Toch hebben die old-school battleships wel watquote:Op vrijdag 15 april 2022 00:38 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dit is ook exact de reden dat eigenlijk alle landen dit soort schepen al direct na WOII niet meer bouwen (geldt nog meer voor de Kirov class dan dit type). De investering is enorm terwijl kleinere schepen ook missiles kunnen afschieten dus je mist niet enorm veel capaciteit, terwijl de kwetsbaarheid ook erg groot is, traditioneel van air attacks (al dan niet vanuit vliegdekschepen) maar dus ook van missiles.
Ik denk ook eerste keer sinds de Falkland oorlog dat er een serieus schip tot zinken wordt gebracht, en dat is eigenlijk de eerste keer dat er sinds de tweede Wereldoorlog wat gebeurd op zee, op wat schermutselingen rondom het midden oosten na.
Wat? Grapje zeker?quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ware het niet dat de mooie waterdichte deuren van die compartimenten bij de laatste modernisatie toevallig bij Lürssen zijn beland om in een andere boot te gaan
Blast from the past, tegenwoordig doet dat soort spul niet meer mee.quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Toch hebben die old-school battleships wel wat![]()
[ afbeelding ]
Ik eigenlijk ook niet, het sluit wel aan bij het prutswerk wat we tot nu toe te zien kregenquote:
Dat soort bedragen kun je ook wel met een korreltje zout nemen.quote:
Nee, kansloosquote:Op vrijdag 15 april 2022 02:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blast from the past, tegenwoordig doet dat soort spul niet meer mee.
Ja het was inderdaad indrukwekkend, dat verhaal van de Yamamoto was ook om te smullen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, kansloos
Maar indrukwekkend zal het wel zijn als 9 van die 16 inch kanonnen en 20 van die 5 inch kanonnen allemaal aan het schieten zijn. Op dat plaatje zie je die boot ook helemaal zijwaarts driften
Ter vergelijking, dit is 8 inch
quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:27 schreef Barbusse het volgende:
Volle batterij 16 inch volley
[ afbeelding ]
Dan ben je gewoon een pasteitje joh.quote:Op vrijdag 15 april 2022 02:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar wil je ook niet in een rubberbootje onder dobberen
Die laatste is gewoon te ziek voor woordenquote:
Totaal gestoord! Deze wil Kyiv nu bombarderen:quote:Op vrijdag 15 april 2022 03:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die laatste is gewoon te ziek voor woorden
Tis niet alsof ze dat niet al weken doen/proberen. Kiev heeft gewoon nog afweergeschut dus Rusland zal vooral een hoop geld verliezen terwijl je militair gezien niks bereikt door wat gebouwen te bombarderen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 04:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Totaal gestoord! Deze wil Kyiv nu bombarderen:
[ twitter ]
Dan is het nog raar een CIWS kan meerdere doelen tegelijk volgen en uitschakelen. Daar heeft gewoon een ongemotiveerde bemanning niet op zitten letten.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Moet je wel de juiste zaken volgen op de radar.
Ik las ergens dat de Oekraïners een Bayraktar drone hadden ingezet ter afleiding en vervolgens twee raketten hebben afgeschoten.
Het gaat me meer om het punt dat tv commentatoren dat soort acties openlijk aanmoedigenquote:Op vrijdag 15 april 2022 05:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tis niet alsof ze dat niet al weken doen/proberen. Kiev heeft gewoon nog afweergeschut dus Rusland zal vooral een hoop geld verliezen terwijl je militair gezien niks bereikt door wat gebouwen te bombarderen.
In opdracht van het Kremlin.quote:Op vrijdag 15 april 2022 06:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat me meer om het punt dat tv commentatoren dat soort acties openlijk aanmoedigen
Als de Russen het meest waarschijnlijke verhaal vertellen is er iig wat raars aan de handquote:Op vrijdag 15 april 2022 06:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan is het nog raar een CIWS kan meerdere doelen tegelijk volgen en uitschakelen. Daar heeft gewoon een ongemotiveerde bemanning niet op zitten letten.
Vranyo (враньё). The Russian word for lying when you know everyone knows you are lying, but you lie anyway.quote:Op vrijdag 15 april 2022 06:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
In opdracht van het Kremlin.
Maar wel apart, officieel is het schip vergaan door een ongeval tijdens een storm, en ondertussen wil de staatsmedia bloed zien ter vergelding.
Ik vraag me af wat de Russen zelf nog geloven van alle berichten die ze tot zich krijgen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |