abonnement Unibet Coolblue
pi_206425249
Takagi al 1.53,3 in Nagano gereden.
  maandag 24 oktober 2022 @ 00:17:15 #277
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206428513
Stolz wint ook nog de Mass Start in SLC. Wordt nog interessant wat voor programma hij gaat rijden in de World Cups
pi_206432136
Hier nog een reportage met Roest:

https://nos.nl/artikel/24(...)ke-aanpak-reggeborgh

Vanaf nu zijn we dus 110% tegen Patrick "omgekeerde vlag" Roest
pi_206432171
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:58 schreef Mansjester het volgende:
Hier nog een reportage met Roest:

https://nos.nl/artikel/24(...)ke-aanpak-reggeborgh

Vanaf nu zijn we dus 110% tegen Patrick "omgekeerde vlag" Roest
Zou dat armpje van hem, net als de vogeltjes met gebroken pootjes, een gevolg zijn van teveel stikstof?
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:55:53 #280
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206468555
twitter


Tof initiatief!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:57:54 #281
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 oktober 2022 @ 19:03:54 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206468680
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206468720
https://www.nu.nl/schaats(...)-prioriteit-was.html


Ook hier maar. Nieuwe ploeg, zelfde gejank.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:36:01 #284
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206469246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:55 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Tof initiatief!
Voor de volledigheid, het statement op de website:

quote:
WHAT WE STAND FOR

We are Team Novus, the international skating organization that stands for the new and innovative approach to strong communication and collaboration between countries, athletes and staff in the speed skating world.

By coming together and combining our strengths, we are able to create an optimal environment for our skaters, regardless of their background, location or national affiliation. We encourage our athletes to develop themselves as individuals, whilst making each other stronger mentally, physically and commercially so they can reach their full potential in skating and beyond.

We believe intrinsic motivation is the catalyst for our success on the ice and that winning comes from within. Using the latest technologies, training sessions are planned and biodata is monitored daily to ensure maximum performance for each individual: a performance training approach built for the now.

Our innovative, limitless and decentralised approach is what makes us proud to be Team Novus.
Als je tussen de lijntjes door leest: een uit nood geboren collectief wat elkaar heeft gevonden maar weinig centrale begeleiding heeft. De enige coach is voorlopig Daniel Greig.

Wellicht dat het nog verder kan groeien
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:09:54 #285
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206474543
quote:
Nederlandse schaatsers balen van saaie kalender: 'Het is een grof schandaal'
28 okt 2022 om 06:44
Update: 2 uur geleden

Geen WK allround of WK sprint, slechts vijf locaties voor de internationale wedstrijden en een wereldbekerseizoen dat eindigt met twee weekenden op rij in Polen. De schaatskalender voor de komende winter is erg kaal en dat valt slecht bij veel Nederlandse toprijders.

Natuurlijk hoopt Thomas Krol begin januari in het Noorse Hamar zijn Europese sprinttitel te prolongeren. Ook al had de olympisch kampioen op de 1.000 meter liever gezien dat er helemaal geen EK sprint was.

"Een EK sprint is bij de mannen een veredelde interland tussen Nederland en Rusland. En de Russen mogen niet meedoen, dus dat wordt een heel uitgekleed toernooi. Ik vind dat afdoen aan de sport, de waarde van de titel wordt een stuk minder. Ik had veel liever tegen de Canadezen en Japanners gestreden op een WK sprint", zegt Krol, die ook de regerend wereldkampioen sprint is.

"Een WK sprint en een WK allround zijn wat mij betreft onmisbaar op de kalender en zouden elk jaar gehouden moeten worden. Bij het EK sprint is een titel te verdienen, dus die wil ik graag hebben. Maar van mij had het überhaupt niet op de kalender gehoeven. Ik vind het een grof schandaal dat de ISU dit besloten heeft."

Schaatsen is van drie WK's naar één WK per winter gegaan
De internationale schaatsunie ISU sprak in 2018 op een congres af om vanaf het seizoen 2020/2021 nog maar één wereldkampioenschap per winter te organiseren in het langebaanschaatsen. Jarenlang waren er drie losse WK's - een WK sprint, een WK allround en een WK afstanden - op drie verschillende momenten. De ISU vond dat er te veel wereldkampioenen waren en dat dit verwarring opleverde bij het publiek.

Vanuit Nederland was er direct stevige kritiek op het besluit en die is vier jaar later nog niet verstomd. "Ik vind het heel jammer dat er dit jaar geen WK sprint is", zegt Femke Kok, die vorig seizoen bij haar debuut op het mondiale sprinttoernooi zilver pakte. "Grote toernooien als een WK sprint en een WK allround maken het schaatsen echt mooi. Die wil je ieder jaar rijden."

Patrick Roest vindt het pijnlijk dat hij komende winter alleen voor zijn tweede Europese allroundtitel kan gaan, en niet voor zijn vierde wereldtitel. "WK-goud betekent gewoon meer dan EK-goud", zegt hij. "Volgens mij zou het makkelijk kunnen om ieder jaar een WK allround te organiseren en het EK er helemaal uit te halen. Dan krijg je veel mooiere wedstrijden. Dit sentiment speelt bij ons als sinds ze het jaarlijkse WK allround hebben afgeschaft."

Krol: 'Het is de leegste kalender uit mijn carrière'
De schaatskalender 'nieuwe stijl' zou in de winter 2020/2021 voor het eerst worden doorgevoerd, maar door de coronapandemie ging er toen een streep door de meeste wedstrijden.

Daardoor is komend seizoen het eerste met alleen World Cups (zes weekenden), één EK (een gecombineerd allround- en sprinttoernooi in Hamar), één WK (de WK afstanden in Heerenveen) en géén Olympische Spelen. "Ik vind het een saaie kalender, de leegste uit mijn carrière", zegt de dertigjarige Krol. "Met ook nog veel dezelfde locaties."

De wereldbekers zijn deze winter in het Noorse Stavanger, Heerenveen, het Canadese Calgary (twee weekenden) en het Poolse Tomaszów Mazowiecki (twee weekenden, waaronder de World Cup-finale). Het is zeer ongebruikelijk dat er twee weken achter elkaar op dezelfde plek wordt geschaatst, laat staan twee keer in één seizoen.

"Calgary is altijd hartstikke leuk, maar die baan in Polen heb ik inmiddels wel gezien", zegt Krol. "Stavanger en Heerenveen zijn klassiek, maar ook niet heel spannend meer. Waarom organiseren we niet een keer een World Cup op een buitenbaan? En waarom gaan we bijna nooit meer naar Duitsland of Japan? Ik hoop dat de ISU daar nog een keer naar gaat kijken, net als dat de nadruk weer veel meer op de WK's moet gaan liggen. Dát zijn de ontwikkelingen die het schaatsen nodig heeft."
Goed dat hier een keer iets van gezegd wordt, zeker dat er te weinig World Cups zijn. Verklaring waarom we weinig naar Japan/Azië gaan lijkt me trouwens angst voor corona daar, dus daar valt weinig aan te doen. En alle banen in Rusland, Belarus en Kazakhstan vallen ook af, dus dan wordt het al snel lastiger.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:29:30 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206474724
Tijd dat ze een overdekte schaatsbaan gaan bouwen in Qatar.

Overigens volledig eens met de kritiek. het WK Allround hoort gewoon ieder jaar op de kalender. Als je wat tactischer nadenkt over wanneer je op welk deel van de globe bent kan je prima (bijna) ieder weekend een toernooi of een wb-weekend houden. Een aantal weekenden in Azië, een aantal in Europa en een aantal in Noord-Amerika en dat in wisselende volgordes per jaar om de verschillende toernooien in verschillende landen te kunnen houden. In andere sporten kunnen ze dat ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206474964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Goed dat hier een keer iets van gezegd wordt, zeker dat er te weinig World Cups zijn. Verklaring waarom we weinig naar Japan/Azië gaan lijkt me trouwens angst voor corona daar, dus daar valt weinig aan te doen. En alle banen in Rusland, Belarus en Kazakhstan vallen ook af, dus dan wordt het al snel lastiger.
Ze klagen nu dat het saai is (sinds wanneer is "saai" een factor?) maar ik denk dat het op termijn goed is. Die drukke kalender zorgde ervoor dat veel toernooien niet serieus werden genomen en het grote aantal WK's was voor buitenstaanders inderdaad lachwekkend en weinig van waarde. Ik verwacht dat dit wonderen doet voor het aanzien van de WK's en de World Cup (naamswijziging zou handig zijn).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:59:17 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206475013
Sport is, in elk geval op commercieel vlak, een vorm van entertainment. Dan is 'saai' dus wel degelijk een relevante factor.

En verwarring rondom die WK's, kom op zeg. De kijker weet precies wat er op het spel staat. Dat is gewoon een verzinsel van wat bobo's die het allrounden de nek om willen draaien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:59:23 #289
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206475015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze klagen nu dat het saai is (sinds wanneer is "saai" een factor?) maar ik denk dat het op termijn goed is. Die drukke kalender zorgde ervoor dat veel toernooien niet serieus werden genomen en het grote aantal WK's was voor buitenstaanders inderdaad lachwekkend en weinig van waarde. Ik verwacht dat dit wonderen doet voor het aanzien van de WK's en de World Cup (naamswijziging zou handig zijn).
Tja als je echt wil dat het WK Sprint en Allround aanzien krijgen, moet je het lef hebben om in die jaren geen WK Afstanden te rijden. Maar dat doen ze niet.

Een idee wat ik ook wel eens heb gehoord is dat je 2 seizoensdelen hebt met aan het eind van het ene deel een WK Sprint/Allround en aan het eind van het andere deel een WK Afstanden, dan kunnen schaatsers ook hun focus makkelijker verleggen
pi_206475119
Gaan klagen over teveel wereldkampioenen maar wel elke keer met nieuwe circus onderdelen komen.
Wk sprint en allround leveren maar 4 wereldkampioenen. Beste idee is inderdaad om de EK's weg te doen, als Rusland niet mee mag doen zijn zelfs de NK's spannender.
pi_206475176
WK afstanden is er wel nog elk jaar in de niet-OS jaren, WK sprint en WK allround 1x per 2 jaar. Het is dus niet zo dat er elk jaar maar 1 WK is (zoals in dat artikel staat)
pi_206475269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
Sport is, in elk geval op commercieel vlak, een vorm van entertainment. Dan is 'saai' dus wel degelijk een relevante factor.
In dit geval gaat het niet om saai voor de kijker. Hier gaat het om saai voor de schaatsers zelf... minder toernooien en weinig verschillende steden/banen. Met alle respect maar dat is mijn inziens gewoon aanstellen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:26:28 #293
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206475845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze klagen nu dat het saai is (sinds wanneer is "saai" een factor?) maar ik denk dat het op termijn goed is. Die drukke kalender zorgde ervoor dat veel toernooien niet serieus werden genomen en het grote aantal WK's was voor buitenstaanders inderdaad lachwekkend en weinig van waarde. Ik verwacht dat dit wonderen doet voor het aanzien van de WK's en de World Cup (naamswijziging zou handig zijn).
Naamswijziging? Er zijn zoveel sporten met een World Cup en een los WK, ik heb dat nog nooit gehoord.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206475905
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze klagen nu dat het saai is (sinds wanneer is "saai" een factor?) maar ik denk dat het op termijn goed is. Die drukke kalender zorgde ervoor dat veel toernooien niet serieus werden genomen en het grote aantal WK's was voor buitenstaanders inderdaad lachwekkend en weinig van waarde. Ik verwacht dat dit wonderen doet voor het aanzien van de WK's en de World Cup (naamswijziging zou handig zijn).
Dus omdat er nu minder WK's zijn en het voor de buitenstaander misschien duidelijker is, gaat die buitenstaander wel kijken?
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:43:35 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206475999
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dus omdat er nu minder WK's zijn en het voor de buitenstaander misschien duidelijker is, gaat die buitenstaander wel kijken?
Die zitten nu massaal voor de buis voor 2 weekenden wereldbeker in Tomaszow Mazowietski :Y Want voor de schaatsers is dat misschien saai, voor de kijker is het natuurlijk genieten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206476066
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:26 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Naamswijziging? Er zijn zoveel sporten met een World Cup en een los WK, ik heb dat nog nooit gehoord.
In de volksmond zijn World Cup en World Championships synoniem voor het WK. Dat er ook andere sporten zijn die dezelfde fout maken als het schaatsen betekent niet dat het daardoor ineens goed is. Het is voor een buitenstaanders en nieuwelingen gewoon verwarrend, helemaal omdat er al 3 WK's bestaan binnen het schaatsen en die allemaal nog jaarlijks waren ook.

In het atletiek hebben ze het wel begrepen; zij noemen het de Diamond League (voorheen Golden League). World League of World Series zouden ook goede opties zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206476092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dus omdat er nu minder WK's zijn en het voor de buitenstaander misschien duidelijker is, gaat die buitenstaander wel kijken?
Allicht. Minder vervreemdend in ieder geval waardoor de kans groter is. Het geeft ook veel meer allure aan zo'n WK.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:01:06 #298
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206476150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In de volksmond zijn World Cup en World Championships synoniem voor het WK. Dat er ook andere sporten zijn die dezelfde fout maken als het schaatsen betekent niet dat het daardoor ineens goed is. Het is voor een buitenstaanders en nieuwelingen gewoon verwarrend, helemaal omdat er al 3 WK's bestaan binnen het schaatsen en die allemaal nog jaarlijks waren ook.

In het atletiek hebben ze het wel begrepen; zij noemen het de Diamond League (voorheen Golden League). World League of World Series zouden ook goede opties zijn.
Aangezien ze toch alles van het baanwielrennen kopiëren: die noemen het Champions League nu toch?
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:04:26 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206476178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Aangezien ze toch alles van het baanwielrennen kopiëren: die noemen het Champions League nu toch?
Maar die hebben ook een WK baanwielrennen, een WK Wegwielrennen, een WK veldrijden, een WK mountainbike, een WK gravelbijten en waarschijnlijk vergeet ik er nog 3. Denk dat we daar ook vanaf moeten. Veel te verwarrend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206476182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Allicht. Minder vervreemdend in ieder geval waardoor de kans groter is. Het geeft ook veel meer allure aan zo'n WK.
Je hebt nu volgend jaar alsnog 2 WK's in 1 weekend (en nog een WK afstanden) en dit jaar heb je naast het WK afstanden nog 2 EK's.. ik vraag me af of het voor die buitenstaander overzichtelijker wordt..

(en sowieso denk ik niet dat een buitenstaander op basis daarvan kiest of hij een sport gaat volgen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')