abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204441780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 13:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik heb vind ik niets met de monetaire eigenschappen, geopolitiek enz te maken van Bitcoin als het in de praktijk na 14 jaar nog steeds niet in onze Nederlandse samenleving van toepassing is. Vandaar dat ik prijs (het enige waar ik wel iets van merk/voel of tasbaar is) bij mij van belang is.

Ik betaal niet met Bitcoin, ik kan het niet aanraken, ik kan er geen computerspellen op spelen, ik kan het niet als plaatje ophangen aan de muur. Heb er totaal geen plezier aan behalve dat het een zak geld is.

Het is nu vooral virtueel, niet tastbaar en er is geen fysieke ervaring behalve een eigen feedback loop van gedachten over dat "steeds meer mensen het gebruiken". Het is een soort "feel good" experience wat niet tastbaar is. Het is een hele andere insteek, ik verdiep me het liefst in zaken die fysiek aanwezig zijn in mijn leven. Alles wat ik lees en doe heeft vaak direct invloed op mezelf (krachtsport, voeding, investeringen, relaties, vakanties).

Gewoon een andere benadering.
Datzelfde had je jaren geleden over het internet kunnen schrijven. Toch heb ik er een virtuele gemeenschap gevonden waar ik me al meer dan 20 jaar in begeef en heb ik mijn vriend via het internet ontmoet. Die scherpe grenzen tussen online/virtueel en offline/fysiek zijn voor mij nooit zo scherp geweest omdat het virtuele consequenties in de echte wereld had. Als ik bijvoorbeeld een warmtepomp aan wil schaffen, laat ik me op Fok! informeren en een paar dagen later staat er een installateur bij me in huis die ik via Fok! heb ontmoet.

Aan tastbaar geld heb ik geen behoefte omdat ik begrijp waar geld voor staat en het reële consequenties heeft. Met een virtueel bedrag op mijn traditionele bankrekening kan ik boodschappen doen en een huis kopen. En met een ander virtueel bedrag op een relatief nieuw CeDeFi-platform verdien ik geld, dat ik in fiatgeld om kan zetten en waar ik weer dingen van kan kopen. M'n huis is deels gefinancierd van cryptowinsten.

Ik vind de prijs van bitcoin niet oninteressant, want het is echt wel prettig om winsten te kunnen nemen en daar leuke dingen van te kunnen doen, maar wat cryptovaluta nog meer zijn en betekenen vind ik óók interessant. Ik ben ervan overtuigd dat onze wereld erdoor zal veranderen zoals de auto en het internet dat hebben gedaan. Het eeuwige gespeculeer hier over de waarde op korte termijn van bitcoin voelt daartegen afgezet flets. Er is zoveel meer om over te praten en het zou fijn zijn als daar meer aandacht voor was hier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204442268
Lekkere dopamine shot met de adoptie rate dat we zien nu.

twitter

quote:
Robinhood will integrate the #Bitcoin Lightning Network

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 09:54:21 ]
pi_204442347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Het eeuwige gespeculeer hier over de waarde op korte termijn van bitcoin voelt daartegen afgezet flets. Er is zoveel meer om over te praten en het zou fijn zijn als daar meer aandacht voor was hier.
Dit komt denk ik doordat de meeste mensen geen geduld hebben. Ze hebben een hele korte termijn visie. Zoals je bijvoorbeeld ook heel goed tijdens de internet technologische doorbraak kon zien, allemaal kritiek van wat het internet nou echt kon in 1999. Nu 20 jaar later heeft het iedereen zijn verwachtingen zwaar overtroffen. De echte pioneers zoals Gates, Musk, Thiel, Bezos zagen dit natuurlijk toen al en hebben daar hard aan gewerkt.

Nu zie je precies hetzelfde hier, mensen willen vandaag beginnen en volgende maand op een wit strandje liggen. En zeggen dan dat bitcoin langzaam is en weinig technologische doorbraken heeft.

Maar in 13 jaar van niets naar een monetaire netwerk dat overal en altijd toegangelijk is en $1 biljoen waard is geworden. En dat allemaal decentraal georganiseerd is mind blowing voor mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 10:05:24 ]
pi_204442385
quote:

[..]
Datzelfde had je jaren geleden over het internet kunnen schrijven. Toch heb ik er een virtuele gemeenschap gevonden waar ik me al meer dan 20 jaar in begeef en heb ik mijn vriend via het internet ontmoet. Die scherpe grenzen tussen online/virtueel en offline/fysiek zijn voor mij nooit zo scherp geweest omdat het virtuele consequenties in de echte wereld had. Als ik bijvoorbeeld een warmtepomp aan wil schaffen, laat ik me op Fok! informeren en een paar dagen later staat er een installateur bij me in huis die ik via Fok! heb ontmoet.

Aan tastbaar geld heb ik geen behoefte omdat ik begrijp waar geld voor staat en het reële consequenties heeft. Met een virtueel bedrag op mijn traditionele bankrekening kan ik boodschappen doen en een huis kopen. En met een ander virtueel bedrag op een relatief nieuw CeDeFi-platform verdien ik geld, dat ik in fiatgeld om kan zetten en waar ik weer dingen van kan kopen. M'n huis is deels gefinancierd van cryptowinsten.

Ik vind de prijs van bitcoin niet oninteressant, want het is echt wel prettig om winsten te kunnen nemen en daar leuke dingen van te kunnen doen, maar wat cryptovaluta nog meer zijn en betekenen vind ik óók interessant. Ik ben ervan overtuigd dat onze wereld erdoor zal veranderen zoals de auto en het internet dat hebben gedaan. Het eeuwige gespeculeer hier over de waarde op korte termijn van bitcoin voelt daartegen afgezet flets. Er is zoveel meer om over te praten en het zou fijn zijn als daar meer aandacht voor was hier.
Je spreekt over toepassingen, waar ik het mee ééns ben dat deze wel degelijk zeer interessant zijn. Maar deze toepassingen draaien grotendeels op Ethereum, Solana, Binance, Elrond enz.

Ik ben een groot voorstander van de ontwikkeling van diverse toepassingen, die écht verbintenis hebben met de echte wereld, entertainment industrie, dating industrie, social media enz. Zoals je zegt, deze geven voordelen in de echte wereld. Maar dit zijn allemaal zaken die grotendeels niets met Bitcoin te maken hebben, maar wél met het Ethereum netwerk enz.

[ Bericht 7% gewijzigd door D. op 15-04-2022 10:34:26 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204442482
Dusja, Ethereum zie ik als het nieuwe internet. Bitcoin zie ik meer als test netwerk waarbij de development team te klein is en te weinig vooruitstrevend. Mensen willen tóch geprikkeld worden, dus zou me niets verbazen als de totale memecoin market cap groter wordt dan Bitcoin.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 10:37:26 #31
18653 crew  D.
pi_204442635
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je spreekt over toepassingen, waar ik het mee ééns ben dat deze wel degelijk zeer interessant zijn. Maar deze toepassingen draaien grotendeels op Ethereum, Solana, Binance, Elrond enz.

Ik ben een groot voorstander van de ontwikkeling van diverse toepassingen, die écht verbintenis hebben met de echte wereld, entertainment industrie, dating industrie, social media enz. Zoals je zegt, deze geven voordelen in de echte wereld. Maar dit zijn allemaal zaken die grotendeels niets met Bitcoin te maken hebben, maar wél met het Ethereum netwerk enz.

Ik heb je post aangepast.

Graag je aannames over anderen hier en leugens in het algemeen achterwege laten.
Volgende keer pas ik het niet aan maar verwijder ik het geheel.
pi_204442653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:21 schreef firefly3 het volgende:
Dusja, Ethereum zie ik als het nieuwe internet. Bitcoin zie ik meer als test netwerk waarbij de development team te klein is en te weinig vooruitstrevend. Mensen willen tóch geprikkeld worden, dus zou me niets verbazen als de totale memecoin market cap groter wordt dan Bitcoin.
En weer maakt firefly de volledig onzinnige vergelijking tussen Bitcoin en Ethereum. 2 totaal verschillende crypto met hele andere doelen. De laatste ruk van ETH naar "ultra sound money" veranderd daar niks aan, helemaal niet na de overgang naar PoS. Om er kracht bij te zetten haalt hij nog even de marketcap van memecoins aan zodat het uiteindelijk weer over de prijs gaat om de discussie dood te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door dimmak op 15-04-2022 10:47:57 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204442696
Tijd voor weekend, ik besteed weer teveel tijd aan trolls.
pi_204442766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:08 schreef firefly3 het volgende:
, die écht verbintenis hebben met de echte wereld,
De eerste echte grote verbinternis die de mensheid kent is geld. Dus bitcoin is spot on.
pi_204442799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:50 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
De eerste echte grote verbinternis die de mensheid kent is geld. Dus bitcoin is spot on.
Maar als steeds minder het mensen het gaan gebruiken omdat Ethereum veel meer mogelijkheden heeft dan alleen "geld zijn", kan er meer behoefte naar Ethereum ontstaan. Ik ken nu al mensen die meer Shiba hebben dan Bitcoin.
pi_204442846
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Maar als steeds minder het mensen het gaan gebruiken omdat Ethereum veel meer mogelijkheden heeft dan alleen "geld zijn", kan er meer behoefte naar Ethereum ontstaan. Ik ken nu al mensen die meer Shiba hebben dan Bitcoin.
Onderbouw je claim eens met kei harde nummers dan.

Of ga je weer alleen lopen trollen zoals usual?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 10:58:02 ]
pi_204442867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:54 schreef firefly3 het volgende:
Ik ken nu al mensen die meer Shiba hebben dan Bitcoin.
:D Nee oké, het is nu duidelijk mensen. Bitcoin heeft geen toekomst.
pi_204442919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:57 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Onderbouw je claim eens met kei harde nummers dan.

Of ga je weer alleen lopen trollen zoals usual?
Unix vs Windows verhaal. Unix is veel zuiniger met zijn geheugengebruik, je kunt alles veel beter. Behalve toepassingen draaien. We weten allemaal dat Windows populairder is geworden en meer toepassingen had en hierdoor Unix verslagen heeft op gebied van populariteit.
pi_204442940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Unix vs Windows verhaal. Unix is veel zuiniger met zijn geheugengebruik, je kunt alles veel beter. Behalve toepassingen draaien. We weten allemaal dat Windows populairder is geworden en meer toepassingen had en hierdoor Unix verslagen heeft op gebied van populariteit.
Geen nummers dus? Wat een verrassing weer.
pi_204443005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Uit Unix vloeide GNU/Linux en tot op heden draaien daar meer apparaten op dan Windows. :D
pi_204443013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Geen nummers dus? Wat een verrassing weer.
Je kunt de Bitcoin dominance chart bekijken om direct te kunnen aflezen hoeveel Bitcoin in trek is ten opzichte van andere crypto.

https://www.tradingview.com/symbols/CRYPTOCAP-BTC.D/
pi_204443027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je kunt de Bitcoin dominance chart bekijken om direct te kunnen aflezen hoeveel Bitcoin in trek is ten opzichte van andere crypto.

Deze chart zegt 0,0 omdat er elke dag honderden nutteloze crypto bij komen puur als speculatiemiddel. Het spreekt juist boekdelen dat het Bitcoin aandeel nog zo groot is.
pi_204443083
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:11 schreef dimmak het volgende:

[..]
Uit Unix vloeide GNU/Linux en tot op heden draaien daar meer apparaten op dan Windows. :D
Vooral als servers die op de achtergrond draaien voor simpele taken en robuustheid en kosten te besparen. Niet zozeer voor eindgebruikers die iets leuks willen doen op hun pc.
pi_204443095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Vooral als servers die op de achtergrond draaien voor simpele taken en robuustheid en kosten te besparen. Niet zozeer voor eindgebruikers die iets leuks willen doen op hun pc.
Het is alsof je in deze zin Bitcoin beschrijft maar dan in de vorm van een besturingssysteem. Je begint het te begrijpen. ^O^
pi_204443097
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:13 schreef dimmak het volgende:

[..]
Deze chart zegt 0,0 omdat er elke dag honderden nutteloze crypto bij komen puur als speculatiemiddel. Het spreekt juist boekdelen dat het Bitcoin aandeel nog zo groot is.
Vraag & aanbod negeer je. Al is het nutteloos voor jou, blijkbaar niet voor anderen.
pi_204443115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:17 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het is alsof je in deze zin Bitcoin beschrijft maar dan in de vorm van een besturingssysteem. Je begint het te begrijpen. ^O^
Probeer ééns jezelf los te koppelen van de techniek, en nu het menselijk emotioneel aspect toe te voegen ;) De toepassingen zijn soms nog méér waard dan het besturingssysteem waar het op draait.
pi_204443140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een nutteloze metric is nou niet bepaald de onderbouwing van je claim..

Goeie poging wel tho
pi_204443142
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Probeer ééns jezelf los te koppelen van de techniek, en nu het menselijk emotioneel aspect toe te voegen ;) De toepassingen zijn soms nog méér waard dan het besturingssysteem waar het op draait.
Oké, firefly zit klem in zijn eigen vergelijking en moet het weer over een andere boeg gooien.

Fijn weekend kerel. Kom maar weer terug als je echt een punt kan maken.
pi_204443185
quote:
Ik ben ervan overtuigd dat onze wereld erdoor zal veranderen zoals de auto en het internet dat hebben gedaan. Het eeuwige gespeculeer hier over de waarde op korte termijn van bitcoin voelt daartegen afgezet flets. Er is zoveel meer om over te praten en het zou fijn zijn als daar meer aandacht voor was hier.
Hoe gaat het onze wereld veranderen? Hoe ziet de wereld er anders uit door crypto over 25 jaar?

En misschien even belangrijk, willen we dat eigenlijk wel? Het internet heeft ons ook geleerd dat prachtige democratische dromen (vrije informatie voor iedereen, wereldwijde connectie en onderling begrip) snel kan uitdraaien op manipulatie van informatie, machtsconcentratie bij Big Tech en Donald Trump.

Zoals Jack Dorsey zegt:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 11:26:16 ]
pi_204443217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:21 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Een nutteloze metric is nou niet bepaald de onderbouwing van je claim..

Goeie poging wel tho
Dus wanneer heb ik gelijk, als Ethereum of Shiba een grotere market cap heeft dan Bitcoin? Of wordt dan opnieuw de goalpost verplaatst? (gewoon voor de duidelijkheid)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')