abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204407789
Hier weer verder! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204407805
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:25 schreef Donna het volgende: Ik vind het zo leuk om al die verschillende leeftijden te lezen. Mijn oudste broer is bijna net zo oud als de moeder van @:arvensis, terwijl ik van 1990 ben haha. Sowieso zit hier op het forum een heel breed scala aan leeftijden. Echt tof! O+
Ik vind het ook wel leuk om de leeftijden bij de users te zien. Hier nog een 1990 present 8-) .
pi_204407849
De leeftijdopsom is er ook zo eentje die af en toe terug komt he? Maar ik doe er graag aan mee :P '88 hiero O+
pi_204407855
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:52 schreef Bami het volgende:
Mijn vader kwam uit ‘61 en is toen hij 46 was overleden, anderhalve week voor mijn 16de verjaardag. ;(

Vind dat de laatste tijd wel weer wat moeilijker, nu zijn eerste kleinkind onderweg is.

Mijn moeder is nog 4 jaar jonger, voorlopig kan en snapt die vrijwel alles nog dus dat scheelt. Stiefpaps is wel wat ouder, maar die heeft mijn moeder, haha.
:* Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 21:43:11 #5
382129 crew  Donna
pi_204407912
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:* Ik was net 16 toen mijn vader overleed. Hij was altijd zo ontzettend dol op zijn kleindochter (mijn oudste nichtje was toen 3) dat ik het idd altijd heel verdrietig heb gevonden dat hij zijn andere kleinkinderen nooit heeft mogen ontmoeten ;(.
Ik was 23. Mijn broers zijn allemaal vader geworden toen mijn vader nog leefde. Toen ik moeder werd was hij er al 5 jaar niet meer. En ik ben ook nog eens de enige met dochters. En ze lijken zo op mij. Ik had bepaalde foto's van mij met m'n vader erg graag na willen doen met m'n dochters en m'n vader. Maarja..
pi_204407924
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Och ja, ergens haast extra schrijnend als je al gezien hebt hoe het was/kon zijn. :*
pi_204407981
@Leandra, tof dat de politie er toch zoveel werk van heeft gemaakt. Soms jammer dat we geen lijfstraffen meer hebben hier.

Ik ben van '71 :') en mijn mams van '46. Ze stierf plots op 54 jarige leeftijd, 3 maanden na haar eigen vader en 3 weken na haar moeder. Zij heeft veel voor haar eigen ouders gedaan en maakte dan het grapje: nou, je hebt het goede voorbeeld gekregen en je weet hoe het later gaat. Dat later kwam helaas niet ;(
Weet ook dat het loodzwaar kan zijn, dat heb ik bij mijn grootouders gezien maar had het met alle liefde voor haar gedaan.

Edit: ze was gescheiden en ik heb nauwelijks contact met vader. Weinig voor zijn kids gedaan dus voel me totaal niet geroepen om ook maar een poot uit te steken mocht dat nodig zijn :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 11 april 2022 @ 21:52:14 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204408016
Txs voor alle lieve woorden! Ik heb er inmiddels al wat minder paniek en verdriet om en ben vooral boos. Wel vanmiddag meteen vijf sollicitaties de deur uit gedaan. Dat voelt goed.

En ik ben van 89, m'n moeder is 60. Mijn vader heb ik al 15 jaar niet gesproken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204408044
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:52 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle lieve woorden! Ik heb er inmiddels al wat minder paniek en verdriet om en ben vooral boos. Wel vanmiddag meteen vijf sollicitaties de deur uit gedaan. Dat voelt goed.

En ik ben van 89, m'n moeder is 60. Mijn vader heb ik al 15 jaar niet gesproken.
@Tink89, heel veel succes! Wat een klotekutstreek van die collega's, hoop dat zij er ook snel uitvliegen >:)
If they say
  maandag 11 april 2022 @ 21:56:22 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408058
Leeftijd.. Ik word dit jaar 36, bouwjaar 1986 dus. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik één van de jongsten was in OUD, maar dat is wel anders blijkt maar weer.

Mijn ouders zijn van '56 en '60. Mijn vaders gezondheid is niet bijster geweldig, wat hij allemaal heeft weet eigenlijk niet, hij vertelt er niet zo graag over, een echte binnenvetter. Mijn moeder is redelijk gezond, er zijn wel wat factoren met haar gezondheid maar over het algemeen gaat het wel ok met haar. Mijn ouders zijn recent geveld door corona en vooral mijn moeder heeft op haar energielevel flink moeten inleveren, ze is heel sneu moe en kan nog niet bijster veel. Dat doet veel met me op dit moment, onze band is goed en hecht, we ondernemen veel. O+ beiden werken trouwens nog.

Mijn schoonouders uit '48 en '49) zijn betrekkelijk gezond. Mijn schoonmoeder heeft wat kleine ongemakkelijkheden, mijn schoonvader zit in een stadium na AML (Acute Leukemie). Het vergaat hem goed. Beiden zijn verder nog heel actief en ondernemen veel. Mijn schoonmoeder heeft hobby's, foto's bewerken. Mijn schoonvader werkt in een tramremise, hij reviseert oude trams. :)

@Tink89 , sterkte! Ik kan me indenken dat je je genaaid voelt. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204408084
Een opsom O+

Ik ben van '84, m'n ouders van '51 en '53, m'n schoonouders van '49 en '50. Getrouwd in 2009, kinderen zijn van 2011 en 2018.
pi_204408145
Wat heftig allemaal zeg, dat zoveel users zo jong een ouder zijn verloren (en voornamelijk vaders zo te zien) ;( .
  maandag 11 april 2022 @ 22:06:20 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204408177
Al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.) maar ja. vandaag precies 11 jaar geleden overleed mijn toenmalige schoonzusje op bijna 36 jarige leeftijd. Dat doet me opnieuw beseffen dat 't een voorrecht is om ouder te kunnen worden.
in de haak.
  maandag 11 april 2022 @ 22:09:06 #14
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408221
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ook :*
pi_204408226
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:06 schreef trui het volgende:
al die mensen die in de 90'er jaren geboren zijn. :o dan voel ik me wel erg oud (ik ben uit 1968 dus dat is ook gewoon heel oud, haha.)
*Boks* en ik ben nog wel iets jonger dan jij :D
If they say
  maandag 11 april 2022 @ 22:09:43 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204408234
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Ik moet iedere keer opletten dat ik je oude nickname niet typ, haha. Maar ja, hoe oud zijn jouw kinders inmiddels? Nog sterkte met het overlijden van je vader ook :*
18 en 17! Ook gewoon zo goed als volwassen, grappig he.
in de haak.
  maandag 11 april 2022 @ 22:11:50 #17
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204408269
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:

[..]
Te bizar. Mijn dochter werd 2.5 week geleden ook alweer 8, en liep zaterdag als een heuse Roadrunner de 1km over de Coolsingel :) :o
pi_204408414
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef Smart_ass het volgende:
Wat heftig allemaal zeg, dat zoveel users zo jong een ouder zijn verloren (en voornamelijk vaders zo te zien) ;( .
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
pi_204408473
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso best bizar om te merken hoeveel mensen op jonge leeftijd een ouder verloren zijn, en inderdaad bizar vaak vaders!
Toen ik au pair was in Londen kwam ik nog 3 Nederlandse au pairs tegen. Allevier waren we rond de 18/19 jaar, en allevier onze vaders waren toen al meerdere jaren overleden.
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..
pi_204408502
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Nou, dat. Zelf ben ik opgegroeid met 2 oma`s en 2 opa`s, wist niet beter. Mijn dochter heeft haar oma nog geen 3 jaar meegemaakt, zoon helemaal niet. Ze hebben nog een oma maar die woont in Pakistan en zien ze dus amper. Vader van mijn man stierf ook toen hij 40 jaar was. Dus een opa hebben ze niet eens gehad.
If they say
pi_204408542
jeetje, wat veel mensen waar de ouders jong van zijn overleden zeg!
Ben ik extra blij met mijn moeder.
Voor de statistiek: ik ben uit 1980, moeder uit 1943. Vader 2x ontmoet. Die is overleden, maar dat doet me niks. Mijn oma is 87 geworden en overleed toen ik op een leeftijd zat waar velen van jullie dus al ruim een ouder kwijt waren..
pi_204408661
Mijn ouders komen uit 1958.
Ze woonden van hun 19e tot 29e samen en toen werd mama (zeer gewenst) zwanger van mij. Ze belde mijn oma op en die sprak de legendarische woorden: ‘Vuil schandaal!’
Mijn ouders zijn op mijn moeders verjaardag getrouwd, toen was ze 6 maanden zwanger, gewoon omdat dat handig was. Mijn oma heeft alle felicitatiehandjes geweigerd _O-

Helaas is mijn lieve oma overleden toen ik klein was, ze was toen al 83.
Die andere is pas een paar jaar geleden overleden, maar daar had ik niet zo’n warme band mee dus :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 23:57:13 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204409120
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef arvensis het volgende:
Mijn moeder is 49 (1972). Mijn vader is overleden toen hij 50 (1966) was in 2017.

Ik kan gelukkig nog niet meepraten over ouderdomskwalen bij moeders. Mijn oma heeft wel Alzheimer, dus ik weet hoe verschrikkelijk dat is.

Ik ben overigens van 1992. :)
Je bent een stuk jonger dan ik dacht :o Mijn zus is 3 jaar jonger dan jouw moeder _O- En ik precies 10 jaar ouder dan jij :)

Voor de stats: mijn ouders zijn uit ‘47 en ‘48. Mijn schoonouders uit ‘34 en ‘49 maar leven beiden niet meer. Mijn schoonvader overleed toen mijn man 4 jaar oud was, mijn schoonmoeder 3 jaar geleden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 06:52:10 #24
382129 crew  Donna
pi_204409770
1 van mijn opa's overleed jong in 1996. Maar de anderen zijn allemaal pas vorig jaar overleden. Was ook heel vreemd, ondanks dat ze allemaal al oud waren.
Poef ineens al je grootouders kwijt.
pi_204409892
Ik heb maar 1 oma gekend. Andere oma en 2 opa's zijn al vroeg overleden. Mijn vader was geloof ik 4 toen zijn moeder overleed.

Mijn oma was een harde vrouw en geen oma-oma. Ik ging daar niet graag logeren, knuffelen deed ze niet. Mijn moeder maakt dat 1000% goed. Knuffelt, de meiden logeren er graag, mijn moeder doet leuke dingen met ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204410306
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je bent een stuk jonger dan ik dacht :o
Hmmmmm. Bedankt? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_204410314
De oma van mijn vaderskant was ook een nare vrouw. Zij heeft mijn oudste zus nooit als kleindochter erkend (want geen dochter van mijn vader) en liet dat merken ook. En dat terwijl mijn vader haar al ‘onze dochter’ noemde voordat ze daadwerkelijk getrouwd waren (ik heb de brieven hier liggen die ze elkaar schreven O+). Ze overleed toen ik 3 was. Ik heb nog 2 herinneringen aan haar, en dat ik heel boos was dat ik als enige niet mee mocht naar haar begrafenis _O-. De opa en oma van mijn moederskant waren gelukkig fantastische mensen. Mijn opa werkte ook in de mijnen, vocht in de tweede Wereldoorlog (hij was uit 1917) en was toch gewoon een heel positief en warm mens. Hij overleed in 2003, een jaar na mijn oma. Zonder haar hoefde het voor hem ook niet meer, hij ging toen hard achteruit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204410359
Mijn opa is vorige maand overleden, hij was 105 :D Heeft ook in de oorlog en bij het KNIL gevochten, heel interessant. Maar met die kant van de familie hadden we weinig contact, vooral omdat mijn oma (die is al in 1998 overleden) geen aardig mens was.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204410384
105? WOW!
pi_204410473
Ik was 15 toen de eerste opa overleed. Wel mijn lievelings. En ik was zijn lievelings, dus lekker verwend :D

De andere 3 opa's en oma's hebben mijn kinderen nog meegemaakt. Mijn andere opa was de laatste op zijn 89e (ik 30), die broers en zussen daarvan werden ook allemaal echt oud. Tenzij hartkwaal op 50 werden ze 85+. Een maand terug een achterneef van mijn opa op zijn 106e overleden. Daar zitten wel wat sterke genen in. Mijn opa was inmiddels bijna blind en had slokdarmkanker. Die was toen ook wel echt op.

Mijn kinderen waren toen 6 en 2 jaar. Dus ook een poos 4 generaties gehad. Mijn oudste was 12 toen zijn opa overleed. De andere 3 zijn er nog.

Ik had met de ene opa en oma een geweldige band, ze woonden in hetzelfde dorp en ik werd een beetje verwend. Maar hielp ze ook vaak met klusjes. De andere opa en oma waren wat strikter, keuriger (dacht oma). Dus daar kwamen we niet graag. Ik weet nog dat ik eens een bak lego gekregen heb om daar te gaan logeren :P
pi_204410497
Ik was dus een nakomertje en met name aan mijn vaders kant werd ik verwend. Wij gingen elke zondag bij de opa's en oma's op bezoek en dan verveelde ik me op een gegeven moment. Dan zei mijn opa, kom we gaan even de planten water geven in de tuin en dan sneakte we samen naar de voetbalvelden achter de tuin, door de bosjes heen om stiekem naar wedstrijden te kijken. Gewoon laag niveau amateur voetbal. En dan 1,5 uur later terugkomen en volhouden dat we in de tuin waren. Goud was dat.
pi_204410516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:07 schreef exode het volgende:
105? WOW!
Ja, hij was ook de oudste inwoner van zijn stad enzo. Maar de laatste 5 jaar was hij wel erg oud en kon hij bijna niks meer, dus dat was wel zielig. Geestelijk ging het wel goed, maar het lichaam was echt op.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204410523
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma. O+ Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Hoop dat we nog een “4 generaties vrouwen”-foto kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-04-2022 09:36:43 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:27:06 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204410549
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hmmmmm. Bedankt? :D
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezien :D ik had je een jaar of 34 geschat.

Ik vind het altijd gek als mensen nog opa’s en oma’s hebben. De ouders van mijn moeder overleden toen ik 6 was (3 dagen na elkaar ;( ), mijn opa toen ik 18 was en mijn oma 12 jaar geleden. Ik vind het wel bijzonder dat mijn man haar nog heeft ontmoet O+

Mijn man is sinds vorig jaar ook helemaal grootouderloos. Zijn oma overleed, een jaar na zijn moeder. Dat vond ik ook zo bizar, geen ouders meer hebben maar nog wel een oma. Dat klopt gewoon niet :N
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204410562
Mijn grootouders van moeders kant werden ook 91 en 92 jaar. Ging er als kind al vanuit dat mijn mams net zo oud zou worden als haar ouders. Dus niet. Haar broers werden ook maar 62 en 72 jaar.
Vind het zo weird, oorlog en ellende hebben meegemaakt en oud worden, vlak ervoor er in en vlak erna geboren worden en dan relatief jong sterven ;(
If they say
pi_204410565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat ligt eraan of je graag als ouder wordt gezien :D ik had je een jaar of 34 geschat.
Nee, eigenlijk niet. _O-
pi_204410601
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ik heb nog maar een oma (1946), mijn lievelingsoma. O+ Helaas herinnert ze ons niet meer. We zien haar alleen wanneer we op vakantie in Turkije zijn.
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Doen hoor,die foto.
Ik heb um ook en al is het voor mij nog steeds pijnlijk om ernaar te kijken, foto is er wel.

Ook zo raar. Mijn oma stierf en vlak erna zei mijn moeder: nu is die generatie er niet meer en ben ik de volgende... 3 weken later was ze er zelf niet meer en werd ik de volgende... :{
If they say
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:36:20 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204410617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:29 schreef arvensis het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet. _O-
Dat komt denk ik ook omdat je 2 kinderen hebt. Ik als oudere moeder schat mensen dan automatisch ouder in :D

Zelf word ik standaard jonger geschat, daar werkt het waarschijnlijk ook de andere kant op. Zo oud met zo’n kleintje verwachten ze niet :P
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 09:37:23 #39
382129 crew  Donna
pi_204410625
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:22 schreef arvensis het volgende:
Ze was wel helemaal dol op m’n jongste dochter de laatste keer dat we haar zagen. O+

Jaaa, direct doen als je er bent zo'n foto.
Wij hebben het gedaan doen de oudste een baby was, maar die foto's zijn allemaal bewogen. We zouden het nog eens opnieuw doen. En het zou. En het zou.
En afgelopen juli was oma er ineens niet meer. Echt kut dat we nooit die foto's meer opnieuw gedaan hebben,
pi_204410697
Bouwjaar '78 en mijn ouders uit '46 en '49.
Ik heb al mijn opa's en oma's nog gekend, maar inmiddels zijn ze allemaal overleden.
Volgens mij was ik zwanger van de oudste op de begrafenis van de opa van mijn vaders kant. Mijn oma van die kant heeft mijn oudste nog op schoot gehad.
Mijn ene opa en oma waren vrij veel bij ons en die verwenden ons ook altijd, de andere opa en oma ging ik meer waarderen toen ik iets ouder werd en begreep hoe wijs vooral oma was O+ .

Ik ben blij met mn horren, anders had ik vanmorgen een duif binnen gehad... ding zat tegen de hor aan te koeren...
Fake it till you make it...
pi_204410704
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:09 schreef trui het volgende:

[..]
Nou, inderdaad! Onze zoon ging gisteren voor het eerst uit in het centrum van Amsterdam tot middernacht (schoolfeest). Dat vond ik ook een mijlpaal.

En sterkte met het overlijden van je vader. Bijzonder om te lezen wat voor relatie je ouders met elkaar hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204410776
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Bizar inderdaad! Mijn vader is overleden toen ik net 1 jaar was, maar dat voelt toch heel anders aangezien ik hem nooit heb gekend. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om een ouder te verliezen als tiener of begin twintiger..
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.

Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204410875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Doen hoor,die foto.
Ik heb um ook en al is het voor mij nog steeds pijnlijk om ernaar te kijken, foto is er wel.

Ook zo raar. Mijn oma stierf en vlak erna zei mijn moeder: nu is die generatie er niet meer en ben ik de volgende... 3 weken later was ze er zelf niet meer en werd ik de volgende... :{
Bizar inderdaad. ;(
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:14:33 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204410941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn vader stierf onverwacht toen ik een twintiger was. Dat had ik als tiener ingrijpender gevonden; ik leunde toen veel meer op hem. Het zwaarste vind ik dat mijn kinderen hem nooit hebben gekend en hij mijn kinderen niet, maar ik praat vaak over hem en dat vind ik troostrijk.

Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden, ook relatief jong en ook onverwacht. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo kon gaan, zonder een slopend ziekteproces, mantelzorg en zorgen om zelfstandig kunnen blijven wonen. Het zo plotseling verliezen van geliefden heeft veel invloed op me gehad.
Dat kan ik me goed voorstellen, heftig zeg. Zo'n lang ziekbed is ook echt geen pretje, maar het maakt het afscheid wel echt beter te verdragen vind ik. Mijn schoonvader is ook al relatief jong overleden (59), ik heb hem nooit gekend. Het blijft toch ontzettend jammer, dat hij de kinderen dus ook niet heeft mee kunnen maken (en andersom). Maar er worden wel ook nog steeds verhalen over hem verteld.
in de haak.
pi_204410943
Mijn grootouders en die van mijn man leven allang niet meer. De laatste zijn 17 jaar geleden al overleden.
Wanneer je ouder wordt, ga je ook andere fases in.
Eerst gaan opa’s en oma dood. Daarna hoor je over ouders van jouw generatie.

Iemand hier vertelde vorige week toch dat de moeder van een oud-klasgenootje van haar kind was overleden?
Dat is ongeveer onze generatie zeker?
Ik ben 36 en ondanks grapjes die ik weleens om mij heen hoor over ouder worden etc., prijs ik mezelf gelukkig dat ik gezond ben. Er zijn er helaas zát die ernstig ziek zijn bijv.

Ik las ooit dat Anita Doth tegen haar 40e verjaardag op zag. Tot ze besefte dat ze een paar jaar ervoor genezen was van kanker.
Toen voelde ze zich zo stom daarover.
Wees blij dat je wederom een verjaardag mag vieren. :)
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:16:43 #46
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_204410967
Bouwjaar '78, mijn vader is van 1951 en moeder van 1957. Mijn oma leeft nog en wordt binnenkort 86. De oudste (2006) heeft nog vier overgrootmoeders meegemaakt en de jongste (2008) nog twee waarvan nu alleen nog mijn oma over is. Mijn opa overleed in 2006 4 weken voor mijn bevalling.

Qua opa en oma leven beide oma's nog en mijn vader nog al is hij al vier jaar uitbehandeld en kennen ze hem eigenlijk alleen maar ziek. Zijn VEDS heeft een verkeerde wending genomen helaas.

Wij zijn in 2007 getrouwd en al onze oma's waren onze getuigen 💞.
If you can dream it, you can do it...
pi_204411144
Mijn grootouders waren trouwens allemaal echt oud.
Die waren tussen 1910 en 1918 geboren.
Mijn moeder was het 11e kind en mijn vader een nakomertje met 13 jaar verschil tussen hem en zijn broer erboven.

Niet zo gek dat mijn grootouders niet meer leven.
pi_204411508
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:14 schreef vencodark het volgende:

Iemand hier vertelde vorige week toch dat de moeder van een oud-klasgenootje van haar kind was overleden?
Dat is ongeveer onze generatie zeker?
Ik ben 36 en ondanks grapjes die ik weleens om mij heen hoor over ouder worden etc., prijs ik mezelf gelukkig dat ik gezond ben. Er zijn er helaas zát die ernstig ziek zijn bijv.
Dat was ik..
Ik geloof dat ze net over de 40 was. Maar ze was echt fit en positief. Ik denk dat het voor haar man, kinderen en andere familie echt een poos gaat duren voordat ze de schok te boven zijn. Dat je hart het opeens kan begeven..
pi_204412715
Heeft iemand hier toevallig leuke ideeën om te doen met een 10&14 jarige kunnen doen met pasen? We gaan naar mijn schoonmoeder en meestal lokken we ze mee met een lunch bij de Mac op de terugweg. Maar misschien is er wel iets anders leuks te vinden op de route. Regio utrecht-> amersfoort en dan richting het noorden.
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:55:40 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204412844
Grootouders aan moederskant waren van 1893 en 1900.
Mijn grootvader overleed in 1957, hij was toen 64 jaar, mijn moeder was toen 16.
Mijn grootmoeder overleed in 1966, 3 weken voordat ik geboren werd, ze was 65 jaar, mijn moeder was toen 25 en wees, en werd 3 weken later zelf moeder, dat moet ronduit bizar zijn geweest, los van haar jonge leeftijd.

Opa en oma aan vaderskant waren van 1911 en 1919.
Mijn oma overleed in 1972, ze was toen net 53 jaar.
Mijn opa overleed in 1992, hij was toen 81 jaar, en heeft mijn oudste zoon nog als baby meegemaakt maar wist niet dat het zijn achterkleinzoon was, hoewel hij er wel vrolijk koetchie koetchie mee speelde, todat:
- Woar bin die mense?
- Welke mensen?
- Van wie dat kiend is.

Mijn ouders zijn beide van 1941, mijn vader was het oudste kind, mijn moeder was het nakomertje (broer 6 jaar ouder, zus 12 jaar ouder).
Mijn moeder is een half jaar geleden overleden, is 80 geworden en is daarmee ouder geworden dan alle andere gezinsleden van het gezin waarin ze geboren is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')