abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204407789
Hier weer verder! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204407805
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:25 schreef Donna het volgende: Ik vind het zo leuk om al die verschillende leeftijden te lezen. Mijn oudste broer is bijna net zo oud als de moeder van @:arvensis, terwijl ik van 1990 ben haha. Sowieso zit hier op het forum een heel breed scala aan leeftijden. Echt tof! O+
Ik vind het ook wel leuk om de leeftijden bij de users te zien. Hier nog een 1990 present 8-) .
pi_204407849
De leeftijdopsom is er ook zo eentje die af en toe terug komt he? Maar ik doe er graag aan mee :P '88 hiero O+
pi_204407855
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:52 schreef Bami het volgende:
Mijn vader kwam uit ‘61 en is toen hij 46 was overleden, anderhalve week voor mijn 16de verjaardag. ;(

Vind dat de laatste tijd wel weer wat moeilijker, nu zijn eerste kleinkind onderweg is.

Mijn moeder is nog 4 jaar jonger, voorlopig kan en snapt die vrijwel alles nog dus dat scheelt. Stiefpaps is wel wat ouder, maar die heeft mijn moeder, haha.
:* Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 21:43:11 #5
382129 crew  Donna
pi_204407912
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:* Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten ;(.
Ik was 23. Mijn broers zijn allemaal vader geworden toen mijn vader nog leefde. Toen ik moeder werd was hij er al 5 jaar niet meer. En ik ben ook nog eens de enige met dochters. En ze lijken zo op mij. Ik had bepaalde foto's van mij met m'n vader erg graag na willen doen met m'n dochters en m'n vader. Maarja..
pi_204407924
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Och ja, ergens haast extra schrijnend als je al gezien hebt hoe het was/kon zijn. :*
pi_204407981
@Leandra, tof dat de politie er toch zoveel werk van heeft gemaakt. Soms jammer dat we geen lijfstraffen meer hebben hier.

Ik ben van '71 :') en mijn mams van '46. Ze stierf plots op 54 jarige leeftijd, 3 maanden na haar eigen vader en 3 weken na haar moeder. Zij heeft veel voor haar eigen ouders gedaan en maakte dan het grapje: nou, je hebt het goede voorbeeld gekregen en je weet hoe het later gaat. Dat later kwam helaas niet ;(
Weet ook dat het loodzwaar kan zijn, dat heb ik bij mijn grootouders gezien maar had het met alle liefde voor haar gedaan.

Edit: ze was gescheiden en ik heb nauwelijks contact met vader. Weinig voor zijn kids gedaan dus voel me totaal niet geroepen om ook maar een poot uit te steken mocht dat nodig zijn :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 11 april 2022 @ 21:52:14 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204408016
Txs voor alle lieve woorden! Ik heb er inmiddels al wat minder paniek en verdriet om en ben vooral boos. Wel vanmiddag meteen vijf sollicitaties de deur uit gedaan. Dat voelt goed.

En ik ben van 89, m'n moeder is 60. Mijn vader heb ik al 15 jaar niet gesproken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204408044
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:52 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle lieve woorden! Ik heb er inmiddels al wat minder paniek en verdriet om en ben vooral boos. Wel vanmiddag meteen vijf sollicitaties de deur uit gedaan. Dat voelt goed.

En ik ben van 89, m'n moeder is 60. Mijn vader heb ik al 15 jaar niet gesproken.
@Tink89, heel veel succes! Wat een klotekutstreek van die collega's, hoop dat zij er ook snel uitvliegen >:)
If they say
  maandag 11 april 2022 @ 21:56:22 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408058
Leeftijd.. Ik word dit jaar 36, bouwjaar 1986 dus. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik één van de jongsten was in OUD, maar dat is wel anders blijkt maar weer.

Mijn ouders zijn van '56 en '60. Mijn vaders gezondheid is niet bijster geweldig, wat hij allemaal heeft weet eigenlijk niet, hij vertelt er niet zo graag over, een echte binnenvetter. Mijn moeder is redelijk gezond, er zijn wel wat factoren met haar gezondheid maar over het algemeen gaat het wel ok met haar. Mijn ouders zijn recent geveld door corona en vooral mijn moeder heeft op haar energielevel flink moeten inleveren, ze is heel sneu moe en kan nog niet bijster veel. Dat doet veel met me op dit moment, onze band is goed en hecht, we ondernemen veel. O+ beiden werken trouwens nog.

Mijn schoonouders uit '48 en '49) zijn betrekkelijk gezond. Mijn schoonmoeder heeft wat kleine ongemakkelijkheden, mijn schoonvader zit in een stadium na AML (Acute Leukemie). Het vergaat hem goed. Beiden zijn verder nog heel actief en ondernemen veel. Mijn schoonmoeder heeft hobby's, foto's bewerken. Mijn schoonvader werkt in een tramremise, hij reviseert oude trams. :)

@Tink89 , sterkte! Ik kan me indenken dat je je genaaid voelt. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204408084
Een opsom O+

Ik ben van '84, m'n ouders van '51 en '53, m'n schoonouders van '49 en '50. Getrouwd in 2009, kinderen zijn van 2011 en 2018.
pi_204408145
Wat heftig allemaal zeg, dat zoveel users zo jong een ouder zijn verloren (en voornamelijk vaders zo te zien) ;( .
  maandag 11 april 2022 @ 22:06:20 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204408177
Al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.) maar ja. vandaag precies 11 jaar geleden overleed mijn toenmalige schoonzusje op bijna 36 jarige leeftijd. Dat doet me opnieuw beseffen dat 't een voorrecht is om ouder te kunnen worden.
in de haak.
  maandag 11 april 2022 @ 22:09:06 #14
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408221
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ook :*
pi_204408226
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
*Boks* en ik ben nog wel iets jonger dan jij :D
If they say
  maandag 11 april 2022 @ 22:09:43 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204408234
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ook :*
18 en 17! Ook gewoon zo goed als volwassen, grappig he.
in de haak.
  maandag 11 april 2022 @ 22:11:50 #17
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408269
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:

[..]
Te bizar. Mijn dochter werd 2.5 week geleden ook alweer 8, en liep zaterdag als een heuse Roadrunner de 1km over de Coolsingel :) :o
pi_204408414
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef Smart_ass het volgende:
Wat heftig allemaal zeg, dat zoveel users zo jong een ouder zijn verloren (en voornamelijk vaders zo te zien) ;( .
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
pi_204408473
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..
pi_204408502
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Nou, dat. Zelf ben ik opgegroeid met 2 oma`s en 2 opa`s, wist niet beter. Mijn dochter heeft haar oma nog geen 3 jaar meegemaakt, zoon helemaal niet. Ze hebben nog een oma maar die woont in Pakistan en zien ze dus amper. Vader van mijn man stierf ook toen hij 40 jaar was. Dus een opa hebben ze niet eens gehad.
If they say
pi_204408542
jeetje, wat veel mensen waar de ouders jong van zijn overleden zeg!
Ben ik extra blij met mijn moeder.
Voor de statistiek: ik ben uit 1980, moeder uit 1943. Vader 2x ontmoet. Die is overleden, maar dat doet me niks. Mijn oma is 87 geworden en overleed toen ik op een leeftijd zat waar velen van jullie dus al ruim een ouder kwijt waren..
pi_204408661
Mijn ouders komen uit 1958.
Ze woonden van hun 19e tot 29e samen en toen werd mama (zeer gewenst) zwanger van mij. Ze belde mijn oma op en die sprak de legendarische woorden: ‘Vuil schandaal!’
Mijn ouders zijn op mijn moeders verjaardag getrouwd, toen was ze 6 maanden zwanger, gewoon omdat dat handig was. Mijn oma heeft alle felicitatiehandjes geweigerd _O-

Helaas is mijn lieve oma overleden toen ik klein was, ze was toen al 83.
Die andere is pas een paar jaar geleden overleden, maar daar had ik niet zo’n warme band mee dus :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 23:57:13 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204409120
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef arvensis het volgende:
Mijn moeder is 49 (1972). Mijn vader is overleden toen hij 50 (1966) was in 2017.

Ik kan gelukkig nog niet meepraten over ouderdomskwalen bij moeders. Mijn oma heeft wel Alzheimer, dus ik weet hoe verschrikkelijk dat is.

Ik ben overigens van 1992. :)
Je bent een stuk jonger dan ik dacht :o Mijn zus is 3 jaar jonger dan jouw moeder _O- En ik precies 10 jaar ouder dan jij :)

Voor de stats: mijn ouders zijn uit ‘47 en ‘48. Mijn schoonouders uit ‘34 en ‘49 maar leven beiden niet meer. Mijn schoonvader overleed toen mijn man 4 jaar oud was, mijn schoonmoeder 3 jaar geleden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 06:52:10 #24
382129 crew  Donna
pi_204409770
1 van mijn opa's overleed jong in 1996. Maar de anderen zijn allemaal pas vorig jaar overleden. Was ook heel vreemd, ondanks dat ze allemaal al oud waren.
Poef ineens al je grootouders kwijt.
pi_204409892
Ik heb maar 1 oma gekend. Andere oma en 2 opa's zijn al vroeg overleden. Mijn vader was geloof ik 4 toen zijn moeder overleed.

Mijn oma was een harde vrouw en geen oma-oma. Ik ging daar niet graag logeren, knuffelen deed ze niet. Mijn moeder maakt dat 1000% goed. Knuffelt, de meiden logeren er graag, mijn moeder doet leuke dingen met ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204410306
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je bent een stuk jonger dan ik dacht :o
Hmmmmm. Bedankt? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_204410314
De oma van mijn vaderskant was ook een nare vrouw. Zij heeft mijn oudste zus nooit als kleindochter erkend (want geen dochter van mijn vader) en liet dat merken ook. En dat terwijl mijn vader haar al ‘onze dochter’ noemde voordat ze daadwerkelijk getrouwd waren (ik heb de brieven hier liggen die ze elkaar schreven O+). Ze overleed toen ik 3 was. Ik heb nog 2 herinneringen aan haar, en dat ik heel boos was dat ik als enige niet mee mocht naar haar begrafenis _O-. De opa en oma van mijn moederskant waren gelukkig fantastische mensen. Mijn opa werkte ook in de mijnen, vocht in de tweede Wereldoorlog (hij was uit 1917) en was toch gewoon een heel positief en warm mens. Hij overleed in 2003, een jaar na mijn oma. Zonder haar hoefde het voor hem ook niet meer, hij ging toen hard achteruit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204410359
Mijn opa is vorige maand overleden, hij was 105 :D Heeft ook in de oorlog en bij het KNIL gevochten, heel interessant. Maar met die kant van de familie hadden we weinig contact, vooral omdat mijn oma (die is al in 1998 overleden) geen aardig mens was.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204410384
105? WOW!
pi_204410473
Ik was 15 toen de eerste opa overleed. Wel mijn lievelings. En ik was zijn lievelings, dus lekker verwend :D

De andere 3 opa's en oma's hebben mijn kinderen nog meegemaakt. Mijn andere opa was de laatste op zijn 89e (ik 30), die broers en zussen daarvan werden ook allemaal echt oud. Tenzij hartkwaal op 50 werden ze 85+. Een maand terug een achterneef van mijn opa op zijn 106e overleden. Daar zitten wel wat sterke genen in. Mijn opa was inmiddels bijna blind en had slokdarmkanker. Die was toen ook wel echt op.

Mijn kinderen waren toen 6 en 2 jaar. Dus ook een poos 4 generaties gehad. Mijn oudste was 12 toen zijn opa overleed. De andere 3 zijn er nog.

Ik had met de ene opa en oma een geweldige band, ze woonden in hetzelfde dorp en ik werd een beetje verwend. Maar hielp ze ook vaak met klusjes. De andere opa en oma waren wat strikter, keuriger (dacht oma). Dus daar kwamen we niet graag. Ik weet nog dat ik eens een bak lego gekregen heb om daar te gaan logeren :P
pi_204410497
Ik was dus een nakomertje en met name aan mijn vaders kant werd ik verwend. Wij gingen elke zondag bij de opa's en oma's op bezoek en dan verveelde ik me op een gegeven moment. Dan zei mijn opa, kom we gaan even de planten water geven in de tuin en dan sneakte we samen naar de voetbalvelden achter de tuin, door de bosjes heen om stiekem naar wedstrijden te kijken. Gewoon laag niveau amateur voetbal. En dan 1,5 uur later terugkomen en volhouden dat we in de tuin waren. Goud was dat.
pi_204410516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:07 schreef exode het volgende:
105? WOW!
Ja, hij was ook de oudste inwoner van zijn stad enzo. Maar de laatste 5 jaar was hij wel erg oud en kon hij bijna niks meer, dus dat was wel zielig. Geestelijk ging het wel goed, maar het lichaam was echt op.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204410523
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma. O+ Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Hoop dat we nog een “4 generaties vrouwen”-foto kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-04-2022 09:36:43 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:27:06 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204410549
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hmmmmm. Bedankt? :D
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezien :D ik had je een jaar of 34 geschat.

Ik vind het altijd gek als mensen nog opa’s en oma’s hebben. De ouders van mijn moeder overleden toen ik 6 was (3 dagen na elkaar ;( ), mijn opa toen ik 18 was en mijn oma 12 jaar geleden. Ik vind het wel bijzonder dat mijn man haar nog heeft ontmoet O+

Mijn man is sinds vorig jaar ook helemaal grootouderloos. Zijn oma overleed, een jaar na zijn moeder. Dat vond ik ook zo bizar, geen ouders meer hebben maar nog wel een oma. Dat klopt gewoon niet :N
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204410562
Mijn grootouders van moeders kant werden ook 91 en 92 jaar. Ging er als kind al vanuit dat mijn mams net zo oud zou worden als haar ouders. Dus niet. Haar broers werden ook maar 62 en 72 jaar.
Vind het zo weird, oorlog en ellende hebben meegemaakt en oud worden, vlak ervoor er in en vlak erna geboren worden en dan relatief jong sterven ;(
If they say
pi_204410565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezien :D ik had je een jaar of 34 geschat.
Nee, eigenlijk niet. _O-
pi_204410601
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma. O+ Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Doen hoor,die foto.
Ik heb um ook en al is het voor mij nog steeds pijnlijk om ernaar te kijken, foto is er wel.

Ook zo raar. Mijn oma stierf en vlak erna zei mijn moeder: nu is die generatie er niet meer en ben ik de volgende... 3 weken later was ze er zelf niet meer en werd ik de volgende... :{
If they say
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:36:20 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204410617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:29 schreef arvensis het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet. _O-
Dat komt denk ik ook omdat je 2 kinderen hebt. Ik als oudere moeder schat mensen dan automatisch ouder in :D

Zelf word ik standaard jonger geschat, daar werkt het waarschijnlijk ook de andere kant op. Zo oud met zo’n kleintje verwachten ze niet :P
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:37:23 #39
382129 crew  Donna
pi_204410625
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Jaaa, direct doen als je er bent zo'n foto.
Wij hebben het gedaan doen de oudste een baby was, maar die foto's zijn allemaal bewogen. We zouden het nog eens opnieuw doen. En het zou. En het zou.
En afgelopen juli was oma er ineens niet meer. Echt kut dat we nooit die foto's meer opnieuw gedaan hebben,
pi_204410697
Bouwjaar '78 en mijn ouders uit '46 en '49.
Ik heb al mijn opa's en oma's nog gekend, maar inmiddels zijn ze allemaal overleden.
Volgens mij was ik zwanger van de oudste op de begrafenis van de opa van mijn vaders kant. Mijn oma van die kant heeft mijn oudste nog op schoot gehad.
Mijn ene opa en oma waren vrij veel bij ons en die verwenden ons ook altijd, de andere opa en oma ging ik meer waarderen toen ik iets ouder werd en begreep hoe wijs vooral oma was O+ .

Ik ben blij met mn horren, anders had ik vanmorgen een duif binnen gehad... ding zat tegen de hor aan te koeren...
Fake it till you make it...
pi_204410704
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:

[..]
Nou, inderdaad! Onze zoon ging gisteren voor het eerst uit in het centrum van Amsterdam tot middernacht (schoolfeest). Dat vond ik ook een mijlpaal.

En sterkte met het overlijden van je vader. Bijzonder om te lezen wat voor relatie je ouders met elkaar hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204410776
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.

Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
pi_204410875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Doen hoor,die foto.
Ik heb um ook en al is het voor mij nog steeds pijnlijk om ernaar te kijken, foto is er wel.

Ook zo raar. Mijn oma stierf en vlak erna zei mijn moeder: nu is die generatie er niet meer en ben ik de volgende... 3 weken later was ze er zelf niet meer en werd ik de volgende... :{
Bizar inderdaad. ;(
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:14:33 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204410941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.

Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
Dat kan ik me goed voorstellen, heftig zeg. Zo'n lang ziekbed is ook echt geen pretje, maar het maakt het afscheid wel echt beter te verdragen vind ik. Mijn schoonvader is ook al relatief jong overleden (59), ik heb hem nooit gekend. Het blijft toch ontzettend jammer, dat hij de kinderen dus ook niet heeft mee kunnen maken (en andersom). Maar er worden wel ook nog steeds verhalen over hem verteld.
in de haak.
pi_204410943
Mijn grootouders en die van mijn man leven allang niet meer. De laatste zijn 17 jaar geleden al overleden.
Wanneer je ouder wordt, ga je ook andere fases in.
Eerst gaan opa’s en oma dood. Daarna hoor je over ouders van jouw generatie.

Iemand hier vertelde vorige week toch dat de moeder van een oud-klasgenootje van haar kind was overleden?
Dat is ongeveer onze generatie zeker?
Ik ben 36 en ondanks grapjes die ik weleens om mij heen hoor over ouder worden etc., prijs ik mezelf gelukkig dat ik gezond ben. Er zijn er helaas zát die ernstig ziek zijn bijv.

Ik las ooit dat Anita Doth tegen haar 40e verjaardag op zag. Tot ze besefte dat ze een paar jaar ervoor genezen was van kanker.
Toen voelde ze zich zo stom daarover.
Wees blij dat je wederom een verjaardag mag vieren. :)
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:16:43 #46
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_204410967
Bouwjaar '78, mijn vader is van 1951 en moeder van 1957. Mijn oma leeft nog en wordt binnenkort 86. De oudste (2006) heeft nog vier overgrootmoeders meegemaakt en de jongste (2008) nog twee waarvan nu alleen nog mijn oma over is. Mijn opa overleed in 2006 4 weken voor mijn bevalling.

Qua opa en oma leven beide oma's nog en mijn vader nog al is hij al vier jaar uitbehandeld en kennen ze hem eigenlijk alleen maar ziek. Zijn VEDS heeft een verkeerde wending genomen helaas.

Wij zijn in 2007 getrouwd en al onze oma's waren onze getuigen 💞.
If you can dream it, you can do it...
pi_204411144
Mijn grootouders waren trouwens allemaal echt oud.
Die waren tussen 1910 en 1918 geboren.
Mijn moeder was het 11e kind en mijn vader een nakomertje met 13 jaar verschil tussen hem en zijn broer erboven.

Niet zo gek dat mijn grootouders niet meer leven.
pi_204411508
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:14 schreef vencodark het volgende:

Iemand hier vertelde vorige week toch dat de moeder van een oud-klasgenootje van haar kind was overleden?
Dat is ongeveer onze generatie zeker?
Ik ben 36 en ondanks grapjes die ik weleens om mij heen hoor over ouder worden etc., prijs ik mezelf gelukkig dat ik gezond ben. Er zijn er helaas zát die ernstig ziek zijn bijv.
Dat was ik..
Ik geloof dat ze net over de 40 was. Maar ze was echt fit en positief. Ik denk dat het voor haar man, kinderen en andere familie echt een poos gaat duren voordat ze de schok te boven zijn. Dat je hart het opeens kan begeven..
pi_204412715
Heeft iemand hier toevallig leuke ideeën om te doen met een 10&14 jarige kunnen doen met pasen? We gaan naar mijn schoonmoeder en meestal lokken we ze mee met een lunch bij de Mac op de terugweg. Maar misschien is er wel iets anders leuks te vinden op de route. Regio utrecht-> amersfoort en dan richting het noorden.
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:55:40 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204412844
Grootouders aan moederskant waren van 1893 en 1900.
Mijn grootvader overleed in 1957, hij was toen 64 jaar, mijn moeder was toen 16.
Mijn grootmoeder overleed in 1966, 3 weken voordat ik geboren werd, ze was 65 jaar, mijn moeder was toen 25 en wees, en werd 3 weken later zelf moeder, dat moet ronduit bizar zijn geweest, los van haar jonge leeftijd.

Opa en oma aan vaderskant waren van 1911 en 1919.
Mijn oma overleed in 1972, ze was toen net 53 jaar.
Mijn opa overleed in 1992, hij was toen 81 jaar, en heeft mijn oudste zoon nog als baby meegemaakt maar wist niet dat het zijn achterkleinzoon was, hoewel hij er wel vrolijk koetchie koetchie mee speelde, todat:
- Woar bin die mense?
- Welke mensen?
- Van wie dat kiend is.

Mijn ouders zijn beide van 1941, mijn vader was het oudste kind, mijn moeder was het nakomertje (broer 6 jaar ouder, zus 12 jaar ouder).
Mijn moeder is een half jaar geleden overleden, is 80 geworden en is daarmee ouder geworden dan alle andere gezinsleden van het gezin waarin ze geboren is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204413360
Mijn ouders kwamen allebei uit een gezin met 5 kinderen. Iedereen kreeg vervolgens ook weer kinderen dus de opa's en oma's kwamen om in de kleinkinderen. Als ik naar mijn oma ging vroeg ze bij de deur eerst 'wie ben jij ook alweer?'. Ze herkende me wel maar ze haalde alle namen van de kleinkinderen door elkaar.
Wij hadden altijd enorm veel lol in verkeerde namen zeggen.

Ik liep altijd door het park van het bejaardentehuis naar huis na het stappen. Dan was mijn oma al wakker en die zat elke zondagochtend te kijken tot ik voorbijkwam. Maar ja, ze wist natuurlijk mijn naam niet op dat moment dus door haar verhalen en verkeerde namen kregen mijn nichten wel eens op hun lazer want waarom liepen ze daar zo laat?
pi_204413381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel erg verdrietig. Als tiener kan het zeker ingrijpender geweest zijn, maar ik kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling van maken hoe het als twintiger moet zijn geweest. Alsnog heel heftig. En wat je zegt, erg verdrietig dat je kinderen je vader nooit hebben gekend. Het plotseling verliezen van een ouder lijkt me ook heel naar, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Hoewel een slopende ziekte en mantelzorg natuurlijk ook heel erg zwaar is.. Een ouder verliezen is altijd heftig.

Ik ben nu begin 30 en ik zie om me heen steeds meer dat ouders van vriendinnen (ziek worden en) overlijden. Zo komt de sterfelijkheid van mijn eigen ouders toch ook wel iets dichterbij, hoewel zij iets jonger zijn. Ik denk daar maar liever niet over na :@.
pi_204413980
Mijn opa is mijn buurman en wordt dit jaar 90 O+
Hij heeft een ESPN abonnement en ik zit er regelmatig voetbal te kijken.

Net voor corona hadden wij een periode in de vriendengroep dat veel van onze vaders ziek werden en/of overleden. Dat was echt heel verdrietig en dan ga je ineens stilstaan bij de sterfelijkheid van je eigen ouders inderdaad.

Mijn pa is hartpatiënt, maar voor de rest zijn mijn ouders erg fit (mijn moeder is 65 en mijn vader is 64)

[ Bericht 31% gewijzigd door Adrian4 op 12-04-2022 15:39:00 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 18:11:19 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204415028
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Heel erg verdrietig. Als tiener kan het zeker ingrijpender geweest zijn, maar ik kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling van maken hoe het als twintiger moet zijn geweest. Alsnog heel heftig. En wat je zegt, erg verdrietig dat je kinderen je vader nooit hebben gekend. Het plotseling verliezen van een ouder lijkt me ook heel naar, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Hoewel een slopende ziekte en mantelzorg natuurlijk ook heel erg zwaar is.. Een ouder verliezen is altijd heftig.

Ik ben nu begin 30 en ik zie om me heen steeds meer dat ouders van vriendinnen (ziek worden en) overlijden. Zo komt de sterfelijkheid van mijn eigen ouders toch ook wel iets dichterbij, hoewel zij iets jonger zijn. Ik denk daar maar liever niet over na :@.
Ik snap dat het niet fijn is om erover na te denken maar doe dat wel, praat er ook over met je ouders. Er is niets zo naar als dat je bepaalde dingen nooit hebt besproken. En besef dat ze inderdaad weg kunnen vallen en geniet van de tijd samen. Al zit dat bij jou wel goed denk ik aangezien je elkaar niet vaak ziet.

Ik wil trouwens nog even melden dat ik gisteren het woord “stobbenfrees” in een gesprek heb gedropt! :s) mijn man keek me wel met grote ogen aan _O- :')
pi_204415424
Heb je ook gelijk in @MaJo! Ik probeer ze sowieso over te halen na hun pensioen deze kant op te komen :P. En wat betekent stobbenfrees nu weer?! :D
pi_204415461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Heb je ook gelijk in @:MaJo! Ik probeer ze sowieso over te halen na hun pensioen deze kant op te komen :P. En wat betekent stobbenfrees nu weer?! :D
Oeh oeh mag ik!? *O* :P
pi_204415493
Alsjeblieft! Voordat ik mijn nieuwsgierigheid niet meer onder controle heb en ik het ga googlen, haha.
pi_204415700
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:53 schreef Smart_ass het volgende:
Alsjeblieft! Voordat ik mijn nieuwsgierigheid niet meer onder controle heb en ik het ga googlen, haha.
Boomstronk dat in de weg staat voor bijv. bestrating weg frezen.
Ook wel stronkenfrees genoemd. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 12-04-2022 19:39:50 ]
pi_204415761
Weer een woord kunnen toevoegen aan mijn woordenschat *O* .
  dinsdag 12 april 2022 @ 19:18:49 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204415775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:57 schreef exode het volgende:
Mijn ouders kwamen allebei uit een gezin met 5 kinderen. Iedereen kreeg vervolgens ook weer kinderen dus de opa's en oma's kwamen om in de kleinkinderen. Als ik naar mijn oma ging vroeg ze bij de deur eerst 'wie ben jij ook alweer?'. Ze herkende me wel maar ze haalde alle namen van de kleinkinderen door elkaar.
Wij hadden altijd enorm veel lol in verkeerde namen zeggen.

Ik liep altijd door het park van het bejaardentehuis naar huis na het stappen. Dan was mijn oma al wakker en die zat elke zondagochtend te kijken tot ik voorbijkwam. Maar ja, ze wist natuurlijk mijn naam niet op dat moment dus door haar verhalen en verkeerde namen kregen mijn nichten wel eens op hun lazer want waarom liepen ze daar zo laat?
:D

Mijn moeder komt uit een gezin met 12 kinderen + toen hebben ze er ook nog een geadopteerd, dus 13. Mijn vader komt uit een gezin met 8 kinderen. AL die kinderen hebben zich voortgeplant... dus ja, ik heb ook ontelbaar veel neven en nichten (en daar weer kinderen van).
in de haak.
pi_204415831
Wat leuk om jullie leeftijden te lezen :)

Ikzelf word dit jaar 46 jaar. Manlief werd vorig jaar 50. We werden dus laat ouders. Simon is van 2017.

Mijn ouders zijn van 1951 en 1952. Ze komen allebei uit grote gezinnen, maar door allerlei ruzie en ellende is bijna geen contact met hun broers/zussen. Toen mijn ouders trouwden, was het jongste broertje van mijn vader net geboren.
Schoonouders leven allebei niet meer.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:26:42 #62
382129 crew  Donna
pi_204415884
Mijn ouders komen dan weer niet uit grote gezinnen. Of nouja, mijn vader had 4 zusjes (2x tweeling), maar van elke tweeling overleed er 1tje vlak na de geboorte. Dus uiteindelijk opgegroeid in een gezin van 3 kinderen.
En mijn moeder heeft maar 1 broer.

1 van mijn neven maakt het 'gebrek' aan nageslacht trouwens wel goed met 5 kinderen. :9
pi_204416100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:18 schreef trui het volgende:

[..]

Mijn moeder komt uit een gezin met 12 kinderen + toen hebben ze er ook nog een geadopteerd, dus 13. Mijn vader komt uit een gezin met 8 kinderen. AL die kinderen hebben zich voortgeplant... dus ja, ik heb ook ontelbaar veel neven en nichten (en daar weer kinderen van).
Heb je dan ook echt met iedereen contact? Mijn biologische vader komt ook uit een gezin met 12 kinderen maar ik spreek daar eigenlijk maar 1 tante van en dat vind ik meer dan prima. Bizar ook hoeveel kleinkinderen die opa's en oma's dan uiteindelijk hebben :P.
pi_204416134
Wow, @Donna, dat is heftig om van elke tweeling 1tje te verliezen kort na de geboorte ;(
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:44:55 #65
382129 crew  Donna
pi_204416216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Wow, @:Donna, dat is heftig om van elke tweeling 1tje te verliezen kort na de geboorte ;(
Ja vreselijk en dat in een tijd dat er niet echt over gesproken werd verder. Uiteindelijk leefden ze ook nog beide toen mijn tante en mijn vader kwamen te overlijden. Overleef je gewoon 4 van je 5 kinderen, zo hoort het niet te gaan.
pi_204416255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja vreselijk en dat in een tijd dat er niet echt over gesproken werd verder. Uiteindelijk leefden ze ook nog beide toen mijn tante en mijn vader kwamen te overlijden. Overleef je gewoon 4 van je 5 kinderen, zo hoort het niet te gaan.
Ach, dat is wel echt intens verdrietig als je dat allemaal meemaakt :'( Krijg er de koude rillingen van.
pi_204416980
Triest Donna!

Mijn oma heeft 12 miskramen gehad heeft ze mij verteld. Tussen mijn pa (de oudste) en het tweede kind zat ben bijna 9 jaar
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 20:31:46 #68
382129 crew  Donna
pi_204417015
Jeetje 12, wat enorm verdrietig.

Wel ontzettend fijn dat ze meer kinderen gekregen hebben. Ik weet hoe het voelt als je miskraam op miskraam krijgt en bang bent dat het nooit eens goed zal gaan.
pi_204417310
Wat verschrikkelijk, niet één keer maar zelfs twee keer! ;( en 12 miskramen.. ;(

Mijn vader kwam uit een gezin van 9 kinderen, daar spreek ik afgezien van twee nichtjes niemand van. Al jaren geen contact, ook geen behoefte aan. Ik had ook jaren geen contact met m’n vader dus van missen is eigenlijk ook geen sprake.
M’n moeder komt uit een gezin van 7 kinderen.

Aan moederskant zijn we met 20 nichten/neven waarvan er nu 3 kleinkinderen zijn. :D

Aan vaderskant 26 _O- (+1 overleden op 3 jarige leeftijd). Waarvan 7 kleinkinderen.

Had graag gewild dat m’n moederskant hier woonde ipv anders om. Daar had ik tenminste nog wat aan. :s)
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:07:22 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204417545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:39 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Heb je dan ook echt met iedereen contact? Mijn biologische vader komt ook uit een gezin met 12 kinderen maar ik spreek daar eigenlijk maar 1 tante van en dat vind ik meer dan prima. Bizar ook hoeveel kleinkinderen die opa's en oma's dan uiteindelijk hebben :P.
nee hoor, alleen een beetje met de neven en nichten uit mijn leeftijds-zone. En dan nog niet iedereen. Maar ik ken ze wel allemaal.
in de haak.
pi_204417835
Mijn schoonmoeder heeft 2 kinderen verloren.
1 dochter vlak na de geboorte. Voldragen en leek niks aan de hand. Toch ineens dood.
Zoontje was, ik dacht, 2,5 maand. ;(
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 21:25:20 #72
269689 crew  Viv
pi_204417867
Mijn moeder komt ook uit een gezin van 9 kinderen, en ik zie al mijn ooms en tantes en neven en nichten en achterneefjes en achternichtjes minimaal één keer per jaar op een familiedag. Dat is ooit beloofd aan oma, om elkaar te blijven zien (haar verjaardag fungeerde als familiedag toen ze nog leefde). O+

En we zitten (zonder de ooms en tantes) in een appgroep. :Y) Een aanzienlijk deel van hen heeft oma niet meegemaakt, ze is al 21 jaar geleden overleden. Gek idee wel, want zij is juist de verbindende factor. (En opa natuurlijk, maar die heb ik zelfs niet meegemaakt.)

En pff wat een leed in sommige van jullie families. ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 12-04-2022 21:31:24 ]
pi_204418893
Mijn vader komt uit een gezin van 14. Wat papa de laatste jaren stom vindt, want eigenlijk waren het er 16. Een tweeling die maar een dag geleefd hebben in de oorlog. Zij worden gewoon niet meegerekend, ze waren nog niet gedoopt 8)7

We zijn met 35 neefjes en nichtjes. En die hebben ook weer een heleboel kindjes.

Bij mijn moeder zijn het 15 nichtjes en neefjes, maar dat is wel een beetje valsspelen, want 3 van mijn nichtjes zijn dat van beide kanten *) (mama’s broer met papa’s zus).

Die schrijnende verhalen van miskramen en je kinderen overleven ;( wat kan een mens toch veel ellende krijgen in een leven…
pi_204419370
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:21 schreef LeSage het volgende:

Bij mijn moeder zijn het 15 nichtjes en neefjes, maar dat is wel een beetje valsspelen, want 3 van mijn nichtjes zijn dat van beide kanten *) (mama’s broer met papa’s zus).

Ha, wat grappig! Ik heb dat ook. :Y) zij hebben samen 4 dochters dus ik twijfelde ook of ik die dubbel moest tellen of niet. :D
pi_204419492
Mijn vader is er een van 8, mijn moeder een van 4, ik ben er een van 5. Mijn ouders hebben 15 kleinkinderen en die kunnen ze prima uit elkaar houden, behalve dan de twee jongsten die van mij zijn ;)

LeSage en Arvensis, hebben jullie dan ook een hechtere band met die nichten omdat ze dubbel familie zijn? Het lijkt me voor jullie ouders wel fijn, met je broer/zus kunnen klagen over de schoonfamilie. Mijn zwager is een goede vriend van mijn man, en die vinden dat soms wel fijn samen :D
pi_204419706
Vroeger toen we klein waren wel, nu niet meer.
M’n oom (broer van m’n moeder) heeft bij mij ook echt een hele andere plek dan zijn vrouw/mijn tante (zusje van m’n vader).
pi_204419737
Ik heb sinds een paar dagen dat m’n vingertoppen vervellen. Heel gek, heb dit nog nooit gehad. Doet verder ook geen pijn en het jeukt ook niet.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
pi_204420379
:W *O*
Werewolf
pi_204420801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:52 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn vader is er een van 8, mijn moeder een van 4, ik ben er een van 5. Mijn ouders hebben 15 kleinkinderen en die kunnen ze prima uit elkaar houden, behalve dan de twee jongsten die van mij zijn ;)

LeSage en Arvensis, hebben jullie dan ook een hechtere band met die nichten omdat ze dubbel familie zijn? Het lijkt me voor jullie ouders wel fijn, met je broer/zus kunnen klagen over de schoonfamilie. Mijn zwager is een goede vriend van mijn man, en die vinden dat soms wel fijn samen :D
Vroeger wel, toen waren het onze buren zelfs.
Maar dat is tussen onze ouders uiteindelijk misgelopen en toen was ik nog jong. We verhuisden en sindsdien heb ik er weinig contact mee.
pi_204420877
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:21 schreef LeSage het volgende:
Mijn vader komt uit een gezin van 14. Wat papa de laatste jaren stom vindt, want eigenlijk waren het er 16. Een tweeling die maar een dag geleefd hebben in de oorlog. Zij worden gewoon niet meegerekend, ze waren nog niet gedoopt 8)7

Achter de heg begraven? Dat heeft bij mijn opa ook kritisch op de rk-kerk gemaakt. Hoe kan iemand die niks kwaad heeft gedaan nou niet gezegend begraven worden. Toen een tante in haar puberjaren overleed aan een bloedziekte, moest ze zo'n laatste sacrement afnemen om haar zonden weg te krijgen. Daar is mijn opa ook tegenin gegaan. En dan bleek er ook nog een oom homo. Weer een discussie |:( (al was die laatste natuurlijk milder dan die eerste 2).

Jaren geleden zijn die tante en overleden baby wel bijgezet bij het familiegraf. Maar dat was echt veel te laat..
pi_204421204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Achter de heg begraven? Dat heeft bij mijn opa ook kritisch op de rk-kerk gemaakt. Hoe kan iemand die niks kwaad heeft gedaan nou niet gezegend begraven worden. Toen een tante in haar puberjaren overleed aan een bloedziekte, moest ze zo'n laatste sacrement afnemen om haar zonden weg te krijgen. Daar is mijn opa ook tegenin gegaan. En dan bleek er ook nog een oom homo. Weer een discussie |:( (al was die laatste natuurlijk milder dan die eerste 2).

Jaren geleden zijn die tante en overleden baby wel bijgezet bij het familiegraf. Maar dat was echt veel te laat..
Het is natuurlijk sowieso het ergste dat een ouder kan overkomen, een kind verliezen. Maar dan ook nog eens het extra verdriet dat je kleine perfecte baby blijkbaar niet in gewijde grond begraven mag worden... Zo naar ;(.

En mag ik even klagen? Na 3 weken is de herpesinfectie eindelijk bijna helemaal weg, heb ik zondag mijn teen bezeerd. Het is nu nog steeds dik en blauw . Kan ik wéér niet lopen. Ik ben er zo klaar mee. En het was nog mijn eigen schuld ook :@
(iets met zelf niet kunnen stofzuigen en de robotstofzuiger die nog heel nieuw is maar continu kuren heeft... dus ik gaf dat ding een harde schop :'). Stofzuiger won, zeg maar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204421384
Sterkte met teen, @Phaidra

Ik trapte een keer tegen de autodeur omdat ie niet wilde starten. Toen won ik wel :@. Had gelukkig geen hakken aan :+
If they say
pi_204424593
Ik wil voor pasen kruidenboter gaan maken. Nou had ik vroeger een klasgenootje met een boterlammetje, dus dat lijkt me een leuke combinatie. Die vormen zijn echter van hout, en bij de blokker kwam ik zo'n vorm tegen, maar dat is iets van metaal wat daardoor ook te gebruiken is voor cakejes dus dat lijkt me handiger. Weet iemand of dat werkt? Of krijg je zo'n vorm nooit meer van de boter af omdat het metaal is? /noob

https://www.blokker.nl/dr(...)---goud/3469178.html
  woensdag 13 april 2022 @ 15:43:49 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204424801
Dubbele laag huishoudfolie erin wil wel eens helpen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204426198
Wie heeft er shampoo tips? Mijn meiden hebben lang, fijn haar dat heel snel in de knoop zit. Ik wil het liefst meukvrij. Had al een paar fijne shampoo's maar is allemaal weer uit het assortiment :') (yes to carrots, andrelon zuiver en puur).

Heb nu een van de hema maar die is eigenlijk te zwaar voor hun haar.
T is vooral voor hen, oudste was zijn haar met dat wat voor handen is en ik heb heel ander haartype en heb mijn eigen spulletjes.

Wie heeft een tip?
pi_204426345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Daar is in de familie ook wel verdeeldheid over. Maar dat is dan ook een geloofsding. Sommigen zijn heel gelovig, anderen helemaal niet (zoals mijn vader). Dus dat is lastig.
pi_204426368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft er shampoo tips? Mijn meiden hebben lang, fijn haar dat heel snel in de knoop zit. Ik wil het liefst meukvrij. Had al een paar fijne shampoo's maar is allemaal weer uit het assortiment :') (yes to carrots, andrelon zuiver en puur).

T is vooral voor hen, oudste was zijn haar met dat wat voor handen is en ik heb heel ander haartype en heb mijn eigen spulletjes.

Wie heeft een tip?
Ik heb nu de shampoo- en conditionerbar van de Kruidvat. Die vind ik heel fijn! Sowieso ook een fijn idee dat er geen flessen shampoo meer doorheen vliegen bij mij :)
pi_204426395
quote:

Wie heeft een tip?
No poo.
Maar da's zelden populair
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204426625
quote:

Wie heeft een tip?
Ik gebruik Petal Fresh rozemarijn (maar lavendel is ook fijn). Te koop bij Kruidvat of bij Holland&Barrett.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204426681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik gebruik Petal Fresh rozemarijn (maar lavendel is ook fijn). Te koop bij Kruidvat of bij Holland&Barrett.
Petal Fresh O+ de conditioner is ook heel fijn
pi_204427008
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Petal Fresh O+ de conditioner is ook heel fijn
Ik gebruik ze samen inderdaad :Y
pi_204427061
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
No poo.
Maar da's zelden populair
Hmm. Dit heb ik (bij mezelf) een half jaar geprobeerd omdat er her en der wel mensen positief over hoorde.. maar ik moet zeggen dat ik dat geen succes vond eigenlijk :{ hoe graag ik ook wilde dat het lukte (schilferige hoofdhuid van de meeste shampoos). Wel een mooie volle bos haar.. maar het rook toch echt vaak muf helaas.
Maar misschien dat het met dunner haar wel te doen is. Dan valt je haar niet zo zwaar naar beneden.

Maar niet echt advies voor shampoo want de kinderen gebruiken gewoon simpele shampoo van de jumbo of wat ik dan ook heb. Ikzelf vaak een shampoobar of een shampoo zonder teveel toevoegingen (volgens mij), maar bij die laatste blijft m’n haar wel redelijk stug. Dus zou ik niet aanraden als je iets zoekt wat goed doorkambaar is
pi_204427105
Ik heb heel dik kort haar maar het ging ook goed met mijn kinderen met dik en dun lang haar.
Wél het lange haar dagelijks borstelen met varkensharen borstel, anders wordt het hier ook een muffe vette bak.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204427107
quote:

Wie heeft een tip?
Oh yes to carrots mis ik ook nog steeds.
Ik heb petal fresh geprobeerd maar daar werd mijn haar + hoofdhuid niet heel gelukkig van. Gebruik nu al tijden de weleda baby shampoo (die ook bodywash is), die bevalt mij erg goed.
pi_204427540
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:29 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Daar is in de familie ook wel verdeeldheid over. Maar dat is dan ook een geloofsding. Sommigen zijn heel gelovig, anderen helemaal niet (zoals mijn vader). Dus dat is lastig.
Dat is wel vervelend ook, als dat zo doorwerkt. Hier heeft de open blik van opa juist een openheid bij zijn kinderen gegeven. Die ooms en tantes zijn ook echt gezellig met elkaar. Of ze nou geloven of niet.
pi_204428073
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef Smart_ass het volgende:
Weer een woord kunnen toevoegen aan mijn woordenschat *O* .
En nu is de uitdaging om dat ergens een keer in een gesprek te gebruiken :D ;).

@Phaidra, auw :*

Mijn jongste wast nog steeds met zwitsal en cremespoeling van jumbo. De oudste heeft van seba med shampoo, die heeft snel schilfers en dit gaat beter dan de shampoo die we eerder hadden.
pi_204428105
De kinderen gebruiken bijna nooit shampoo. Heel soms, als er echt even iets uitgewassen moet worden, gebruiken ze mijn shampoo. Ik heb een shampoo van Urtekram, dat is verkrijgbaar bij de EkoPlaza.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 april 2022 @ 21:01:36 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204428110
quote:

Wie heeft een tip?
'Nude' van de Etos vind ik zelf wel prettig. (Daar is ook een conditioner van).
in de haak.
pi_204428150
Dank voor de tips. Ik ga kijken voor de Petal Fresh. Sowieso goed idee om een keer bij H&B naar binnen te wippen voor advies.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:45 schreef Bami het volgende:

[..]
Oh yes to carrots mis ik ook nog steeds.
Ik heb petal fresh geprobeerd maar daar werd mijn haar + hoofdhuid niet heel gelukkig van. Gebruik nu al tijden de weleda baby shampoo (die ook bodywash is), die bevalt mij erg goed.
Ik mis hem ook! Ik wel andere varianten geprobeerd maar daar werd ik ook niet gelukkig van.
pi_204428378
Ik gebruik nu Lanza, maar dat is wel erg duur…

Ik heb nog twee oma’s en een opa. Allemaal 90+. Dat vind ik ook wel bijzonder en ze zijn alledrie ook nog geestelijk goed.. ik hoop dat ik hun genen heb.
Hier trouwens ook nog een bijzonder gloednieuw familieverhaal. Mijn oma (waarvan opa wel is overleden) maakte een week of 3 geleden een opmerking tegen mijn moeder en haar zus over hun zus, maar ze hebben helemaal zus! Ze dachten dat oma in de war was, maar ze gingen toch eens zoeken in het archief en zijn er nu achter gekomen dat ze een zusje hebben, die een dag/paar uurtjes heeft geleefd. Niemand van de kinderen wist daarvan…
pi_204428916
Oke, help a mother out _O-

U. heeft morgen paasontbijt op school en ik geef minipannenkoekjes mee. Heb ze kant en klaar gekocht. Maar geef ik die warm mee of gewoon koud in dichte verpakking? :@
Nemen juffen de tijd om op te warmen wat nodig is of wordt er verwacht dat ouders dat thuis doen? Voel me echt een noob, haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 13-04-2022 22:47:25 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 22:31:04 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204429296
Ik zou ze opwarmen en in aluminiumfolie doen.
Maar omdat ik dat soort dingen ook lastig vind stond ik lekker op tijd bij de intekenlijst om voor 2 pakken sinaasappelsap in te tekenen.
Soneal heeft dat goed opgepikt en nu hij zelf moest intekenen is dat voor 2 pakken chocomel geweest *)

Ik zou er iig niet vanuit gaan dat de juffen het gaan opwarmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 22:32:33 #103
382129 crew  Donna
pi_204429309
Blij dat de OR hier zulke dingen regelt. :7
pi_204429316
Ik bak ze vers maar mijn zoon eet ze dan gewoon koud (hier neemt ieder zijn eigen eten mee).
  woensdag 13 april 2022 @ 22:43:03 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204429399
Pannenkoeken gaf ik altijd koud mee. Dan zijn ze ook gewoon lekker. Wel in aluminiumfolie gewikkeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204429416
Oh echt, die folie?
Hier gaan ze altijd gewoon in een lunchbakje.
pi_204429433
Ik heb helaas geen tijd om ze morgenochtend vers te bakken, vandaar dat ik ze kant en klaar heb gehaald. Het zijn van die dikke American Pancakes. Die zijn helemaal niet lekker koud. :@ Maar soit, dank jullie wel!
  woensdag 13 april 2022 @ 22:53:08 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204429548
Nee, de juf heeft geen tijd om dat op te warmen.
pi_204429587
Zou ze inderdaad ook opwarmen. Tenminste ik zou er niet vanuit gaan dat je juf daar tijd (of de gelegenheid) voor heeft.
pi_204430097
Door jullie ging ik even twijfelen of ik een dergelijke memo van school gemist had. :')
Wij hoeven alleen bord, bestek en beker mee te geven. :P
  donderdag 14 april 2022 @ 05:55:44 #111
37150 livelink
pi_204430609
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Oh echt, die folie?
Hier gaan ze altijd gewoon in een lunchbakje.
Ja, dat deed ik ook als ik alleen voor mijn kinderen iets mee gaf. Maar als je er 10 of zo mee moest geven voor de hele klas deed ik het in aluminiumfolie en dan in een schaal.
pi_204430759
hier konden de klassen zelf adhv een lijst aangeven wat ze bij hun ontbijt wilden, allemaal simpele koude dingen die geen koken vergen ^O^ "een zak witte puntjes" enzo. Komen we goed mee weg :P.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 14 april 2022 @ 07:39:13 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204430805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 22:53 schreef amaranta het volgende:
Nee, de juf heeft geen tijd om dat op te warmen.
Nog even voor de beeldvorming.
Wij hebben 18 groepen. 1 magnetron op school.
Ik weet niet hoe lang de pannenkoek opgewarmd moet worden..
Maar veronderstel 30 seconden.
Stel dat er in elkr groep 2 kinderen zijn die iets opgewarmd willen hebben…
Ben je zo een kwartier verder als je de laatste juf in de rij bent 😅
pi_204430863
Touché @amaranta ;)
Maar ze zullen ook niet warm blijven tot het moment dat de kindjes aan tafel mogen.
Ah well, ik maak zulke dingen veelste groot. Dit is z’n eerste maand op school en z’n eerste Paasontbijt - dus ik moet ook even leren hoe en wat.

De volgende keer kies ik ook voor een pot jam of een pak drinken. :Y)
pi_204430941
Als koude pannenkoeken een probleem zijn dan had het niet op de lijst moeten staan denk ik dan maar.
pi_204431070
B hoefde alleen bord, beker en bestek mee te nemen voor de lunch. Ik heb nog wel een paasei bij zijn appel gedaan >:) voor het fruitmoment.

We hebben de zomervakantie geboekt hoor, we blijven geheel tegen alle verwachtingen in in Nederland :D Wel op 3 (of 4) verschillende plekken. Nog betaalbaar ook, gekkigheid.
Zweden 2023 al wel geboekt :@ , dat wilden we dit jaar maar echt alles wat we leuk vinden zat al vol.
  donderdag 14 april 2022 @ 08:41:22 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204431117
Wij hadden laatst op school een pannenkoeken actie. Waarbij de kinderen van groep 8 pannenkoeken gingen bakken voor de kinderen van school. Die konden, als ze dat wilden, dan een pannenkoek kopen voor een euro. Geld was voor een niet nader te noemen doel wat ik in verband met herkenbaarheid even niet noem.
Anyway, in totaal waren er meer dan 600 pannenkoeken besteld. De kinderen hadden de pannenkoeken een dag van tevoren thuis gemaakt en zouden ze dan op school gaan opwarmen. In die ene magnetron die we hebben 😅.
Gelukkig hadden we een paar leen magnetrons. Maar het was een hele happening om ervoor de zorgen dat 600 pannenkoeken in de lunchpauze bezorgd werden.
Was wel een groot succes overigens.

Maar goed een vader van een kind uit mijn klas, was helemaal verbolgen dat kinderen mogelijk een koude pannenkoek zouden krijgen. Want koude pannenkoeken waren vies aldus deze vader.

Dude. Val mij daar niet mee lastig dacht ik.
  donderdag 14 april 2022 @ 08:41:42 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204431118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 08:34 schreef exode het volgende:
B hoefde alleen bord, beker en bestek mee te nemen voor de lunch. Ik heb nog wel een paasei bij zijn appel gedaan >:) voor het fruitmoment.

We hebben de zomervakantie geboekt hoor, we blijven geheel tegen alle verwachtingen in in Nederland :D Wel op 3 (of 4) verschillende plekken. Nog betaalbaar ook, gekkigheid.
Zweden 2023 al wel geboekt :@ , dat wilden we dit jaar maar echt alles wat we leuk vinden zat al vol.
Ik dacht dat je laatst schreef dat je Zweden geboekt had. Ik dacht dat het voor dit jaar was
pi_204431126
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 08:41 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden laatst op school een pannenkoeken actie. Waarbij de kinderen van groep 8 pannenkoeken gingen bakken voor de kinderen van school. Die konden, als ze dat wilden, dan een pannenkoek kopen voor een euro. Geld was voor een niet nader te noemen doel wat ik in verband met herkenbaarheid even niet noem.
Anyway, in totaal waren er meer dan 600 pannenkoeken besteld. De kinderen hadden de pannenkoeken een dag van tevoren thuis gemaakt en zouden ze dan op school gaan opwarmen. In die ene magnetron die we hebben 😅.
Gelukkig hadden we een paar leen magnetrons. Maar het was een hele happening om ervoor de zorgen dat 600 pannenkoeken in de lunchpauze bezorgd werden.

Maar goed een vader van een kind uit mijn klas, was helemaal verbolgen dat kinderen mogelijk een koude pannenkoek zouden krijgen. Want koude pannenkoeken waren vies aldus deze vader.

Dan komt hij zelf maar naar school om er even op te gaan zitten.
De groeten!
  donderdag 14 april 2022 @ 08:46:03 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204431148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 08:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dan komt hij zelf maar naar school om er even op te gaan zitten.
De groeten!
Sidejoke. Zijn kind was een van de bakkers ook >:)

Maar ik zei al. Ik organiseer dit niet. Je moet bij groep 8 zijn.
pi_204431151
quote:

[..]
Ik dacht dat je laatst schreef dat je Zweden geboekt had. Ik dacht dat het voor dit jaar was
Hadden we deels ook....
Boot, hotel 3 nachten, B&B 5 nachten. Toen hadden we nog 2,5 week te gaan. Maar helaas dus. Na uren speuren online het opgegeven voor dit jaar.
Boot verzet naar volgend jaar, hotel en B&B geannuleerd. We hebben al wel 2 huisjes geboekt voor volgend jaar _O- Die stonden hoog op ons lijstje maar we waren niet de enige zeg maar.
pi_204431243
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 07:50 schreef arvensis het volgende:
Touché @:amaranta ;)
Maar ze zullen ook niet warm blijven tot het moment dat de kindjes aan tafel mogen.
Ah well, ik maak zulke dingen veelste groot. Dit is z’n eerste maand op school en z’n eerste Paasontbijt - dus ik moet ook even leren hoe en wat.

De volgende keer kies ik ook voor een pot jam of een pak drinken. :Y)
Wij hadden vorige week iftar op school. 23 kids en bijna iedereen had wat meegenomen, van samosa tot balletjes gehakt en van pancakes tot worstcroisantjes. En niks was warm.
Gewoon makkelijk doen ;)
If they say
pi_204431312
Manlief heeft vanochtend alles netjes opgewarmd en weggebracht. O-)
pi_204431319
Dat kan ook :D
If they say
pi_204431464
quote:

8)7 dan eet het kind géén pannenkoek. Bij mijn zoon op school worden bij vieringen feeststolletjes uitgedeeld. Die lust hij niet. Dus hij geeft ze weg aan klasgenoten (of aan mij O-) ). Hoe kan zoiets nou een probleem zijn?
pi_204431515
Koude pannenkoeken van de dag ervoor als ontbijt :9 Dat was vroeger echt een traktatie thuis!
  donderdag 14 april 2022 @ 09:46:14 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204431569
Het is ook gewoon goed gekomen. Sneeuwvlokvader.
pi_204431684
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 09:39 schreef LeSage het volgende:
Koude pannenkoeken van de dag ervoor als ontbijt :9 Dat was vroeger echt een traktatie thuis!
En dat ook nog eens! Net als koude pizza :Y)
pi_204431824
Ik vind koude pannenkoeken niet lekker, maar mijn man neemt ze wel koud mee naar zijn werk. Ieder zijn ding ;).
  donderdag 14 april 2022 @ 10:43:18 #130
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204431931
Koude pannenkoeken :9~ nu wil ik die.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204432073
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 09:39 schreef LeSage het volgende:
Met bruine suiker!!

Ik bak hier ook altijd expres een paar extra voor de dag erna.

Hier niks voor pasen, vorig jaar mochten ze nog een lekker paaslunch voor zichzelf meenemen.
pi_204432082
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:43 schreef Debsterr het volgende:
Koude pannenkoeken :9~ nu wil ik die.
Dit. :9~
  donderdag 14 april 2022 @ 11:16:35 #133
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204432136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 11:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Met bruine suiker!!

Ik bak hier ook altijd expres een paar extra voor de dag erna.

Hier niks voor pasen, vorig jaar mochten ze nog een lekker paaslunch voor zichzelf meenemen.
Oooooh bruine suiker of lekker een beetje stroop. Hou op mensen, straks heb ik mijn eerste echte craving te pakken ;(.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204432273
Ik heb een koude pannenkoek in de koelkast liggen :+. Wel een vegan pannenkoek, want onze oudste had een lootje van een klasgenootje dat veganistisch eet en pannenkoeken wilde. Had hij weer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 14 april 2022 @ 11:46:30 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204432278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een koude pannenkoek in de koelkast liggen :+. Wel een vegan pannenkoek, want onze oudste had een lootje van een klasgenootje dat veganistisch eet en pannenkoeken wilde. Had hij weer.
Niet zo ingewikkeld, toch? Plantaardige melk en het ei vervangen door appelmoes...
pi_204432299
@amaranta Wel een toffe actie! Die ga ik onthouden :)
pi_204432310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Niet zo ingewikkeld, toch? Plantaardige melk en het ei vervangen door appelmoes...
Die kende ik nog niet. We hadden helaas echt nul tijd om te experimenteren (iets met dat ik al 3 weken niet mobiel ben en man werkelijk alles moet regelen met boodschappen, kat die naar de dierenarts moest en de auto naar de garage moest brengen omdat hij een botsing had gehad vorige week - het was een beetje hectisch voor hem), dus ik zag dat er een veganistische mix bestond van koopmans waar alleen plantaardige melk toegevoegd hoefde te worden. Dat klonk perfect :7. Ze zijn volgens mij wel prima geworden, beetje weinig kleur alleen. Geen lekker krokant korstje in elk geval, maar smaak was wel goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204432402
@Phaidra Prima dan toch. Jullie hebben je best gedaan.
Ik werd al geïnformeerd over de inhoud van het Koningsspelen ontbijt ivm allergie. Dat wordt ook steeds gunstiger. Heerlijk, scheelt uitzondering zijn (en werk).
  donderdag 14 april 2022 @ 12:24:04 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204432469
Ik lees dit en bedenk me ineens wat een zegen het is dat ik nu beide kinderen op de middelbare heb en dit soort gedoe dus gewoon niet meer heb! :o *O*
pi_204432478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 12:24 schreef BE het volgende:
Ik lees dit en bedenk me ineens wat een zegen het is dat ik nu beide kinderen op de middelbare heb en dit soort gedoe dus gewoon niet meer heb! :o *O*
Frikandellenbroodjes en energydrink *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 14 april 2022 @ 12:26:05 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204432486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 12:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Frikandellenbroodjes en energydrink *O*
:D Goddank mogen ze nog geen redbull maar AA-tjes gaan er hier rap doorheen (zeker in combi met elke dag rugby training).
En de oudste komt net binnen met kaasbroodjes van de lidl. Dus je bent warm! ;) :D
pi_204432501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 12:26 schreef BE het volgende:

[..]
:D Goddank mogen ze nog geen redbull maar AA-tjes gaan er hier rap doorheen (zeker in combi met elke dag rugby training).
En de oudste komt net binnen met kaasbroodjes van de lidl. Dus je bent warm! ;) :D
De mijne krijgt ook bij elke wedstrijd een flesje AA, heerlijk spul O+

En de enige kaasbroodjes die ik blief zijn de echte Beemsterkaas broodjes _O_
pi_204433498
Mijn jongste puber is fan van frikandelbroodjes, red bull gelukkig (nog) niet.
pi_204433509
Oudste heeft graag kaasbroodjes. Of saucijzenbroodjes, of croissants, of overgebleven pannenkoeken.. of desnoods een appel. Die eet alles wat los en vast zit. #puber in de groei..
Jongste van 10 is een pietlut met eten, maar met een krentenbol maak je hem blij.
Allebei houden ze echt niet van prik. Dus die drinken water, limonade of melk :D
  donderdag 14 april 2022 @ 15:23:21 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204433872
Het is hier vrijdag altijd pannenkoekendag, maar Soneal zit als de stapel wat laag wordt al wel even te vragen wie er nog een pannenkoek wil, want anders heeft hij de volgende ochtend minder koude pannenkoeken :')

En het dan ook op een manier vragen dat je je bijna schuldig voelt als je nog niet klaar bent na die pannenkoek op je bord maar nog een pannenkoek wilt...
Alsof je een arm biafrabuikje het enige eten in dagen uit de mond stoot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204433882
Red Bull :X Zo goor vind ik dat. Van de geur alleen al word ik instant misselijk. Dus als ze dat (ooit) per se willen drinken gaan ze dat maar ergens anders doen. Maar liever eigenlijk niet :N.

Voorlopig zijn ze nog blij met limo of Ice tea green, dus prima. Oudste af en toe Fanta.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 14 april 2022 @ 15:32:41 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204433937
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 15:24 schreef Phaidra het volgende:
Red Bull :X Zo goor vind ik dat. Van de geur alleen al word ik instant misselijk. Dus als ze dat (ooit) per se willen drinken gaan ze dat maar ergens anders doen. Maar liever eigenlijk niet :N.

Voorlopig zijn ze nog blij met limo of Ice tea green, dus prima. Oudste af en toe Fanta.
Dat idd, de geur alleen al is te ranzig voor woorden, wat mij betreft zou het niet eens verkocht mogen worden aan minderjarigen.
Het komt mijn huis iig niet in.

Hoewel de schoonmaakster wel altijd een blik monster bij zich heeft, maar die is 63, er is een grens aan wat ik haar kan verbieden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204434217
Ik vind Red Bull juist wel lekker en vind Monster ontzettend stinken. :P

En met 63 energiedrank drinken vind ik misschien wel erger dan 13. :D
pi_204434444
Ik denk dat die van 63 het wel beter kan gebruiken…

Ik vind red bull achtige drankjes ook smerig, maar frikandelbroodjes eet ik graag! Maar 1 is altijd wel genoeg.
pi_204436441
Bij Kim hebben ze ervoor gekozen om vandaag het uitgestelde gala te doen. Wat door corona telkens niet kon.
Vooraf hadden ze een BBQ. Ze hebben er een feesttent voor afgehuurd.
Kim had een galajurk gekregen van mijn vriendin. Ze had nog een bolero die er goed bij paste en gisteren nog snel ballerina's gekocht. Ze is opgemaakt door mijn vriendin en buurvrouw en haar haren zijn in de krul gezet.
Ze zag er echt mooi uit. O+ Ze had er veel zin in. Het begon om 17.00 en rond 22.00 halen we haar weer op.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Ingrid_ op 14-04-2022 20:08:46 ]
  donderdag 14 april 2022 @ 20:21:35 #151
37150 livelink
pi_204436765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 20:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij Kim hebben ze ervoor gekozen om vandaag het uitgestelde gala te doen. Wat door corona telkens niet kon.
Vooraf hadden ze een BBQ. Ze hebben er een feesttent voor afgehuurd.
Kim had een galajurk gekregen van mijn vriendin. Ze had nog een bolero die er goed bij paste en gisteren nog snel ballerina's gekocht. Ze is opgemaakt door mijn vriendin en buurvrouw en haar haren zijn in de krul gezet.
Ze zag er echt mooi uit. O+ Ze had er veel zin in. Het begon om 17.00 en rond 22.00 halen we haar weer op.

[ afbeelding ]
Mooie, grote dame heb je daar _Ingrid_
Gala al. Dat hebben mijn kinderen nooit gehad.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 20:23:08 #152
382129 crew  Donna
pi_204436787
Gala, wat leuk!! O+
  donderdag 14 april 2022 @ 20:23:25 #153
37150 livelink
pi_204436794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef Leandra het volgende:
Het is hier vrijdag altijd pannenkoekendag, maar Soneal zit als de stapel wat laag wordt al wel even te vragen wie er nog een pannenkoek wil, want anders heeft hij de volgende ochtend minder koude pannenkoeken :')

En het dan ook op een manier vragen dat je je bijna schuldig voelt als je nog niet klaar bent na die pannenkoek op je bord maar nog een pannenkoek wilt...
Alsof je een arm biafrabuikje het enige eten in dagen uit de mond stoot.
  donderdag 14 april 2022 @ 20:24:26 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204436816
Kim O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 april 2022 @ 20:31:12 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204436966
Mooie dame hoor!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204437041
Wat mooi Ingrid! O+
pi_204437563
Wat leuk en mooi Ingrid!
pi_204437723
Ze ziet er prachtig uit, Ingrid :)
pi_204437756
Bedankt allemaal! Het is zo'n lieverd en nog steeds wel wat onzeker over zichzelf en haar uiterlijk. En haar autisme de laatste tijd. Ondertussen kreeg ik al een foto gestuurd van Kim met aan elke kant 1 goede vriendin alle 3 stralend. :)
pi_204438119
Wat een prachtmeid O+ @_Ingrid_ Daar mag je echt trots op zijn :Y

Kon zoon vanmiddag eerder van school halen. Was keihard op zn knie gevallen in de pauze met voetbal. Lang leve de vouwfiets want meneer kon echt niet meer fietsen.
If they say
pi_204438252
Wat leuk om jouw dochter weer eens te zien, Ingrid! Wat is ze veranderd in haar gezicht, zo volwassen al! En echt een mooie meid O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204438983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 12:24 schreef BE het volgende:
Nou, inderdaad! Wij hoeven gelukkig nog maar een dik jaar.

Al moesten we zoon afgelopen maandag rond middernacht ophalen van het Leidseplein vanwege een schoolfeest. Hij zit in de brugklas! Dan help ik nog liever mee een paasdoos te maken. :+
pi_204439122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, inderdaad! Wij hoeven gelukkig nog maar een dik jaar.

Al moesten we zoon afgelopen maandag rond middernacht ophalen van het Leidseplein vanwege een schoolfeest. Hij zit in de brugklas! Dan help ik nog liever mee een paasdoos te maken. :+
Op een maandag :D dat belooft veel goeds. :7
pi_204441930
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 17:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat je er van vindt
Het slagveld is uit. Lekker dun boekje. Wel vermakelijk, lekker vergelijken met je eigen leven. En dan bedenken dat je eigen puber echt een mak ei is. Dat we het prima pratend houden als we uit eten gaan. Maar dat achter elkaar aan naar bed gaan was wel weer herkenbaar.
En mijn man verklaarde dat hij echt niet 3 dagen op de wc gaat zitten mokken :D
pi_204441972
We hadden laatst gesprek op school over A. omdat hij qua focus en tempo tegen dingen aanloopt.

Vertelde de juf dat hij zijn spreekbeurt zó snel voorlas, dat de gebarentolk voor zijn klasgenoot hem amper kon bijhouden. :D
De juf had zo’n lol dat ze moeite had haar lach in te houden. _O-
pi_204442021
@vencodark arme tolk :D
Vingers in de knoop
pi_204447297
Mijn dochter ging vandaag op gesprek en heeft haar eerste baantje O+
Ze is 14, in juni 15.
Ze is zó blij. Echt leuk om te zien!
Met een meidenkwartet
pi_204447369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:09 schreef Cathmar het volgende:
Ze is 14, in juni 15.
Wat leuk! Wat gaat ze doen?
  vrijdag 15 april 2022 @ 19:18:51 #169
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204447384
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef vencodark het volgende:
We hadden laatst gesprek op school over A. omdat hij qua focus en tempo tegen dingen aanloopt.

Vertelde de juf dat hij zijn spreekbeurt zó snel voorlas, dat de gebarentolk voor zijn klasgenoot hem amper kon bijhouden. :D
De juf had zo’n lol dat ze moeite had haar lach in te houden. _O-
Hehe. :P Ik werd ook altijd ‘snelvaarttrein’ genoemd tijdens spreekbeurten. Hou er echt niet van.
  vrijdag 15 april 2022 @ 19:19:37 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204447395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:09 schreef Cathmar het volgende:
Ze is 14, in juni 15.
Gefeliciteerd! Mijn 14 jarige dochter krijgt uiterlijk zondag te horen of ze is aangekomen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 19:21:27 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204447409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Het slagveld is uit. Lekker dun boekje. Wel vermakelijk, lekker vergelijken met je eigen leven. En dan bedenken dat je eigen puber echt een mak ei is. Dat we het prima pratend houden als we uit eten gaan. Maar dat achter elkaar aan naar bed gaan was wel weer herkenbaar.
En mijn man verklaarde dat hij echt niet 3 dagen op de wc gaat zitten mokken :D
Lol! Je leest sneller dan ik!
pi_204447547
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Mijn 14 jarige dochter krijgt uiterlijk zondag te horen of ze is aangekomen.
Spannend!

Dochter gaat bij een brasserie werken. Eerst ontbijt en lunch. En goed betaald! Ze was zo nerveus, maar super leuk!!
Met een meidenkwartet
pi_204447613
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Lol! Je leest sneller dan ik!
Ja, dat is wel een dingetje. De kinderen ook. We zijn zo die een stapel boeken heen :D
Geen idee hoe, maar altijd al gehad.
  vrijdag 15 april 2022 @ 20:31:00 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204448147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 19:36 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Spannend!

Dochter gaat bij een brasserie werken. Eerst ontbijt en lunch. En goed betaald! Ze was zo nerveus, maar super leuk!!
Leuk.
pi_204448248
Hebben jullie het nieuwe proefballonnetje al gezien? Ze willen de zomervakantie dit jaar 1 week korter maken en dan de kerstvakantie 1 week langer. Je zal maar je vakantie al in die laatste week geboekt hebben...

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ij-eraf-corona-covid
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 20:38:50 #176
382129 crew  Donna
pi_204448257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie het nieuwe proefballonnetje al gezien? Ze willen de zomervakantie dit jaar 1 week korter maken en dan de kerstvakantie 1 week langer. Je zal maar je vakantie al in die laatste week geboekt hebben...

Het gaat over 2022/2023 voor zover ik begrijp.
Dus dan 'beginnen' ze aankomende kerstvakantie en pas de zomervakantie in 2023 zal dan korter zijn.
pi_204448282
Ik ben eigenlijk wel voor standaard 4 weken met kerst en 4 weken in de zomer. In de winter lekker in de cocon een zomers niet zo ver uit het ritme.
  vrijdag 15 april 2022 @ 20:43:06 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204448310
quote:

2022/2023 staat er. Dat zou dan zomer volgend jaar zijn
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 20:43:19 #179
382129 crew  Donna
pi_204448313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor standaard 4 weken met kerst en 4 weken in de zomer. In de winter lekker in de cocon een zomers niet zo ver uit het ritme.
4 weken vrij met kutweer. Jippie. -O-
  vrijdag 15 april 2022 @ 20:43:32 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204448317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Nee. :P
pi_204448331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Yes. Lekker binnen blijven, niet eruit hoeven in het donker/kou *O*
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 20:47:39 #182
382129 crew  Donna
pi_204448368
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Yes. Lekker binnen blijven, niet eruit hoeven in het donker/kou *O*
En dan zijn je kinderen niet na 2 dagen een soort wilde dieren geworden die licht en buitenlucht nodig hebben?
Ik kan zelf ook wel wekenlang binnen zitten, maar met kinderen heb ik geen andere keus dan zo nu en dan even naar buiten te moeten en ik vind het echt vreselijk om naar buiten te gaan met kut weer. Ik ben al geen buitenmens met mooi weer, laat staan met slecht weer haha.
Zou dat 4 weken worden, dan worden het 4 hele lange weken. Lang leve de vakantie BSO dan.
pi_204448506
Ik heb de enquete al ingevuld, dikke nee hier. Wat een onzin zeg op alle levels.
pi_204448579
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:47 schreef Donna het volgende:

[..]
En dan zijn je kinderen niet na 2 dagen een soort wilde dieren geworden die licht en buitenlucht nodig hebben?
Nee joh. Ik heb 2 zolderkamer-nerds in spee uitgebroed :D

Jongste was toen hij jonger was ook al wel klaar na een kwartiertje buiten. Even een loopje naar de supermarkt met de oudste van 10 minuten.
Die lockdowns waren echt heerlijk hier :P
pi_204448638
Van mij mag de zomervakantie wel naar 4 weken eigenlijk, zolang de regio's maar gespreid blijven grotendeels. De drie weken kerstvakantie begrijp ik voor komend jaar wel en vind ik ook eigenlijk wel slim om alvast te plannen, en dan ook nog ergens in juni een weekje die scholen zelf mogen bepalen zou fijn zijn! Zolang ze komend jaar maar niet de meivakantie inkorten, die hebben we al volgepland.
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:12:04 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204448648
Ik vind het echt geen leuk idee. Inderdaad precies ook wat Donna zegt. Afgelopen kerstvakantie, 3 weken en dan ook nog alles dicht. Ik vond het echt niet leuk.
pi_204448695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 20:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Dit was precies wat ik dacht met mijn 2 stuiterballen :')
Doe maar gewoon in de zomer. Veel in de tuin, naar de speeltuin, zwembadje buiten.
In de winter zouden ze echt veel meer schermtijd dan wenselijk hebben denk ik.
pi_204448715
Ik vind vrij in de winter ook wel weer zijn charme hebben. Dan doe je toch andere dingen dan in de zomer. Spelletjes spelen, film kijken, knutselen, bakken, gamen... Plus dat er altijd al veel dagen volgepland zitten vanwege de feestdagen, dus netto blijft er meestal niet zoveel over. En wij gaan graag een paar dagen weg in vakanties, dus dan gaat het sowieso snel voorbij. Mij is het afgelopen jaar in ieder geval prima bevallen, en het zou vooral fijn zijn als ze daar deze keer niet een last minute beslissing van maken.
pi_204448744
1 week van zomer naar kerst ok.. maar 2 nee. Want de kinderen gaan sowieso een week op kamp en ik wil de mogelijkheid nog hebben om met t gezin ook 3 weken te gaan. Dat wordt op t werk dan heel ingewikkeld met uitvechten wie dit jaar de vakantie mag..
pi_204448793
4 of 5 weken in de zomer, waar alle collega's al dan niet met kinderen vakantie willem hebben, 3 weken. Dan krijgen we dat zomerrooster in de zorg al helemaal niet meer rond. Het is nu al drama.
In de kerstvakantie kan ik de feestdagen geen vakantie opnemen omdat dat roostertechnisch ook niet haalbaar is.

Ik heb nee gestemd in het ouderpanel.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:27:47 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204448799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
Van mij mag de zomervakantie wel naar 4 weken eigenlijk, zolang de regio's maar gespreid blijven grotendeels. De drie weken kerstvakantie begrijp ik voor komend jaar wel en vind ik ook eigenlijk wel slim om alvast te plannen, en dan ook nog ergens in juni een weekje die scholen zelf mogen bepalen zou fijn zijn! Zolang ze komend jaar maar niet de meivakantie inkorten, die hebben we al volgepland.
Mijn school heeft al jaren in juni een extra week vakantie.
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:28:07 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204448805
Ik haat kerstvakantie. Mijn collega’s zijn blij met mij, want ik wil dan toch nooit vrij. Lijkt me echt vreselijk, langere kerstvakantie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:31:39 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204448835
Ik heb het argument vóór deze wijziging even gemist :?
pi_204448850
We hebben de kortste zomervakantie van heel Europa. Sorry, ik snap echt niets van nog verder inkorten.
Ik begrijp er niets van dat mensen het een goed idee vinden.
Ook wel een leuke extra push om het leerkrachten tekort te verergeren.
pi_204448857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:31 schreef Quoi het volgende:
We sorteren alvast voor op een lockdown in december.
pi_204448862
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:31 schreef Quoi het volgende:
Eventuele coronalockdowns :'(
Echt hoor, kappen nou met dit gewoon.
pi_204448881
quote:

Het is al niet te betalen met 2 pubers... bijna 5000 voor 2w Turkije
als ze het plan gaan doorvoeren wordt het helemaal onbetaalbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:38:52 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204448918
O jeetje, dat voorsorteren snap ik niet echt nee. Er kan in die tijd zoveel alle kanten opgaan. Afijn: dit zal vast weer overwaaien, hoop ik, denk ik.
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:40:11 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204448933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:33 schreef exode het volgende:
We hebben de kortste zomervakantie van heel Europa. Sorry, ik snap echt niets van nog verder inkorten.
Ik begrijp er niets van dat mensen het een goed idee vinden.
Ook wel een leuke extra push om het leerkrachten tekort te verergeren.
+1
pi_204448984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:38 schreef Quoi het volgende:
O jeetje, dat voorsorteren snap ik niet echt nee. Er kan in die tijd zoveel alle kanten opgaan. Afijn: dit zal vast weer overwaaien, hoop ik, denk ik.
Vul de ouder enquete even in.
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:45:04 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204448990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:44 schreef exode het volgende:

[..]
Vul de ouder enquete even in.
Linkje?
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:46:21 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204448997
Ik kreeg al een enquête vanuit de onderwijsvakbond toegemaild over dit ridicule idee. Ze zijn het dus toch behoorlijk serieus aan het onderzoeken..

For the record, ik heb tegengestemd. Voor mezelf, omdat ik in de zomer altijd pas na 2 weken echt afschakel van werk, en daarna vakantie gewoon fijn is, en voor de kinderen, omdat ik van 3 weken vrij in de winter gillend gek word met 2 stuiterballen in huis en k#tweer...
pi_204449390
Ik zei al dat ik in het geval van 3 weken kerstvakantie alvast een spaarpotje aan ga maken met de naam ‘Vliegvakantie Curaçao’. Want hell no dat ik 3 weken thuis ga blijven in winters Nederland :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 april 2022 @ 22:28:30 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_204449514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
Gaat lekker worden met de vakantieplanning op kantoor dan… kunnen we de boel praktisch dichtgooien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_204449533
Nou, lekker dan. Na een werkdag, een worsteling door de belastingaangifte (ik moest er nog aan beginnen en de vooringevulde gegevens waren niet allemaal correct) en een bezoekje aan de huisartsenpost ga ik even rustig zitten en vertellen jullie me dat er een stom plan is voor de schoolvakanties. -O-
pi_204449622
@Hupje, was ist löss? Voor jezelf of een ander gezinslid?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204450843
@Phaidra We deden voorbereidingen voor onze klusochtend vandaag. Die gaat niet door, vriend heeft nu hechtingen in zijn vinger. Het zag er akelig uit. Zo blij dat er lieve artsen zijn die 's avonds werken...
pi_204451055
Ai, dat klinkt niet best @Hupje :{ beterschap voor hem!
  zaterdag 16 april 2022 @ 08:29:50 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204451191
Jakkes :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204451237
Autsj @Hupje hopelijk heelt dat allemaal netjes!
  zaterdag 16 april 2022 @ 09:01:43 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204451384
Brrrr hupje. Beterschap.

Hier komen ze zometeen de complete meterkast vervangen. Het is nog een oude met ouderwetse stoppen, en daar komt een nieuwe met schakelaars voor in de plaats.
  zaterdag 16 april 2022 @ 09:02:13 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204451387
En het hele aanrecht zat vanmorgen onder de mieren.
  zaterdag 16 april 2022 @ 09:03:29 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204451395
Die man komt net binnen en hij praat veel! Ik trek dat nog even niet. Hij is werkelijk 2 minuten binnen en heeft al verteld dat ie naar een trouwfeest moet.
pi_204451465
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:03 schreef amaranta het volgende:
Die man komt net binnen en hij praat veel! Ik trek dat nog even niet. Hij is werkelijk 2 minuten binnen en heeft al verteld dat ie naar een trouwfeest moet.
Toch heb ik zoiets liever dan zo’n zwijgzame lul die doet alsof je lucht bent. :')
Een beetje persoonlijkheid mag wel hoor. :Y
pi_204451470
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:01 schreef amaranta het volgende:
Brrrr hupje. Beterschap.

Hier komen ze zometeen de complete meterkast vervangen. Het is nog een oude met ouderwetse stoppen, en daar komt een nieuwe met schakelaars voor in de plaats.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:02 schreef amaranta het volgende:
En het hele aanrecht zat vanmorgen onder de mieren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:03 schreef amaranta het volgende:
Ga je ook lekker trouwens. :P
  zaterdag 16 april 2022 @ 09:38:27 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204451609
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:16 schreef vencodark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ga je ook lekker trouwens. :P
Lol… ik dácht het. Ik doe hetzelfde alleen met geschreven woorden.
pi_204452418
Zo, vakantie geboekt. Lekker met de boot naar Schotland en daar 2 keer een week in een huisje. O+
(Het gaat vast beter dan 2 jaar geleden, toen we vroeg boekten en niet meer mochten)
pi_204454354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 06:04 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra We deden voorbereidingen voor onze klusochtend vandaag. Die gaat niet door, vriend heeft nu hechtingen in zijn vinger. Het zag er akelig uit. Zo blij dat er lieve artsen zijn die 's avonds werken...
Ah jakkes dat klinkt naar :X. Ik heb wel eens eerste hulp verleend toen mijn moeder door een hond in haar vinger was gebeten. Zo'n vinger ziet er al snel heel bloederig en ernstig beschadigd uit… Ik hoop voor je vriend dat het mooi geneest!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204454794
Zo, de vouwwagen staat op Marktplaats. Eens zien of ie snel verkocht is.
  zaterdag 16 april 2022 @ 17:55:52 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204454965
Zal vast snel gaan @exode

Ik geniet maar weer van terrasjes, winkelen, uit eten etc, ná een paar heerlijke dagen in Barcelona, ook met veel van dat én tapas én eindelijk weer een wijntje/biertje O+ Donderdag werd ik de 2e keer op rij afgekeurd voor de chemo vanwege te weinig bloedplaatjes. Ik moet herstellen en pas dan kunnen we door. Dat is vervelend, maar tegelijk begin ik me weer een beetje mezelf te voelen. Even een verdiende pauze.
  zaterdag 16 april 2022 @ 18:59:15 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204455363
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, vakantie geboekt. Lekker met de boot naar Schotland en daar 2 keer een week in een huisje. O+
(Het gaat vast beter dan 2 jaar geleden, toen we vroeg boekten en niet meer mochten)
Wij gaan ook naar Schotland en ook met de boot. Eind volgende maand al. Wij doen een rondreis omdat het de 1e x is dat we gaan. En we gaan in september nog een weekje naar de Algarve.

Heel veel zin in allebei *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204455461
@Phaidra Het was ook naar. Vanmiddag de eerste keer verband gewisseld. Ik was een beetje bang voor wat ik zou zien (ben eigenlijk ook niet zo'n ehbo held, maar als ik 'moet' dan kan ik het). Nu vooral pijnstilling en rust. En hopen dat hij wel snel weer kan werken (kantoorbaan, schrijfhand).

Kind is ook uit zijn doen vanmiddag, niet gezellig dus. :') Vast de nasleep van gisteren, laat naar bed en spanning door al dat doktergedoe. Maar pfff.
pi_204455870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:10 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Het was ook naar. Vanmiddag de eerste keer verband gewisseld. Ik was een beetje bang voor wat ik zou zien (ben eigenlijk ook niet zo'n ehbo held, maar als ik 'moet' dan kan ik het). Nu vooral pijnstilling en rust. En hopen dat hij wel snel weer kan werken (kantoorbaan, schrijfhand).

Kind is ook uit zijn doen vanmiddag, niet gezellig dus. :') Vast de nasleep van gisteren, laat naar bed en spanning door al dat doktergedoe. Maar pfff.
Dat was dus een gezellig dagje :{ Sterkte met man!

Had met de elektrische hegge/gras snoeier toen in het topje van mn middelvinger gehakt. Bloed, veel bloed :o Hield mn vinger vast, gilde tegen zoon dat man moest komen, hield mn vinger vast in mn hand onder de kraan. Man zwaluwstaart laten knippen, er op geplakt, ingetaped en toen de tape na een dag of 10 losliet, heb ik pas gekeken. Viel mee, dacht dat heel het topje eraf was, was maar tot de helft :')
If they say
  zaterdag 16 april 2022 @ 19:53:49 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204455903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat was dus een gezellig dagje :{ Sterkte met man!

Had met de elektrische hegge/gras snoeier toen in het topje van mn middelvinger gehakt. Bloed, veel bloed :o Hield mn vinger vast, gilde tegen zoon dat man moest komen, hield mn vinger vast in mn hand onder de kraan. Man zwaluwstaart laten knippen, er op geplakt, ingetaped en toen de tape na een dag of 10 losliet, heb ik pas gekeken. Viel mee, dacht dat heel het topje eraf was, was maar tot de helft :')
Spoilertags aub!!! :{
  zaterdag 16 april 2022 @ 19:59:09 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204455951
Hond heeft net de docs (zeg ik het zo goed @Vanyel) van dochter kapot gebeten. Mijn schuld omdat ik ze binnen hondbereik had gelegd.
Dochter boos en verdrietig. Wat ik snap.
En ik voel me dom en ook verdrietig.
Ik hoop eigenlijk dat het bij de schoenmaker een beetje te herstellen is.
Het label is kapot, dat moet eraf, en hij heeft in het leer gebeten. Zal zo een foto plaatsen.
  zaterdag 16 april 2022 @ 20:00:38 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204455965
pi_204456040
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Spoilertags aub!!! :{
Sorry, weet niet hoe ik het in een spoiler plaats :@
Zonde van de schoenlaars maar zal toch wel gemaakt kunnen worden? Behalve dat label dan, is dat belangrijk?
Tsjah, huisdieren. De dwerghamster hier heeft een gat in het vestzak van zoon geknaagd, gekrabt gewhateverdanookt. Er zit iig een gaatje in :+
If they say
  zaterdag 16 april 2022 @ 20:10:33 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204456064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Sorry, weet niet hoe ik het in een spoiler plaats :@
Zonde van de schoenlaars maar zal toch wel gemaakt kunnen worden? Behalve dat label dan, is dat belangrijk?
Tsjah, huisdieren. De dwerghamster hier heeft een gat in het vestzak van zoon geknaagd, gekrabt gewhateverdanookt. Er zit iig een gaatje in :+
Label wilde ze er al uit knippen toen ze ze kocht en dat mocht niet van mij. Dus dat zal denk ik geen probleem zijn.
Ik vraag me af of het scheurtje geplakt kan worden.

Haha vervoert je zoon de hamster in z’n jaszak?
pi_204456102
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Label wilde ze er al uit knippen toen ze ze kocht en dat mocht niet van mij. Dus dat zal denk ik geen probleem zijn.
Ik vraag me af of het scheurtje geplakt kan worden.

Haha vervoert je zoon de hamster in z’n jaszak?
Ooooh, dan dat label wegknippen :Y en ffies bij de schoenmaker langs, denk wel dat die er iets mee kan hoor. Waarom mocht het label van jou niet weggeknipt worden?

Neh, hamster kroop in zn vestzak, en is daar gaan graven of knagen, kon de uitgang niet vinden ofzo :D
If they say
  zaterdag 16 april 2022 @ 20:17:36 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204456128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ooooh, dan dat label wegknippen :Y en ffies bij de schoenmaker langs, denk wel dat die er iets mee kan hoor. Waarom mocht het label van jou niet weggeknipt worden?

Neh, hamster kroop in zn vestzak, en is daar gaan graven of knagen, kon de uitgang niet vinden ofzo :D
Vond ik zonde. Hoort toch een beetje bij de schoen/het merk.
pi_204456162
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vond ik zonde. Hoort toch een beetje bij de schoen/het merk.
Dan is het idd zonde, net als je het allstar logo van je allstars gaat knippen :Y Maar nu heeft hond besloten :Y
If they say
pi_204456722
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wij gaan ook naar Schotland en ook met de boot. Eind volgende maand al. Wij doen een rondreis omdat het de 1e x is dat we gaan. En we gaan in september nog een weekje naar de Algarve.

Heel veel zin in allebei *O*
Het is alweer een poos terug dat we er geweest zijn. Vorige keer VK was 8 jaar terug, maar dat was in Wales. 2 jaar geleden wilden we graag, maar toen lukte het niet. Nu eindelijk weer.

We doen meestal 2*een weekje, ook in andere landen. Nu een afgelegen huisje richting de isle of skye en eentje aan de rand van een dorp. In het zuiden van Schotland.

Zuid Europa trekt ons echt niet. België halen we nog, maar zuidelijker de wordt het niet :P
pi_204456759
Ik heb net gewoon een Tamagotchi besteld voor B. Ter vermaak in de auto naar Frankrijk in de meivakantie :)
Ik vond het zelf hilarisch, hopelijk vindt hij het ook leuk.
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:15:04 #235
37150 livelink
pi_204456883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:06 schreef exode het volgende:
Ik heb net gewoon een Tamagotchi besteld voor B. Ter vermaak in de auto naar Frankrijk in de meivakantie :)
Nostalgie O+
Zo heb ik ooit nog een Furby gekocht voor mijn dochter (zo'n originele die ik zag liggen op een kleedje met Koninginnedag). We moesten echt de batterij eruithalen, zo gek werden we van dat voortdurende geklets :D
De magie was er wel vanaf.
pi_204456898
quote:
En anders heb je zelf iets te doen :D

Wij zitten met een puber met wagenziekte. Pilletjes helpen wel, maar ik denk dat ik maar wat podcasts en luisterboeken ga downloaden.
pi_204457039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
En anders heb je zelf iets te doen :D

Wij zitten met een puber met wagenziekte. Pilletjes helpen wel, maar ik denk dat ik maar wat podcasts en luisterboeken ga downloaden.
Ja, dat heeft B ook vooral als hij leest in de auto. Luisterboeken zijn altijd een hit en verder gewoon filmpjes.
We hebben ook fidget spul gekocht. Kort spelen in de auto lukt hem gelukkig nog wel.
pi_204457249
Kauwgom kauwen helpt ook tegen misselijkheid. :)
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:40:48 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204457333
quote:
Wij hadden een tijd terug een nepperd. Die heeft maar kort geleefd.
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:41:16 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204457338
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:37 schreef vencodark het volgende:
Kauwgom kauwen helpt ook tegen misselijkheid. :)
Mijn moeder heeft altijd reistabletten in kauwvorm.
pi_204457559
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hadden een tijd terug een nepperd. Die heeft maar kort geleefd.
Ja dat las ik dus ook over de nepperds, de echte besteld, hopelijk doet die het langer.
pi_204457905
Puber eet geen kauwgom :D
Gelukkig is hij het kind wat niet veel last heeft van verveling. Lekker naar buiten kijken en evt wat slapen. Langste stuk is 5,5 uur rijden. Wel genoeg doorgaande wegen.

Maar morgen naar oma is op pillen ook lastig. Al die rotondes in de laatste km-ers. Dan is anderhalf uur al veel :X
  zaterdag 16 april 2022 @ 22:23:00 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204458255
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Het is alweer een poos terug dat we er geweest zijn. Vorige keer VK was 8 jaar terug, maar dat was in Wales. 2 jaar geleden wilden we graag, maar toen lukte het niet. Nu eindelijk weer.

We doen meestal 2*een weekje, ook in andere landen. Nu een afgelegen huisje richting de isle of skye en eentje aan de rand van een dorp. In het zuiden van Schotland.

Zuid Europa trekt ons echt niet. België halen we nog, maar zuidelijker de wordt het niet :P
Klinkt tof, veel plezier alvast! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 17 april 2022 @ 07:17:28 #244
208890 June.
Seriously?
pi_204460681
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 22:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Puber eet geen kauwgom :D
Gelukkig is hij het kind wat niet veel last heeft van verveling. Lekker naar buiten kijken en evt wat slapen. Langste stuk is 5,5 uur rijden. Wel genoeg doorgaande wegen.

Maar morgen naar oma is op pillen ook lastig. Al die rotondes in de laatste km-ers. Dan is anderhalf uur al veel :X
Gelukkig kan je puber dan wel in een zakje overgeven..

Ik wacht hier met smart op de dag dat dat gebeurd. Helaas is peuter nog te klein voor pillen en ook te klein om in een bakje of zakje te kotsen ;(

Ik zie nu al op te tegen de rit naar opa en oma straks, 1,5u rijden.
Shine bright like a diamond.
pi_204460803
@june ik geloof dat hij eerder in een zakje kon mikken dan dat hij die pillen mocht. Maar zo klein viel het nog wel mee bij hem.

Sterkte straks!
  zondag 17 april 2022 @ 08:22:48 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204460881
Zij die naar “tofuland” gaan groeten u! Het belooft een zonnige dag te worden
pi_204461153
Veel plezier @amaranta!

En das dus de reden dat ik voor het verstoppen de paaseieren tel. Ik vergeet altijd wáár ik ze verstop. Er mist er nu nog 1 :')
If they say
pi_204461166
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Veel plezier @:amaranta!

En das dus de reden dat ik voor het verstoppen de paaseieren tel. Ik weet nooit wáár ik ze verstop. Er mist er nu nog 1 :')
Mijn moeder schreef vroeger een lijstje met de verstopplekjes. Dan streepte ze af. :P
  zondag 17 april 2022 @ 09:28:24 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204461268
Er is zo’n aflevering van Gilmore Girls waarin Kirk de eieren mag verstoppen, en hij vergeet waar ze liggen. Het hele dorp stinkt vervolgens naar rotte eieren.
Uiteindelijk vindt Luke ze allemaal
pi_204461297
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 09:13 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn moeder schreef vroeger een lijstje met de verstopplekjes. Dan streepte ze af. :P
Het waren 39 eieren, wordt een lange lijst dan :D Wel slim :Y

En gelukkig chocolade, stinkt niet als er 1 blijft liggen :P
If they say
pi_204461315
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 09:13 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn moeder ook en dat werkte perfect totdat mijn broertje alle eitjes had verplaatst :D
pi_204461375
Nog steeds 1 vermist ei.
Volgende keer loop ik wel met mn camera aan door het huis, kan zoon mn route volgen :+ en scheelt schrijven :P
If they say
  zondag 17 april 2022 @ 10:18:22 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204461622
Na wekenlang proberen, nekken uitrekken ed was het gisterenavond zo ver, mijn oudste bleek 2cm langer dan ik! :o O+
Vanmorgen bleek dat de jongste even lang is, dus ik ben nu officieel de kleinste in huis. :o Wat een bizar idee! O+
pi_204461779
Dat lijkt me ook raar BE!

Hier alle eieren gevonden hoor. Ik had het dit jaar gelukkig goed onthouden.....

Ik heb de eerste handelaren al in mijn mailbox zitten voor de vouwwagen. 1000 Euro onder de vraagprijs gaan zitten en dan zeggen 'ik hoef de kast niet die er bij zit' Leuk voor je, dan gaat er 20 Euro af.
En ik vind handelaren echt prima he, maar wees daar eerlijk over, geen lulverhalen over dat het voor jezelf is en je niet genoeg geld hebt. Je hele Marktplaats staat vol vouwwagens.
Maar ook al 1 serieus geinteresseerde.
pi_204464404
Wij hebben dit weekend een logé O+ O+
Ik ben zo verliefd

zondag 17 april 2022 @ 15:23:02 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204464553
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 15:05 schreef Adrian4 het volgende:
Wij hebben dit weekend een logé O+ O+
Ik ben zo verliefd

[ afbeelding ]
O+
pi_204464717
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 10:18 schreef BE het volgende:
Na wekenlang proberen, nekken uitrekken ed was het gisterenavond zo ver, mijn oudste bleek 2cm langer dan ik! :o O+
Vanmorgen bleek dat de jongste even lang is, dus ik ben nu officieel de kleinste in huis. :o Wat een bizar idee! O+
Hier is de oudste(14) al dik 10cm groter. Maar de jongste(10) is een kabouter en een stuk jonger, dus ben nog een paar jaar de 2 na grootste :D
pi_204465721
Mijn man is ruim 2 meter en mijn zesjarige is al 1.34m, dus ik verwacht ook binnen een paar jaar ingehaald te worden. Hij is nu al bijna net zo lang als de gastouder. 😂
pi_204465868
Wij zijn ook een ei kwijt. Op de camping. Maar ja, die vinden ze vast wel een keer terug.
  zondag 17 april 2022 @ 17:02:51 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204466164
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man is ruim 2 meter en mijn zesjarige is al 1.34m, dus ik verwacht ook binnen een paar jaar ingehaald te worden. Hij is nu al bijna net zo lang als de gastouder. 😂
Dan heb jij een vrij korte gastouder
pi_204466257
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 17:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan heb jij een vrij korte gastouder
Ja, dat ook.

Ik bedenk me net dat die 1.34 niet klopt, hij is langer want hij draagt nu maat 146. :')
  zondag 17 april 2022 @ 17:21:09 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204466361
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 17:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, dat ook.

Ik bedenk me net dat die 1.34 niet klopt, hij is langer want hij draagt nu maat 146. :')
Dat draagt mijn 12yo ook
pi_204468540
Ik kocht laatst wat sportshirts in maat 158 en een trainingsbroek in maat 164 :') . Voor mezelf dus..

To be fair, ik ben dan ook wel niet meer gegroeid sinds m'n 14e.

[ Bericht 21% gewijzigd door vlindertje89 op 17-04-2022 21:02:41 ]
pi_204469652
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 17:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat draagt mijn 12yo ook
Mijn zevenjarige draagt nu 152. Zo raar om kleren voor hem te kopen waar dan ‘12/13 jaar’ in staat. Ik vond laatst ook de jas van een brugklasser op m’n werk die drie maten kleiner was :')
De berichtjes van @lunapuella over haar grote stellen me altijd gerust; mijnes is niet de enige kindersaurus. Het is nog steeds vooral de lengte en zeker niet de breedte :+ Al krijgt hij inmiddels ook nog aardige voetbalbenen erbij.

Ik verwacht overigens dat hij gewoon relatief jong klaar is met groeien, niet dat hij 2.20 wordt.
pi_204469928
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 20:56 schreef Jentin het volgende:

[..]
Mijn zevenjarige draagt nu 152. Zo raar om kleren voor hem te kopen waar dan ‘12/13 jaar’ in staat.
Herkenbaar. Ik vind het wel jammer dat die kleding vaak al zo 'volwassen' is, ik had hem graag nog wat langer kleurrijke kinderkleding aangetrokken ipv donker tienerspul.
pi_204469946
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 21:18 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik vind het wel jammer dat die kleding vaak al zo 'volwassen' is, ik had hem graag nog wat langer kleurrijke kinderkleding aangetrokken ipv donker tienerspul.
Sowieso vind ik de meeste kleding maar saai voor jongens vanaf ongeveer 7 jaar. Daarom maak ik de kleding maar zelf. Ben blij dat ik dat kan en dat Sjaak die kleding ook leuk vindt O+
pi_204470368
quote:

[..]
Misschien eens bij WE kijken?
Ik zoek meidenspul, maar ik vind de printjes soms wat te kinderlijk voor mn brugklasser, gelukkig hadden ze ook gewoon effen... maar ik weet niet hoe het voor knullen is daar.
Kind is ineens uit al haar korte broeken gegroeid... maar we kochten ook onlangs schoenen en nu een paar weken later wilden we er een paar bij, adviseerden ze een maat groter :') .
  zondag 17 april 2022 @ 22:01:52 #268
37150 livelink
pi_204470418
quote:

[..]
Mijn zoon hield en houdt ook altijd van kleurige kleding. Bij de C&A vond ik altijd wel kleurige kleding en ik heb net toevallig bij kleertjes.com gekeken en ook nog leuke kleurige truien gevonden.
pi_204470440
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 19:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst wat sportshirts in maat 158 en een trainingsbroek in maat 164 :') . Voor mezelf dus..

To be fair, ik ben dan ook wel niet meer gegroeid sinds m'n 14e.
Ik niet meer sinds m'n 11e.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204470452
Hier klopt het ook niet met met doorgeven van kleding. Dan staat jongste met 10 in een cars-de film- zomerjas. Die had oudste met 7-8 jaar aan. Dus ik haal toch maar even een nieuwe met hem komende week :D
pi_204470589
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 22:04 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik niet meer sinds m'n 11e.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same. Ik was de één na langste in de brugklas.
pi_204470950
L is ook de eennalangste van de brugklas. En in haar kledingkeuze heb ik sinds dr derde al geen inspraak meer.

SPOILER
  zondag 17 april 2022 @ 23:16:52 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204471137
Oh.... ik herinner me haar alleen blond :D
Wat een dame al O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 18 april 2022 @ 06:16:56 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204471863
Wat een knapperd Spring! O+
pi_204472061
Knappe L O+
Leuk weer eens te zien Spring!
Met een meidenkwartet
  maandag 18 april 2022 @ 08:41:35 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204472127
Mooi Spring!

Ik was ook een van de langsten in de brugklas. Alleen daarna groeide iedereen nog door en ik niet :+
pi_204472181
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 23:16 schreef Leandra het volgende:
Oh.... ik herinner me haar alleen blond :D
Wat een dame al O+
Ikzelf soms ook nog. :D Het is nu half blauw, half zwart.
  maandag 18 april 2022 @ 08:59:57 #278
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_204472186
Hier de oudste 15 inmiddels 1.85 en jongste 13 is 1.70 wel te verklaren met mijn mans lengte. Hij is 2 meter en ik 1.67.

Ben al een poosje de kleinste in huis en dat is schijnbaar enorm lollig voor de dames 🙄😊.

Spring wat een dame inmiddels alweer 💞.
If you can dream it, you can do it...
pi_204472256
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:59 schreef Books1 het volgende:
Hier de oudste 15 inmiddels 1.85 en jongste 13 is 1.70 wel te verklaren met mijn mans lengte. Hij is 2 meter en ik 1.67.

Ben al een poosje de kleinste in huis en dat is schijnbaar enorm lollig voor de dames 🙄😊.

Spring wat een dame inmiddels alweer 💞.
Gek is dat he? L is hartstikke sterk en tilt mij tegenwoordig zo op. Voelt ook heel raar.
pi_204472428
Spring, wat is ze een beauty! ❤️
Leuk shirt!!

A was heel lang een ukkie. De afgelopen 1,5 jaar is ze flink de hoogte in gegaan. Ze is nu bijna net zo groot als ons, wij zijn allebei 1.73.
T is rond de 1.45 denk ik. Die is nu een ukkies vergeleken bij haar vriendinnen. Ik gok dat die ook nog wel gaat groeien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204472821
Mijn oudste is ik weet niet hoe lang. Maar ze voelt zich klein tov klasgenoten en ze wordt bijna ingehaald door haar jongere zus. Vind het rot voor haar dat ze daar zo mee zit. Tot welke leeftijd groeien meiden eigenlijk gemiddeld?
Met een meidenkwartet
pi_204472854
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:34 schreef Cathmar het volgende:
Mijn oudste is ik weet niet hoe lang. Maar ze voelt zich klein tov klasgenoten en ze wordt bijna ingehaald door haar jongere zus. Vind het rot voor haar dat ze daar zo mee zit. Tot welke leeftijd groeien meiden eigenlijk gemiddeld?
Wat ik destijds hoorde: na de eerste menstruatie nog een cm of 5.
Ik was al ruim 160 in groep 7, maar toen ook al ongesteld. Die 170 die het werd klopt aardig met de voorspelling.

Jongste is 145(10), ik 170, oudste 181, man 182. Ik verwacht dat man voor de zomer niet meer de grootste is. En dat is wel een dingetje voor hem :D

Op de tno website kun je ook een lengteverwachting laten uitrekenen. Oudste zat ooit op 186, maar de laatste keer was de voorspelling 192
pi_204472886
Ik zit inderdaad even eea te lezen nu. Theoretisch gezien kan ze nog we een stukje groeien nu. Hoop voor haar dat dat dan nog gaat gebeuren.
Met een meidenkwartet
pi_204473041
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Wat ik destijds hoorde: na de eerste menstruatie nog een cm of 5.
Ik was al ruim 160 in groep 7, maar toen ook al ongesteld. Die 170 die het werd klopt aardig met de voorspelling.

Jongste is 145(10), ik 170, oudste 181, man 182. Ik verwacht dat man voor de zomer niet meer de grootste is. En dat is wel een dingetje voor hem :D

Op de tno website kun je ook een lengteverwachting laten uitrekenen. Oudste zat ooit op 186, maar de laatste keer was de voorspelling 192
Klopt ongeveer wel. A is zo'n 5-7 cm gegroeid nadat ze ongesteld werd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204473533
quote:

[..]
Hier ook zo. Ik vind 4ff nog wel leuk qua shirts, maar daar koop je ook niet effe zomaar 5 shirtjes van met die prijzen.

Pokémonshirts vindt hij heel cool, maar de betaalbare varianten van c&a en h&m gaan bijna altijd maar tot 128/134.

Ach ja. Als hij zich ontpopt tot festivalganger is hij vast blij met z’n lengte :P
pi_204473715
Kleding shoppen met oudste wordt ook een ding. Hij wil graag minecraft/gamer shirt, maar in herenmaten vind je die niet zo snel. Binnenkort Large maar eens bekijken met hem. Hij is ook slank (181cm en 57 kg) dus niet elk shirt zit mooi..
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 12:41:49 #287
382129 crew  Donna
pi_204473738
Mijn dochter van 4 is bijna 110cm. Das best groot als je bedenkt dat ik niet eens 160cm ben. :X
  maandag 18 april 2022 @ 14:56:45 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204474614
Mijn dochter van bijna 4 is nog geen meter :D
pi_204475705
Mijn kind heeft ook een lengte O+
pi_204475872
Opsom!
;)

Ik snap wel dat het lastig is met een lang of juist een kort kind. Zeker als je er zorgen om hebt (of het kind het zelf vervelend vindt).
pi_204475915
T vond geen paasei.. maar wel een 2e streepje.. positief getest op Corona
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 18 april 2022 @ 18:55:17 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204476113
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 18:24 schreef Vicky het volgende:
T vond geen paasei.. maar wel een 2e streepje.. positief getest op Corona
Hehe! Eindelijk!
  maandag 18 april 2022 @ 18:55:37 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204476116
Grapje natuurlijk. Beterschap
pi_204476295
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 18:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hehe! Eindelijk!
Dat zei ze zelf ook 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204476476
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:34 schreef Cathmar het volgende:
Dat kan nog heel lang zijn. Ik begon als allerkleinste op de middelbare school, met vriendinnen die 2 koppen groter waren. Zij waren toen ongeveer klaar en ik ben de jaren erna gewoon tot dezelfde lengte gegroeid.
Nu 1.67 en dat is wel prima.
Wel lollig dat ik de laatste keer bij de ggd als een kabouter werd ingeschat die de 1.60 zeker niet zou gaan halen :D
pi_204476728
Ik ben zelf 1.54. Na mijn 13e ben ik weinig gegroeid nog. Ik hield nog lang hoop, want mijn zussen zijn 1.64 en 1.70, maar ik werd toch echt niet meer langer. Inmiddels ben ik er helemaal ok mee, ik draag ook bijna nooit hakken. Maar als puber was het zooo stom dat ik altijd jonger geschat werd door mijn lengte.

De kinderen zijn ook klein voor hun leeftijd. De oudste wordt bijna 10 en is 1.32. De jongste is nu iets van 1.14 met 7 jaar. Volgens de schatting van het cb worden ze rond de 1.70 uiteindelijk. We gaan het zien, groter dan ik worden ze hopelijk sowieso wel :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 18 april 2022 @ 20:40:11 #297
37150 livelink
pi_204477030
Ik ben ook klein met mijn 1.56. Mijn man is 1.80
Helaas hebben mijn kinderen mijn lengte geërfd. Mijn dochter is net 1.60 en is daar nu wel prima tevreden mee, maar vond het als tiener wel vervelend. Mijn zoon is 1.70 en inmiddels ook wel uitgegroeid. Hij had wel echt graag wat groter willen zijn, maar helaas...
  maandag 18 april 2022 @ 21:12:02 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204477412
Dit is wel een goede reminder dat ik morgen de kinderen even op moet meten. Kijken of we wel of geen zitverhoger nodig hebben in Frankrijk :D
pi_204479411
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2022 21:12 schreef Kyara het volgende:
Dit is wel een goede reminder dat ik morgen de kinderen even op moet meten. Kijken of we wel of geen zitverhoger nodig hebben in Frankrijk :D
In Frankrijk kijken ze niet naar lengte maar naar leeftijd volgens mij. Iedereen onder de 10 jaar hoort in een kinderzitje/op een verhoger te zitten.
pi_204479449
quote:
Dit deed ik een paar maanden geleden voor Duitsland, helaas voor hem was hij 1.48 meter :+
pi_204479462
quote:
Goeie. Gelukkig voor D is in Schotland 1,35cm de grens. Dus geen problemen daar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')