twee infraroodlampen. Die werden alleen zo warm dat zn halve kop verschroeide en dat witte lelletje helemaal verschrompelde en bruin kleurde. Er kwam bovendien zo'n enge vislucht vanaf en ik voelde zo'n afkeur voor dat beest dat ik m in de kliko heb gemikt. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 15-04-2022 21:26:32 ]
pi_204448770
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:31 schreef maily het volgende:
Zijn er al mensen die hun overleden huisdier door jou willen laten prepareren?
Ja, maar zoiets waardevols zou ik echt nog niet aandurven. Het is zó moeilijk om de uitdrukking na te bootsen dat zelfs ervaren preparateurs ze vaak nog slapend opzetten om te voorkomen dat mensen hun dier er niet in herkennen.
pi_204448820
Hier zie je de ijzerdraden in zn vleugels en poten zitten. (Alles binnenstebuiten, ook zn kop.) Ze komen uit zn voetzolen naar buiten en daarmee bevestigen ik m op een plankjes oid. Het andere uiteinde gaat in het kunstlijf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 21:47:52 #31
388664 crew  Dotteke
pi_204449014
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:29 schreef -Spring het volgende:
Hier zie je de ijzerdraden in zn vleugels en poten zitten. (Alles binnenstebuiten, ook zn kop.) Ze komen uit zn voetzolen naar buiten en daarmee bevestigen ik m op een plankjes oid. Het andere uiteinde gaat in het kunstlijf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er vreemd uit zo
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204449112
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ziet er vreemd uit zo
Ja he? Hier is ie droog gefohnd na het wassen en looien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 22:10:18 #33
388664 crew  Dotteke
pi_204449278
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:56 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja he? Hier is ie droog gefohnd na het wassen en looien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is best wel heel veel werk hè. Hoelang ben je er mee bezig?

Lees je antwoord morgen wel. Ben moe en ga lekker slapen.
Leuk dat je dit topic hebt geopend
Tot morgen :W
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204452071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:10 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Het is best wel heel veel werk hè. Hoelang ben je er mee bezig?

Lees je antwoord morgen wel. Ben moe en ga lekker slapen.
Leuk dat je dit topic hebt geopend
Tot morgen :W
Drie dagen. :D Maar dat gaat hopelijk wel sneller zijn ooit.
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 10:39:42 #35
388664 crew  Dotteke
pi_204452100
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:36 schreef -Spring het volgende:

[..]
Drie dagen. :D Maar dat gaat hopelijk wel sneller zijn ooit.
O dat valt mij nog mee eerlijk gezegd.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204456300
Ik prikte vandaag een cicade op die ik vijf jaar geleden in Griekenland vond. Het was de eerste keer dat ik iets raars durfde te doen in het gezelschap van mn inmiddels man: een vies, uitgedroogd beest van de straat rapen en daar de rest van de dag mee rondzeulen. :D

Hij lag vervolgens 5 jaar lang verder te verdorren in een vitrinekastje. Zn poten en vleugels braken al af als je ernaar keek. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd om 'm te rehydrateren in een bakje, maar veel soepeler werd ie niet. Heel voorzichtig heb ik vandaag met een insulinespuitje water in zn gewrichten gespoten tot ze weer soepel waren en ik zn ledematen weer in de juiste positie durfde te zetten. Nu mag ie drogen en daarna gaat ie in een lijstje.


pi_204456437
Wat een fascinerende hobby. Ik volg je topic graag.

Ik waardeer het dat je foto's van het werk zelf in spoilers zet ;)
Spoilers!
pi_204456533
Heel interessant om te zien allemaal, leuk dat je het hier zo uitgebreid deelt!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_204456564
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een fascinerende hobby. Ik volg je topic graag.

Ik waardeer het dat je foto's van het werk zelf in spoilers zet ;)
Dank je!

En dan zal ik dat blijven doen ;)
pi_204456569
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Heel interessant om te zien allemaal, leuk dat je het hier zo uitgebreid deelt!
Thanks!
  zaterdag 16 april 2022 @ 20:54:56 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204456583
*volgt

Heel tof om te zien hoe je je hier echt helemaal in verdiept! _O_

Heel tof om te zien, maar een tikkie goor vind ik het toch wel, terwijl ik toch best wat kan hebben aan viezigheid en de dood in mijn eigen werk. ;)
***
pi_204456617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:54 schreef BE het volgende:
*volgt

Heel tof om te zien hoe je je hier echt helemaal in verdiept! _O_

Heel tof om te zien, maar een tikkie goor vind ik het toch wel, terwijl ik toch best wat kan hebben aan viezigheid en de dood in mijn eigen werk. ;)
Haha, ik denk dat ik het van mn eigen soort 'ook' niet zou kunnen hebben, hoor. :D
pi_204458214
Wauw, wat kun je het al goed nog zonder cursus! En ook bijzondere dieren al ipv de usual suspects. Ik vind de schorpioen en cicade echt fascinerend :Y Hopelijk blijven ze ook zo mooi als ze nu zijn.
  zaterdag 16 april 2022 @ 22:33:39 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204458465
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:54 schreef -Spring het volgende:

[..]
Die kan dood niet meer steken gelukkig. En levend of ie voor mensen ook niet gevaarlijk. Ik vond m in het begin ook wel spannend hoor, maar mn fascinatie wint en voor ik het weet zit ik er met mn neus bovenop. :D

Ik heb gisteren toevallig een meerkoet weggegooid. Ik had m van de weg geschraapt en vond m er al niet helemaal lekker meer uitzien. Omdat ik vergeten was op m op tijd uit de vriezer te halen, dacht ik m snel op te kunnen warmen tussen twee infraroodlampen. Die werden alleen zo warm dat zn halve kop verschroeide en dat witte lelletje helemaal verschrompelde en bruin kleurde. Er kwam bovendien zo'n enge vislucht vanaf en ik voelde zo'n afkeur voor dat beest dat ik m in de kliko heb gemikt. ;(
Begrijp ik volledig. Meerkoeten zijn de kutste vogels die er zijn, levend én dood :+

Wat een fantastische hobby en gaaf topic zeg!
Ik keek vroeger altijd gefascineerd naar de opgezette dieren in een huis waar ik op weg naar school altijd langs liep. Menig uurtje naar geloerd. Hun vos was waanzinnig mooi.
Echt prachtig dit!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204458709
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 22:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Begrijp ik volledig. Meerkoeten zijn de kutste vogels die er zijn, levend én dood :+

Wat een fantastische hobby en gaaf topic zeg!
Ik keek vroeger altijd gefascineerd naar de opgezette dieren in een huis waar ik op weg naar school altijd langs liep. Menig uurtje naar geloerd. Hun vos was waanzinnig mooi.
Echt prachtig dit!
Zó mee eens! Maar ik vond dat ik mn emoties aan de kant moest zetten en het wetenschappelijk moest benaderen :D

Mislukt. :')

Ik zag er sowieso van tevoren al tegenop om 'm te prepareren, dus ik was eigenlijk best opgelucht.
  zaterdag 16 april 2022 @ 22:51:25 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204458756
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 22:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Zó mee eens! Maar ik vond dat ik mn emoties aan de kant moest zetten en het wetenschappelijk moest benaderen :D

Mislukt. :')

Ik zag er sowieso van tevoren al tegenop om 'm te prepareren, dus ik was eigenlijk best opgelucht.
Weg ermee! Meer energie naar de wél toffe dieren *O* :D

Ik ga je projecten volgen, echt gaaf dit en zelfs zonder training al awesome!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 17 april 2022 @ 05:59:19 #47
388664 crew  Dotteke
pi_204460584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:30 schreef -Spring het volgende:
Ik prikte vandaag een cicade op die ik vijf jaar geleden in Griekenland vond. Het was de eerste keer dat ik iets raars durfde te doen in het gezelschap van mn inmiddels man: een vies, uitgedroogd beest van de straat rapen en daar de rest van de dag mee rondzeulen. :D

Hij lag vervolgens 5 jaar lang verder te verdorren in een vitrinekastje. Zn poten en vleugels braken al af als je ernaar keek. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd om 'm te rehydrateren in een bakje, maar veel soepeler werd ie niet. Heel voorzichtig heb ik vandaag met een insulinespuitje water in zn gewrichten gespoten tot ze weer soepel waren en ik zn ledematen weer in de juiste positie durfde te zetten. Nu mag ie drogen en daarna gaat ie in een lijstje.

[ afbeelding ]
Dat is wel heel teer zo klein beestje of niet? Met name omdat die al zolang ligt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204473195
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 05:59 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat is wel heel teer zo klein beestje of niet? Met name omdat die al zolang ligt.
Ja, hij was echt kurkdroog. Wel gaaf om te merken hoe zn ledematen weer langzaam soepel werden door die injecties.

Vrolijk Pasen!

  Moderator maandag 18 april 2022 @ 16:37:04 #49
388664 crew  Dotteke
pi_204475228
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 11:24 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, hij was echt kurkdroog. Wel gaaf om te merken hoe zn ledematen weer langzaam soepel werden door die injecties.

Vrolijk Pasen!

[ afbeelding ]
Dank je. Jij ook nog een fijn Pasen. En leuk dat je hier je hobby deelt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204490954
Ik kreeg gister van een verzamelaar wat 'dermestid beetles'. Zij knagen fragiele schedeltjes schoon zonder het bot te beschadigen.


https://www.instagram.com/reel/CckwXOdqRlw/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
pi_204491621
Die verzamelaar was intens trouwens. Een oudere man met een baard die in zn onderkaak nog maat twee tanden had zitten, woonde in een huis met vergeelde, gehaakte gordijntjes hé-le-maal vol opgezette dieren, botten en schedels. Honderden. .

Heel leuk voor hem, maar het heeft mij doen beslissen heel zorgvuldig te blijven kiezen wat ik wel en niet in huis haal. Als je eenmaal in deze wereld zit, komt er zóveel interessant op je pad waar je 'ja' tegen wilt zeggen, maar voordat je het weet ben je een dooie dieren-hoarder met ontelbaar veel vergeten lijken verdeeld over 18 vriezers.

Ik kreeg bijvoorbeeld een klomp kanaries mee die met zn zestienen een bonk ijs vormden in een zakje. Die vond ie ergens in een vriezer. Toen ik ze goed bekeek, zag ik dat ze letterlijk uit elkaar vielen: sommige hadden geen kop meer, andere geknakte pootjes, en ze zaten vol poep.

Prima dat hij dat zo doet, maar op zo'n manier 'productie draaien' met dode dieren is niet mijn kopje thee. Ik hou het liever kleinschaliger en respectvoller.

Hij was wel erg gul, ik heb zóveel van 'm meegekregen. Scalpels, kevere, insecten, schedels. Bizar wat ie allemaal had liggen.



En vandaag kreeg ik een telefoontje van de ongediertebestrijder van onze gemeente die ik maanden geleden een beeichtje stuurde. Hij doet niet alleen het ongedierte, maar wordt ook gebeld wanneer er overleden dieren gevonden worden. Al die dieren bewaart ie in een grote vriezer op zn werk. Toen ik 'm sprak stond ie ervoor en zei ie: "Wat wil je? Ik heb hier alles wel liggen. Ook een vos. Wil je die hebben?"

Ik was blij dat ik gisteren bij die andere kerel was geweest, anders had ik er zeker 'ja' op gezegd. :')

Hij heeft nu drie mooie kraaien voor me uitgezocht. ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:26:49 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204491730
Ik wil wel een vos bij je bestellen *)

Gaaf man, ben benieuwd wat je met die kraaien gaat doen qua poses etc.
Die halfgare ijsklomp, oh my _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204494233
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:26 schreef Molo het volgende:
Ik wil wel een vos bij je bestellen *)

Gaaf man, ben benieuwd wat je met die kraaien gaat doen qua poses etc.
Die halfgare ijsklomp, oh my _O-
Als ik ooit zoogdieren ga prepareren en verkopen, ben je de eerste :Y

Slangenkopje bij de kevertjes gelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:33:27 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204494333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:25 schreef -Spring het volgende:
En dit was een uurtje later. (Je hoort de stem van mn dochter :D )


https://youtube.com/shorts/oxsefWBqd_U?feature=share
Vet :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204494393
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Vet :D :D
Echt iets voor jou :D

Maar ik sluit me erbij aan hoor :Y Leuk dat je ook dit laat zien, @-Spring
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Spellchecker woensdag 20 april 2022 @ 21:38:41 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204494399
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:25 schreef -Spring het volgende:
En dit was een uurtje later. (Je hoort de stem van mn dochter :D )

https://youtube.com/shorts/oxsefWBqd_U?feature=share
:D

Mooi dat die beestjes jou verder helpen ^O^

Ga je zo een hele serie maken? Van grote naar kleine dieren, bv eerst een kat, dan een muis, enz .... :D
  woensdag 20 april 2022 @ 21:39:02 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204494403
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:25 schreef -Spring het volgende:
En dit was een uurtje later. (Je hoort de stem van mn dochter :D )


https://youtube.com/shorts/oxsefWBqd_U?feature=share
Bohhh! :D
Resistance is futile.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:39:36 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204494410
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Echt iets voor jou :D

Maar ik sluit me erbij aan hoor :Y Leuk dat je ook dit laat zien, @:-spring
Ja ik doe hier wel een huppeltje van, en mijn dochter ook

We waren laatst naar deze tentoonstelling, dat is ook zo ontzettend grappig en mooi om te zien :D
Aanrader, met of zonder kinderen ^O^
https://www.natuurmuseumbrabant.nl/mispoezen-en-pechvogels
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204496263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:38 schreef maily het volgende:

[..]
:D

Mooi dat die beestjes jou verder helpen ^O^

Ga je zo een hele serie maken? Van grote naar kleine dieren, bv eerst een kat, dan een muis, enz .... :D
Dan eerder andersom. :D Ik doe wel stoer, maar ik moet een beetje wennen aan alles hoor. ;)
pi_204496270
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja ik doe hier wel een huppeltje van, en mijn dochter ook

We waren laatst naar deze tentoonstelling, dat is ook zo ontzettend grappig en mooi om te zien :D
Aanrader, met of zonder kinderen ^O^
https://www.natuurmuseumbrabant.nl/mispoezen-en-pechvogels

Oh ja, die staat op ons lijstje om naartoe te gaan. Helemaal vergeten! Dank voor de herinnering!

En verder: dank voor jullie leuke reacties! O+
  Spellchecker donderdag 21 april 2022 @ 09:19:19 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204496316
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja ik doe hier wel een huppeltje van, en mijn dochter ook

We waren laatst naar deze tentoonstelling, dat is ook zo ontzettend grappig en mooi om te zien :D
Aanrader, met of zonder kinderen ^O^
https://www.natuurmuseumbrabant.nl/mispoezen-en-pechvogels

Zo leuk daar! Ook met Kikker O+
pi_204496752
Het slangenkopje na een nachtje tussen de kevers. Je kijkt tegen de voorkant van zn 'gezicht' aan.

https://youtube.com/shorts/1wk7rm6ncD8?feature=share

En mn project van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204497037
Quote ipv edit.

[ Bericht 94% gewijzigd door -Spring op 21-04-2022 15:05:15 ]
pi_204497040
De kraai was nog niet helemaal ontdooid, dus maar verder gegaan met wat slangetjes ♡

pi_204497886
Work in progress.

Ik ben me even emotioneel aan het voorbereiden op het verwijderen van de hersenen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 21 april 2022 @ 13:44:21 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204497894
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:42 schreef -Spring het volgende:
Work in progress.

Ik ben me even emotioneel aan het voorbereiden op het verwijderen van de hersenen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de spoiler :@
pi_204497940
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 11:29 schreef -Spring het volgende:
De kauw was nog niet helemaal ontdooid, dus maar verder gegaan met wat slangetjes ♡

[ afbeelding ]
Prachtig!
Spoilers!
pi_204498561
Verkapte tvp, vorige week vergeten.

Ik vind het zo gaaf. O+

Die slangetjes zijn heel mooi ja. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204499422
quote:
2s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:08 schreef Lonaa het volgende:
Verkapte tvp, vorige week vergeten.

Ik vind het zo gaaf. O+

Die slangetjes zijn heel mooi ja. :Y
O+
pi_204499557
Wat een gave hobby O+
pi_204500375
Die slangetjes zien er echt heel mooi uit inderdaad! Ik kan me heel goed voorstellen dat met deze hobby het gevaar van een huis overvol met rariteiten op de loer ligt :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 22:17:25 #74
388664 crew  Dotteke
pi_204502823
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:08 schreef -Spring het volgende:
Hulp van dochter ♡

[ afbeelding ]
Wat leuk dat ze mee helpt 👍🏻
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204513590
Schorpioentje ♡



Grappig dat die haartjes zo mooi zijn gebleven

  Spellchecker zaterdag 23 april 2022 @ 09:46:05 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204514165
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 08:07 schreef -Spring het volgende:
Schorpioentje ♡

[ afbeelding ]

Grappig dat die haartjes zo mooi zijn gebleven

[ afbeelding ]
Wow _O_
pi_204516986
Voor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na de kevers:


Die neusgaten horen niet zo groot. Ik liet 'm vallen. |:(
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:50:46 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204518329
Oh wauw! :o Wat bizar zeg! Zo schoon!
***
pi_204518423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:50 schreef BE het volgende:
Oh wauw! :o Wat bizar zeg! Zo schoon!
Helemaal geurloos ook.
pi_204519301
En de cicade van onze vakantie ingelijst. Mss laat ik mn vriend in zn ouderwetse, schuine handschrift ♡ nog een briefje schrijven met de wetenschappelijke naam. Dat plak ik er dan onder.

  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 19:32:18 #81
388664 crew  Dotteke
pi_204519464
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 08:07 schreef -Spring het volgende:
Schorpioentje ♡

[ afbeelding ]

Grappig dat die haartjes zo mooi zijn gebleven

[ afbeelding ]
Wauw. Cool zeg.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 19:33:34 #82
388664 crew  Dotteke
pi_204519474
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:24 schreef -Spring het volgende:
Voor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na de kevers:
[ afbeelding ]

Die neusgaten horen niet zo groot. Ik liet 'm vallen. |:(
Die hebben ze mooi schoongemaakt zeg.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204519619
Thanks!

Ik wil proberen om in dit doosje 6 verschillende soorten hommels te krijgen. De eerste heb ik al *O*

  zaterdag 23 april 2022 @ 21:45:12 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204521088
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:24 schreef -Spring het volgende:
Voor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na de kevers:
[ afbeelding ]

Die neusgaten horen niet zo groot. Ik liet 'm vallen. |:(
Trekken die kevers gewoon verder als ze zo'n schedel kaal gegeten hebben, of moet je die er nog afschudden als het klaar is? :@
Resistance is futile.
pi_204521835
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Trekken die kevers gewoon verder als ze zo'n schedel kaal gegeten hebben, of moet je die er nog afschudden als het klaar is? :@
Er zaten nog wat minirupsjes in, maar ze waren idd alweer verder getrokken

Het is écht veel minder goor dan ik verwacht had. Het zijn geen kale, natte, witte maden, maar droge kevertjes en harige rupsjes die zo snel en 'droog' eten dat het al weg is voordat je er erg in hebt.
  Spellchecker zaterdag 23 april 2022 @ 22:45:44 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204522166
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:24 schreef -Spring het volgende:

[..]
Er zaten nog wat minirupsjes in, maar ze waren idd alweer verder getrokken

Het is écht veel minder goor dan ik verwacht had. Het zijn geen kale, natte, witte maden, maar droge kevertjes en harige rupsjes die zo snel en 'droog' eten dat het al weg is voordat je er erg in hebt.
Is dat interessant voor een CSI-aflevering?
Hoe laat ik een lichaam verdwijnen?
pi_204522201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:45 schreef maily het volgende:

[..]
Is dat interessant voor een CSI-aflevering?
Hoe laat ik een lichaam verdwijnen?
Het vleesch. Je zit dan nog met de botten, tanden en haren.
pi_204522278
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:48 schreef -Spring het volgende:

[..]
Het vleesch. Je zit dan nog met de botten, tanden en haren.
Botten en tanden zou je kunnen verpulveren/ vermalen. Haren verbranden makkelijk. :!
Of,je zet gewoon het hele skelet in elkaar (zoals ze vroeger in het biologielokaal stonden) en verkoopt het _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204522317
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Botten en tanden zou je kunnen verpulveren/ vermalen. Haren verbranden makkelijk. :!
Of,je zet gewoon het hele skelet in elkaar (zoals ze vroeger in het biologielokaal stonden) en verkoopt het _O_
:D
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:09:38 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204522457
Ik zie dat TS een aantal mensen op gekke ideeën brengt!
Resistance is futile.
pi_204522488
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:15 schreef -Spring het volgende:
En de cicade van onze vakantie ingelijst. Mss laat ik mn vriend in zn ouderwetse, schuine handschrift ♡ nog een briefje schrijven met de wetenschappelijke naam. Dat plak ik er dan onder.

[ afbeelding ]
Deze vinde ik erg mooi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204525086
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Deze vinde ik erg mooi.
Ik ben ook erg blij dat ie zonder enorme beschadigingen gelukt is.
pi_204530096
De buurman kwam net een roodborstje brengen. Net uitgevlogen, zei ie; uit het nestkastje in hun tuin.

Hij wist niet hoe ie was overleden, maar aan de tandafdrukken te zien was het een van hun teckels. :')

Wel lief dat ie aan me dacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 april 2022 @ 19:56:50 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204530666

'Dat doet ie anders nooit hoor...'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 20:03:10 #95
388664 crew  Dotteke
pi_204530716
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 18:51 schreef -Spring het volgende:
De buurman kwam net een roodborstje brengen. Net uitgevlogen, zei ie; uit het nestkastje in hun tuin.

Hij wist niet hoe ie was overleden, maar aan de tandafdrukken te zien was het een van hun teckels. :')

Wel lief dat ie aan me dacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A zielig.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204542941
Alles wat fout kón gaan, ging ook fout, maar deze mf staat ook weer op zn pootjes.







[ Bericht 9% gewijzigd door -Spring op 26-04-2022 10:36:33 ]
  Spellchecker dinsdag 26 april 2022 @ 10:21:36 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204543029
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:11 schreef -Spring het volgende:
Alles wat fout kón gaan, ging ook fout, maar deze mf staat ook weer op zn pootjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik dacht heel even dat je opgezette haasjes aan je paaskrans had hangen :@ _O-

Wat ben jij creatief joh! Leuk ook die waxineglaasjes! ^O^
pi_204543175
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:21 schreef maily het volgende:

[..]
Ik dacht heel even dat je opgezette haasjes aan je paaskrans had hangen :@ _O-

Wat ben jij creatief joh! Leuk ook die waxineglaasjes! ^O^
De credits daarvoor gaan naar mn lieve stiefdochter. Zij heeft ze gekrijtstift. ♡
pi_204545628
En ik heb die vieze klomp kanaries maar uit de vriezer gehaald vandaag. Er was niks mee te beginnen. Ik heb geprobeerd er twee te villen, maar de huid leek wel crêpepapier en scheurde al als je ernaar keek. Ze waren nat ingevroren ook, ik denk dat ze waren verdronken. Ik kreeg er nare vibes bij iig. Ze roken ook heel vreemd.

Het liefst wilde ik ze weggegooien, maar dan waren ze helemaal voor niks doodgemaakt. Dus ik heb de kopjes er maar afgesneden en aan de kevers gegeven voor de schedeltjes straks, en de vleugeltjes liggen nu te conserveren in de borax. Dan kan er mss nog iemand mee knutselen oid.

Ik weet nu in ieder geval nóg zekerder dat ik niet meer 'zomaar' iets van iemand ga aannemen. Ik heb er een nare smaak van in mn mond.

  Spellchecker dinsdag 26 april 2022 @ 15:32:28 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204545717
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:22 schreef -Spring het volgende:
En ik heb die vieze klomp kanaries maar uit de vriezer gehaald vandaag. Er was niks mee te beginnen. Ik heb geprobeerd er twee te villen, maar de huid leek wel crêpepapier en scheurde al als je ernaar keek. Ze waren nat ingevroren ook, ik denk dat ze waren verdronken. Ik kreeg er nare vibes bij iig. Ze roken ook heel vreemd.

Het liefst wilde ik ze weggegooien, maar dan waren ze helemaal voor niks doodgemaakt. Dus ik heb de kopjes er maar afgesneden en aan de kevers gegeven voor de schedeltjes straks, en de vleugeltjes liggen nu te conserveren in de borax. Dan kan er mss nog iemand mee knutselen oid.

Ik weet nu in ieder geval nóg zekerder dat ik niet meer 'zomaar' iets van iemand ga aannemen. Ik heb er een nare smaak van in mn mond.

[ afbeelding ]
Goeie kleur wel w/
pi_204546801
Roodborstjeskuiken geprobeerd, maar hij ligt inmiddels in de prullenbak. Dat gepriegel is niet mijn kopje thee
pi_204565398
Ik maakte vannacht om drie uur nog een kauwtje af. Hij had een verbrijzelde vleugel en dat dacht ik wel even te kunnen fixen. :')



  donderdag 28 april 2022 @ 18:24:17 #104
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204567169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:09 schreef -Spring het volgende:
Ik maakte vannacht om drie uur nog een kauwtje af. Hij had een verbrijzelde vleugel en dat dacht ik wel even te kunnen fixen. :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie hobby wel ^O^
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 2 mei 2022 @ 21:11:33 #105
370685 -Spring
-Spring
pi_204611278
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:24 schreef aloa het volgende:

[..]
Mooie hobby wel ^O^
Thanks!

Ik kreeg 3 konijntjes van @oh-oh

  Miss 200.000.000! maandag 2 mei 2022 @ 21:12:11 #106
367000 roos94
pi_204611285
Dit is echt vies
  Spellchecker maandag 2 mei 2022 @ 21:44:20 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204611578
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:11 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks!

Ik kreeg 3 konijntjes van @:oh-oh

[ afbeelding ]
-O-
  maandag 2 mei 2022 @ 22:31:49 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204611981
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:44 schreef maily het volgende:

[..]
-O-
Ze heeft ze niet zelf vanuit gezonde toestand bloeddorstig omgelegd ofzo hè? :D

Ik vind het prachtig _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker dinsdag 3 mei 2022 @ 01:12:57 #109
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:48:24 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204614712
Ik dacht vanmorgen nog aan je. Er lag hier langs de kant van de weg een achterlijf van een haas of konijn. Poten waren in tact met vacht en verder zat daar alleen een gruwelijk bloederige ruggegraat aan. 🙄

Had op zich een mooi ‘inkijkje’ kunnen zijn. ;)
***
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:52:50 #111
370685 -Spring
-Spring
pi_204614742
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:48 schreef BE het volgende:
Ik dacht vanmorgen nog aan je. Er lag hier langs de kant van de weg een achterlijf van een haas of konijn. Poten waren in tact met vacht en verder zat daar alleen een gruwelijk bloederige ruggegraat aan. 🙄
Haha, iedereen die mijn hobby kent, denkt aan mij bij elke roadkill die ze tegenkomen :D O+

Ikzelf stop ook voor alles. Zolang het veilig is uiteraard. En elke zondag als ik langs Ouwerkerk rijd om de meiden op te halen, moet ik aan jou denken :D
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:57:38 #112
370685 -Spring
-Spring
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:04:07 #113
370685 -Spring
-Spring
pi_204614839
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze heeft ze niet zelf vanuit gezonde toestand bloeddorstig omgelegd ofzo hè? :D

Ik vind het prachtig _O_
O+

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zou nooit dieren willen die voor mijn hobby zijn dood gemaakt. Nog geen insect. (Muv vlooien; de rest zet ik buiten of mag binnen blijven wonen.)

En alle dierlijke producten die ik koop zijn zonder uitzondering biologisch.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:00:39 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204617095
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef -Spring het volgende:

[..]
Haha, iedereen die mijn hobby kent, denkt aan mij bij elke roadkill die ze tegenkomen :D O+

Ikzelf stop ook voor alles. Zolang het veilig is uiteraard. En elke zondag als ik langs Ouwerkerk rijd om de meiden op te halen, moet ik aan jou denken :D
:D
***
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:32:46 #115
370685 -Spring
-Spring
pi_204618417
Deze neushoornkever ligt nu te rehydrateren zodat ik m overmorgen hopelijk kan opprikken.

  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:51:02 #116
43653 sigme
Veraan
pi_204618586
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:32 schreef -Spring het volgende:
Deze neushoornkever ligt nu te rehydrateren zodat ik m overmorgen hopelijk kan opprikken.

[ afbeelding ]
Da's een babyhandje hoop ik?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:34:26 #117
370685 -Spring
-Spring
pi_204619027
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Da's een babyhandje hoop ik?
Ja, is een macrofoto.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 12:53:03 #118
370685 -Spring
-Spring
pi_204644977
Dood was ie al, maar vandaag maakte ik 'm af ;)



  vrijdag 6 mei 2022 @ 13:52:47 #119
370685 -Spring
-Spring
pi_204645461
En de kevers hielpen me met dit kanarietje



[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 06-05-2022 15:33:21 ]
pi_204655321
Deze skinks waren al een tijdje klaar, maar ik had geen fijne flesjes.



  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:54:46 #121
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204655406
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:52 schreef -Spring het volgende:
En de kevers hielpen me met dit kanarietje

[ afbeelding ]
Ik heb ooit een uilenbal uit elkaar gehaald en daar zaten van die kleine schedeltjes in (muizen).
Mooi om te zien.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204655457
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:54 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik heb ooit een uilenbal uit elkaar gehaald en daar zaten van die kleine schedeltjes in (muizen).
Mooi om te zien.
Jaa, da's leuk! Je kunt die tegenwoordig gewoon op Internet bestellen. Leuk voor een kinderfeestje ♡
  zaterdag 7 mei 2022 @ 15:04:22 #123
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204655480
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:01 schreef -Spring het volgende:

[..]
Jaa, da's leuk! Je kunt die tegenwoordig gewoon op Internet bestellen. Leuk voor een kinderfeestje ♡
Bijzonder idd. Hele kleine botjes :D
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 9 mei 2022 @ 14:52:18 #124
370685 -Spring
-Spring
pi_204678361
Ik prikte zojuist mn neushoornkever op. Mn regulieren insectennaalden waren niet sterk genoeg,dus moest ik spelden voor vogels gebruiken. :D



En zo kut en zonde: ik nam wat eendenkuikentjes van iemand over. Hij deed ze bevroren en goed geïsoleerd op de bus, donderdag al, op tijd, maar postnl besloot er het weekend overheen te laten gaan. Ik heb ze weg kunnen gooien. Zo sneu op meerdere fronten. ;(
  maandag 9 mei 2022 @ 17:51:02 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204680185
-O- Lekker dan...

Dat opprikken, waar is dat voor? Zodat je ze in die houding laat fixeren?
***
  maandag 9 mei 2022 @ 18:17:41 #126
370685 -Spring
-Spring
pi_204680436
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:51 schreef BE het volgende:
-O- Lekker dan...

Dat opprikken, waar is dat voor? Zodat je ze in die houding laat fixeren?
Yes! De poten, vleugels en gewrichten van insecten worden droog en daardoor hard als ze dood zijn. Dan vouwen ze naar binnen. Net zoals je ziet bij dooie vliegen in de vensterbank. Door ze in een bakje met vochtig keukenpapier te leggen, rehydrateer je ze en worden de ledematen weer soepel. Dan 'prik' je ze in de gewenste houding en laat je ze opnieuw drogen.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:54:35 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204681442
Ah ja, idd, nu je het zegt over vliegen snap ik het idd!
***
  maandag 9 mei 2022 @ 20:08:25 #128
370685 -Spring
-Spring
pi_204681676
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:54 schreef BE het volgende:
Ah ja, idd, nu je het zegt over vliegen snap ik het idd!
Maar goed dat dat bij mensen niet gebeurt. Moet je ze opprikken :P

Nog een baby baardagaampje
  maandag 9 mei 2022 @ 20:11:02 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204681721
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:08 schreef -Spring het volgende:

[..]
Maar goed dat dat bij mensen niet gebeurt. Moet je ze opprikken :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***
  maandag 9 mei 2022 @ 20:34:56 #130
370685 -Spring
-Spring
pi_204682042
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:11 schreef BE het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:58:49 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204682342
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:34 schreef -Spring het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: off-topic over overleden mensen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***
  maandag 9 mei 2022 @ 21:44:44 #132
370685 -Spring
-Spring
pi_204683246
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef BE het volgende:

[..]
SPOILER: off-topic over overleden mensen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh, na drie dagen pas? Wat lang!
pi_204688062
Wat gaaf dit joh. Heel intrigerend, maar ook heel mooi.
pi_204690110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:08 schreef FranticDJ het volgende:
Wat gaaf dit joh. Heel intrigerend, maar ook heel mooi.
Thanks!

Kijk die kleine handjes ♡

  Spellchecker dinsdag 10 mei 2022 @ 16:46:16 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204690167
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:42 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks!

Kijk die kleine handjes ♡

[ afbeelding ]
Die piekjes waar snorharen zouden groeien :o
pi_204690336
Heb je eigenlijk alles zelf thuis uitgestald staan?
pi_204690338
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:46 schreef maily het volgende:

[..]
Die piekjes waar snorharen zouden groeien :o
Jaaaaa ♡. En dat fontanelletje nog open.
pi_204690366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:56 schreef FranticDJ het volgende:
Heb je eigenlijk alles zelf thuis uitgestald staan?
Ja, nog wel. Verdeeld over mn hobbykamer en een vitrinekastje in de huiskamer. Alleen de twee redelijk gelukte opgezette vogels staan 'los' in huis.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 19:53:00 #139
388664 crew  Dotteke
pi_204692545
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:42 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks!

Kijk die kleine handjes ♡

[ afbeelding ]
Het lijkt echt op handen he.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204715942
I sprak de biologiedocente van mn dochter aan met de vraag wat ze met hun collectie wet specimen gaan doen (sterk water). De school gaat namelijk verhuizen. Ze gaf aan dat ze die willen houden, maar wel iemand zoeken die de vloeistoffen wil vervangen. Ik me aangeboden, krijg ik in ruil dit skelet. Is een echte ♡. Hij heeft wat restauratiewerk nodig en mist een arm, maar omg ♡♡♡

  donderdag 12 mei 2022 @ 10:21:11 #141
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204715971
Oh wauw. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_204716301
Gaaf!
pi_204717557
Mijn hoofd :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:12:51 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204717886
OMG! Hoe tof! _O_
***
pi_204717955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:12 schreef BE het volgende:
OMG! Hoe tof! _O_
Ik vind het ook zo gek dat je dat gewoon mag bezitten. Voor een merel moet je vanalles aanmelden, vastleggen en bewijzen, maar er is geen enkele wet die je verbiedt om menselijke resten in huis te hebben.

De schedeltjes van de kanaries waarb ik het eerder over had. (Niet allemaal, sommige moeten nog worden gelijmd.)

  donderdag 12 mei 2022 @ 14:22:37 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204717970
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:20 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik vind het ook zo gek dat je dat gewoon mag bezitten. Voor een merel moet je vanalles aanmelden, vastleggen en bewijzen, maar er is geen enkele wet die je verbiedt om menselijke resten in huis te hebben.

De schedeltjes van de kanaries waarb ik het eerder over had. (Niet allemaal, sommige moeten nog worden gelijmd.)

[ afbeelding ]
:o Dat is best bizar eigenlijk idd.
Nu vermoed ik dat je nu niet zomaar een nieuw, compleet skelet kan kopen, maar goed... wie weet waar de jouwe vandaan komt of hoe oud hij/zij is.
Weet je dat eigenlijk? Of het een man of een vrouw was? Heb je al een naam? :@

Die schedeltjes zien er trouwens ook wel echt heel tof uit zo bij elkaar.
***
pi_204717994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:22 schreef BE het volgende:

[..]
:o Dat is best bizar eigenlijk idd.
Nu vermoed ik dat je nu niet zomaar een nieuw, compleet skelet kan kopen, maar goed... wie weet waar de jouwe vandaan komt of hoe oud hij/zij is.
Weet je dat eigenlijk? Of het een man of een vrouw was? Heb je al een naam? :@
Tegenwoordig zijn ze zeldzamer idd, maar vroeger kwamen er veel uit China. Als je daar arm stierf, werd je automatisch eigendom van de staat en kon er dit met je gebeuren.

Aan zn bekken te zien is het waarschijnlijk een man. En hij is vrij klein, zo rond de 1.70, dus hij zou goed uit China kunnen komen.

Ik heb (nog) geen naam. :D
pi_204717995
Die schedeltjes zien er echt heel fragiel uit :o
pi_204718041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:25 schreef FranticDJ het volgende:
Die schedeltjes zien er echt heel fragiel uit :o
Dat stelt ook vrij weinig voor. :D
pi_204718045
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:30 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat stelt ook vrij weinig voor. :D
Had niet verwacht dat je er praktisch doorheen kon kijken
pi_204719791
Vioolkever opgeprikseld



En mn dochter knutselde een kippenschedeltje terug in elkaar.


[ Bericht 40% gewijzigd door -Spring op 12-05-2022 17:52:37 ]
pi_204736292
Ik ging vandaag op cursus en knutselde een rosella.




pi_204736510
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:20 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik vind het ook zo gek dat je dat gewoon mag bezitten. Voor een merel moet je vanalles aanmelden, vastleggen en bewijzen, maar er is geen enkele wet die je verbiedt om menselijke resten in huis te hebben.

De schedeltjes van de kanaries waarb ik het eerder over had. (Niet allemaal, sommige moeten nog worden gelijmd.)

[ afbeelding ]
Maak je ook kroonluchtertjes? Ik zie hier zó licht uit stromen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204736589
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Maak je ook kroonluchtertjes? Ik zie hier zó licht uit stromen.
Je bent al de derde die dat zegt. :D
pi_204736748
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:59 schreef -Spring het volgende:

[..]
Je bent al de derde die dat zegt. :D
Ik zie een markt om je hobby te bekostigen ;)
Kost het je serieus geld trouwens, die kadavertjes, gereedschap, chemicaliën etc? Of valt dat mee?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204736887
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik zie een markt om je hobby te bekostigen ;)
Kost het je serieus geld trouwens, die kadavertjes, gereedschap, chemicaliën etc? Of valt dat mee?
Dat wordt dan wel een klein lampje want de diameter van dat cirkeltje is nauwelijks 8 cm. :D

En ja, de basisinvestering was best fors inderdaad. En ook per vogel ben je nog wat kwijt voor de vulling, klei, epoxy, het ijzerdraad en de soortspecifieke oogjes.

Kauwen en kraaien krijg ik van een plaatselijke ongediertebestrijder en de reptielen van een dierenwinkel. De rest koop ik via een taxidermie Facebook-groep. Beschermde inheemse vogels mogen alleen gratis aangeboden worden.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 07:57:23 #157
388664 crew  Dotteke
pi_204740370
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:31 schreef -Spring het volgende:
Ik ging vandaag op cursus en knutselde een rosella.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi hoor ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204740592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 07:57 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Mooi hoor ^O^
Thanks!

Vandaag ga ik me wagen aan een zangijster

  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 09:11:18 #159
388664 crew  Dotteke
pi_204740736
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:50 schreef -Spring het volgende:

[..]
Thanks!

Vandaag ga ik me wagen aan een zangijster

[ afbeelding ]
Lijkt mij zo teer die vogeltjes, trouwens de insecten nog meer
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204744208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Lijkt mij zo teer die vogeltjes, trouwens de insecten nog meer
Insecten zijn wel teer, maar die hoef je niet te villen gelukkig. En kun je gemakkelijk lijmen als er iets afbreekt. Een vogelhuid is zo enorm dun dat naaien na het scheuren m vaak alleen maar in meer stukken trekt.

De lijster lag drie keer bijna in de prullenbak, maar mn dochter heeft Otjes Tiet.

  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 17:50:06 #161
388664 crew  Dotteke
pi_204744569
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:13 schreef -Spring het volgende:

[..]
Insecten zijn wel teer, maar die hoef je niet te villen gelukkig. En kun je gemakkelijk lijmen als er iets afbreekt. Een vogelhuid is zo enorm dun dat naaien na het scheuren m vaak alleen maar in meer stukken trekt.

De lijster lag drie keer bijna in de prullenbak, maar mn dochter heeft Otjes Tiet.

[ afbeelding ]
Dat zou jammer zijn. Volgens mij heeft je dochter er ook plezier aan?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204744698
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:50 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat zou jammer zijn. Volgens mij heeft je dochter er ook plezier aan?
Mn oudste wel, die helpt mee. De jongste is zes.

  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 18:12:10 #163
388664 crew  Dotteke
pi_204744753
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:04 schreef -Spring het volgende:

[..]
Mn oudste wel, die helpt mee. De jongste is zes.

[ afbeelding ]
Leuk hoor om dat samen te doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:47:15 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204745775
Oh! Tiet is mooi zeg! O+
***
pi_204750358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:47 schreef BE het volgende:
Oh! Tiet is mooi zeg! O+
Dankjewel O+
  zondag 15 mei 2022 @ 00:01:20 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204754090
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:13 schreef -Spring het volgende:

[..]
Insecten zijn wel teer, maar die hoef je niet te villen gelukkig. En kun je gemakkelijk lijmen als er iets afbreekt. Een vogelhuid is zo enorm dun dat naaien na het scheuren m vaak alleen maar in meer stukken trekt.

De lijster lag drie keer bijna in de prullenbak, maar mn dochter heeft Otjes Tiet.

[ afbeelding ]
Wat een baas!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 06:38:00 #169
388664 crew  Dotteke
pi_204785585
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 20:49 schreef -Spring het volgende:
En een Vietnamees moskikkertje

[ afbeelding ]
Wat naar met die witte ogen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204789204
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 06:38 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wat naar met die witte ogen :D
Ja he? Levend zijn ze heel mooi groen.

Ik verpestte een eendje maar hij was te fluffy om weg te gooien dus nu is het een kleedje.

pi_204789365
En mn puber die roept: "Ieeeeeuw, er komt sap uit z'n oog!" maar ondertussen wel heel stoer meehelpt ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 17:16:52 #172
388664 crew  Dotteke
pi_204790654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja he? Levend zijn ze heel mooi groen.

Ik verpestte een eendje maar hij was te fluffy om weg te gooien dus nu is het een kleedje.

[ afbeelding ]
Dat kan ook, je bent van alle markten thuis :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 17:17:18 #173
388664 crew  Dotteke
pi_204790661
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:14 schreef -Spring het volgende:
En mn puber die roept: "Ieeeeeuw, er komt sap uit z'n oog!" maar ondertussen wel heel stoer meehelpt ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie dochter Spring
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:13:17 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204791755
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:14 schreef -Spring het volgende:
En mn puber die roept: "Ieeeeeuw, er komt sap uit z'n oog!" maar ondertussen wel heel stoer meehelpt ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opvoeding _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204797791
Er waren nb twee skeletten waar ik uit mocht kiezen. Deze heeft minder tanden, maar wel een volledige ribbenkast en alle ledematen aanwezig.

  donderdag 19 mei 2022 @ 10:42:14 #176
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204797808
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:40 schreef -Spring het volgende:
Er waren nb twee skeletten waar ik uit mocht kiezen. Deze heeft minder tanden, maar wel een volledige ribbenkast en alle ledematen aanwezig.

[ afbeelding ]
_O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Spellchecker donderdag 19 mei 2022 @ 21:09:59 #178
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204804561
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:40 schreef -Spring het volgende:
Er waren nb twee skeletten waar ik uit mocht kiezen. Deze heeft minder tanden, maar wel een volledige ribbenkast en alle ledematen aanwezig.

[ afbeelding ]
Heb je daar zo mee rondgereden? :D
Leuke blikken zul je gehad hebben :D

Heb weleens met etalagepoppen in de auto gereden, ook leuk :D
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 07:09:41 #179
388664 crew  Dotteke
pi_204806776
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:21 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een leuk hoekje
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Forum Admin vrijdag 20 mei 2022 @ 09:12:31 #180
58651 crew  murp
murp
pi_204807350
Brrr, ziet er shocking uit zeg! Maar knap werk hoor!
pi_204807537
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:40 schreef -Spring het volgende:
Er waren nb twee skeletten waar ik uit mocht kiezen. Deze heeft minder tanden, maar wel een volledige ribbenkast en alle ledematen aanwezig.

[ afbeelding ]
Is dit ook een echte?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204807540
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:21 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw. Zou het een vrouwelijk skelet zijn? Die brede heupen..
pi_204807564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:09 schreef maily het volgende:

[..]
Heb je daar zo mee rondgereden? :D
Leuke blikken zul je gehad hebben :D

Heb weleens met etalagepoppen in de auto gereden, ook leuk :D
Yes! De auto voor me was zo geconcentreerd in zn binnenspiegel naar dat skelet aan het kijken, dat ik 'm moest wijzen op het groene licht. :D
pi_204807567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:34 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Wauw. Zou het een vrouwelijk skelet zijn? Die brede heupen..
Ik denk het wel. Heel klein ook. 1m60 denk ik.
pi_204807576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Is dit ook een echte?
Ja, deze is ook echt. Ik ga binnenkort als ik bij de tandarts ben, eens vragen of en hoe ik iets aan de bovenkaak kan doen.
pi_204807590
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:09 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wat een leuk hoekje
Dat is mn hobbykamertje. Links staat een lang bureau tegen de muur en een wasbakje. Zo'n fijn plekje ♡
pi_204807596
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:39 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, deze is ook echt. Ik ga binnenkort als ik bij de tandarts ben, eens vragen of en hoe ik iets aan de bovenkaak kan doen.
Haha, dan wil ik een foto van hem/ haar in de wachtkamer _O-
Vraag me toch af hoeveel “verdachte” skeletten er in omloop zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204807986
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Haha, dan wil ik een foto van hem/ haar in de wachtkamer _O-
Vraag me toch af hoeveel “verdachte” skeletten er in omloop zijn.
Ik denk niet zo veel eigenlijk. Skeletten an sich hebben sowieso geen juridische status (meer) dus er kan in basis weinig verdachts aan zijn.*

Het merendeel van de skeletten komt uit Azie. Daar werd je vroeger eigendom van de staat als je geen geld had voor een uitvaart en dan kon je lichaam zomaar door uitgebuite fabrieksarbeider voor nog geen Euro per uur geskeletteerd en verkocht worden.

* Grafroof en moord bijvoorbeeld zijn wel strafbaar natuurlijk maar dat zijn op zichzelf staande feiten.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:17:40 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204808416
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:38 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Heel klein ook. 1m60 denk ik.
Aan de stand van de bovenbenen kun je dat ook wel zien idd

Mooi zeg, ik heb enorm veel geoefend met anatomie en bewegingsuitslagen enzo op Magere Hein op de opleiding en in de ziekenhuizen waar ik werkte.

Prachtig materiaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:18:03 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204808419
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:39 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, deze is ook echt. Ik ga binnenkort als ik bij de tandarts ben, eens vragen of en hoe ik iets aan de bovenkaak kan doen.
Kun je dit gesprek ook vloggen voor ons? O-) O-) O-) :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 mei 2022 @ 12:08:35 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204808904
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dit gesprek ook vloggen voor ons? O-) O-) O-) :P
^O^ :D

'Kan ik wat kronen krijgen voor mijn skelet?'
Resistance is futile.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:12:59 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204812688
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dit gesprek ook vloggen voor ons? O-) O-) O-) :P
:D _O_
***
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 18:55:00 #193
388664 crew  Dotteke
pi_204813092
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dit gesprek ook vloggen voor ons? O-) O-) O-) :P
😀
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204823244
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.



En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
pi_204823405
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef -Spring het volgende:
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.

[ afbeelding ]

En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
:D

Wat de hel is dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204823490
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:26 schreef sigme het volgende:

[..]
:D

Wat de hel is dat?
*zoekt adres op.

Dat was een grasparkiet.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:11:47 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204823813
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef -Spring het volgende:
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.

[ afbeelding ]

En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
Kak, ik lachte al voor ik je onderschrift las! :X
***
pi_204823907
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:35 schreef -Spring het volgende:

[..]
*zoekt adres op.

Dat was een grasparkiet.
Als jij 't zegt..
Maar kom maar door met die nachtmerrie, dat zal alle geboefte afschrikken.

Wat maakt een grasparkiet zo ..? dat het zo'n vogelverschrikker wordt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204851040
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Als jij 't zegt..
Maar kom maar door met die nachtmerrie, dat zal alle geboefte afschrikken.

Wat maakt een grasparkiet zo ..? dat het zo'n vogelverschrikker wordt?
Zn lijf was te groot en scheurde, zn staart zat ondersteboven en ik spoot een lading gipsplaatvulmiddel dwars door zn kop heen naar buiten. :')

Vandaag een Engelse grasparkiet geprobeerd. Die ging beter gelukkig.




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door -Spring op 24-05-2022 19:04:31 ]
pi_204851213
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef -Spring het volgende:
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.

[ afbeelding ]

En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
_O- _O- _O- Misschien kun je een Halloween horror collectie beginnen? Zombie parkiet van maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:38:20 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204851857
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef -Spring het volgende:
Dit is nu al de derde grasparkiet die ik verkracht en het begint me behoorlijk te frustreren.

[ afbeelding ]

En degene die lacht krijgt 'm gratis in zn brievenbus gepropt. Ik weet waar je huis woont.
_O- _O_ _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204881745
De dierenwinkel waar ik vaak kom heeft sissende kakkerlakken. Wat een herrie komt daaruit :D


  vrijdag 27 mei 2022 @ 17:17:49 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204882515
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:14 schreef -Spring het volgende:
De dierenwinkel waar ik vaak kom heeft sissende kakkerlakken. Wat een herrie komt daaruit :D


[ afbeelding ]
Is het taxidermisch verantwoord of zo eentje op te zetten met sambaballen in de pootjes en een sombrero op?. O-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 27 mei 2022 @ 17:48:04 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204882909
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 17:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Is het taxidermisch verantwoord of zo eentje op te zetten met sambaballen in de pootjes en een sombrero op?. O-)
:D

En OMG, dit is by far voor mij de ranzigste foto so far! :{w -O- ;(
***
  Spellchecker vrijdag 27 mei 2022 @ 18:49:47 #206
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204883494
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 17:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Is het taxidermisch verantwoord of zo eentje op te zetten met sambaballen in de pootjes en een sombrero op?. O-)
_O_
pi_204884753
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 17:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Is het taxidermisch verantwoord of zo eentje op te zetten met sambaballen in de pootjes en een sombrero op?. O-)
:D Als ik opzet en ik stuur m naar jou, regel jij dan de rest?

Parkietjes klaar. Ze moeten alleen nog drogen.

Het wordt nu wel echt tijd dat ik dingen ga verkopen want ik ga failliet anders, maar ik vind het zelf allemaal zo leuk. ♡





[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 27-05-2022 21:42:55 ]
  zondag 29 mei 2022 @ 12:32:45 #209
370685 -Spring
-Spring
pi_204921953
Omg! Ik heb iets verkocht! Ik voel me nu echt een vette imposter. :o


Deze kraai voor ¤120,-. Mn eerste opbrengst. *rent rondje



De voet komt van een oude kaarsenstandaard en de tak heb ik zelf gevonden in het bos. Er is gewoon iemand die mijn knutselwerkje wil kopen :D
  Spellchecker dinsdag 31 mei 2022 @ 13:02:47 #211
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204921999
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:59 schreef -Spring het volgende:
Omg! Ik heb iets verkocht! Ik voel me nu echt een vette imposter. :o


Deze kraai voor ¤120,-. Mn eerste opbrengst. *rent rondje

[ afbeelding ]

De voet komt van een oude kaarsenstandaard en de tak heb ik zelf gevonden in het bos. Er is gewoon iemand die mijn knutselwerkje wil kopen :D
Whoop whoop *O*
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:33:59 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204922250
Cool! *O*
***
pi_204923574
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:59 schreef -Spring het volgende:
Omg! Ik heb iets verkocht! Ik voel me nu echt een vette imposter. :o

Deze kraai voor ¤120,-. Mn eerste opbrengst. *rent rondje

[ afbeelding ]

De voet komt van een oude kaarsenstandaard en de tak heb ik zelf gevonden in het bos. Er is gewoon iemand die mijn knutselwerkje wil kopen :D
En hoe kom je aan je koper dan? Zet je de dieren in de etalage?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 31 mei 2022 @ 16:54:34 #214
217702 Lonaa
Honger!
pi_204923775
Ik wil misschien ook wel een knutselwerkje van je kopen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204925618
Leuk, jullie reacties! ♡

Vandaag werd het een puttertje
pi_204925715
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:24 schreef sigme het volgende:

[..]
En hoe kom je aan je koper dan? Zet je de dieren in de etalage?
Een schoolpleinmoeder die ik op FB heb. :D
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 04:29:57 #217
388664 crew  Dotteke
pi_204928848
Ziet er weer mooi uit Spring 👍
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204950948
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 04:29 schreef Dotteke het volgende:
Ziet er weer mooi uit Spring 👍
Dank je!

Ik unboxte vandaag wat nieuw grut
https://youtube.com/shorts/r7PMP9tNUc8?feature=share

En haalde deze vintage kikkertjes op bij de school van mn dochter.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 16:03:02 #219
388664 crew  Dotteke
pi_204951936
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:02 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dank je!

Ik unboxte vandaag wat nieuw grut
https://youtube.com/shorts/r7PMP9tNUc8?feature=share

En haalde deze vintage kikkertjes op bij de school van mn dochter.
[ afbeelding ]
Link doet het niet op mij. Ipad. Kijk morgen even op de laptop.
Mooi weer met die kikkers 👍🏻
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Spellchecker vrijdag 3 juni 2022 @ 17:40:53 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204952815
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:02 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dank je!

Ik unboxte vandaag wat nieuw grut
https://youtube.com/shorts/r7PMP9tNUc8?feature=share

En haalde deze vintage kikkertjes op bij de school van mn dochter.
[ afbeelding ]
Lijkt wel <O)

Wat een prachtexemplaren O+
pi_204960389
En een enorme kraai ♡



Ik krijg alleen zn snavel niet dicht. Dat zal ie wel van mij hebben.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:09:43 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204960604
:D

Prachtig zeg! En wat werk jij turbo snelheid door ook :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204960816
Thanks!

Wat vinden jullie mooier? Veren op de kop omhoog of plat?

  zaterdag 4 juni 2022 @ 15:20:16 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204960928
Plat hiero
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204961060
Ik ga ook plat.
Rommelveren is meer voor roeken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 juni 2022 @ 15:53:29 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204961086
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:49 schreef sigme het volgende:
Ik ga ook plat.
Rommelveren is meer voor roeken.
Precies, kraaien zijn fiere slickdicks, de badass smooth mofo's onder de gevederden

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 04-06-2022 17:18:27 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker zaterdag 4 juni 2022 @ 16:14:18 #227
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zaterdag 4 juni 2022 @ 16:14:41 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204961218
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:49 schreef sigme het volgende:
Ik ga ook plat.
Rommelveren is meer voor roeken.
Ik wou je al welterusten wensen :P
pi_204964977
Thanks voor jullie mening! Ik heb ze plat gekamd. :D

Mn stiefdochter nam jaren geleden een libelle mee uit Valencia. Hij lag uitgedroogd in drie stukken in een potje dus er was nogal wat werk aan, maar hij is af ♡


  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 07:31:02 #230
388664 crew  Dotteke
pi_204966716
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 22:18 schreef -Spring het volgende:
Thanks voor jullie mening! Ik heb ze plat gekamd. :D

Mn stiefdochter nam jaren geleden een libelle mee uit Valencia. Hij lag uitgedroogd in drie stukken in een potje dus er was nogal wat werk aan, maar hij is af ♡

[ afbeelding ]
Je hebt de vaart er in :P

Maar wat mooi dat je dit kan. ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204976992
Ik verpestte weer een kanarie, maar hij heeft zo'n schattig koppie dat ie in mn mini rarariteitenkabinetje mag. Hierin komen al mn leuke, kleine mislukkingen. (Bovenop ligt het eendenkuikenkleedje.)

  maandag 6 juni 2022 @ 16:38:35 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204977770
Oh jaaa! Natuurlijk een rariteitenkabinetje! _O_
***
pi_204977845
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:38 schreef BE het volgende:
Oh jaaa! Natuurlijk een rariteitenkabinetje! _O_
Laurariteiten ;)
pi_205008188
Echt, kanaries zijn hel om op te zetten, maar ik blijf proberen want ze zijn zo leuk. Vandaag brak ik nog ff een poot, vlak voordat ie af was. :')





Dit is hun huid. Natte keukenrol die al scheurt als je er overheen ademt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 06:32:04 #235
388664 crew  Dotteke
pi_205010341
Wat een mooie kleur. En wat een dunne huid zeg. Dat moet je wel super voorzichtig behandelen die botjes lijken mij ook heel fijntjes
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205011281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 06:32 schreef Dotteke het volgende:
Wat een mooie kleur. En wat een dunne huid zeg. Dat moet je wel super voorzichtig behandelen die botjes lijken mij ook heel fijntjes
Bij de eerste van gisteren brak ik al een botje toen ik, blijkbaar te grof, zn vleugels strekte. Zo kwetsbaar. Maar dat maakt het wel weer extra bijzonder en bevredigend als er een gelukt is. ♡
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 10:11:52 #237
388664 crew  Dotteke
pi_205011335
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:03 schreef -Spring het volgende:

[..]
Bij de eerste van gisteren brak ik al een botje toen ik, blijkbaar te grof, zn vleugels strekte. Zo kwetsbaar. Maar dat maakt het wel weer extra bijzonder en bevredigend als er een gelukt is. ♡
Je moet er natuurlijk ook handigheid in krijgen, zo lang doe je het nog niet toch?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 11:06:16 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205011707
Ik heb beetje Efteling Chinese Nachtegaal vibes erbij.
Zou mooi zijn als ie een motortje erin had en heen en weer kon fliepen op een stokje :P

Knap werk, ik zou er het geduld niet voor hebben zeg :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205013331
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:06 schreef Molo het volgende:
Ik heb beetje Efteling Chinese Nachtegaal vibes erbij.
Zou mooi zijn als ie een motortje erin had en heen en weer kon fliepen op een stokje :P

Knap werk, ik zou er het geduld niet voor hebben zeg :D
Ieuw, dat vind ik zo'n enge 'attractie'. Met die dood zo aan zn bed. Ik loop daar altijd snel voorbij :D
pi_205013356
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:06 schreef Molo het volgende:
Ik heb beetje Efteling Chinese Nachtegaal vibes erbij.
Zou mooi zijn als ie een motortje erin had en heen en weer kon fliepen op een stokje :P

Knap werk, ik zou er het geduld niet voor hebben zeg :D
Ieuw, dat vind ik zo'n enge 'attractie'. Met die dood zo aan zn bed. Ik loop daar altijd snel voorbij :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Je moet er natuurlijk ook handigheid in krijgen, zo lang doe je het nog niet toch?
Nee, maar ik vind zelf dat ik al een pro moet zijn inmiddels. :+

Ik hoorde gisteren dat op de cursussen van Bos en Fauna wordt gezegd dat de eerste honderd preparaten voor de kliko zijn, dus dat stelt me wel gerust; dan heb ik nog even.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 15:22:17 #241
388664 crew  Dotteke
pi_205013731
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:41 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ieuw, dat vind ik zo'n enge 'attractie'. Met die dood zo aan zn bed. Ik loop daar altijd snel voorbij :D
[..]
Nee, maar ik vind zelf dat ik al een pro moet zijn inmiddels. :+

Ik hoorde gisteren dat op de cursussen van Bos en Fauna wordt gezegd dat de eerste honderd preparaten voor de kliko zijn, dus dat stelt me wel gerust; dan heb ik nog even.
Je kan ook te hoge eisen aan jezelf stellen natuurlijk 😉
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205049153
Een babyzebrastink ;)





Ik heb nog meer vinkjes en wil ze allemaal op deze tak zetten ♡
pi_205050366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:42 schreef -Spring het volgende:
Een babyzebrastink ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb nog meer vinkjes en wil ze allemaal op deze tak zetten ♡
Horen vinken niet op een touw? / ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205050660
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:38 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Horen vinken niet op een touw? / ;)
Ik snap 'm niet :@
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:21:24 #245
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_205050840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:42 schreef -Spring het volgende:
Een babyzebrastink ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb nog meer vinkjes en wil ze allemaal op deze tak zetten ♡
Ooh heel erg tof om dat zo te doen!
Sowieso echt knap werk wat je allemaal maakt, die vinkjes lijken me ook in de categorie fragiel priegelwerk vallen.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_205050844
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:06 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik snap 'm niet :@
Pssst: https://onzetaal.nl/schat(...)et-vinkentouw-zitten
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205050869
quote:
Aaah, nooit gehoord van die uitdrukking. Wel van de vinketering :Y)
pi_205050892
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:25 schreef -Spring het volgende:

[..]
Aaah, nooit gehoord van die uitdrukking. Wel van de vinketering :Y)
Ja, die ken je ook krijgen jah
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205050893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:21 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
Ooh heel erg tof om dat zo te doen!
Sowieso echt knap werk wat je allemaal maakt, die vinkjes lijken me ook in de categorie fragiel priegelwerk vallen.
Ik heb besloten om die kleintjes gewoon als insecten te behandelen, zo voorzichtig, en zo min mogelijk mn vingers te gebruiken. Ook de scalpel heb ik enkel gebruikt voor de initiële incisie en de ogen; verder heb ik enkel een stomp pincet gebruikt.

En dankjewel!
pi_205050925
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, die ken je ook krijgen jah
Ik zal een inkervinkje maken in mn geheugen :P
pi_205051034
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:30 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik zal een inkervinkje maken in mn geheugen :P
:D ^O^

Maar je zet dus een vinkjesverzameling op die tak. Heb je verschillende soorten?
Hier in de omgeving vliegen veel distelvinkjes, die zijn ook zo mooi O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:51:15 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205051217
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:42 schreef -Spring het volgende:
Een babyzebrastink ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb nog meer vinkjes en wil ze allemaal op deze tak zetten ♡
O+
***
pi_205051791
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]
:D ^O^

Maar je zet dus een vinkjesverzameling op die tak. Heb je verschillende soorten?
Hier in de omgeving vliegen veel distelvinkjes, die zijn ook zo mooi O+
Jaaaa, die zijn supermooi!

Yes, ik heb nog een japans meeuwtje, een rijstvogel en een roodkoppapegaaiamadine. Allemaal vinkachtigen schijnt :D
pi_205055343
De kraai voor mn allereerste klant is nu helemaal klaar ♡





  Spellchecker woensdag 15 juni 2022 @ 17:31:09 #255
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205058484
Wow! ^O^

Ben jij niet bang voor vogelgriep?
Hoe weet je dat "jouw" vogeltjes daar niet aan zijn gestorven?
pi_205058752
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:31 schreef maily het volgende:
Wow! ^O^

Ben jij niet bang voor vogelgriep?
Hoe weet je dat "jouw" vogeltjes daar niet aan zijn gestorven?
Jawel. Ik raap nu ook geen vogels van de weg en al helemaal geen watervogels.

De kraaiachtigen zijn geschoten en de rest komt van een handelaar. :)
pi_205064194
De uitdaging van vandaag:



Bij het ontdooien het had ie een gebroken pootje helaas, dus we zullen zien.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 18:19:09 #258
388664 crew  Dotteke
pi_205067412
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:28 schreef -Spring het volgende:
De uitdaging van vandaag:

[ afbeelding ]

Bij het ontdooien het had ie een gebroken pootje helaas, dus we zullen zien.
Mooie kleuren zeg
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205075440
Mn lievelings. ♡ Ik heb de neusdopjes geverfd met acrylverf. Die kleuren nl donkerbruin. Vind alleen dat het ietsje klonterig dekt, dus ga nog op zoek naar iets anders. (Hoewel degene die de cursus gaf ook acrylverf gebruikte.)







  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 08:56:00 #260
388664 crew  Dotteke
pi_205099439
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:58 schreef -Spring het volgende:
Mn lievelings. ♡ Ik heb de neusdopjes geverfd met acrylverf. Die kleuren nl donkerbruin. Vind alleen dat het ietsje klonterig dekt, dus ga nog op zoek naar iets anders. (Hoewel degene die de cursus gaf ook acrylverf gebruikte.)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi hoor. Heb je je huis nog niet vol staan nu?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205099497
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:56 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Mooi hoor. Heb je je huis nog niet vol staan nu?
Ik heb inmiddels twee kauwen, een kraai, een putter en een rosella weggegeven en de verkoop begint ook een beetje te lopen, dus het valt wel mee gelukkig :D
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 09:03:24 #262
388664 crew  Dotteke
pi_205099502
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:02 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels twee kauwen, een kraai, een putter en een rosella weggegeven en de verkoop begint ook een beetje te lopen, dus het valt wel mee gelukkig :D
O dat de verkoop begint te lopen is wel leuk, en een goed teken ook.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 20 juni 2022 @ 10:18:37 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205100028
Dat je droomt over een heel raar goor insect en dat je dat helemaal stuk wil stampen maar dan zelfs in je droom denkt 'Oh maar wacht, misschien wil Spring hem wel hebben!' :o :D
***
pi_205100099
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:18 schreef BE het volgende:
Dat je droomt over een heel raar goor insect en dat je dat helemaal stuk wil stampen maar dan zelfs in je droom denkt 'Oh maar wacht, misschien wil Spring hem wel hebben!' :o :D
Hahahahaha _O- _O- _O-
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 11:19:21 #265
388664 crew  Dotteke
pi_205100452
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:18 schreef BE het volgende:
Dat je droomt over een heel raar goor insect en dat je dat helemaal stuk wil stampen maar dan zelfs in je droom denkt 'Oh maar wacht, misschien wil Spring hem wel hebben!' :o :D
_O- _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205100923
Ik weet niet zo goed of ik gevleid of beledigd moet zijn :D

  maandag 20 juni 2022 @ 12:18:53 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205100926
:D _O-
***
  maandag 20 juni 2022 @ 12:24:58 #268
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205100979
:D :D :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205100983
😂🤣😂😹😹 _O- _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205101065
Ik kan ook gewoon eerlijk antwoord geven zonder erbij te vertellen dat ze opgezet zijn. Mss koopt ie ze wel. :D
  maandag 20 juni 2022 @ 14:10:32 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205101728
Dit is fantastisch _O- _O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker maandag 20 juni 2022 @ 14:20:00 #272
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205111632
Trots op mn merel ♡





[ Bericht 28% gewijzigd door -Spring op 21-06-2022 17:15:44 ]
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 20:37:06 #274
388664 crew  Dotteke
pi_205113999
Mooi hoor. En wat een mooie oude radio heb je daar staan
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:05:21 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205114246
Nice! Goeie blik heeft ie! :Y O+
***
  Spellchecker dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:30 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205114782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:37 schreef Dotteke het volgende:
Mooi hoor. En wat een mooie oude radio heb je daar staan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 21:55:24 #277
388664 crew  Dotteke
pi_205114794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:54 schreef maily het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat? Een hele mond vol.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Spellchecker dinsdag 21 juni 2022 @ 21:55:46 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205114800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:55 schreef Dotteke het volgende:

[..]
En wat? Een hele mond vol.
Iets moderns ;)
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 21:57:45 #279
388664 crew  Dotteke
pi_205114823
Leek mij iets ouds :@
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 21 juni 2022 @ 22:04:01 #280
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_205114907
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:35 schreef -Spring het volgende:
Trots op mn merel ♡

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt heel prachtig!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Spellchecker dinsdag 21 juni 2022 @ 22:05:48 #281
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205114929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:57 schreef Dotteke het volgende:
Leek mij iets ouds :@
Opzet van de fabrikant gelukt ^O^
  dinsdag 21 juni 2022 @ 22:08:58 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205114958
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:17 schreef -Spring het volgende:
Ik weet niet zo goed of ik gevleid of beledigd moet zijn :D

[ afbeelding ]
Heeft hij nog geantwoord?
Spoilers!
pi_205115137
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heeft hij nog geantwoord?
Ja, maar niet meer heel spannend helaas. Ik had er meer uit kunnen halen ;)

  dinsdag 21 juni 2022 @ 22:27:24 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205115152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 22:26 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ja, maar niet meer heel spannend helaas. Ik had er meer uit kunnen halen ;)

[ afbeelding ]
Anticlimax -O-
Spoilers!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 11:24:45 #285
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_205127045
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:35 schreef -Spring het volgende:
Trots op mn merel ♡

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
TVP O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205146976
Kauwtjes blijven toch wel heel leuk ♡





[ Bericht 15% gewijzigd door -Spring op 25-06-2022 22:18:22 ]
pi_205175207
Ik kreeg een rosella van iemand die 'm al zeker een decennium in de vriezer had liggen. Zn huid was zo gevriesdroogd dat het wel crêpepapier leek. Na ruim een half uur rehydrateren met een insulinespuitje met water, durfde ik 'm eindelijk uit z'n jasje te helpen. De huid in zn nek scheurde helaas alsnog, maar dat heb ik redelijk acceptabel kunnen fixen. Het belangrijkste is dat zn oogleden heel zijn gebleven.



Vanmiddag aan de orthodontist gevraagd of ze wist hoe ik aan tanden kan komen voor mn skelet. Beloofde ze me ter plekke om alle getrokken tanden en kiezen die nog van goede kwaliteit zijn voor me bewaren zodat ik die bij kan vijlen en in de kaak kan lijmen. :D Dat was geen enkel probleem zei ze, want die verdwijnen anders toch in de prullenbak.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik daarvan vind, vooral omdat ik ze dan eerst nog zelf schoon moet maken. :{

  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:55:45 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205176732
Huuuu! Dat vind ik best een goor idee eigenlijk! :D
Maar goed, wat is het verschil met de tanden die nu al in je skelet zitten... Los van het schoonmaken dan, maar dat is een kwestie van met je ogen dicht in een badje zoutzuur kwakken toch? ;)
***
pi_205178061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:55 schreef BE het volgende:
Huuuu! Dat vind ik best een goor idee eigenlijk! :D
Maar goed, wat is het verschil met de tanden die nu al in je skelet zitten... Los van het schoonmaken dan, maar dat is een kwestie van met je ogen dicht in een badje zoutzuur kwakken toch? ;)
Of bij de kevers... Ik weet ook niet of ik me ertoe ga kunnen zetten, hoor. Een zakje met menselijke tanden met vleesresten. :r

En nu we toch gore praat doen: iemand op fb vroeg hoe de parkiet er uitzag, zo uitgedroogd, dus ik doe ff een copy past van mn reactie daar. De vraag was: "Hoe zag het er vanuit de vriezer uit?"

Helemaal ingevallen en verschrompeld. Geen ogen meer zichtbaar ook. Daar heb ik alleen geen foto meer van, maar heb er nog een boel zo liggen, dus zal nog wel maken. Het vlees aan de binnenkant was ook heel droog en donker. Het leek wel rauwe ham die in een open verpakking in de koelkast had gelegen (die opgekrulde harde randjes.) En de hersenen waren groen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 09:34:23 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205178079
Beetje H.R. Geiger vibes zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205178177
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 09:34 schreef Molo het volgende:
Beetje H.R. Geiger vibes zo
Idd!
pi_205178657
En de rosella voor mn stiefzoon is ook klaar. Omdat hij op mn kinderen paste de dag dat ik de cursus had, mag hij de vogel hebben die ik daar maakte. Thuis heb ik nog zn oogranden bijgewerkt met verf en het ornament afgemaakt.

  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:26:15 #293
388664 crew  Dotteke
pi_205178988
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef -Spring het volgende:
En de rosella voor mn stiefzoon is ook klaar. Omdat hij op mn kinderen paste de dag dat ik de cursus had, mag hij de vogel hebben die ik daar maakte. Thuis heb ik nog zn oogranden bijgewerkt met verf en het ornament afgemaakt.

[ afbeelding ]
mOoi hoor Spring 👍🏻
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:52 #294
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179252
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205179625
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef maily het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zo'n knijpertje eronder :D
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 12:33:57 #296
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179658
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef -Spring het volgende:

[..]
Met zo'n knijpertje eronder :D
Jaaaaaa!! O+
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:48:42 #297
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205181015
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:33 schreef maily het volgende:

[..]
Jaaaaaa!! O+
Ik doe hier gewoon kerstlampjes in ;)


pi_205181064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:48 schreef maily het volgende:
Douane ontdekt echte ijsbeer in postpakket

Voor wie was die opdracht? :o
Kut. Voor niks een nieuwe vriezer gekocht.
pi_205181966
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:09 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik doe hier gewoon kerstlampjes in ;)


[ afbeelding ]
Doet me denken aan
https://imgur.com/gallery/M5x6YQ5
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 07:44:39 #301
388664 crew  Dotteke
pi_205186598
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:09 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik doe hier gewoon kerstlampjes in ;)

[ afbeelding ]
Aparte kerstboom :P
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')