Die verzamelaar was intens trouwens. Een oudere man met een baard die in zn onderkaak nog maat twee tanden had zitten, woonde in een huis met vergeelde, gehaakte gordijntjes hé-le-maal vol opgezette dieren, botten en schedels. Honderden. .
Heel leuk voor hem, maar het heeft mij doen beslissen heel zorgvuldig te blijven kiezen wat ik wel en niet in huis haal. Als je eenmaal in deze wereld zit, komt er zóveel interessant op je pad waar je 'ja' tegen wilt zeggen, maar voordat je het weet ben je een dooie dieren-hoarder met ontelbaar veel vergeten lijken verdeeld over 18 vriezers.
Ik kreeg bijvoorbeeld een klomp kanaries mee die met zn zestienen een bonk ijs vormden in een zakje. Die vond ie ergens in een vriezer. Toen ik ze goed bekeek, zag ik dat ze letterlijk uit elkaar vielen: sommige hadden geen kop meer, andere geknakte pootjes, en ze zaten vol poep.
Prima dat hij dat zo doet, maar op zo'n manier 'productie draaien' met dode dieren is niet mijn kopje thee. Ik hou het liever kleinschaliger en respectvoller.
Hij was wel erg gul, ik heb zóveel van 'm meegekregen. Scalpels, kevere, insecten, schedels. Bizar wat ie allemaal had liggen.
![QZb6z5T.jpg]()
En vandaag kreeg ik een telefoontje van de ongediertebestrijder van onze gemeente die ik maanden geleden een beeichtje stuurde. Hij doet niet alleen het ongedierte, maar wordt ook gebeld wanneer er overleden dieren gevonden worden. Al die dieren bewaart ie in een grote vriezer op zn werk. Toen ik 'm sprak stond ie ervoor en zei ie: "Wat wil je? Ik heb hier alles wel liggen. Ook een vos. Wil je die hebben?"
Ik was blij dat ik gisteren bij die andere kerel was geweest, anders had ik er zeker 'ja' op gezegd.

Hij heeft nu drie mooie kraaien voor me uitgezocht. ♡
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.