abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204411806
quote:
quote:
Ukrainian officials say more than 121,000 children have been forcibly deported to Russia.

Russia is changing legislation to allow for the fast-tracked adoption of these children, they allege.

The Ukrainian Presidential Advisor on Children's Rights accused Russia of violating UN laws.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:29:29 #227
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204411837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]

Lekker, zie je eerst je moeder verkacht worden en vervolgens worden je ouders op beestachtige wijze vermoord en daarna word je ook nog eens ontvoerd. :{
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204411841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus duizenden burger doden zijn geoorloofd voor het uitroeien van een handvol "Nazi's"?
Soms zou je willen dat je een tijdmachine had. Dan had ik graag de reactie van Hans de arische nazi willen zien als je hem vertelde dat er Slavische nazi's tegens de Russen vechten onder leiding van een joodse premierm.

Ik denk dat je flink uitgelachen wordt en daarna de kolf van een sturmgewehr tegen je kop krijgt. Wat een kolder om alles en iedereen maar als nazi weg te zetten zeg
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 12 april 2022 @ 11:31:50 #229
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204411879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]

Wanneer wordt rusland overal uit de UN/VN geflikkerd?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:31:59 #230
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204411883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Vind het knap dat je dat eruit haalt, maar goed.
Dat is wat je krijgt als een stad 'valt'. Duizenden doden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204411942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hetzelfde soort mensen dat waarschijnlijk over WO2 roept dat de geallieerden ook geen lieverdjes waren. En dat zal ook niemand beweren. Het is een illusie om te denken dat een oorlog bestaat uit één partij die het kwaad vertegenwoordigt en één partij die helemaal niets verkeerd doet. Dat het echter klip en klaar was dat de Duitsers op moesten tiefen uit de door hen veroverde gebieden en aangepakt moesten worden voor de holocaust en de aangerichte schade lijkt me evident. Hetzelfde geldt voor de Russen in deze oorlog. Ongeacht oorlogsmisdaden aan Oekraïense kant die uiteraard ook gewoon berecht moeten worden.
Ben sowieso wel klaar met dat simplistische zwart-witgedoe hier en dan met name van de kant van de zogenoemde (vermeende) "genuanceerde, kritische denkers". Van de mensen die beweren dat het hypocriet is om medelijden te hebben met de Oekraïense bevolking want men had dat ook niet met de bevolking in Jemen, Syrië, Irak of whatever (o nee, had men dat niet? Bron?) tot degenen die stellen dat "de Oekraïners zelf ook geen lieverdjes zijn".
Tja, dat zal. Rotte appels heb je overal tussen lopen. Niemand hoeft te bagatelliseren dat er wat nazi's rondlopen tussen de Oekraïners, of dat er (wellicht) ook oorlogsmisdaden worden gepleegd door de Oekraïense soldaten. Als dat zo is, moet dat uiteraard ook worden berecht. Ik heb daar trouwens meer vertrouwen in (berechten van oorlogsmisdaden begaan door Oekraïense zijde) dan in berechting van Russische oorlogsmisdadigers, maar dat terzijde. Zul je net zien natuurlijk.

Mij lijkt het vooral belangrijk om te kijken of er sprake is van geïnstitutionaliseerd gedrag binnen in dit geval de strijdende partijen. Dan merk je toch wel dat er binnen de Russische partijen sprake is van het moedwillig vermoorden en verkrachten van onschuldige burgers in opdracht van, met toestemming van of met medeweten van de hogere echelons. Daar gaat het spaak.
Bij eventuele Oekraïense oorlogsmisdaden heb ik zelf meer het idee dat het excessen betreft, individuele acties. Maar goed, zeker weet ik het allemaal ook niet.

Buiten dat is in deze strijd er gewoon één partij fout door een ander - soeverein - land binnen te vallen (onder wat voor - belachelijke - voorwendselen dan ook). Laten we dat vooral niet uit het oog verliezen.

Tot zover weer dit stukje nuance. Dat je het überhaupt al op moet schrijven eigenlijk. Zou toch niet nodig hoeven zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204411968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als je dat gelooft ben je mega naïef. Azov bagatelliseren we hier niet, het probleem is dat een paar mensen (incl Putin) het een groter probleem maken dan dat het is.
Dat is in het geval van Putin niet helemaal waar. Zijn definitie van nazi is immers een heel andere dan de gangbare. Voor hem zijn alle Oekraïners die niet pro-Rusland zijn per definitie nazi. Dan heb je een heel groot probleem.

Azov zal hem aan zijn reet roesten en is voor hem alleen interessant zolang hij hun als onderdeel van zijn anti-Oekraïne propaganda kan gebruiken.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204411973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus duizenden burger doden zijn geoorloofd voor het uitroeien van een handvol "Nazi's"?
Doden is nog "mild", er gebeuren nog veel ergere dingen, martelen en verkrachten.
https://www.nytimes.com/i(...)pe/bucha-terror.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 12-04-2022 12:08:03 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:52:11 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204412171
En weer open

Reageer op elkaar, niet over elkaar pls ... en niet de hele tijd op de man en probeer een beetje ontopic te blijven

Ik heb nu 3 keer grondig moeten vegen hier en het is nog niet eens 12 uur, volgende ronde gaat er een lijstje naar de FA's
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 12 april 2022 @ 11:53:28 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204412183
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lekker, zie je eerst je moeder verkacht worden en vervolgens worden je ouders op beestachtige wijze vermoord en daarna word je ook nog eens ontvoerd. :{
Wat ik dan stiekem hoop is dat ze rusland van binnenuit kunnen slopen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204412221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:35 schreef Salina het volgende:

[..]
Ben sowieso wel klaar met dat simplistische zwart-witgedoe hier en dan met name van de kant van de zogenoemde (vermeende) "genuanceerde, kritische denkers". Van de mensen die beweren dat het hypocriet is om medelijden te hebben met de Oekraïense bevolking want men had dat ook niet met de bevolking in Jemen, Syrië, Irak of whatever (o nee, had men dat niet? Bron?) tot degenen die stellen dat "de Oekraïners zelf ook geen lieverdjes zijn".
Tja, dat zal. Rotte appels heb je overal tussen lopen. Niemand hoeft te bagatelliseren dat er wat nazi's rondlopen tussen de Oekraïners, of dat er (wellicht) ook oorlogsmisdaden worden gepleegd door de Oekraïense soldaten. Als dat zo is, moet dat uiteraard ook worden berecht. Ik heb daar trouwens meer vertrouwen in (berechten van oorlogsmisdaden begaan door Oekraïense zijde) dan in berechting van Russische oorlogsmisdadigers, maar dat terzijde. Zul je net zien natuurlijk.

Mij lijkt het vooral belangrijk om te kijken of er sprake is van geïnstitutionaliseerd gedrag binnen in dit geval de strijdende partijen. Dan merk je toch wel dat er binnen de Russische partijen sprake is van het moedwillig vermoorden en verkrachten van onschuldige burgers in opdracht van, met toestemming van of met medeweten van de hogere echelons. Daar gaat het spaak.
Bij eventuele Oekraïense oorlogsmisdaden heb ik zelf meer het idee dat het excessen betreft, individuele acties. Maar goed, zeker weet ik het allemaal ook niet.

Buiten dat is in deze strijd er gewoon één partij fout door een ander - soeverein - land binnen te vallen (onder wat voor - belachelijke - voorwendselen dan ook). Laten we dat vooral niet uit het oog verliezen.

Tot zover weer dit stukje nuance. Dat je het überhaupt al op moet schrijven eigenlijk. Zou toch niet nodig hoeven zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Gaat wel twee kanten op zoals je in je eerste zin zelf ook al impliceert. Ik erger me er dan weer aan dat je hier door sommige users meteen in een hokje geduwd word (waarin je Putin lief hebt/een angsthaas bent) als je ook maar iets benoemd wat ook maar een beetje negatief (richting Oekraïne of de NAVO) gelezen kan worden. We moeten niet zo in hokjes denken; vrijwel iedereen zit in een grijs gebied; maar we voelen heen en weer de noodzaak om in uitersten te denken. Krijg je geen goede discussies van :P Niet er standaard van uit gaan dat er maar één groep (met dezelfde mening) kritisch of genuanceerd kan zijn, dat gebeurd aan beide kanten.

Zelf sta ik er zo in:

- Er is één agressor en maar één land verantwoordelijk voor deze oorlog: De Rabobank Rusland/Putin.
- Al hun war crimes moeten goed gedocumenteerd worden in de hoop dat ze gestraft kunnen worden.
- Er lopen ook zat Russen rond die er niks aan kunnen doen en ik kijk er dus niet alle Russen op aan.
- We moeten doorgaan met sancties en het leveren van wapens.

- Ook war crimes aan de kant van Oekraïne moeten we blijven onderzoeken.
- Als Oekraïne Rusland ergens van beschuldigd moeten we ook echt objectief op zoek naar bewijs.
- Ik zie Oekraïne er namelijk best toe in staat om false flags uit te voeren om het westen toch zo ver te krijgen dat ze militair mee gaan vechten. Ik zie ook Rusland er toe in staat om false flags uit te voeren; hebben ze zelfs al gedaan.

- We moeten Oekraïne niet versneld of gehaast inlijven bij de NAVO of EU; voornamelijk uit medelijden. Binnen de EU zijn er nu al genoeg landen die ons meer kosten dan opleveren, je wil er niet nog een land bij die niet aan de eisen voldoet, om ze enkel toe te laten omdat dat nu als politiek correctheid gezien wordt.
- Ze moeten de kans krijgen om erbij te komen als ze wél aan de eisen voldoen en daar heeft Putin niks over te zeggen. Zelfde geldt voor Finland en Zweden. Elk land eigenlijk.

- Als de NAVO zelf aangevallen word, dan wél terug knokken uiteraard. Tot die tijd proberen om er wel echt buiten te blijven en niet aan Oekraïne toe te geven. Nu kan alle hulp tenminste één kant op. We willen ellende voorkomen. Nu ''TO WAR'' roepen zorgt alleen maar voor meer ellende; dan is Oekraïne ook niet opeens gered. Niet dat ze over de grond verder komen dan Polen/Oekraïne hoor, maar bombardementen kunnen ze prima uitvoeren.
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:57:50 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204412237
Kan Oekraine Marioepol niet bevoorraden met airdrops?
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:59:53 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204412266
Lijkt me dat de Russen die uit de lucht zouden schieten

Dan neem je airdrop wel heel letterlijk
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:06:14 #239
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204412337
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
- We moeten Oekraïne niet versneld of gehaast inlijven bij de NAVO of EU; voornamelijk uit medelijden. Binnen de EU zijn er nu al genoeg landen die ons meer kosten dan opleveren, je wil er niet nog een land bij die niet aan de eisen voldoet, om ze enkel toe te laten omdat dat nu als politiek correctheid gezien wordt.
Goed argument, waarom snel bij de EU komen niet verstandig is.

Maar je geeft niet aan waarom ze niet snel bij de NAVO zouden kunnen komen.

Een vergaande economische alliantie is heel wat anders dan een militaire alliantie waar je in feite alleen afspreekt elkaar te helpen wanneer dat nodig is.
Scorched earth
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:09:15 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204412379
Sabotage van Russische aanvoerlijnen.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 12:09:33 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204412384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een vergaande economische alliantie is heel wat anders dan een militaire alliantie waar je in feite alleen afspreekt elkaar te helpen wanneer dat nodig is.
men is wat huiverig omdat dat helpen wanneer nodig is ook gelijk nu nodig is
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:11:21 #242
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204412393
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
men is wat huiverig omdat dat helpen wanneer nodig is ook gelijk nu nodig is
Nee, terwijl dit conflict aan de gang is, gaat lid worden geen optie zijn, natuurlijk.

Maar hoe klinkt: vanaf het moment dat de laatste orc afgemaakt is?
Scorched earth
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:13:14 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204412409
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:09 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nice! Het duurt wel even voor zo'n brug gefixt is _O_
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 12:13:19 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204412410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, terwijl dit conflict aan de gang is, gaat lid worden geen optie zijn, natuurlijk.

klinkt als luchtfietserij

maar prima, op dat moment kunnen we erover gaan praten
pi_204412415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind het prima als ze bij de NAVO komen als de rust weer wat is wedergekeerd. Ze nu versneld inlijven werkt alleen maar escalerend, plus dat we zelf dan ook automatisch de oorlog in worden getrokken waarbij je dus op grotere schaal ellende te verwerken krijgt. Wat ik al zei; nu kan alle hulp en opvang één kant op gaan en persoonlijk zie ik het echt niet gebeuren dat ze na Oekraïne uit zichzelf ruzie gaan zoeken met NATO landen door er eentje binnen te vallen.

Los daarvan geloof ik nog het meeste in onderhandelingen; uiteindelijk worden vrijwel alle oorlogen op die manier afgesloten. Kan beter eerder dan later gebeuren. Dan moet Oekraïne ook water bij de wijn doen en ik denk dan dat het het minste pijn doet (maar dat is een persoonlijke inschatting) om geen aansluiting meer te zoeken bij de NAVO.

Wat dan weer niet automatisch betekent dat we Rusland alles moeten geven wat ze willen (ik zou geen gebieden afstaan bv), of dat we niks moeten doen uiteraard.
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:13:46 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204412419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me dat de Russen die uit de lucht zouden schieten

Dan neem je airdrop wel heel letterlijk
Ja. Dat moet je ook niet hebben natuurlijk.
pi_204412423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat zal aan de NAVO leden zijn, ik kan mij voorstellen dat er wel wat lidstaten zijn die er bedenkingen over gaan hebben, toetreding zal een politieke speelbal zijn.
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:15:08 #248
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204412436
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
klinkt als luchtfietserij

maar prima, op dat moment kunnen we erover gaan praten
Mag je natuurlijk ook inwisselen voor: op het moment dat UKR z'n verlies neemt en bv afscheid neemt van oosterse regios.
Scorched earth
pi_204412447
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:09 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zou mooi zijn als ze een paar treinen zouden kunnen laten ontsporen.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 12:17:51 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204412455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mag je natuurlijk ook inwisselen voor: op het moment dat UKR z'n verlies neemt en bv afscheid neemt van oosterse regios.
je zou ook kunnen stellen dat artikel 5 niet van toepassing is op Donbass, Luhanks en de Krim net als bv de Antillen of de Falklands er ook niet onder vallen

al dan niet voorlopig

dan kunnen ze vanmiddag tekenen als ze tijd hebben

edit: wmb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')