Dank! Daar ben ik ook best trots op.quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:34 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb hier nul kennis over maar die kauw ziet er goed uit, vind ik.
Yes!quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:19 schreef Marsenal het volgende:
Die vogel, vries je die dan in zolang?
Welke rol had de tiet in Otje? Is dat die vogel die die papieren ging zoeken voor die vader van Otje?
Wauw, dat heb je mooi gedaan 👍quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:32 schreef -Spring het volgende:
Ik ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in taxidermie. 7 mei ga ik een cursus vogels opzetten volgen, maar omdat ik alle spullen al in huis had en ik te ongeduldig was om te wachten, ben ik alvast maar begonnen adhv een boekje.
Dit was mn eerste kauw![]()
[ afbeelding ]
De tweede ging gelukkig al wat beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reptielen opzetten is echt een vak apart; die zet ik op sterk water.
Baardagaampje:
https://youtube.com/shorts/SdbwrrLgb2c?feature=share
Rattenslangetje:
[ afbeelding ]
Een ik heb een koningspython gevild. Zn huid is nu opgespannen zodat ie kan drogen:
En oh ja, van de week een keizerschorpioen opgezet (die moet nog drogen:
[ afbeelding ]
En een hommel opgeprikt:
[ afbeelding ]
Meer mensen met interesse in of ervaring met taxidermie?
Edit: kan ik Youtube-filmpjes embedden?
De reptielen en schorpioenen krijg ik van een dierenwinkel in de buurt. Als er een dier doodgaat, bewaart ie het voor me in de vriezer. Hij zorgt ook voor de juiste documenten (overdrachtsverklaringen). Die heb je voor die dieren óók nodig als ze dood zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:25 schreef Kanaroe het volgende:
Interessant! Hoe kom je aan de dode dieren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit heb ik bijvoorbeeld bij die zanglijster gedaan. Deze worden ook aangeboden op die Facebook-groep maar dan (verplicht) gratis.
Kauwen vallen helaas onder jachtwild. Sommige provincies geven de opdracht om ze af te schieten omdat ze overlast veroorzaken. Deze worden voor weinig geld aangeboden op die Facebook-groep. Ik ben het hier niet mee eens maar zolang ze niet speciaal voor mijn hobby worden afgeschoten, vind ik het acceptabel om ze over te nemen.
Misschien overbodig om te zeggen, maar ik zou nooit een dieren (laten) doden enkel om op te zetten. Zelfs geen insect. Ik koop bijvoorbeeld ook geen verpakte exotische vlinders om op te prikken. Die hommel heb ik bijvoorbeeld eerst nog geprobeerd op te krikken met suikerwater. ♡
Snap ik, vooral als het goed lukt. Zou mooi zijn als je er opdrachten voor zou krijgenquote:Op vrijdag 15 april 2022 18:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Thanks! Het is echt een superverslavende hobby.
Nee, enkel geobsedeerd boekjes gelezen en YouTube-filmpjes gekeken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:34 schreef Dotteke het volgende:
En je hebt helemaal nog geen cursus gehad? Ziet er allemaal heel mooi uit
Dat zou tzt wel heel gaaf zijn idd.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Snap ik, vooral als het goed lukt. Zou mooi zijn als je er opdrachten voor zou krijgen
Knap hoor. Fijn dat je iemand om hulp mag vragen indien nodigquote:Op vrijdag 15 april 2022 18:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nee, enkel geobsedeerd boekjes gelezen en YouTube-filmpjes gekeken.En ik heb contact met een heel lieve biologiedocente die me altijd helpt met vragen. Ik heb haar leren kennen via die Facebook-groep. Zij doet veel skeletteren, met kevers.
Wat leuk, dankjewel!quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Knap hoor. Fijn dat je iemand om hulp mag vragen indien nodig
Superleuk dat je ons mee laat genieten van jou hobby hoop nog veel van je te zien/lezen
Ik heb een gave hobbykamer met heel veel planken waar nog heel veel op past.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Welke dieren zou je nog willen opzetten, en waar laat je ze allemaal?
Ik heb nu niet het materiaal en de ruimte om grote (zoog)dieren op te zetten, en ook niet zo de behoefte eigenlijk. Vooral het verwijderen van de hersenen en de tong staat me nog tegen. Maar mss groei ik daar wel in.quote:Zijn er ook dieren die je niet zou willen opzetten? Mijn opa en oma hebben een mooie uil laten opzetten die eens voor de auto vloog omdat ze zich zo schuldig voelden, vele jaren terug, en die staat er nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |