Ik vind het ook wel leuk om de leeftijden bij de users te zien. Hier nog een 1990 presentquote:Op maandag 11 april 2022 20:25 schreef Donna het volgende: Ik vind het zo leuk om al die verschillende leeftijden te lezen. Mijn oudste broer is bijna net zo oud als de moeder van @:arvensis, terwijl ik van 1990 ben haha. Sowieso zit hier op het forum een heel breed scala aan leeftijden. Echt tof!
![]()
quote:Op maandag 11 april 2022 20:52 schreef Bami het volgende:
Mijn vader kwam uit ‘61 en is toen hij 46 was overleden, anderhalve week voor mijn 16de verjaardag.![]()
Vind dat de laatste tijd wel weer wat moeilijker, nu zijn eerste kleinkind onderweg is.
Mijn moeder is nog 4 jaar jonger, voorlopig kan en snapt die vrijwel alles nog dus dat scheelt. Stiefpaps is wel wat ouder, maar die heeft mijn moeder, haha.
Ik was 23. Mijn broers zijn allemaal vader geworden toen mijn vader nog leefde. Toen ik moeder werd was hij er al 5 jaar niet meer. En ik ben ook nog eens de enige met dochters. En ze lijken zo op mij. Ik had bepaalde foto's van mij met m'n vader erg graag na willen doen met m'n dochters en m'n vader. Maarja..quote:Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten
.
Och ja, ergens haast extra schrijnend als je al gezien hebt hoe het was/kon zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten
.
@Tink89, heel veel succes! Wat een klotekutstreek van die collega's, hoop dat zij er ook snel uitvliegenquote:Op maandag 11 april 2022 21:52 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle lieve woorden! Ik heb er inmiddels al wat minder paniek en verdriet om en ben vooral boos. Wel vanmiddag meteen vijf sollicitaties de deur uit gedaan. Dat voelt goed.
En ik ben van 89, m'n moeder is 60. Mijn vader heb ik al 15 jaar niet gesproken.
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ookquote:Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn.dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
*Boks* en ik ben nog wel iets jonger dan jijquote:Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn.dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
18 en 17! Ook gewoon zo goed als volwassen, grappig he.quote:Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ook
Te bizar. Mijn dochter werd 2.5 week geleden ook alweer 8, en liep zaterdag als een heuse Roadrunner de 1km over de Coolsingelquote:Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:
[..]
18 en 17! Ook gewoon zo goed als volwassen, grappig he.
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!quote:Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef Smart_ass het volgende:
Wat heftig allemaal zeg, dat zoveel users zo jong een ouder zijn verloren (en voornamelijk vaders zo te zien).
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..quote:Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
Nou, dat. Zelf ben ik opgegroeid met 2 oma`s en 2 opa`s, wist niet beter. Mijn dochter heeft haar oma nog geen 3 jaar meegemaakt, zoon helemaal niet. Ze hebben nog een oma maar die woont in Pakistan en zien ze dus amper. Vader van mijn man stierf ook toen hij 40 jaar was. Dus een opa hebben ze niet eens gehad.quote:Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
Je bent een stuk jonger dan ik dachtquote:Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef arvensis het volgende:
Mijn moeder is 49 (1972). Mijn vader is overleden toen hij 50 (1966) was in 2017.
Ik kan gelukkig nog niet meepraten over ouderdomskwalen bij moeders. Mijn oma heeft wel Alzheimer, dus ik weet hoe verschrikkelijk dat is.
Ik ben overigens van 1992.
Ja, hij was ook de oudste inwoner van zijn stad enzo. Maar de laatste 5 jaar was hij wel erg oud en kon hij bijna niks meer, dus dat was wel zielig. Geestelijk ging het wel goed, maar het lichaam was echt op.quote:
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezienquote:
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezienik had je een jaar of 34 geschat.
Doen hoor,die foto.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma.Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen.![]()
Hoop dat we nog een “4 generaties vrouwen”-foto kunnen maken.
Dat komt denk ik ook omdat je 2 kinderen hebt. Ik als oudere moeder schat mensen dan automatisch ouder inquote:
Jaaa, direct doen als je er bent zo'n foto.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma.Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen.![]()
Hoop dat we nog een “4 generaties vrouwen”-foto kunnen maken.
Nou, inderdaad! Onze zoon ging gisteren voor het eerst uit in het centrum van Amsterdam tot middernacht (schoolfeest). Dat vond ik ook een mijlpaal.quote:Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:
[..]
18 en 17! Ook gewoon zo goed als volwassen, grappig he.
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.quote:Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..
Bizar inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Doen hoor,die foto.
Ik heb um ook en al is het voor mij nog steeds pijnlijk om ernaar te kijken, foto is er wel.
Ook zo raar. Mijn oma stierf en vlak erna zei mijn moeder: nu is die generatie er niet meer en ben ik de volgende... 3 weken later was ze er zelf niet meer en werd ik de volgende...
Dat kan ik me goed voorstellen, heftig zeg. Zo'n lang ziekbed is ook echt geen pretje, maar het maakt het afscheid wel echt beter te verdragen vind ik. Mijn schoonvader is ook al relatief jong overleden (59), ik heb hem nooit gekend. Het blijft toch ontzettend jammer, dat hij de kinderen dus ook niet heeft mee kunnen maken (en andersom). Maar er worden wel ook nog steeds verhalen over hem verteld.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.
Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
Dat was ik..quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:14 schreef vencodark het volgende:
Iemand hier vertelde vorige week toch dat de moeder van een oud-klasgenootje van haar kind was overleden?
Dat is ongeveer onze generatie zeker?
Ik ben 36 en ondanks grapjes die ik weleens om mij heen hoor over ouder worden etc., prijs ik mezelf gelukkig dat ik gezond ben. Er zijn er helaas zát die ernstig ziek zijn bijv.
Heel erg verdrietig. Als tiener kan het zeker ingrijpender geweest zijn, maar ik kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling van maken hoe het als twintiger moet zijn geweest. Alsnog heel heftig. En wat je zegt, erg verdrietig dat je kinderen je vader nooit hebben gekend. Het plotseling verliezen van een ouder lijkt me ook heel naar, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Hoewel een slopende ziekte en mantelzorg natuurlijk ook heel erg zwaar is.. Een ouder verliezen is altijd heftig.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.
Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
Ik snap dat het niet fijn is om erover na te denken maar doe dat wel, praat er ook over met je ouders. Er is niets zo naar als dat je bepaalde dingen nooit hebt besproken. En besef dat ze inderdaad weg kunnen vallen en geniet van de tijd samen. Al zit dat bij jou wel goed denk ik aangezien je elkaar niet vaak ziet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heel erg verdrietig. Als tiener kan het zeker ingrijpender geweest zijn, maar ik kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling van maken hoe het als twintiger moet zijn geweest. Alsnog heel heftig. En wat je zegt, erg verdrietig dat je kinderen je vader nooit hebben gekend. Het plotseling verliezen van een ouder lijkt me ook heel naar, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Hoewel een slopende ziekte en mantelzorg natuurlijk ook heel erg zwaar is.. Een ouder verliezen is altijd heftig.
Ik ben nu begin 30 en ik zie om me heen steeds meer dat ouders van vriendinnen (ziek worden en) overlijden. Zo komt de sterfelijkheid van mijn eigen ouders toch ook wel iets dichterbij, hoewel zij iets jonger zijn. Ik denk daar maar liever niet over na.
Oeh oeh mag ik!?quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Heb je ook gelijk in @:MaJo! Ik probeer ze sowieso over te halen na hun pensioen deze kant op te komen. En wat betekent stobbenfrees nu weer?!
Boomstronk dat in de weg staat voor bijv. bestrating weg frezen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:53 schreef Smart_ass het volgende:
Alsjeblieft! Voordat ik mijn nieuwsgierigheid niet meer onder controle heb en ik het ga googlen, haha.
quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:57 schreef exode het volgende:
Mijn ouders kwamen allebei uit een gezin met 5 kinderen. Iedereen kreeg vervolgens ook weer kinderen dus de opa's en oma's kwamen om in de kleinkinderen. Als ik naar mijn oma ging vroeg ze bij de deur eerst 'wie ben jij ook alweer?'. Ze herkende me wel maar ze haalde alle namen van de kleinkinderen door elkaar.
Wij hadden altijd enorm veel lol in verkeerde namen zeggen.
Ik liep altijd door het park van het bejaardentehuis naar huis na het stappen. Dan was mijn oma al wakker en die zat elke zondagochtend te kijken tot ik voorbijkwam. Maar ja, ze wist natuurlijk mijn naam niet op dat moment dus door haar verhalen en verkeerde namen kregen mijn nichten wel eens op hun lazer want waarom liepen ze daar zo laat?
Heb je dan ook echt met iedereen contact? Mijn biologische vader komt ook uit een gezin met 12 kinderen maar ik spreek daar eigenlijk maar 1 tante van en dat vind ik meer dan prima. Bizar ook hoeveel kleinkinderen die opa's en oma's dan uiteindelijk hebbenquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:18 schreef trui het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder komt uit een gezin met 12 kinderen + toen hebben ze er ook nog een geadopteerd, dus 13. Mijn vader komt uit een gezin met 8 kinderen. AL die kinderen hebben zich voortgeplant... dus ja, ik heb ook ontelbaar veel neven en nichten (en daar weer kinderen van).
Ja vreselijk en dat in een tijd dat er niet echt over gesproken werd verder. Uiteindelijk leefden ze ook nog beide toen mijn tante en mijn vader kwamen te overlijden. Overleef je gewoon 4 van je 5 kinderen, zo hoort het niet te gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Wow, @:Donna, dat is heftig om van elke tweeling 1tje te verliezen kort na de geboorte
Ach, dat is wel echt intens verdrietig als je dat allemaal meemaaktquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja vreselijk en dat in een tijd dat er niet echt over gesproken werd verder. Uiteindelijk leefden ze ook nog beide toen mijn tante en mijn vader kwamen te overlijden. Overleef je gewoon 4 van je 5 kinderen, zo hoort het niet te gaan.
nee hoor, alleen een beetje met de neven en nichten uit mijn leeftijds-zone. En dan nog niet iedereen. Maar ik ken ze wel allemaal.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:39 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb je dan ook echt met iedereen contact? Mijn biologische vader komt ook uit een gezin met 12 kinderen maar ik spreek daar eigenlijk maar 1 tante van en dat vind ik meer dan prima. Bizar ook hoeveel kleinkinderen die opa's en oma's dan uiteindelijk hebben.
Ha, wat grappig! Ik heb dat ook.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:21 schreef LeSage het volgende:
Bij mijn moeder zijn het 15 nichtjes en neefjes, maar dat is wel een beetje valsspelen, want 3 van mijn nichtjes zijn dat van beide kanten(mama’s broer met papa’s zus).
Vroeger wel, toen waren het onze buren zelfs.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:52 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn vader is er een van 8, mijn moeder een van 4, ik ben er een van 5. Mijn ouders hebben 15 kleinkinderen en die kunnen ze prima uit elkaar houden, behalve dan de twee jongsten die van mij zijn
LeSage en Arvensis, hebben jullie dan ook een hechtere band met die nichten omdat ze dubbel familie zijn? Het lijkt me voor jullie ouders wel fijn, met je broer/zus kunnen klagen over de schoonfamilie. Mijn zwager is een goede vriend van mijn man, en die vinden dat soms wel fijn samen
Achter de heg begraven? Dat heeft bij mijn opa ook kritisch op de rk-kerk gemaakt. Hoe kan iemand die niks kwaad heeft gedaan nou niet gezegend begraven worden. Toen een tante in haar puberjaren overleed aan een bloedziekte, moest ze zo'n laatste sacrement afnemen om haar zonden weg te krijgen. Daar is mijn opa ook tegenin gegaan. En dan bleek er ook nog een oom homo. Weer een discussiequote:Op dinsdag 12 april 2022 22:21 schreef LeSage het volgende:
Mijn vader komt uit een gezin van 14. Wat papa de laatste jaren stom vindt, want eigenlijk waren het er 16. Een tweeling die maar een dag geleefd hebben in de oorlog. Zij worden gewoon niet meegerekend, ze waren nog niet gedoopt![]()
Het is natuurlijk sowieso het ergste dat een ouder kan overkomen, een kind verliezen. Maar dan ook nog eens het extra verdriet dat je kleine perfecte baby blijkbaar niet in gewijde grond begraven mag worden... Zo naarquote:Op woensdag 13 april 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Achter de heg begraven? Dat heeft bij mijn opa ook kritisch op de rk-kerk gemaakt. Hoe kan iemand die niks kwaad heeft gedaan nou niet gezegend begraven worden. Toen een tante in haar puberjaren overleed aan een bloedziekte, moest ze zo'n laatste sacrement afnemen om haar zonden weg te krijgen. Daar is mijn opa ook tegenin gegaan. En dan bleek er ook nog een oom homo. Weer een discussie(al was die laatste natuurlijk milder dan die eerste 2).
Jaren geleden zijn die tante en overleden baby wel bijgezet bij het familiegraf. Maar dat was echt veel te laat..
Dat inderdaad. Daar is in de familie ook wel verdeeldheid over. Maar dat is dan ook een geloofsding. Sommigen zijn heel gelovig, anderen helemaal niet (zoals mijn vader). Dus dat is lastig.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Achter de heg begraven? Dat heeft bij mijn opa ook kritisch op de rk-kerk gemaakt. Hoe kan iemand die niks kwaad heeft gedaan nou niet gezegend begraven worden. Toen een tante in haar puberjaren overleed aan een bloedziekte, moest ze zo'n laatste sacrement afnemen om haar zonden weg te krijgen. Daar is mijn opa ook tegenin gegaan. En dan bleek er ook nog een oom homo. Weer een discussie(al was die laatste natuurlijk milder dan die eerste 2).
Jaren geleden zijn die tante en overleden baby wel bijgezet bij het familiegraf. Maar dat was echt veel te laat..
Ik heb nu de shampoo- en conditionerbar van de Kruidvat. Die vind ik heel fijn! Sowieso ook een fijn idee dat er geen flessen shampoo meer doorheen vliegen bij mijquote:Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft er shampoo tips? Mijn meiden hebben lang, fijn haar dat heel snel in de knoop zit. Ik wil het liefst meukvrij. Had al een paar fijne shampoo's maar is allemaal weer uit het assortiment(yes to carrots, andrelon zuiver en puur).
Heb nu een van de hema maar die is eigenlijk te zwaar voor hun haar.
T is vooral voor hen, oudste was zijn haar met dat wat voor handen is en ik heb heel ander haartype en heb mijn eigen spulletjes.
Wie heeft een tip?
No poo.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft er shampoo tips? Mijn meiden hebben lang, fijn haar dat heel snel in de knoop zit. Ik wil het liefst meukvrij. Had al een paar fijne shampoo's maar is allemaal weer uit het assortiment(yes to carrots, andrelon zuiver en puur).
T is vooral voor hen, oudste was zijn haar met dat wat voor handen is en ik heb heel ander haartype en heb mijn eigen spulletjes.
Wie heeft een tip?
Ik gebruik Petal Fresh rozemarijn (maar lavendel is ook fijn). Te koop bij Kruidvat of bij Holland&Barrett.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft een tip?
Petal Freshquote:Op woensdag 13 april 2022 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik gebruik Petal Fresh rozemarijn (maar lavendel is ook fijn). Te koop bij Kruidvat of bij Holland&Barrett.
Ik gebruik ze samen inderdaadquote:Op woensdag 13 april 2022 19:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Petal Freshde conditioner is ook heel fijn
Hmm. Dit heb ik (bij mezelf) een half jaar geprobeerd omdat er her en der wel mensen positief over hoorde.. maar ik moet zeggen dat ik dat geen succes vond eigenlijkquote:
Oh yes to carrots mis ik ook nog steeds.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft een tip?
Dat is wel vervelend ook, als dat zo doorwerkt. Hier heeft de open blik van opa juist een openheid bij zijn kinderen gegeven. Die ooms en tantes zijn ook echt gezellig met elkaar. Of ze nou geloven of niet.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:29 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Daar is in de familie ook wel verdeeldheid over. Maar dat is dan ook een geloofsding. Sommigen zijn heel gelovig, anderen helemaal niet (zoals mijn vader). Dus dat is lastig.
En nu is de uitdaging om dat ergens een keer in een gesprek te gebruikenquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef Smart_ass het volgende:
Weer een woord kunnen toevoegen aan mijn woordenschat.
'Nude' van de Etos vind ik zelf wel prettig. (Daar is ook een conditioner van).quote:Op woensdag 13 april 2022 18:12 schreef Kyara het volgende:
Wie heeft een tip?
Ik mis hem ook! Ik wel andere varianten geprobeerd maar daar werd ik ook niet gelukkig van.quote:Op woensdag 13 april 2022 19:45 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh yes to carrots mis ik ook nog steeds.
Ik heb petal fresh geprobeerd maar daar werd mijn haar + hoofdhuid niet heel gelukkig van. Gebruik nu al tijden de weleda baby shampoo (die ook bodywash is), die bevalt mij erg goed.
Ja, dat deed ik ook als ik alleen voor mijn kinderen iets mee gaf. Maar als je er 10 of zo mee moest geven voor de hele klas deed ik het in aluminiumfolie en dan in een schaal.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Oh echt, die folie?
Hier gaan ze altijd gewoon in een lunchbakje.
Nog even voor de beeldvorming.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:53 schreef amaranta het volgende:
Nee, de juf heeft geen tijd om dat op te warmen.
Ik dacht dat je laatst schreef dat je Zweden geboekt had. Ik dacht dat het voor dit jaar wasquote:Op donderdag 14 april 2022 08:34 schreef exode het volgende:
B hoefde alleen bord, beker en bestek mee te nemen voor de lunch. Ik heb nog wel een paasei bij zijn appel gedaanvoor het fruitmoment.
We hebben de zomervakantie geboekt hoor, we blijven geheel tegen alle verwachtingen in in NederlandWel op 3 (of 4) verschillende plekken. Nog betaalbaar ook, gekkigheid.
Zweden 2023 al wel geboekt, dat wilden we dit jaar maar echt alles wat we leuk vinden zat al vol.
Dan komt hij zelf maar naar school om er even op te gaan zitten.quote:Op donderdag 14 april 2022 08:41 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden laatst op school een pannenkoeken actie. Waarbij de kinderen van groep 8 pannenkoeken gingen bakken voor de kinderen van school. Die konden, als ze dat wilden, dan een pannenkoek kopen voor een euro. Geld was voor een niet nader te noemen doel wat ik in verband met herkenbaarheid even niet noem.
Anyway, in totaal waren er meer dan 600 pannenkoeken besteld. De kinderen hadden de pannenkoeken een dag van tevoren thuis gemaakt en zouden ze dan op school gaan opwarmen. In die ene magnetron die we hebben 😅.
Gelukkig hadden we een paar leen magnetrons. Maar het was een hele happening om ervoor de zorgen dat 600 pannenkoeken in de lunchpauze bezorgd werden.
Was wel een groot succes overigens.
Maar goed een vader van een kind uit mijn klas, was helemaal verbolgen dat kinderen mogelijk een koude pannenkoek zouden krijgen. Want koude pannenkoeken waren vies aldus deze vader.
Dude. Val mij daar niet mee lastig dacht ik.
Sidejoke. Zijn kind was een van de bakkers ookquote:Op donderdag 14 april 2022 08:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan komt hij zelf maar naar school om er even op te gaan zitten.
De groeten!
Hadden we deels ook....quote:Op donderdag 14 april 2022 08:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dat je laatst schreef dat je Zweden geboekt had. Ik dacht dat het voor dit jaar was
Wij hadden vorige week iftar op school. 23 kids en bijna iedereen had wat meegenomen, van samosa tot balletjes gehakt en van pancakes tot worstcroisantjes. En niks was warm.quote:Op donderdag 14 april 2022 07:50 schreef arvensis het volgende:
Touché @:amaranta
Maar ze zullen ook niet warm blijven tot het moment dat de kindjes aan tafel mogen.
Ah well, ik maak zulke dingen veelste groot. Dit is z’n eerste maand op school en z’n eerste Paasontbijt - dus ik moet ook even leren hoe en wat.
De volgende keer kies ik ook voor een pot jam of een pak drinken.
quote:Op donderdag 14 april 2022 08:41 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden laatst op school een pannenkoeken actie. Waarbij de kinderen van groep 8 pannenkoeken gingen bakken voor de kinderen van school. Die konden, als ze dat wilden, dan een pannenkoek kopen voor een euro. Geld was voor een niet nader te noemen doel wat ik in verband met herkenbaarheid even niet noem.
Anyway, in totaal waren er meer dan 600 pannenkoeken besteld. De kinderen hadden de pannenkoeken een dag van tevoren thuis gemaakt en zouden ze dan op school gaan opwarmen. In die ene magnetron die we hebben 😅.
Gelukkig hadden we een paar leen magnetrons. Maar het was een hele happening om ervoor de zorgen dat 600 pannenkoeken in de lunchpauze bezorgd werden.
Was wel een groot succes overigens.
Maar goed een vader van een kind uit mijn klas, was helemaal verbolgen dat kinderen mogelijk een koude pannenkoek zouden krijgen. Want koude pannenkoeken waren vies aldus deze vader.
Dude. Val mij daar niet mee lastig dacht ik.
En dat ook nog eens! Net als koude pizzaquote:Op donderdag 14 april 2022 09:39 schreef LeSage het volgende:
Koude pannenkoeken van de dag ervoor als ontbijtDat was vroeger echt een traktatie thuis!
Met bruine suiker!!quote:Op donderdag 14 april 2022 09:39 schreef LeSage het volgende:
Koude pannenkoeken van de dag ervoor als ontbijtDat was vroeger echt een traktatie thuis!
Oooooh bruine suiker of lekker een beetje stroop. Hou op mensen, straks heb ik mijn eerste echte craving te pakkenquote:Op donderdag 14 april 2022 11:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Met bruine suiker!!
Ik bak hier ook altijd expres een paar extra voor de dag erna.
Hier niks voor pasen, vorig jaar mochten ze nog een lekker paaslunch voor zichzelf meenemen.
Niet zo ingewikkeld, toch? Plantaardige melk en het ei vervangen door appelmoes...quote:Op donderdag 14 april 2022 11:45 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een koude pannenkoek in de koelkast liggen. Wel een vegan pannenkoek, want onze oudste had een lootje van een klasgenootje dat veganistisch eet en pannenkoeken wilde. Had hij weer.
Die kende ik nog niet. We hadden helaas echt nul tijd om te experimenteren (iets met dat ik al 3 weken niet mobiel ben en man werkelijk alles moet regelen met boodschappen, kat die naar de dierenarts moest en de auto naar de garage moest brengen omdat hij een botsing had gehad vorige week - het was een beetje hectisch voor hem), dus ik zag dat er een veganistische mix bestond van koopmans waar alleen plantaardige melk toegevoegd hoefde te worden. Dat klonk perfectquote:Op donderdag 14 april 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet zo ingewikkeld, toch? Plantaardige melk en het ei vervangen door appelmoes...
Frikandellenbroodjes en energydrinkquote:Op donderdag 14 april 2022 12:24 schreef BE het volgende:
Ik lees dit en bedenk me ineens wat een zegen het is dat ik nu beide kinderen op de middelbare heb en dit soort gedoe dus gewoon niet meer heb!![]()
quote:Op donderdag 14 april 2022 12:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Frikandellenbroodjes en energydrink
De mijne krijgt ook bij elke wedstrijd een flesje AA, heerlijk spulquote:Op donderdag 14 april 2022 12:26 schreef BE het volgende:
[..]Goddank mogen ze nog geen redbull maar AA-tjes gaan er hier rap doorheen (zeker in combi met elke dag rugby training).
En de oudste komt net binnen met kaasbroodjes van de lidl. Dus je bent warm!![]()
Dat idd, de geur alleen al is te ranzig voor woorden, wat mij betreft zou het niet eens verkocht mogen worden aan minderjarigen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:24 schreef Phaidra het volgende:
Red BullZo goor vind ik dat. Van de geur alleen al word ik instant misselijk. Dus als ze dat (ooit) per se willen drinken gaan ze dat maar ergens anders doen. Maar liever eigenlijk niet
.
Voorlopig zijn ze nog blij met limo of Ice tea green, dus prima. Oudste af en toe Fanta.
Mooie, grote dame heb je daar _Ingrid_quote:Op donderdag 14 april 2022 20:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij Kim hebben ze ervoor gekozen om vandaag het uitgestelde gala te doen. Wat door corona telkens niet kon.
Vooraf hadden ze een BBQ. Ze hebben er een feesttent voor afgehuurd.
Kim had een galajurk gekregen van mijn vriendin. Ze had nog een bolero die er goed bij paste en gisteren nog snel ballerina's gekocht. Ze is opgemaakt door mijn vriendin en buurvrouw en haar haren zijn in de krul gezet.
Ze zag er echt mooi uit.Ze had er veel zin in. Het begon om 17.00 en rond 22.00 halen we haar weer op.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef Leandra het volgende:
Het is hier vrijdag altijd pannenkoekendag, maar Soneal zit als de stapel wat laag wordt al wel even te vragen wie er nog een pannenkoek wil, want anders heeft hij de volgende ochtend minder koude pannenkoeken
En het dan ook op een manier vragen dat je je bijna schuldig voelt als je nog niet klaar bent na die pannenkoek op je bord maar nog een pannenkoek wilt...
Alsof je een arm biafrabuikje het enige eten in dagen uit de mond stoot.
Nou, inderdaad! Wij hoeven gelukkig nog maar een dik jaar.quote:Op donderdag 14 april 2022 12:24 schreef BE het volgende:
Ik lees dit en bedenk me ineens wat een zegen het is dat ik nu beide kinderen op de middelbare heb en dit soort gedoe dus gewoon niet meer heb!![]()
Op een maandagquote:Op donderdag 14 april 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, inderdaad! Wij hoeven gelukkig nog maar een dik jaar.
Al moesten we zoon afgelopen maandag rond middernacht ophalen van het Leidseplein vanwege een schoolfeest. Hij zit in de brugklas! Dan help ik nog liever mee een paasdoos te maken.
Het slagveld is uit. Lekker dun boekje. Wel vermakelijk, lekker vergelijken met je eigen leven. En dan bedenken dat je eigen puber echt een mak ei is. Dat we het prima pratend houden als we uit eten gaan. Maar dat achter elkaar aan naar bed gaan was wel weer herkenbaar.quote:
Wat leuk! Wat gaat ze doen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:09 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter ging vandaag op gesprek en heeft haar eerste baantje
Ze is 14, in juni 15.
Ze is zó blij. Echt leuk om te zien!
Hehe.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef vencodark het volgende:
We hadden laatst gesprek op school over A. omdat hij qua focus en tempo tegen dingen aanloopt.
Vertelde de juf dat hij zijn spreekbeurt zó snel voorlas, dat de gebarentolk voor zijn klasgenoot hem amper kon bijhouden.![]()
De juf had zo’n lol dat ze moeite had haar lach in te houden.![]()
Gefeliciteerd! Mijn 14 jarige dochter krijgt uiterlijk zondag te horen of ze is aangekomen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:09 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter ging vandaag op gesprek en heeft haar eerste baantje
Ze is 14, in juni 15.
Ze is zó blij. Echt leuk om te zien!
Lol! Je leest sneller dan ik!quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het slagveld is uit. Lekker dun boekje. Wel vermakelijk, lekker vergelijken met je eigen leven. En dan bedenken dat je eigen puber echt een mak ei is. Dat we het prima pratend houden als we uit eten gaan. Maar dat achter elkaar aan naar bed gaan was wel weer herkenbaar.
En mijn man verklaarde dat hij echt niet 3 dagen op de wc gaat zitten mokken
Spannend!quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mijn 14 jarige dochter krijgt uiterlijk zondag te horen of ze is aangekomen.
Ja, dat is wel een dingetje. De kinderen ook. We zijn zo die een stapel boeken heenquote:
Leuk.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Spannend!
Dochter gaat bij een brasserie werken. Eerst ontbijt en lunch. En goed betaald! Ze was zo nerveus, maar super leuk!!
Het gaat over 2022/2023 voor zover ik begrijp.quote:Op vrijdag 15 april 2022 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie het nieuwe proefballonnetje al gezien? Ze willen de zomervakantie dit jaar 1 week korter maken en dan de kerstvakantie 1 week langer. Je zal maar je vakantie al in die laatste week geboekt hebben...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ij-eraf-corona-covid
2022/2023 staat er. Dat zou dan zomer volgend jaar zijnquote:Op vrijdag 15 april 2022 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie het nieuwe proefballonnetje al gezien? Ze willen de zomervakantie dit jaar 1 week korter maken en dan de kerstvakantie 1 week langer. Je zal maar je vakantie al in die laatste week geboekt hebben...
4 weken vrij met kutweer. Jippie.quote:Op vrijdag 15 april 2022 20:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor standaard 4 weken met kerst en 4 weken in de zomer. In de winter lekker in de cocon een zomers niet zo ver uit het ritme.
Nee.quote:Op vrijdag 15 april 2022 20:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor standaard 4 weken met kerst en 4 weken in de zomer. In de winter lekker in de cocon een zomers niet zo ver uit het ritme.
En dan zijn je kinderen niet na 2 dagen een soort wilde dieren geworden die licht en buitenlucht nodig hebben?quote:Op vrijdag 15 april 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Yes. Lekker binnen blijven, niet eruit hoeven in het donker/kou
Nee joh. Ik heb 2 zolderkamer-nerds in spee uitgebroedquote:Op vrijdag 15 april 2022 20:47 schreef Donna het volgende:
[..]
En dan zijn je kinderen niet na 2 dagen een soort wilde dieren geworden die licht en buitenlucht nodig hebben?
Dit was precies wat ik dacht met mijn 2 stuiterballenquote:
Mijn school heeft al jaren in juni een extra week vakantie.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
Van mij mag de zomervakantie wel naar 4 weken eigenlijk, zolang de regio's maar gespreid blijven grotendeels. De drie weken kerstvakantie begrijp ik voor komend jaar wel en vind ik ook eigenlijk wel slim om alvast te plannen, en dan ook nog ergens in juni een weekje die scholen zelf mogen bepalen zou fijn zijn! Zolang ze komend jaar maar niet de meivakantie inkorten, die hebben we al volgepland.
We sorteren alvast voor op een lockdown in december.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:31 schreef Quoi het volgende:
Ik heb het argument vóór deze wijziging even gemist
Eventuele coronalockdownsquote:Op vrijdag 15 april 2022 21:31 schreef Quoi het volgende:
Ik heb het argument vóór deze wijziging even gemist
Het is al niet te betalen met 2 pubers... bijna 5000 voor 2w Turkijequote:Op vrijdag 15 april 2022 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
+1quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:33 schreef exode het volgende:
We hebben de kortste zomervakantie van heel Europa. Sorry, ik snap echt niets van nog verder inkorten.
Ik begrijp er niets van dat mensen het een goed idee vinden.
Ook wel een leuke extra push om het leerkrachten tekort te verergeren.
Vul de ouder enquete even in.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:38 schreef Quoi het volgende:
O jeetje, dat voorsorteren snap ik niet echt nee. Er kan in die tijd zoveel alle kanten opgaan. Afijn: dit zal vast weer overwaaien, hoop ik, denk ik.
Gaat lekker worden met de vakantieplanning op kantoor dan… kunnen we de boel praktisch dichtgooien.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
Van mij mag de zomervakantie wel naar 4 weken eigenlijk, zolang de regio's maar gespreid blijven grotendeels. De drie weken kerstvakantie begrijp ik voor komend jaar wel en vind ik ook eigenlijk wel slim om alvast te plannen, en dan ook nog ergens in juni een weekje die scholen zelf mogen bepalen zou fijn zijn! Zolang ze komend jaar maar niet de meivakantie inkorten, die hebben we al volgepland.
Toch heb ik zoiets liever dan zo’n zwijgzame lul die doet alsof je lucht bent.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:03 schreef amaranta het volgende:
Die man komt net binnen en hij praat veel! Ik trek dat nog even niet. Hij is werkelijk 2 minuten binnen en heeft al verteld dat ie naar een trouwfeest moet.
quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:01 schreef amaranta het volgende:
Brrrr hupje. Beterschap.
Hier komen ze zometeen de complete meterkast vervangen. Het is nog een oude met ouderwetse stoppen, en daar komt een nieuwe met schakelaars voor in de plaats.
quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:02 schreef amaranta het volgende:
En het hele aanrecht zat vanmorgen onder de mieren.
Ga je ook lekker trouwens.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:03 schreef amaranta het volgende:
Die man komt net binnen en hij praat veel! Ik trek dat nog even niet. Hij is werkelijk 2 minuten binnen en heeft al verteld dat ie naar een trouwfeest moet.
Lol… ik dácht het. Ik doe hetzelfde alleen met geschreven woorden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ga je ook lekker trouwens.
Ah jakkes dat klinkt naarquote:Op zaterdag 16 april 2022 06:04 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra We deden voorbereidingen voor onze klusochtend vandaag. Die gaat niet door, vriend heeft nu hechtingen in zijn vinger. Het zag er akelig uit. Zo blij dat er lieve artsen zijn die 's avonds werken...
Wij gaan ook naar Schotland en ook met de boot. Eind volgende maand al. Wij doen een rondreis omdat het de 1e x is dat we gaan. En we gaan in september nog een weekje naar de Algarve.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, vakantie geboekt. Lekker met de boot naar Schotland en daar 2 keer een week in een huisje.
(Het gaat vast beter dan 2 jaar geleden, toen we vroeg boekten en niet meer mochten)
Dat was dus een gezellig dagjequote:Op zaterdag 16 april 2022 19:10 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Het was ook naar. Vanmiddag de eerste keer verband gewisseld. Ik was een beetje bang voor wat ik zou zien (ben eigenlijk ook niet zo'n ehbo held, maar als ik 'moet' dan kan ik het). Nu vooral pijnstilling en rust. En hopen dat hij wel snel weer kan werken (kantoorbaan, schrijfhand).
Kind is ook uit zijn doen vanmiddag, niet gezellig dus.Vast de nasleep van gisteren, laat naar bed en spanning door al dat doktergedoe. Maar pfff.
Spoilertags aub!!!quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat was dus een gezellig dagjeSterkte met man!
Had met de elektrische hegge/gras snoeier toen in het topje van mn middelvinger gehakt. Bloed, veel bloedHield mn vinger vast, gilde tegen zoon dat man moest komen, hield mn vinger vast in mn hand onder de kraan. Man zwaluwstaart laten knippen, er op geplakt, ingetaped en toen de tape na een dag of 10 losliet, heb ik pas gekeken. Viel mee, dacht dat heel het topje eraf was, was maar tot de helft
Sorry, weet niet hoe ik het in een spoiler plaatsquote:
Label wilde ze er al uit knippen toen ze ze kocht en dat mocht niet van mij. Dus dat zal denk ik geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2022 20:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Sorry, weet niet hoe ik het in een spoiler plaats![]()
Zonde van de schoenlaars maar zal toch wel gemaakt kunnen worden? Behalve dat label dan, is dat belangrijk?
Tsjah, huisdieren. De dwerghamster hier heeft een gat in het vestzak van zoon geknaagd, gekrabt gewhateverdanookt. Er zit iig een gaatje in
Ooooh, dan dat label wegknippenquote:Op zaterdag 16 april 2022 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Label wilde ze er al uit knippen toen ze ze kocht en dat mocht niet van mij. Dus dat zal denk ik geen probleem zijn.
Ik vraag me af of het scheurtje geplakt kan worden.
Haha vervoert je zoon de hamster in z’n jaszak?
Vond ik zonde. Hoort toch een beetje bij de schoen/het merk.quote:Op zaterdag 16 april 2022 20:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ooooh, dan dat label wegknippenen ffies bij de schoenmaker langs, denk wel dat die er iets mee kan hoor. Waarom mocht het label van jou niet weggeknipt worden?
Neh, hamster kroop in zn vestzak, en is daar gaan graven of knagen, kon de uitgang niet vinden ofzo
Dan is het idd zonde, net als je het allstar logo van je allstars gaat knippenquote:Op zaterdag 16 april 2022 20:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vond ik zonde. Hoort toch een beetje bij de schoen/het merk.
Het is alweer een poos terug dat we er geweest zijn. Vorige keer VK was 8 jaar terug, maar dat was in Wales. 2 jaar geleden wilden we graag, maar toen lukte het niet. Nu eindelijk weer.quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij gaan ook naar Schotland en ook met de boot. Eind volgende maand al. Wij doen een rondreis omdat het de 1e x is dat we gaan. En we gaan in september nog een weekje naar de Algarve.
Heel veel zin in allebei
Nostalgiequote:Op zaterdag 16 april 2022 21:06 schreef exode het volgende:
Ik heb net gewoon een Tamagotchi besteld voor B. Ter vermaak in de auto naar Frankrijk in de meivakantie![]()
Ik vond het zelf hilarisch, hopelijk vindt hij het ook leuk.
En anders heb je zelf iets te doenquote:Op zaterdag 16 april 2022 21:06 schreef exode het volgende:
Ik heb net gewoon een Tamagotchi besteld voor B. Ter vermaak in de auto naar Frankrijk in de meivakantie![]()
Ja, dat heeft B ook vooral als hij leest in de auto. Luisterboeken zijn altijd een hit en verder gewoon filmpjes.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:16 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
En anders heb je zelf iets te doen![]()
Wij zitten met een puber met wagenziekte. Pilletjes helpen wel, maar ik denk dat ik maar wat podcasts en luisterboeken ga downloaden.
Wij hadden een tijd terug een nepperd. Die heeft maar kort geleefd.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:06 schreef exode het volgende:
Mijn moeder heeft altijd reistabletten in kauwvorm.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:37 schreef vencodark het volgende:
Kauwgom kauwen helpt ook tegen misselijkheid.
Ja dat las ik dus ook over de nepperds, de echte besteld, hopelijk doet die het langer.quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hadden een tijd terug een nepperd. Die heeft maar kort geleefd.
Klinkt tof, veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 16 april 2022 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het is alweer een poos terug dat we er geweest zijn. Vorige keer VK was 8 jaar terug, maar dat was in Wales. 2 jaar geleden wilden we graag, maar toen lukte het niet. Nu eindelijk weer.
We doen meestal 2*een weekje, ook in andere landen. Nu een afgelegen huisje richting de isle of skye en eentje aan de rand van een dorp. In het zuiden van Schotland.
Zuid Europa trekt ons echt niet. België halen we nog, maar zuidelijker de wordt het niet
Gelukkig kan je puber dan wel in een zakje overgeven..quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Puber eet geen kauwgom![]()
Gelukkig is hij het kind wat niet veel last heeft van verveling. Lekker naar buiten kijken en evt wat slapen. Langste stuk is 5,5 uur rijden. Wel genoeg doorgaande wegen.
Maar morgen naar oma is op pillen ook lastig. Al die rotondes in de laatste km-ers. Dan is anderhalf uur al veel
Mijn moeder schreef vroeger een lijstje met de verstopplekjes. Dan streepte ze af.quote:Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Veel plezier @:amaranta!
En das dus de reden dat ik voor het verstoppen de paaseieren tel. Ik weet nooit wáár ik ze verstop. Er mist er nu nog 1
Het waren 39 eieren, wordt een lange lijst danquote:Op zondag 17 april 2022 09:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn moeder schreef vroeger een lijstje met de verstopplekjes. Dan streepte ze af.
Mijn moeder ook en dat werkte perfect totdat mijn broertje alle eitjes had verplaatstquote:Op zondag 17 april 2022 09:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn moeder schreef vroeger een lijstje met de verstopplekjes. Dan streepte ze af.
quote:Op zondag 17 april 2022 15:05 schreef Adrian4 het volgende:
Wij hebben dit weekend een logé![]()
![]()
Ik ben zo verliefd
[ afbeelding ]
Hier is de oudste(14) al dik 10cm groter. Maar de jongste(10) is een kabouter en een stuk jonger, dus ben nog een paar jaar de 2 na grootstequote:Op zondag 17 april 2022 10:18 schreef BE het volgende:
Na wekenlang proberen, nekken uitrekken ed was het gisterenavond zo ver, mijn oudste bleek 2cm langer dan ik!![]()
Vanmorgen bleek dat de jongste even lang is, dus ik ben nu officieel de kleinste in huis.Wat een bizar idee!
Dan heb jij een vrij korte gastouderquote:Op zondag 17 april 2022 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man is ruim 2 meter en mijn zesjarige is al 1.34m, dus ik verwacht ook binnen een paar jaar ingehaald te worden. Hij is nu al bijna net zo lang als de gastouder. 😂
Ja, dat ook.quote:Op zondag 17 april 2022 17:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan heb jij een vrij korte gastouder
Dat draagt mijn 12yo ookquote:Op zondag 17 april 2022 17:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, dat ook.
Ik bedenk me net dat die 1.34 niet klopt, hij is langer want hij draagt nu maat 146.
Mijn zevenjarige draagt nu 152. Zo raar om kleren voor hem te kopen waar dan ‘12/13 jaar’ in staat. Ik vond laatst ook de jas van een brugklasser op m’n werk die drie maten kleiner wasquote:
Herkenbaar. Ik vind het wel jammer dat die kleding vaak al zo 'volwassen' is, ik had hem graag nog wat langer kleurrijke kinderkleding aangetrokken ipv donker tienerspul.quote:Op zondag 17 april 2022 20:56 schreef Jentin het volgende:
[..]
Mijn zevenjarige draagt nu 152. Zo raar om kleren voor hem te kopen waar dan ‘12/13 jaar’ in staat.
Sowieso vind ik de meeste kleding maar saai voor jongens vanaf ongeveer 7 jaar. Daarom maak ik de kleding maar zelf. Ben blij dat ik dat kan en dat Sjaak die kleding ook leuk vindtquote:Op zondag 17 april 2022 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik vind het wel jammer dat die kleding vaak al zo 'volwassen' is, ik had hem graag nog wat langer kleurrijke kinderkleding aangetrokken ipv donker tienerspul.
Misschien eens bij WE kijken?quote:Op zondag 17 april 2022 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik vind het wel jammer dat die kleding vaak al zo 'volwassen' is, ik had hem graag nog wat langer kleurrijke kinderkleding aangetrokken ipv donker tienerspul.
Mijn zoon hield en houdt ook altijd van kleurige kleding. Bij de C&A vond ik altijd wel kleurige kleding en ik heb net toevallig bij kleertjes.com gekeken en ook nog leuke kleurige truien gevonden.quote:Op zondag 17 april 2022 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik niet meer sinds m'n 11e.quote:Op zondag 17 april 2022 19:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst wat sportshirts in maat 158 en een trainingsbroek in maat 164. Voor mezelf dus..
To be fair, ik ben dan ook wel niet meer gegroeid sinds m'n 14e.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op zondag 17 april 2022 22:04 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik niet meer sinds m'n 11e.Same. Ik was de één na langste in de brugklas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ikzelf soms ook nog.quote:Op zondag 17 april 2022 23:16 schreef Leandra het volgende:
Oh.... ik herinner me haar alleen blond
Wat een dame al
Gek is dat he? L is hartstikke sterk en tilt mij tegenwoordig zo op. Voelt ook heel raar.quote:Op maandag 18 april 2022 08:59 schreef Books1 het volgende:
Hier de oudste 15 inmiddels 1.85 en jongste 13 is 1.70 wel te verklaren met mijn mans lengte. Hij is 2 meter en ik 1.67.
Ben al een poosje de kleinste in huis en dat is schijnbaar enorm lollig voor de dames 🙄😊.
Spring wat een dame inmiddels alweer 💞.
Wat ik destijds hoorde: na de eerste menstruatie nog een cm of 5.quote:Op maandag 18 april 2022 10:34 schreef Cathmar het volgende:
Mijn oudste is ik weet niet hoe lang. Maar ze voelt zich klein tov klasgenoten en ze wordt bijna ingehaald door haar jongere zus. Vind het rot voor haar dat ze daar zo mee zit. Tot welke leeftijd groeien meiden eigenlijk gemiddeld?
Klopt ongeveer wel. A is zo'n 5-7 cm gegroeid nadat ze ongesteld werd.quote:Op maandag 18 april 2022 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wat ik destijds hoorde: na de eerste menstruatie nog een cm of 5.
Ik was al ruim 160 in groep 7, maar toen ook al ongesteld. Die 170 die het werd klopt aardig met de voorspelling.
Jongste is 145(10), ik 170, oudste 181, man 182. Ik verwacht dat man voor de zomer niet meer de grootste is. En dat is wel een dingetje voor hem
Op de tno website kun je ook een lengteverwachting laten uitrekenen. Oudste zat ooit op 186, maar de laatste keer was de voorspelling 192
Hier ook zo. Ik vind 4ff nog wel leuk qua shirts, maar daar koop je ook niet effe zomaar 5 shirtjes van met die prijzen.quote:Op zondag 17 april 2022 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hehe! Eindelijk!quote:Op maandag 18 april 2022 18:24 schreef Vicky het volgende:
T vond geen paasei.. maar wel een 2e streepje.. positief getest op Corona
Dat zei ze zelf ook 🤣🤣quote:
Dat kan nog heel lang zijn. Ik begon als allerkleinste op de middelbare school, met vriendinnen die 2 koppen groter waren. Zij waren toen ongeveer klaar en ik ben de jaren erna gewoon tot dezelfde lengte gegroeid.quote:Op maandag 18 april 2022 10:34 schreef Cathmar het volgende:
Mijn oudste is ik weet niet hoe lang. Maar ze voelt zich klein tov klasgenoten en ze wordt bijna ingehaald door haar jongere zus. Vind het rot voor haar dat ze daar zo mee zit. Tot welke leeftijd groeien meiden eigenlijk gemiddeld?
In Frankrijk kijken ze niet naar lengte maar naar leeftijd volgens mij. Iedereen onder de 10 jaar hoort in een kinderzitje/op een verhoger te zitten.quote:Op maandag 18 april 2022 21:12 schreef Kyara het volgende:
Dit is wel een goede reminder dat ik morgen de kinderen even op moet meten. Kijken of we wel of geen zitverhoger nodig hebben in Frankrijk
Dit deed ik een paar maanden geleden voor Duitsland, helaas voor hem was hij 1.48 meterquote:Op maandag 18 april 2022 21:12 schreef Kyara het volgende:
Dit is wel een goede reminder dat ik morgen de kinderen even op moet meten. Kijken of we wel of geen zitverhoger nodig hebben in Frankrijk
Goeie. Gelukkig voor D is in Schotland 1,35cm de grens. Dus geen problemen daar..quote:Op maandag 18 april 2022 21:12 schreef Kyara het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |